Joensuu 4-vuotiaan Milon tapaus käsittelyssä nyt hovissa
Iltalehdessä suora seuranta. Asia käsittelyssä Itä-Suomen hovioikeudessa, tänään alkoi käsittely.
Kommentit (943)
Tekisivät viisaan ja koko yhteiskuntaa hyödyttävän teon nuo ns.äiti ja ns.isäpuoli, jos vetäisisivät narut kauloihinsa.
Jösses mitä scheisseä mummolta(kin). Hänkin oli tiennyt että isäpuoli pahoinpitelee lasta mutta niin vain jaksaa lussuttaa että lapsi oli sekä mummulle että äidille kaikkein tärkein.
Kaikkien todisteiden valossa tuo pariskunta pitäisi pitää ulkona yhteiskunnasta vuosikausia. Annettava aikaa perusteellisesti miettiä mitä tuli tehtyä ja kuka käski. Ja kuten arvata saattoi, siinä taas mummo on selittämässä miten hän olisi hoitanut vaikuttaen pojan huostaanotosta. Vaan eipä ollut hoitajaksi vaan antoi tyttären valitseman tyrannin hoidella koko paketin. Olisi pitänyt jo pojan ulkoisen olemuksen ja ahdistuksen näkyä työtään lasten parissa tekevälle. Mitä biologinen isä olisi sitten voinut tehdä, olisi taistellut lapsestaan sinnikkäämmin kun kerran tiesi, millainen mestari siellä oli pojan kimpassa.
Nämä ihmiset ovat käsitteen white trash pahin esimerkki.
Eikös tuo mene jo oikeuden halventamiseksi että puhuu siellä tuollaista potaskaa kuin tuo mummo. Siellähän on vala missä lupaa puhuvansa totta.
Muusa istuu tuomiosta puolet,lyllertää ulos satakiloisena, pyöräyttää uuden muksun ja luultavasti vielä päätyy Unelmahäät-ohjelmaankin.
Soile kun tulis kadulla vastaan, niin ai että...
Muusan koko elämä oli huumeet, lääkkeet, alkoholi ja tupakka. Milo oli vain rahareikä ja omien väkivaltafantasioiden kohde. Kuulemma kiduttanut eläimiä tämä mummonmuussi lapsena.
Ihmettelen tässä tapauksessa sitä miten joka paikassa väitetään, ettei äiti olisi voinut tietää, että tuollaiset palovammat voivat johtaa kuolemaan ja lapsen olisi pitänyt osata sanottaa hätäänsä. Siis.. mitä? Siis miten ei muka tajua, että jos palovammat ovat isoja ja syviä, että lapsi tarvitsee lääkärin hoitoa ja millainen ihminen jättää noin pienen yksin nukkumaan särkylääkkeiden voimin? Itse olisin vähintään maannut vieressä, paitsi että olisimme olleet lääkärin paikeilla ja sassiin. Saa tavallisen välinpitämätön olla, koska toi on ihan perustietoa. Jos lapsen palovamma on aikuisen kämmenen kokoinen, niin aina yhteys terveydenhuoltoon.
Olen itsekin joskus vienyt yksi vuotiaan lääkäriin, koska tiesin jotain olevan vialla. Neuvolan puhelinpalvelussa olleet hoitajat eivät osanneet auttaa, kun soitin alkuun sinne. Selitin, että lapsella on joku hätä mitä en ymmärrä. Lapsi käveli toistuvasti luokseni ja hoki vain äiti. Hänellä ei ollut mainittavasti kuumetta, eikä mitään muitakaan merkkejä, mistä olisi voinut päätellä mikä on vialla. Puhelinpalvelu ei osannut sitten esittää mitään hyviä kysymyksiä, ja lopettivat puhelun turhana vaikka koitin kysyä onko jotain tautia liikkeellä tai miten kannattaisi lähteä selvittämään lapsen kummallista käytöstä. Terveyskeskuksen hoitaja käännytti takaisin ovilta "kaikki kunnossa, menkää kotiin nukkumaan hyvät yöunet". Lopulta tilasin ajan yksityiseltä minkä sain saman päivän illalle. Lääkäri tajusi heti, että lapsella on vakava rs-viruksesta johtuva happivaje mikä ei näy vielä päällepäin ja siitä tuli osastoreissu siltä seisomalta. En vieläkään tiedä mitä olisi sattunut jos en olisi pitänyt päätäni ja vienyt lasta näytille, mutta säikähdin pahoin. Jos olisin tiennyt, että maassa jyllää rs-virus ja että se oireilee noin kummallisesti, niin en olisi kupannut iltaan saakka vaan olisin lähtenyt lääkäriin samoin tein. Sen jälkeen opiskelin kaikki lastentaudit ja merkit ja opettelin laskemaan hengenvetoja, koska en kestänyt ajatusta että oma tietämättömyys voi aiheuttaa pahoja komplikaatioita. Kallis reissu tuli, mutta lapsen terveys on tärkeämpää.
Oli muuten hienoa kun hengitysvaikeuksista kärsivän lapsen kanssa menimme Meilahteen, niin sielläkin yritti hoitaja käännyttää meidät pois. Sanoin, että herra on hyvä ja katsoo sen lähetteen koneelta mikä on tehty vain 20 minuuttia sitten. Kun tyyppi alkoi jankuttaa vastaan, niin lähdin lapsi kainalossa kävelemään sisälle taloon ja jätin lapsen isoisän selvittämään näitä.
Ja huom. Olen vähintään yhtä sekava ja persaukinen persoona kuin toi neiti M. Tämä on siis ihan tahdosta kiinni, haluaako hoitaa jälkeläisensä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muusa haluaa vapaaksi ja isoäiti korvauksena (valtiolta) kärsimysrahaa. Sitten tytöt pääsevät taas humputtelemaan. Korkkarit kattoon!
Toivottavasti ei ainakaan vapaaksi pääse!
Pääsee. Kolme kuukautta ehdollista tulossa.
Edelleen kylmää miten Muusa puhui että "sitten kun SE on haudattu". Ei varmaan tule pojan haudalla ikinä käymään( vai uurnalehdossako tämä on?) jos joskus vapautuu.
Isoäti taas on niin laskelmoiva äm mä että saattaa antaa haastattelun hautausmaalla kynttilä kädessä ja tekoitkua vääntäen.
"Päivä Milon kuoleman jälkeen poliisi oli kysynyt isäpuolelta, miten tämä suhtautuu vakavaan rikosepäilyyn. Silloin isäpuoli vastasi näin: On mun mielestä vähän naurettava tilanne, että niin kun meiltä on just penska kuollut ja meitä kohdellaan tällä tavalla."
Siis mitä v***ua! Oikein naurettava tilanne kun itse olet höyryttänyt pienen lapsen hengiltä. Ja hätäpuhelustakin kuulee, että äijä on aivan soosissa, ja vuoden äityli Muusa se ei vaan mitään huomannut, eikä vienyt lasta sairaalaan. Ei edes käy katsomassa miten lapsi voi ja kattelee telkkaria rauhassa toisessa huoneessa. Ei myöskään itse soita hätäkeskukseen tai edes yritä mennä elvyttämään tai auttamaan ennen kuin ambulanssi tulee. "Kato kun emmä niinku tajunnu". Jumalauta pää räjähtää kun tän paskasakin puheita kuuntelee. Elinkautinen olis saanut tulla molemmille! Mutta ei, ei mitään vastuuta, mistään, koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Muusan koko elämä oli huumeet, lääkkeet, alkoholi ja tupakka. Milo oli vain rahareikä ja omien väkivaltafantasioiden kohde. Kuulemma kiduttanut eläimiä tämä mummonmuussi lapsena.
En ihmettelis.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kylmää miten Muusa puhui että "sitten kun SE on haudattu". Ei varmaan tule pojan haudalla ikinä käymään( vai uurnalehdossako tämä on?) jos joskus vapautuu.
Isoäti taas on niin laskelmoiva äm mä että saattaa antaa haastattelun hautausmaalla kynttilä kädessä ja tekoitkua vääntäen.
Paskaa täynnä molemmat. Tai no tuo on halvennus paskalle itse asiassa....
Voisko tuon ihrakasan vain lopettaa? Jos joskus pääsee vapaalle, ei kannata Joensuun katuja tallata enää, kyliltä kuullut
Lapsi olisi pitänyt ottaa huostaan jo synnytyslaitoksella , kamalaa että tuollaiset hirviöt edes saavat lapsia.
Oliko tämä isoäiti vielä joku päiväkodissa työskentelevä?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä toi isoäidin käytös antaa hieman viitteitä siihen miksi Muusasta tuli Muusa.
Se että saa lapsen 17-vuotiaana ei ole mikään syy tai oikeus kohdella lastaan paskasti. Ehkäisy, abortti, lapsen antaminen pois jne vaihtoehtoja on monia. Ei sääliä heru.
Mietin myös miten toi Muusan puolustus kehtaa. Ymmärrän, että tekevät vaan työtään, mutta eikö joku omatunto pitäisi heilläkin olla. Muusalla ja isoäidillä kun sitä ei selkeästi ole.