Yle: Ruokakaupat irtisanoneet koko henkilöstöjä jos biojätteistä on pelastettu ruokaa
Kummallista. Ei päiväysvanhaa tuotetta ota edes ilmaiseksi Hurstin jakelu vastaan. Vaikea nähdä miten joku työnantaja voi niin tuosta loukkaantua että mielummin sulkee kaupan siksi aikaa että koko henkilökunta on korvattu.
Kommentit (88)
Kyllä kauppiaat on sitten mulkkuja, täysin ahneuden sokaisemia.
Vierailija kirjoitti:
Hmph! Mihinkähän uusi kauppiaamme nykyään tunkee ne elintarvikkeet, jotka ennen laputettiin? Kittarimme kauppias "uudisti" myymälän ulkonäköä. Samalla laputukset hävisivät ja 'hävikkikaapissa' on - 30 % kalliita tuotteita, joita kukaan ei muuten normaalistikaan osta. Liha- ja kalatiski ovat kauhistus, kaikki on pakattu muoviin (vaikka pitäisi olla palvelutiski). Niin meni ala-arvoiseksi valikoima, mutta hintoihin rutkasti lisää. No, eipä tarvitse enää käydä sielläkään! Ennen kävin vähintään 1 - 2 x viikossa ja laputettujen lisäksi ostin myös muuta. Heippa vaan, emme kaipaa sinua.
PS: Toivon todella paljon, että entiset laputetut menevät edes ruokajonojen keräykseen. Olisi vaan mukava tietää, onko näin vaiko ei? Palautetta on jätetty, vastausta ei ole saatu.
Niinpä. Todella erikoista, että hävikkimyynnissä on tuotteita, joita kukaan ei ole ostanut. Kauppias varmaan tilaa nykyään vähemmän tavaraa, joten sitä ei riitä laputettavaksi. Tuohan on vaan kaikkien kannalta järkevää.
Turha siis lässyttää valkoviherpesuna mistään omankylänkähmijöistä, kiusaamisvapaudesta ja "jaloimmista arvoista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja illan tunteina käy paistouuni kuumana jotta jää paljon omiin kasseihin kipattavaa.
Eikö olisi loogisempaa kieltää paistopisteen täyttö illalla, sen sijaan, että pakotetaan heittämään jämät roskiin?
Vai onko tämä kauppiaalle liian korkealentoista ajatuksenjuoksua?
No jos se paistopiste on tyhjä niin sanomistahan siitä tulee. Kyllä ne illan viimeisetkin asiakkaat niitä haluavat ostaa. Olen itse ollut Lidlissä ja paistopisteellä töissä ja jatkuva marina oli siitä jos tuntia ennen sulkemisaikaa joku tuote oli loppunut. Lidlissä lienee edelleenkin ohje jonka mukaan määrättyjä tuotteita on oltava sulkemisaikaan saakka. Hävikkiähän siitä tulee mutta ei sitä asiakkaiden jatkuvaa valitustakaan ollut kiva kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja illan tunteina käy paistouuni kuumana jotta jää paljon omiin kasseihin kipattavaa.
Eikö olisi loogisempaa kieltää paistopisteen täyttö illalla, sen sijaan, että pakotetaan heittämään jämät roskiin?
Vai onko tämä kauppiaalle liian korkealentoista ajatuksenjuoksua?
No jos se paistopiste on tyhjä niin sanomistahan siitä tulee. Kyllä ne illan viimeisetkin asiakkaat niitä haluavat ostaa. Olen itse ollut Lidlissä ja paistopisteellä töissä ja jatkuva marina oli siitä jos tuntia ennen sulkemisaikaa joku tuote oli loppunut. Lidlissä lienee edelleenkin ohje jonka mukaan määrättyjä tuotteita on oltava sulkemisaikaan saakka. Hävikkiähän siitä tulee mutta ei sitä asiakkaiden jatkuvaa valitustakaan ollut kiva kuunnella.
Kysymys oli lähinnä siitä, että jos kauppiasta haittaa hävikki, hän voi kieltää paistamisen juuri silloin kuin haluaa. Hän voi myös laittaa vaikka lapun paistopisteelle asiakkaiden nähtäväksi, jossa lukee esimerkiksi että paistopistettä ei täydennetä klo xx jälkeen. Tämä ainakin vähentää marinaa, vaikka toki osa asiakkaista kitisee aina jostain.
Jos taas kauppias pitää tärkeänä, että uunituoretta tavaraa riittää sulkemisaikaan asti, niin ei ole mikään ongelma, vaikka illan tunteina paistouuni käy kuumana. Ja ainahan niitä paistopisteen tuotteita voi myydä seuraavana päivänä laputettuna. Mutta jos ne muuten laitettaisiin roskiin, on jopa ekoteko, että joku työntekijä ne "varastaa" itsellensä ruokapöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ymmärrän kauppiaan näkökannan, en voi olla miettimättä, että pian kauppiaat huutavat työvoimapulaa, mutta työttömät eivät töihin hae.
Kauppialle ei kelpaa työtön työnhakija, ihan sama miten monta hakemusta työttömiltä tulee niin Ei Ne Kelpaa.
Huomattu on. Olen laittanut yli 100 hakemusta kauppoihin Oulussa ja en kelpaa, vaikka olen koulutettu, suht nuori vielä ja käyn kuntosalilla eli hyvässä kunnossa ihan silmämääräisestikin.
Että joo pakko mennä opiskelemaan uutta tutkintoa. Kaippa niitä hakijoita riittää tulevaisuudessakin siihen malliin, että voi nirsoilla. Vastalauseena tilaan kaiken ulkomailta paitsi ruuan tietty. Samoin muu perhe tietty. Turha antaa suomalaiselle kauppiaalle rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kaikille jaeta vain ilmaista ruokaa? Miksi ruoka pitää ostaa? Pitäisi olla valtavia ruokaloita, joissa käydään joka päivä syömässä. Halukkaille kaksi ruokaa päivässä. Aamupalan saa jokainen tehdä kotonaan ja se jaetaan mukaan. Sitäkään ei jaetaa yhtään ylimääräistä, vaan juuri sopivasti yhdelle ihmiselle. Myös päivällisen saa mukaansa töihin halutessaan. Työttömät saavat syödä vain paikan päällä. Näin saataisiin todellista säästöä, mutta Suomen idioottivaltionhallinto ei koskaan pyrikään ratkaisemaan mitään ongelmia, vaan vain aktiivisesti luomaan niitä jokaisella toimellaan ja päätöksellään lisää.
Niin. Miksipä ei kaikille jaettaisi ilmaista ruokaa ja niiden valtavien ruokaloiden yhteyteen voisi tosiaan rakentaa valtavat kerrostalot ja kaikki halukkaat voisivat syödä ja asua ilmaiseksi. Lisäksi alan miehille voitaisiin asuntoon vetää erillinen oluthana, niin ei tarvisi kaljastakaan maksaa mitään.
No en tiedä muuta kuin että mulla oli snagari työntekijällä kuuteen. Kuuden jälkeen joku oli myynyt lämpöboxista puoleen hintaan hodareita taksijonossa. Ja joka viikonloppu. Mulle ne kirjattiin hävikkinä.