Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa kun lauantaina pitäisi ystävien kanssa juhlimaan, mutta mulla on huonosti rahaa

Vierailija
25.11.2024 |

Olen opintovapaalla ja luonnollisesti tulot rajalliset. Vasta ensi kuussa helpottaa. Asun yksin, mutta omakotitalossa joten kuluja on. Ruokaa mulla on kyllä kaapeissa ja pakastimessa, että sitä ei tarvitse nyt ostaa.

Mulla on rahaa 50€ mikä on vähän illanviettoon. Tarkoitus on ensin ystävien kanssa käydä yksissä synttäribileissä ja sen jälkeen baariin. Sinne bilepaikkaan on matkaa useampi kilometri. Menomatka hoituu ilmaiseksi kun yhden meistä isä vie meidät sinne, mutta takaisin pitää päästä jollakin muulla. Mulla ei ole rahaa taksiin. Omaa aikuista lasta olen jo kysellyt kuskaamaan, mutta ei ole vielä varmaa. Hänelle voisi bensarahaa antaa myöhemmin.

Baarissa on juomat kalliita eikä mua suoraan sanottuna huvita istua selvinpäin siellä. En ole pitkään aikaan ollut viihteellä ja olisi kiva ottaa ilo irti. Ei vain taida rahat riittää. Kovasti olen koittanut myydä tavaraa Facebookissa ja Vintedissä, mutta heikosti käy kauppa. Kaiken pitäisi olla niin halpaa ihmisten mielestä, mutta en mä ala pilkkahintaan myymään esim. hyväkuntoisia nahkakenkiä.

Yhdet tilatut villasukat on työn alla, mutta en tiedä ehdinkö saada niitä valmiiksi viikonloppuun mennessä. Niistä saisi 25€. 

Ei, en voi lainata kavereilta. Ei heilläkään kaikilla loistava rahatilanne ole, mutta selvästi parempi kuin mulla. Osa saa mieheltään rahaa lauantaiksi.

Kommentit (194)

Vierailija
81/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin tossa tilanteessa, että "kiva olisi tulla mukaan, mutta mun rahatilanne ei nyt salli sitä juhlapaikalle tuloa kun pitäisi tulla taksilla pois"

Eli käyt siellä baarissa, mistä pääset kävellen kotiin mutta et mene sinne /taksilla paluuta vaativaa) juhlapaikkaan....

Vierailija
82/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin sulla on asiat kuin sillä joka täällä käy joka päivä kertomassa, että sairaalaan pitäisi päästä kun ei ole syönyt mitään näin ja näin moneen päivään ja lisää rahaa tulee vasta silloin. Tai se yh äippä joka käy joka päivä kysymässä että voiko lapset syödä sitä ja tätä xtra ruokaa kun muuhun ei ole varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP näköjään poistatti osan vastauksista.... AP ihan oikeasti keskity nyt siihen, mikä on tärkeää eli opinnäytetyö ja työharjoittelu. Jos saat rahaa lisää, lähdet juhlimaan ja jatkoille baariin, jos et, voit valita joko tai. Pääsethän juhlapaikalta melkein kotiin sillä yhteisellä taksilla tai kävellen baariin, kun muut ovat tulleet jatkoille. Elämä on valintoja täynnä.

Vierailija
84/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmin sulla on asiat kuin sillä joka täällä käy joka päivä kertomassa, että sairaalaan pitäisi päästä kun ei ole syönyt mitään näin ja näin moneen päivään ja lisää rahaa tulee vasta silloin. Tai se yh äippä joka käy joka päivä kysymässä että voiko lapset syödä sitä ja tätä xtra ruokaa kun muuhun ei ole varaa.

Taitaa olla nämä 3 yksi ja sama henkilö.

No en todellakaan ole kumpikaan noista ääliömäisistä jankuttavista trolleista! Että mua sitten ottaa päähän tämä kun tänne ei voi mitään enää nykyään kirjoittaa kun heti syytetään trolliksi. Aivan sairas meno tällä paskapalstalla nykyään.

Ap

Vierailija
85/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP näköjään poistatti osan vastauksista.... AP ihan oikeasti keskity nyt siihen, mikä on tärkeää eli opinnäytetyö ja työharjoittelu. Jos saat rahaa lisää, lähdet juhlimaan ja jatkoille baariin, jos et, voit valita joko tai. Pääsethän juhlapaikalta melkein kotiin sillä yhteisellä taksilla tai kävellen baariin, kun muut ovat tulleet jatkoille. Elämä on valintoja täynnä.

Ei jumaliste. No totta helvetissä mä keskityn opinnäytetyöhön ja harjoitteluun! Luuletko sä tosiaan mun viettävän kaiken vapaa-ajan täällä palstalla?! En todellakaan vietä, mutta ei koko aikaansa voi laittaa vain opinnäytetyöhön ja harjoitteluun!

Ap

Vierailija
86/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin tossa tilanteessa, että "kiva olisi tulla mukaan, mutta mun rahatilanne ei nyt salli sitä juhlapaikalle tuloa kun pitäisi tulla taksilla pois"

Eli käyt siellä baarissa, mistä pääset kävellen kotiin mutta et mene sinne /taksilla paluuta vaativaa) juhlapaikkaan....

Ei vaan mielummin niin, että jätän baarin väliin. Baari on ja pysyy, nuo juhlat on vain kerran.

Ap

Vierailija
87/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan ole kumpikaan noista ääliömäisistä jankuttavista trolleista! Että mua sitten ottaa päähän tämä kun tänne ei voi mitään enää nykyään kirjoittaa kun heti syytetään trolliksi. Aivan sairas meno tällä paskapalstalla nykyään.

Ap

Ok. Sullahan on aina asiallinen tyyli ja puhut muista ystävällisesti.

Vierailija
88/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok. Sullahan on aina asiallinen tyyli ja puhut muista ystävällisesti.

Mun aloitus oli täysin asiallinen, mutta te itse aloititte vittuilemaan mulle. Sairaimmat käskivät myydä itseään. Tuoko on sitten tervettä?? Mä en ole kuten nuo kaksi jankuttavaa trollia jotka tekevät noita paska-aloituksia monesti viikossa. Mä tein tämän tasan yhden aloituksen.

Ap

Vierailija
89/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun aloitus oli täysin asiallinen, mutta te itse aloititte vittuilemaan mulle. Sairaimmat käskivät myydä itseään. Tuoko on sitten tervettä?? Mä en ole kuten nuo kaksi jankuttavaa trollia jotka tekevät noita paska-aloituksia monesti viikossa. Mä tein tämän tasan yhden aloituksen.

Ap"

Jospa jätät vähäksi aikaa palstailun ja keskityt muihin asioihin. Vaikuttaa, että olet aika stressaantunut, mikä varmasti on ymmärrettävää, kun opinnot loppusuoralla ja pitäisi monta muutakin asiaa ehtiä/pystyä tekemään. Tällainen sivuhuomautus vain ..

Vierailija
90/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ihan suoraan ettei nyt onnistu, talous ei kestä baari-iltaa edes velaksi. Tässä ei ole mitään uutta tavallisten kuolevaisten joukossa. Aika moni jättää nykyhinnoilla muutenkin lähtemättä, kympin tuopit eivät oikein jaksa innostaa.

Tämäkään ei varsinaisesti nosta syntyvyyttä, kun ihmiset jäävät järjettömien hintojen tähden kotiin katsomaan telkkaria.

Vierailija
91/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun aloitus oli täysin asiallinen, mutta te itse aloititte vittuilemaan mulle. Sairaimmat käskivät myydä itseään. Tuoko on sitten tervettä?? Mä en ole kuten nuo kaksi jankuttavaa trollia jotka tekevät noita paska-aloituksia monesti viikossa. Mä tein tämän tasan yhden aloituksen.

Ap

Aloituksesi ja sitä seuranneet vastaukset olivat täyttä paskaa. Huuda vielä vähän lisää, ali-ihminen.

No säkään ihan terve ole. 

Vierailija
92/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sieltä juhlapaikalta kukaan muu ole lähdössä keskustaan päin? 

Aivan varmasti saat pummittua kyydin. Ja sitä paitsi ei Uber maksa missään 30€:a. Halvemmalle pääsee. 

Vierailija
93/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti saat pummittua kyydin. Ja sitä paitsi ei Uber maksa missään 30€:a. Halvemmalle pääsee. 

Uber tuppukylässä? :D Älä nyt viitsi. Ei joka paikassa ole jotakin Ubereita. Tietenkin sieltä on muitakin lähdössä. Yhteisestä paluumatkasta ystävien kanssa mä olen tässä koko ajan kirjoittanut. Ei se taksi silti ilmainen ole.

Ap

Vierailija
94/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset juhlapaikalta keskustaan siis yhteisessä taksissa. Ehkä voisit pyytää joltain kaveriltasi, että maksat osuutesi nyöhemmin, jos ensi kuussa on rahaa kuitenkin jo paremmin? Jos ei onnistu, niin sitten on vähennettävä se juomabudjetista. Baarissa ostat pari-kolme juomaa ja väliin juot vettä. Eihän tuossa pitäisi mitään ongelmaa olla, kun et kerran ole mitään änkyräkänniä hakemassa? Itse en koskaan budjetoi baarireissuun yli viittäkymmentä euroa, ja hyvin on aina mennyt.

Vierailija
95/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uber tuppukylässä? :D Älä nyt viitsi. Ei joka paikassa ole jotakin Ubereita. Tietenkin sieltä on muitakin lähdössä. Yhteisestä paluumatkasta ystävien kanssa mä olen tässä koko ajan kirjoittanut. Ei se taksi silti ilmainen ole.

Ap

Ööö... Oletatko että sitä rahaa ilmestyy palstalla jankkaamalla?

En tiedä sun ystäväpiiristä, mutta ainakin mä kykenen sanomaan että sori, ei ole varaa.

Tuommoisessa tilanteessa olis myös ihan normaalia, että jos se varaton halutaan mukaan, niin sille tarjotaan ja myöhemmin jotain toisinpäin. Kai se taksi maksaa silloinkin vaikka sä et ole mukana.

Miten ihmeessä ihmiset saa elämästä ja suhteista niin vaikeaa?

Vierailija
96/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut siis sen baarin lähellä. Tee niin että vapautat kaverin isän kuskihommista ja ajat itse autollasi juhlapaikalle, et juo siellä mitään, sitten tuot kaverit autolla takaisin baariin ja viet auton pois. Baarissa saat juomia koko viisikymppisellä ja kaverit tarjoavat muutaman mahdollisesti kyytipalkkanakin. 

Tai sitten valitset jonkin arvokkaamman esineen, jolla on myyntiarvoa, vaikka se olisikin sinulla käytössä ja tärkeä, ja myyt sen. Tilalle ostat uuden kun rahaa taas on. Ellet siis pikavippiä jostain syystä saa.

Vierailija
97/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on suunnilleen samaa ikäluokkaa kuin minä eikä baarit saati viinan ryyppäys vois vähempää kiinnostaa. Jos olisin samassa tilanteessa niin sanosin vaan et en v... tu lähe.

Sama. En ole juurikaan juonut alkoholiakaan vuosiin ja viimeksi tilasin baarissa teetä, kun kerran sinne eksyin :D Ei ole tarkoitus moralisoida, niin me vaan ollaan erilaisia ja ikä muuttaa ihmistä. Nuorempana tykkäsin nimittäin kovastikin käydä ulkona. Nyt kova musiikki ja humalaiset on mun käsitys painajaisesta. Eihän sitä kestäisikään ilman viinaa. 

Vierailija
98/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä voi suoraan sanoa, että voin tulla bileisiin käymään, mutta en tule nyt tällä kertaa mukaan baariin, kun ei ole rahaa. Kyllä kaverit ymmärtää, että opiskelijalla voi olla välillä talous tiukilla.

Vierailija
99/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy xxxx ja rikastu. Ongelma ratkaistu.

Olet törkeä, poistoon.

Tyhmä. Kopioit törkyviestin itse tänne uudelleen 🙄

Vierailija
100/194 |
25.11.2024 |