Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni paljastui peliongelmaiseksi.

Vierailija
19.03.2023 |

Mies pelannut kaikki palkkansa puolen vuoden ajan, en ole tiennyt asiasta, nyt kaikki maksamatta. Kaikki mahdolliset vinkit otetaan vastaan, miten helpottaa tästä ylipääsyä ja miten auttaa miestä parhaiten?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnesota-hoitoon. Ainakin Avominnessä hoidetaan myös peliriippuvaisia ja siellä on läheisten hoitoakin. On kallista, mutta varmasti parasta hoitoa tuollaisiin ongelmiin ja vaikka olisi työssäkäyväkin, niin sosiaalitoimesta voi hakea maksusitoumusta. Parempi pitkällä aikavälillä.

Vierailija
2/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono,tosi huono🤮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti vauhdissa.....

Vierailija
4/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden ajan???

En usko sanaakaan.

Vierailija
5/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies eronnut? Jos on, voit olla varma siitä, että myös ex on yrittänyt saada hoitoon. Toki aina kannattaa yrittää. Peliongelmat ovat tosi raskaita ja vaikeita.

Vierailija
6/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpön höpöä koko aloitus.

Vierailija
7/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolen vuoden ajan???

En usko sanaakaan.

Minun mieheni ehti pelata pitempäänkin. Usko tai älä.

-ei ap.

Vierailija
8/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tapahtui Porvoossa!!

Vierailija
9/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntain typerä satu

Vierailija
10/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on Minna Canthin päivä!!

Kippis 🥂

Vierailija
11/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasta oma taloutesi. Avioehtosopimus ja lisäksi sovitte kirjallisesti kaikesta, kumpi maksaa vuokran, lainan lyhennykset ja vastaavat. Toivottavasti ei ole paljon yhteisiä taloudellisia sitoumuksia, pelaamiseen tarvitava raha kun kuluu peliongelmaiselta aina ennen kaiken muun maksamista.

Vierailija
12/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi enää mun mies ton jälkeen.

Vierailija
13/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gamban ohjelma heti kaikkiin älylaitteisiin.

Pankkitilin näkyvyys sinulle

Ilmoittautuminen peliterapiaan esim. Peli poikki

Muista, peliongelmaisen sanaan ei kannata luottaa ainakaa aluksi vaan tehdä pelaaminen mahdottomaksi ja olla itse tarkkana.

Omaehtoinen luottokielto ettei ota vippejä

Vierailija
14/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös aikoinaan peliongelmainen miesystävä. Onneksi sain sen selville ajoissa, enkä muuttanut yhteen hänen kanssaan, vaikka hän sitä kovasti halusi. Olisi mennyt nopeasti omakin talous kuralle.

Vierailija
15/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelasta oma taloutesi. Avioehtosopimus ja lisäksi sovitte kirjallisesti kaikesta, kumpi maksaa vuokran, lainan lyhennykset ja vastaavat. Toivottavasti ei ole paljon yhteisiä taloudellisia sitoumuksia, pelaamiseen tarvitava raha kun kuluu peliongelmaiselta aina ennen kaiken muun maksamista.

Talousasiat tietenkin pitää järjestää, mutta peliongelmainen on edelleen täysivaltainen ihminen, jonka kanssa asiat täytyy neuvotella, ei sanella.

Voi olla että ongelmapelaaja kieltäytyy menemästä hoitoon, voi olla että hän haluaa sinne. Voi olla että hän haluaa järjestää omaisuuden mahdollisimman nopeasti puolisolle, tai sitten ei. Voi olla ettei hän halua erota, tai sitten hän on jopa se joka ehdottaa eroa.

Myös pitää muistaa, että puolisot ovat eri vaiheessa prosessia. Siinä missä kiinni jääminen on puolisolle shokki, voi se olla pelurille itselleen helpotus.

Vierailija
16/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on kanssa peliongelmainen: se on täys newbie CoDissa ja ottaa jatkuvasti osumaa. Jätänkö?

Vierailija
17/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että tarkoituksesi on jäädä miehen kanssa yhteen.

Suosittelen nyt ensiksi käymään foorumilla nimeltä Valtti (googleta). Siellä on paljon peliongelmaisia jotka auttaa toisiaan ja sieltä saa myös puolisot apua.

Ensimmäinen olisi varmasti nyt tärkeä olla tuomitsematta miestä. Älä syytä, sano lauseita kuten "miksi sä menit näin tekemään, miksi oot noin typerä" tai muutakaan ylidramaattisia huokailuja tai muuta. Pyri olemaan ymmärtäväinen ja anna miehelle turvallinen ympäristö myöntää kaikki tekemänsä virheensä.

Tämän jälkeen on hyvä lähteä katsomaan kuinka paljon sitä velkaa on. On mahdollista, ettei mies ole vielä kertonut koko totuutta, mutta tärkeää olisi nyt tietää miten paljon sitä velkaa on ja onko mahdollisuutta saada apua mistään.

Myös kerro miehelle, että hänen olisi parasta nyt kertoa ongelmansa myös ystäville ja vanhemmille. Mitä enemmän ihmisiä tietää miehen ongelmasta, sitä suurempi todennäköisyys on, että mies paranee ja saa tarvittavaa apua, koska tukea on paljon.

Viimeinen on, että parasta on sinun ottaa haltuun miehen pankkitilit ainakin puoleksi vuodeksi ja seurata. Tämän lisäksi miehen ON hakeuduttava hoitoon. Peliongelmasta ei pääse yksin eroon ja se usein tarvitsee psykoterapiaa, joka on painottunut käyttäytymismallien muutoksille.

Tässä siis omat ohjeeni. Valtista saat varmasti enemmän apua.

Muista, että mies varmasti jo häpeää omaa käytöstään. Älä lisää syitä hävetä lisää, vaan ole tukena ja turvana ja tsemppaa. Myös muistuta siitä, että olet ylpeä hänestä, että hän uskalsi sinulle asiasta kertoa.

Vierailija
18/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies eronnut? Jos on, voit olla varma siitä, että myös ex on yrittänyt saada hoitoon. Toki aina kannattaa yrittää. Peliongelmat ovat tosi raskaita ja vaikeita.

Oisko mun exä? Hävitti mun ja omat vähäiset rahansa pelaamalla selkäni takana. Kävi töissä, mutta aina oli rahat loppu. Huijasi siinä sivussa mulle velat, joita hoitelin pitkään vielä eron jälkeen, kun karmivaa totuutta ei enää voinut olla tajuamatta rakastuneinkaan = sokeinkaan = minä.

Vierailija
19/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole satua, vaan täysin totta. Tiesin että miehellä tämä ongelma ollut vuosia sitten mutta luulin hänen päässeen siitä eroon. Väitti koko ajan ettei ongelmaa enää ole, myös sukulaiset luuli niin. Mies aikoinaan pelastettu suurilta veloilta jne. Toki hänellä on edelleen ex vaimon kanssa useampi yhteinen laina maksettavana mitkä otettu ainoinaan pelivelkoihin. Mutta tämä tuli silti ihan puun takaa että taas puoli vuotta pelattu ja vielä kaikki. Olen luullut koko ajan ettei miehelle jää rahaa kun on niin paljon entisiä lainoja jne mutta totuus olikin ihan toinen, kaikki vaan jätetty maksamatta, voi luoja.

Vierailija
20/45 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole satua, vaan täysin totta. Tiesin että miehellä tämä ongelma ollut vuosia sitten mutta luulin hänen päässeen siitä eroon. Väitti koko ajan ettei ongelmaa enää ole, myös sukulaiset luuli niin. Mies aikoinaan pelastettu suurilta veloilta jne. Toki hänellä on edelleen ex vaimon kanssa useampi yhteinen laina maksettavana mitkä otettu ainoinaan pelivelkoihin. Mutta tämä tuli silti ihan puun takaa että taas puoli vuotta pelattu ja vielä kaikki. Olen luullut koko ajan ettei miehelle jää rahaa kun on niin paljon entisiä lainoja jne mutta totuus olikin ihan toinen, kaikki vaan jätetty maksamatta, voi luoja.

Tuo on kyllä todella paha tilanne. Miehen pitäisi kyllä mennä nyt ensimmäisenä hakemaan apua lääkäristä ja psykoterapiasta.

Ja edunvalvoja myös tässä tilanteessa. Inhottavaa on laittaa edunvalvoja hänelle, mutta useampien rahan menetyksien jälkeen pitäisi nyt jonkun rajata hänen tuhlaaminen.