Ahdistaa kun lauantaina pitäisi ystävien kanssa juhlimaan, mutta mulla on huonosti rahaa
Olen opintovapaalla ja luonnollisesti tulot rajalliset. Vasta ensi kuussa helpottaa. Asun yksin, mutta omakotitalossa joten kuluja on. Ruokaa mulla on kyllä kaapeissa ja pakastimessa, että sitä ei tarvitse nyt ostaa.
Mulla on rahaa 50€ mikä on vähän illanviettoon. Tarkoitus on ensin ystävien kanssa käydä yksissä synttäribileissä ja sen jälkeen baariin. Sinne bilepaikkaan on matkaa useampi kilometri. Menomatka hoituu ilmaiseksi kun yhden meistä isä vie meidät sinne, mutta takaisin pitää päästä jollakin muulla. Mulla ei ole rahaa taksiin. Omaa aikuista lasta olen jo kysellyt kuskaamaan, mutta ei ole vielä varmaa. Hänelle voisi bensarahaa antaa myöhemmin.
Baarissa on juomat kalliita eikä mua suoraan sanottuna huvita istua selvinpäin siellä. En ole pitkään aikaan ollut viihteellä ja olisi kiva ottaa ilo irti. Ei vain taida rahat riittää. Kovasti olen koittanut myydä tavaraa Facebookissa ja Vintedissä, mutta heikosti käy kauppa. Kaiken pitäisi olla niin halpaa ihmisten mielestä, mutta en mä ala pilkkahintaan myymään esim. hyväkuntoisia nahkakenkiä.
Yhdet tilatut villasukat on työn alla, mutta en tiedä ehdinkö saada niitä valmiiksi viikonloppuun mennessä. Niistä saisi 25€.
Ei, en voi lainata kavereilta. Ei heilläkään kaikilla loistava rahatilanne ole, mutta selvästi parempi kuin mulla. Osa saa mieheltään rahaa lauantaiksi.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menette pussikaljalle.
Miksi ihmeessä pussikaljalle jos on jotkut juhlat tiedossa mihin mennä?
Ei mene rahaa niin paljon ja muutenkin mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menette pussikaljalle.
No ei kai jossakin juhlissa rahaa mene. Ilmainen kyyti sinne jo tiedossa ja ehkä ap:n lapsi hakee sieltä pois. Mitä mukavaa on pussikaljoissa keskellä talvea?
Opiskelija porukoissa oli aina niitä jotka keksivät ihan koko ajan jotain porukka bibbaloita. Aloin sanomaan suoraan ettei kiinnosta ja mitä kenenkään taloudellinen tilanne niille kuuluu. Kyllä siinä vähän oli aistittavissa ettei sitten kuulu koko porukkaan muutenkaan. Jotkut osallistuivat pikin hampain vain kerran esim. pikkujouluihin ja kieltäytyi sitten muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menette pussikaljalle.
No ei kai jossakin juhlissa rahaa mene. Ilmainen kyyti sinne jo tiedossa ja ehkä ap:n lapsi hakee sieltä pois. Mitä mukavaa on pussikaljoissa keskellä talvea?
On mukavaa jos pukeutuu kunnolla ja paistaa makkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija porukoissa oli aina niitä jotka keksivät ihan koko ajan jotain porukka bibbaloita. Aloin sanomaan suoraan ettei kiinnosta ja mitä kenenkään taloudellinen tilanne niille kuuluu. Kyllä siinä vähän oli aistittavissa ettei sitten kuulu koko porukkaan muutenkaan. Jotkut osallistuivat pikin hampain vain kerran esim. pikkujouluihin ja kieltäytyi sitten muista.
No tuskin oli kyse mistään opiskelijabileistä kun ap:n ystävätkin sinne menossa. Ap kirjoitti aloituksessa synttäribileistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menette pussikaljalle.
Oletko sä jotenkin vajaa? Ap ystävineen on kutsuttu johonkin synttärijuhliin niin ei silloin mennä mihinkään pussikaljalle. Sä voi mennä jos haluat, mutta älä tule tyrkyttämään muille sun typeriä ideoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menette pussikaljalle.
Oletko sä jotenkin vajaa? Ap ystävineen on kutsuttu johonkin synttärijuhliin niin ei silloin mennä mihinkään pussikaljalle. Sä voi mennä jos haluat, mutta älä tule tyrkyttämään muille sun typeriä ideoita.
<
Kyllä sitä voi suunnitelmia muuttaa. Ei siinä ole ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menette pussikaljalle.
Oletko sä jotenkin vajaa? Ap ystävineen on kutsuttu johonkin synttärijuhliin niin ei silloin mennä mihinkään pussikaljalle. Sä voi mennä jos haluat, mutta älä tule tyrkyttäm
Eli olet vajaa. Ok.
"Eli olet vajaa. Ok."
Miten sinä olet noin kiukkuinen?
Mä yritän tässä kovasti pähkäillä, että minkä ikäinen ap mahtaa olla. Kuitenkin on aikuinen lapsi jo. Silti jonkun bilekaverin ISÄ on viemässä heitä juhlapaikalle. Ja kaveriporukassa on useampia, joilla on rahasta tiukkaa.
No joo, minä olen 45 ja mullakin on jo aikuinen lapsi (18), mutta vaikea kuvitella, että kenenkään omanikäisen kaverin isä lähtisi meitä kuskailemaan minnekään. Alkavat olla aika iäkkäitä nuo isät jo. :) Ja vaikka kaveriporukassa on kaikenlaisista ammateista koostuvaa porukkaa, ei kellään ole rahat noin tiukilla, ettei joku voisi vaikka tarjota sitä yhtä juomaa baarissa, että kaikki pääsisivät mukaan juhlimaan.
Toimi kuten Irvinin laulun häirikkö.
Vierailija kirjoitti:
"Eli olet vajaa. Ok."
No anteeksi nyt, mutta aika vajaa pitää ihmisen olla kun ehdottaa pussikaljoja jossakin notskin äärellä kun toiset on kutsuttu synttärijuhliin.
Vierailija kirjoitti:
Mä yritän tässä kovasti pähkäillä, että minkä ikäinen ap mahtaa olla. Kuitenkin on aikuinen lapsi jo. Silti jonkun bilekaverin ISÄ on viemässä heitä juhlapaikalle. Ja kaveriporukassa on useampia, joilla on rahasta tiukkaa.
No joo, minä olen 45 ja mullakin on jo aikuinen lapsi (18), mutta vaikea kuvitella, että kenenkään omanikäisen kaverin isä lähtisi meitä kuskailemaan minnekään. Alkavat olla aika iäkkäitä nuo isät jo. :) Ja vaikka kaveriporukassa on kaikenlaisista ammateista koostuvaa porukkaa, ei kellään ole rahat noin tiukilla, ettei joku voisi vaikka tarjota sitä yhtä juomaa baarissa, että kaikki pääsisivät mukaan juhlimaan.
En ole ap, mutta mä olen 45v ja mun vanhemmat ovat 64 ja 66. Ei nyt niin iäkkäitä etteikö voisi kuskata johonkin. Kaverin isä on lähemmäs 80v ja kyllä hänkin voi kuskata jos tarve on. Ei kaikki ole toinen jalka haudassa heti kun vähän alkaa ikää tulla.
Mä luulen, että ap:lla ei anna ylpeys periksi lainata kavereiltaan rahaa.
Tee ne sukat loppuun ainakin.
Sitten olisiko ketään, joka kaipaisi esim. ikkunanpesua jos ehdit sellaista? Moni on valmis maksamaan ikkunanpesusta ihan kivasti.
Jos rohkenet laittaa vinted myyjän tunnuksesi, minä voisin katsoa onko mitään ostamista.
(Ostaisin mielelläni Penguin classic -kirjoja englanniksi, sekalaisia kolikoita, käyttämättömiä postimerkkejä, ehkä nuotteja tms.)
Laita jotain vetävää päälle ja hymyile niin miehet tarjoaa juomat. Samalla voi tutustua johonkin kivaan kaveriin.
Vierailija kirjoitti:
Tee ne sukat loppuun ainakin.
Sitten olisiko ketään, joka kaipaisi esim. ikkunanpesua jos ehdit sellaista? Moni on valmis maksamaan ikkunanpesusta ihan kivasti.
Jos rohkenet laittaa vinted myyjän tunnuksesi, minä voisin katsoa onko mitään ostamista.
(Ostaisin mielelläni Penguin classic -kirjoja englanniksi, sekalaisia kolikoita, käyttämättömiä postimerkkejä, ehkä nuotteja tms.)
Ei taida Vinted auttaa ap:ta lauantaihin mennessä. Se on uskomattoman hidas paikka toimimaan ja rahoja saa odotella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli olet vajaa. Ok."
No anteeksi nyt, mutta aika vajaa pitää ihmisen olla kun ehdottaa pussikaljoja jossakin notskin äärellä kun toiset on kutsuttu synttärijuhliin.
Ei tartte olla mulle ilkeä :( Pussikaljalla on mukavampaa kuin synttäreillä.
Ostat Alkosta viinapullon mukaan ja naukkailet siitä veskissä. Usein juoman kanssa saa vesilasin ilmaseks eli kun kaveri tilaa juoman niin pyydä että se tilaa sulle veden. Kotio on hyvä kävellä, selviää hieman ja sitte on aamusta parempi olo. Näin olen itse tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli olet vajaa. Ok."
Ei tartte olla mulle ilkeä :( Pussikaljalla on mukavampaa kuin synttäreillä.
Ja mistä sä voit sen tietää kun et tiedä yhtään mitään noista juhlista. Olet vajaa ja sen lisäksi harhainen.