Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sterilisaatiosta mielipiteitä ja kysymyksiä tähän ketjuun

Vierailija
22.02.2007 |

Miksi/miten n. 30-v. nainen päätyy niinkin radikaaliin toimenpiteeseen? Mitäs jos mieli vielä vanhetessa muuttuu tuon peruuttamattoman päätöksen jälkeen?

Ja lisäkysymys teille, jotka haluavat miehenne menevän operaatioon: Mitäs jos teille tulee ero ja mies tulevaisuudessa löytääkin uuden elämänsä rakkauden ja he molemmat haluaisivat yhteisiä lapsia...? Ja jos itsekin löydätte uuden onnen?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi kun ärsyttää nämä " tietäjät" Vaikka on naimisissa, ei tarvitse puolison lupaa jos on 30 tai 3 lasta. Ja jos on uusperhe, lapset ei tarvi olla omiakaan, eli jos on vaikka omia 1 ja puolisolla 2 niin se riittää. Ja minä tiedän tämän koska minulle tehty operaatio ja todella tarkkaan ottanut selvää asioista.

Vierailija
2/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vain yksi lapsi, mutta ikääjust yli 30. Mies vain ilmoitti menevänsä, ja meni. Joo. Minulta eipaljon kysytty. Ja turhaanpa tuo steriloitutti itsensä, kun pihtaa kaluaan muutenkin. Selibaatti riittäisi meille jo muutenkin ehkäisyksi.

En kestä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuni ei kestä enää yhtään raskautta (takana sektioita), eli seuraava raskaus olisi todennäköisesti sekä vauvan että minun kuolemakseni.

Suretti kyllä, vaan minkäs voit.

Vierailija
4/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hup

Vierailija
5/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkseni teen näitä hakemuksia.

Vierailija
6/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä siis.

Vierailija
7/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mies sanoi että ei halua enää yhtään vauva aikaa elää joten ei lapsia enää hänelle. Minun on se vain hyväksyttävä. Meillä neljäs lapsi tulossa ja ikää se 30v. Mies vaan meni omalle lääkärilleen terveyskeskuskeen joka täytteli lähetteen jossa kysyttiin erilaisia asioita ja nyt sitten seuraavaksi odotellaan soittoa sairaalasta että milloin itse toimenpide tehdään. Kaverilleen on tehty ja kuulema aika simppeliä oli.

Vierailija
8/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tietää että kumppani haluaa lapsia.

Vierailija
9/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tapahtui kun vaimo oli synnyttänyt kolmannen ja sairastui siihen masennukseen synnytyksen jälkeen.

Sukulaiset myohemmin sanoivat että sen lasten äidin olisi pitänyt se sterilisaatio saada.

Heille tuli ero ja suvun kauhuksi se nainen sai vielä neljännen ja sairastui masennukseen.

Mutta hänen mies oli todella tyytyväinen sterilisaatioon. Hänellä on 3 tervettä ja vaikka on uudessa avoliitossa ei ainakaan lisää lapsia millään hinnalla halua.

Aika harva eronnut lapsellinen mies haluaa lisää lapsia tai edes uutta avioliittoa.

Vierailija
10/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että monella on vuoto lisääntynyt tolkuttomasti tai tullut muuta vastaavaa vaivaa. Onko jollain kokemusta?

Vierailija
11/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. melkein vuosi sterilisaatiosta

Vierailija
12/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta, että joku joka tekee työkseen " hakemuksia" luulee, että tarvitaan puolison suostumus. Toki asioista on hyvä sopia keskenään. Tätä potilailta kysytään toki, että onko päätös yhteinen. Mutta suostumusta ei tarvita eikä suorittaja edes voi kieltäytyä toimenpidettä tekemästä, jos lääketieteellistä estettä ei ole ja ehdot sterilisaation saamiselle täyttyvät.

Työkseen miesten sterilisaatiota tekevä

Vierailija
13/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se myös tehdään. Tietysti tapaukseni olikin aika selkeä. Mitään miehen lupaa ei tarvittu. Minullekin se oli näemmä myönnetty ikä- ja lapsilukuindikaattorilla,vaikka nimenomaan olisin halunnut hakemukseen oikean syyn; siis riskisynnytykset. Meillä yht. 5 lasta. Mitään seurauksia esim, kuukautisissa tms. ei ole ollut.

Vierailija
14/35 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ihan taida työksesi sittenkään tehdä noita hakemuksia?? Juuri lääkäri sanoi että nykyään ei tarvita puolison suostumusta JOS EHDOT 83 lasta tai 30v täyttyy) Jos puoliso on mukana kun tehdään lähete sterilisaatioon siihen merkitään että puoliso on mukana tai jos ei ole mukana mutta on asiasta tietoinen tämäkin merkitään, mutta EI TARVITA suostumusta!!

Vierailija
15/35 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisesti miehen sterilisaation vaikuttavan siemensyöksyynsä.

Minulle ei ole ollut mitään haittavaikutuksia sterilisaatiosta.

Kierukka ei pysynyt, kondomi ei ollut hyvä, E-pillereitä en saanut syödä.

Vierailija
16/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskautta. Silloin ei mieti mitään muuta kuin ettei ikinä halua uudestaan raskaaksi. tein päätöksen 15 vuotta sitten enkä ole katunut.

Vierailija
17/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tapauksessasi päätös on ihan ymmärrettävä. Mutta päädyit siis omaan sterilisaatioon, etkä olettanut että mies hoitaisi teillä samalla konstilla ehkäisyn.

ap

Vierailija
18/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nyt 32v ja kaksi lasta pitkäaikaisen kumppanin kanssa.

raskaudet oli todella vaikeat, eli en enää sen takia halua lisää lapsia!

mieskin yrittää toppuutella minua juuri sen takia että jos joskus erotaan ja haluaisin lisää lapsia uuden kumppanin kanssa,

mutta olen kyllä vakaasti sitä mieltä etten haluaisi...

mutta, mutta, ymmärrän kyllä että on lopullinen päätös,

joten taidan vielä muutaman vuoden miettiä! =)

Vierailija
19/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä ei voi tietää, mitä elämässä tapahtuu. Voinhan jäädä vaikka auton alle ja kuolla. Miksi siis veisin mieheltäni mahdollisuuden saada lapsia mahdollisen uuden puolison kanssa. Tähän täytyy lisätä, että edelleen saman miehen kanssa elämääni vietän.

Vierailija
20/35 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eräästä toisesta ketjusta lukaisin muutaman 3-kymppisen vaimokkeen tiukkasävyisen mielipiteen aiheesta. Heidän mielestään olisi miehen vuoro huolehtia ehkäisystä... ja siis mennä sterilisaatioon.

Eli siitä vain heräsi mieleen, että mitäs jos avioliitto jostain syystä päättyy? Tulee ero, toinen menehtyy jne. Elämähän kuitenkin kaikesta huolimatta jatkuu.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän