Ahdistaa kun lauantaina pitäisi ystävien kanssa juhlimaan, mutta mulla on huonosti rahaa
Olen opintovapaalla ja luonnollisesti tulot rajalliset. Vasta ensi kuussa helpottaa. Asun yksin, mutta omakotitalossa joten kuluja on. Ruokaa mulla on kyllä kaapeissa ja pakastimessa, että sitä ei tarvitse nyt ostaa.
Mulla on rahaa 50€ mikä on vähän illanviettoon. Tarkoitus on ensin ystävien kanssa käydä yksissä synttäribileissä ja sen jälkeen baariin. Sinne bilepaikkaan on matkaa useampi kilometri. Menomatka hoituu ilmaiseksi kun yhden meistä isä vie meidät sinne, mutta takaisin pitää päästä jollakin muulla. Mulla ei ole rahaa taksiin. Omaa aikuista lasta olen jo kysellyt kuskaamaan, mutta ei ole vielä varmaa. Hänelle voisi bensarahaa antaa myöhemmin.
Baarissa on juomat kalliita eikä mua suoraan sanottuna huvita istua selvinpäin siellä. En ole pitkään aikaan ollut viihteellä ja olisi kiva ottaa ilo irti. Ei vain taida rahat riittää. Kovasti olen koittanut myydä tavaraa Facebookissa ja Vintedissä, mutta heikosti käy kauppa. Kaiken pitäisi olla niin halpaa ihmisten mielestä, mutta en mä ala pilkkahintaan myymään esim. hyväkuntoisia nahkakenkiä.
Yhdet tilatut villasukat on työn alla, mutta en tiedä ehdinkö saada niitä valmiiksi viikonloppuun mennessä. Niistä saisi 25€.
Ei, en voi lainata kavereilta. Ei heilläkään kaikilla loistava rahatilanne ole, mutta selvästi parempi kuin mulla. Osa saa mieheltään rahaa lauantaiksi.
Kommentit (194)
Vaikka omalla tilillä on rahaa satoja tuhansia euroja niin olen säästäväinen. Jos lähden juhlimaan niin tapana on ollut 2-4 Hartwall Originlal Long Drink 5,5% 33 senttilitran juomaa etukäteen. Laivalta ostettu alkoholi on edullista eli noin 1,2 euroa tölkki. Melkein samaan pääsee ostamalla Lidlistä olutta 4,5 % 33 senttilitraa maksaa 1 euron per kappale. Kun ottaa hyvät pohjat niin baarissa tarvitsee sitten juoda vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli olet vajaa. Ok."
Miten sinä olet noin kiukkuinen?
No anteeksi nyt, mutta aika vajaa pitää ihmisen olla kun ehdottaa pussikaljoja jossakin notskin äärellä kun toiset on kutsuttu synttärijuhliin.
Ei tartte olla mulle ilkeä :( Pussikaljalla on mukavampaa kuin synttäreillä.
Ja mistä sä voit sen tietää kun et tiedä yhtään mitään noista juhlista. Olet vajaa ja sen lisäksi harhainen.
Miks kiusaat mua? :'(
Itsepä aloitit idioottimaisella pussikaljalänkytyksellä. Sä olet varmaan joku pulssi joka vetää jatkuvasti pussikaljaa notskilla. Todella vajaa pitää ihmisen olla jos ehdottaa pussikaljoja kun toiset menossa synttärijuhliin. Lisäksi pitää olla todella harhainen jos kuvittelee tietävänsä toisten juhlista onko siellä hauskaa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli olet vajaa. Ok."
No anteeksi nyt, mutta aika vajaa pitää ihmisen olla kun ehdottaa pussikaljoja jossakin notskin äärellä kun toiset on kutsuttu synttärijuhliin.
Ja mistä sä voit sen tietää kun et tiedä yhtään mitään noista juhlista. Olet vajaa ja sen lisäksi harhainen.
Itsepä aloitit idioottimaisella pussikaljalänkytyksellä. Sä olet varmaan joku pulssi joka vetää jatkuvasti pussikaljaa notskilla. Todella vajaa pitää ihmis
Ei tartte olla mulle ilkeä:( Luuletko, että kestän mitä vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli olet vajaa. Ok."
Itsepä aloitit idioottimaisella pussikaljalänkytyksellä. Sä olet varmaan joku pulssi joka vetää jatkuvast
Mä olen ilkeä jos mä haluan. Mä en voi sietää tyhmiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli olet vajaa. Ok."
Itsepä aloitit idioottimaisella pussikaljalänkytyksellä. Sä olet varmaan joku pulssi joka vetää jatkuvasti pussikaljaa notskilla. Todella vajaa pitää ihmis
Kyllä sinä AP aloitit pa*kalla provolla, joten sitä saat mitä ansaitset. Kukaan, ei kukaan usko, että aloitus olisi totta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli olet vajaa. Ok."
Itsepä aloitit idioottimaisella pussikaljalänkytyksellä. Sä olet varmaan joku pulssi joka vetää jatkuvast
En mä ole ap. Mä en vain siedä tyhmiä ihmisiä joillainen tuo pussikaljavajakki on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli olet vajaa. Ok."
Itsepä aloitit idioottimaisella pussikaljalänkytyksellä.
"Mä olen ilkeä jos mä haluan. Mä en voi sietää tyhmiä ihmisiä."
Etkö voisi kuitenkin edes minulle olla mukava? :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli olet vajaa. Ok."
Itsepä
En todellakaan voi. Mitä aloit kirjoitella typeryyksiä pussikaljoista kun ap kertoi menevänsä synttärijuhliin.
"En todellakaan voi. Mitä aloit kirjoitella typeryyksiä pussikaljoista kun ap kertoi menevänsä synttärijuhliin. "
Mutta minä olisin sinulle kiltti, ja uskon, että ajan myötä oppisit kyllä pitämään minusta. :(
Vierailija kirjoitti:
Provo. Mitä kuluja omakotitalossa on? Pakottaako joku maalaamaan seinät tai teettämään kattoremontin tällä viikolla?
kaukolämpölaskukin voi tulla, milloin kiinteistövero, jäte kautta biojätemaksu, sähkö. onko ulkopuolista aurausapua. toi kaukolämpö voi olla isokin lasku jos pakkastakin. yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäisin pois tällä kertaa. Tyhmää laittaa viimeiset rahat baarireissuun. Aina voi tapahtua jotain yllättävää. Sanoisin, että tällä kertaa ei onnistu, enskerran sitten.
No tätä viikonloppua on odotettu ja vituttaa ajatuskin, että pitäisi jäädä pois. On todella harvinaista, että enää tällä porukalla päästään kaikki yhtä aikaa johonkin. Jos jotakin yllättävää tulee, niin sitten lainaan vaikka isältä rahaa, mutta en häneltä lainaa rahaa baarireissua varten. Koitan nyt saada ne villasukat valmiiksi, että saisin vähän lisää rahaa. Lisäksi kaivelen kaappeja jos olisi jotakin myymisen arvoista ja toivon, että joku myös ostaisi jotakin. Ehdin tehdä jotakin tässä ennen kuin menen iltavuoroon yhdeksi.
Ap
Ajattelin ensin että ap on korkeintaan teini-ikäinen, mutta ilmeisesti ei, kun kerran on aikuisia lapsia. Ei ole todellista että aikuinen ihminen hinkuaa noin surkeassa rahatilanteessa johonkin baarireissulle!! Kutsut ne kaverisi kotiisi vaikka nyyttäreille sitten kun sulla taas on vähän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Jäisin pois tällä kertaa. Tyhmää laittaa viimeiset rahat baarireissuun. Aina voi tapahtua jotain yllättävää. Sanoisin, että tällä kertaa ei onnistu, enskerran sitten.
voisko kamut piipahtaa eka sun luona, otatte viiniä. edullista pahvitölkkiviiniä. montakos heitä olisi, sanoy vaanettä budjetti ei salli nyt. laita rahaa viiniin ja spseihin, kivat etkot
En ymmärrä AP:lle ilkeilyä, jos teitä ei baareilut ja kavereiden näkemiset kiinnosta niin onko se niin vaikeeta että muita saattaa kiinnostaa..? Minä ainakin ymmärsin, että AP voi päästä tällä porukalla viihteelle todella harvoin. Lisäksi ruokaa löytyy, eikä "rahattomuus" rankaise kuin AP:ta itseään, kun ei tarvitse ruokkia lapsia ja rahat laskuihinkin ilmeisesti löytyy.
Taskumattia ehdotan minäkin, ja että tilaat vain muutaman edullisen juoman baarissa. Lisäksi villasukkatehdas vaan pystyyn. :D Kavereille kannattaa sanoa suoraan, että rahaa on vain rajallinen määrä käytössä ja toivottavasti se otetaan huomioon paikan valinnassa (ei esimerkiksi mennä baariin jossa on kauhean kallis sisäänpääsymaksu, juomat ja narikka.)
Itse en ole vuosiin käynyt baarissa juuri rahatilanteen yms takia. Nyt sain ilmaiset liput oman suosikkini keikalle ja päätin, että menen. Taxi kotiin maksoi 40e mikä on oikeasti järkky summa. Palasin nuoruuden aikoihin kun otin oman pullon mukaan baariin🙈Ei vaan pysty maksamaan siideristä 10e
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä AP:lle ilkeilyä, jos teitä ei baareilut ja kavereiden näkemiset kiinnosta niin onko se niin vaikeeta että muita saattaa kiinnostaa..? Minä ainakin ymmärsin, että AP voi päästä tällä porukalla viihteelle todella harvoin. Lisäksi ruokaa löytyy, eikä "rahattomuus" rankaise kuin AP:ta itseään, kun ei tarvitse ruokkia lapsia ja rahat laskuihinkin ilmeisesti löytyy.
Taskumattia ehdotan minäkin, ja että tilaat vain muutaman edullisen juoman baarissa. Lisäksi villasukkatehdas vaan pystyyn. :D Kavereille kannattaa sanoa suoraan, että rahaa on vain rajallinen määrä käytössä ja toivottavasti se otetaan huomioon paikan valinnassa (ei esimerkiksi mennä baariin jossa on kauhean kallis sisäänpääsymaksu, juomat ja narikka.)
Jos ei osaa tehdä kunnon provoa, kannattaa jättää tekemättä tai varautua siihen, että provosloitukseen saa provovastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija porukoissa oli aina niitä jotka keksivät ihan koko ajan jotain porukka bibbaloita. Aloin sanomaan suoraan ettei kiinnosta ja mitä kenenkään taloudellinen tilanne niille kuuluu. Kyllä siinä vähän oli aistittavissa ettei sitten kuulu koko porukkaan muutenkaan. Jotkut osallistuivat pikin hampain vain kerran esim. pikkujouluihin ja kieltäytyi sitten muista.
Miksi edes kuulua mihinkään porukkaan, jos ei kiinnosta?
Tottakai siinä tulee järjestäjille sellainen ole, ettei henkilöä kiinnosta jos ei osallistu ja sanoo vielä, ettei kiinnosta. Niin miksi roikkuu mukana porukassa?
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole vuosiin käynyt baarissa juuri rahatilanteen yms takia. Nyt sain ilmaiset liput oman suosikkini keikalle ja päätin, että menen. Taxi kotiin maksoi 40e mikä on oikeasti järkky summa. Palasin nuoruuden aikoihin kun otin oman pullon mukaan baariin🙈Ei vaan pysty maksamaan siideristä 10e
Mäkin olen menossa ensi la keikalle. Sain ystävältä liput, kun virike oli menossa vanhaksi.
Ehdotti tarjoan parit drinkit perillä. Sanoin heti ei onnistu. Mulla on budjetti 50 e koko illaksi.
Vähän nikotteli ja ehdotti jopa velkaa. Aivan hölmöä.
Jos ei ole varaa mennä,sitten ei mennä.
Mäkin olen myynyt kotoa kaiken tarpeettoman, ei vintedtiä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa tehdä kunnon provoa, kannattaa jättää tekemättä tai varautua siihen, että provosloitukseen saa provovastauksia.
Siis voisitko kertoa miten se vaikuttaisi mitenkään sinun tai minun elämään vaikka tämä tai jokin muu avaus olisikin provo? Kuinka tylsä elämä sulla pitää olla jos jaksaa leikkiä jotain provopoliisia? Jos AP on provo, ei minua ainakaan kiinnosta yhtään että "olisin mennyt lankaan" ja vastannut asiallisesti hänen avaukseensa. Joku muu voi saada ketjusta vinkkejä. Mitä nyt nopeasti vilkaisin, niin en kauheasti ristiriitauksia edes havainnut.
Medialukutaito ja kriittisyys on hyvä asia, mutta ihan turhaa kuluttaa omaa aikaa ja energiaa siihen että ärsyyntyy tämmöisistä aika viattomista postauksista. AP ei kerjää rahaa sinulta. Saattaa ehkä muokata jotain ykistyiskohtia ettei kaverit tunnista niin helposti. Ei se ole niin vakavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
11km taksilla maksaa varmuudella alle 50€. Jos maksajia on 4, tuosta tulee max 12,5€/hlö. Sulla jää vielä 37,5€ baariin ja jos saat lisäksi villasukat valmiiksi niin 62,50€, jos et perskännejä halua vetää, niin tuo riittää hyvin. Paluumatkaa ei tarvitse tehdä taksilla, kun jäät yöksi jonkun kaverisi luokse, vaikka menisitte 2 hlöä takas alunperäiseen bilepaikkaan taksi olisi Max 25€/hlö eli kun teet villasukat, niin maksat paluutaksin. Edelleen olet pa*kan puhuja myös mun mielestä.
Itse olet paskanpuhuja. Sä et tiedä mistään mitään joten ole hiljaa.
Mihin mä siellä jään yöksi kun kukaan ystävistä ei asu siellä suunnalla? Jonnekin ojanpohjalle vai? Juhlapaikka on ihan eri suunnalla ja sieltä on tämän paikkakunnan keskustaan ja baariin 11km. Mä asun keskustan läheisyydessä.
Ap
Miksi et voi lähteä kotiin yhteisellä taksilla ystävien kanssa juhlapaikalta sitten kun he menevät baariin? Toivotat siinä kohtaa hauskat illanjatkot ja kiität juhlista .