Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sterilisaatiosta mielipiteitä ja kysymyksiä tähän ketjuun

Vierailija
22.02.2007 |

Miksi/miten n. 30-v. nainen päätyy niinkin radikaaliin toimenpiteeseen? Mitäs jos mieli vielä vanhetessa muuttuu tuon peruuttamattoman päätöksen jälkeen?

Ja lisäkysymys teille, jotka haluavat miehenne menevän operaatioon: Mitäs jos teille tulee ero ja mies tulevaisuudessa löytääkin uuden elämänsä rakkauden ja he molemmat haluaisivat yhteisiä lapsia...? Ja jos itsekin löydätte uuden onnen?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen halunnut sterilisaation 20-vuotiaasta saakka. Vahinkoraskaus vain vahvisti mielipidettäni - ei missän nimessä enempää lapsia minulle!

Neljä vuotta täytyy vielä odotella. Ja tasan tarkkaan vaadin sen sterilisaation. Lääkärin on ihan turha pyytää minua vielä harkitsemaan tms.

Vierailija
22/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos uusi raskaus uhkaa esimerkiksi äidin henkeä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikin teistä on tehnyt itseänsä koskevan päätöksen, eikä vaadi miehen johtimia katkaisuun.

ap

Vierailija
24/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies mietti noin pari kk ja päätyi sen tekemään.

Kysyin että jos tulee ero ja haluat yhteisen lapsen sitten sen uuden naisen kanssa niin mies sanoi, että jos ei uusi nainen sitä sulata/ymmärrä et hän ei halua enää yhtään vauvaa/lasta niin ei se silloin ole häntä varten.

Kunnioitan mieheni päätöstä ja kyllä nämä 3 lasta meille vallan hyvin riittää!!

Vierailija
25/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut yhtään miettiä. 2 lasta on ennestään ja raskaaksi tunnun tulevan pelkästä ajatuksesta ja ehkäisystä huolimatta. Abortteja takana...

Ja ajattelen, että haluan maksaa lasteni koulutukset ym. mahdollisimman pitkään, joten kahdessakin sitä sarkaa riittää minulle.

Vierailija
26/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka haluaisi lapsia tulevaisuudessa.

Vierailija
27/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin siihen puhtaasti terveydellisistä syistä, vaikka virallinen indikaatio olikin, harmikseni, kolme lasta synnyttänyt. Eli sain sterilisaation lapsiluku indikaatiolla.

päädyin siihen koska takanani oli 6 raskautta, joissa olin odottanut yhteensä 7 vauvaa. Keskenmenoja oli takana 4 ja kaikki syntyneet lapset syntyivät vaikean raskauden johdosta keskosina. Viimeisin keskoseni syntyi sektiolla, jonka yhteydessä tehtiin sterilisaatio. Kaksi viikkoa tuosta, vauvani kuoli. Nyt mulla on siis kaksi elävää lasta.

Multa kysyttiin heti kadunko sterilisaatiota kun kolmas lapseni kuoli. En kadu, enkä tule koskaan katumaan. Raskaudet olivat niin vaikeita etten koskaan enää halua kokea sellaista. Tilani huonontuisi vain iän myötä.

Jos kroppani olisi ollut ns terve, en olisi sterilisaatiota tehnyt. Halusin ison perheen, mutta luonto päätti toisin. Olosuhteiden ollessa tälläiset päätös oli ainoa oikea. Harmi vaan että viralliseksi syyksi tuli lapsiluku, vaikka niin monet lääkärit olivat myös terveydellisten syiden kannalla.

Tilanteeni nyt vain on tämä, sille en voi mitään. Kaikki ei mene niinkuin itse haluaisi.

Vierailija
28/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tuskin se väärin on miehelle, että hän voi estää vaimonsa sterilisaation

Vierailija
29/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi/miten n. 30-v. nainen päätyy niinkin radikaaliin toimenpiteeseen? Mitäs jos mieli vielä vanhetessa muuttuu tuon peruuttamattoman päätöksen jälkeen?

Miestäni en voisi vaatia sterilisaatioon. Kyllä sen on oltava jokaisen oma ratkaisu.

Vierailija
30/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti ainakin kirjoittaa vapaamuotoinen perustelu miksi sen haluan eikä mieheltä kysytty mitään, saati allekirjoitusta pyydetty. Lääkäri kyllä tiesi että mies on myös mun steriloinnin kannalla koska " vika" oli mussa.

Vierailija
31/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko valmis ottamaan riskin että mies etsii lapsia haluavan kumppanin?

Vierailija
32/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. äskettäin sterilisaatiossa ollut

Vierailija
33/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla vaikka maailmanloppu. Lapsen avulla ei ketään pidetä. Jos on mennäkseen, sitten menee. Elämä on.

Vierailija
34/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa kuumeilla ihan rauhassa. Minun lapsikiintiöni on täynnä eikä siihen miehen kuumeilut vaikuta.

Tosin tämäkin asia on puitu jo seurustelun alkuvaiheessa. Olemme molemmat jyrkästi sitä mieltä, että tämä yksi otus riittää :)

Vierailija
35/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtana ja oletuksena on, että tulemme myös jatkossa pysymään yhdessä. Olemme olleet lähes 20 v yhdessä. Ikää on 35 v., joten vaikka eroaisimme, niin rupeamme olemaan jo aika " vanhoja" .

Eli, vaikka mieheni uuden naisen vielä löytäisi, niin on syytä olla jo tehtailematta niitä lapsia lisää=)

No niin - nyt vasta saankin satikutia, mutta valmiina ollaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi