Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa kun lauantaina pitäisi ystävien kanssa juhlimaan, mutta mulla on huonosti rahaa

Vierailija
25.11.2024 |

Olen opintovapaalla ja luonnollisesti tulot rajalliset. Vasta ensi kuussa helpottaa. Asun yksin, mutta omakotitalossa joten kuluja on. Ruokaa mulla on kyllä kaapeissa ja pakastimessa, että sitä ei tarvitse nyt ostaa.

Mulla on rahaa 50€ mikä on vähän illanviettoon. Tarkoitus on ensin ystävien kanssa käydä yksissä synttäribileissä ja sen jälkeen baariin. Sinne bilepaikkaan on matkaa useampi kilometri. Menomatka hoituu ilmaiseksi kun yhden meistä isä vie meidät sinne, mutta takaisin pitää päästä jollakin muulla. Mulla ei ole rahaa taksiin. Omaa aikuista lasta olen jo kysellyt kuskaamaan, mutta ei ole vielä varmaa. Hänelle voisi bensarahaa antaa myöhemmin.

Baarissa on juomat kalliita eikä mua suoraan sanottuna huvita istua selvinpäin siellä. En ole pitkään aikaan ollut viihteellä ja olisi kiva ottaa ilo irti. Ei vain taida rahat riittää. Kovasti olen koittanut myydä tavaraa Facebookissa ja Vintedissä, mutta heikosti käy kauppa. Kaiken pitäisi olla niin halpaa ihmisten mielestä, mutta en mä ala pilkkahintaan myymään esim. hyväkuntoisia nahkakenkiä.

Yhdet tilatut villasukat on työn alla, mutta en tiedä ehdinkö saada niitä valmiiksi viikonloppuun mennessä. Niistä saisi 25€. 

Ei, en voi lainata kavereilta. Ei heilläkään kaikilla loistava rahatilanne ole, mutta selvästi parempi kuin mulla. Osa saa mieheltään rahaa lauantaiksi.

Kommentit (194)

Vierailija
1/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa ja hevosella pääsee.

Vierailija
2/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin vaan, että ny ei oo varaa (huh, selvisin! Eikä tarvinnu edes keksiä tekosyytä! 😃)

Vierailija
4/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Mitä kuluja omakotitalossa on? Pakottaako joku maalaamaan seinät tai teettämään kattoremontin tällä viikolla?

Vierailija
5/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit arvaa mitä. Mul ois fyrkkaa ja tyyppi yritti saada mukaan pämppäämään. En lähtenyt, vaikka kuinka se yritti kääntää mun pään.

Näin se onni vaihtelee. Toiset ei voi mennä halutessaan. Toiset vois mennä, mut ei halua.

Vierailija
6/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy pillua ja rikastu. Ongelma ratkaistu.

Olet törkeä, poistoon.

Vierailija
7/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottilauma taas kommentoimassa.

Vierailija
8/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taskumattiin tiukkaa viinaa, sitä voit baarissa nautiskella

Vierailija
9/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin pois tällä kertaa. Tyhmää laittaa viimeiset rahat baarireissuun. Aina voi tapahtua jotain yllättävää.  Sanoisin, että tällä kertaa ei onnistu, enskerran sitten. 

Vierailija
10/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. Mitä kuluja omakotitalossa on? Pakottaako joku maalaamaan seinät tai teettämään kattoremontin tällä viikolla?

Et voi tosissasi??? No miten olisi vaikka lainanlyhennys+korot, sähkö, vesi, lämmitys, jätehuolto, kiinteistövero. 

Ap

Vierailija
11/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla joku yllättävä kuluerä. Kun tilillä on 2-numeroinen luku, ei lähdetä baariin, on mun vankka mielipide. 

Vierailija
12/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan sulla mahdollisuus tehdä vielä viikko töitä. Jos tuntuu liian rohkealta myydä liveseuraa, niin kyllä muutaman kuvan ja videon saat aikaiseksi. Ostajia on varmasti, myyt paysafecardilla tms, niin ei tule kelan tietoon ainakaan heti, että sulla on extratuloja. 20€ ja laitat siihen pari videon pätkää ja muutaman kuvan. 5 ostajaa, niin sulla on jo 100€ kasassa.

Et voi olla tosissasi. Mä en todellakaan ehdi tekemään töitä kun pitää tehdä työharjoittelua ja opinnäytetyötä. Eikä tällä viikolla tehdyn työn palkka tulisi lauantaihin mennessä! Enkä todellakaan tee mitään videoita tms. En ole mikään huo ra. Kelasa en saa rahaa senttiäkään. Sä voit aivan vapaasti tehdä joakin of-juttuja, mutta mä en todellakaa tee. Olet kuvottava.

Vierailija
13/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti provo, muuten tosi surullinen kuvio

Vierailija
14/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäisin pois tällä kertaa. Tyhmää laittaa viimeiset rahat baarireissuun. Aina voi tapahtua jotain yllättävää.  Sanoisin, että tällä kertaa ei onnistu, enskerran sitten. 

No tätä viikonloppua on odotettu ja vituttaa ajatuskin, että pitäisi jäädä pois. On todella harvinaista, että enää tällä porukalla päästään kaikki yhtä aikaa johonkin. Jos jotakin yllättävää tulee, niin sitten lainaan vaikka isältä rahaa, mutta en häneltä lainaa rahaa baarireissua varten. Koitan nyt saada ne villasukat valmiiksi, että saisin vähän lisää rahaa. Lisäksi kaivelen kaappeja jos olisi jotakin myymisen arvoista ja toivon, että joku myös ostaisi jotakin. Ehdin tehdä jotakin tässä ennen kuin menen iltavuoroon yhdeksi. 

Ap

Vierailija
15/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niin, ettei sulla ole varaa lähteä viihteelle ja piste. Luulen, että sua ahdistaisi paljon enemmän vetää tili tyhjäksi kuin jäädä pois. Seuraavan kerran voit mennä, ala heti säästää vaikka kymppi kuussa tuollaista menoa varten. 

Vierailija
16/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taskumattiin tiukkaa viinaa, sitä voit baarissa nautiskella

No en todellakaan tee tätä. 

Ap

Vierailija
17/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että nyt ei taivu rahatilanteen takia. Niin olen itsekin tehnyt ja avot, kuinka on kiva herätä seuraavana aamuna, kun ei ole kohmeloa oloa. Ei mene se päivä hukkaan, kun ei tarvitse pitää lakanoista kiinni. 

Vierailija
18/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tätä viikonloppua on odotettu ja vituttaa ajatuskin, että pitäisi jäädä pois. On todella harvinaista, että enää tällä porukalla päästään kaikki yhtä aikaa johonkin. Jos jotakin yllättävää tulee, niin sitten lainaan vaikka isältä rahaa, mutta en häneltä lainaa rahaa baarireissua varten. Koitan nyt saada ne villasukat valmiiksi, että saisin vähän lisää rahaa. Lisäksi kaivelen kaappeja jos olisi jotakin myymisen arvoista ja toivon, että joku myös ostaisi jotakin. Ehdin tehdä jotakin tässä ennen kuin menen iltavuoroon yhdeksi. 

Ap

Jos on odotettu, niin mikset ole ennakoinut ja alkanut säästää jo kuukausia sitten esim. 10 - 15 euroa kuussa, niin sulla olisi jo esim. satku laittaa tähän?

Vierailija
19/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi olla kovin hyvin ystäviä jos ei voi suoraan sanoa että en pääse, ei ole rahaa.

Muutenkin joku viinanlipitys niin turha homma. 

Vierailija
20/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on odotettu, niin mikset ole ennakoinut ja alkanut säästää jo kuukausia sitten esim. 10 - 15 euroa kuussa, niin sulla olisi jo esim. satku laittaa tähän?

Ai kuukausia sitten pitänyt alkaa säästämään kun tämä ilta on ollut tiedossa n.2kk? Kun ei ole pahemmin mistä säästää kun on lokakuu ja marraskuu todella tiukat. Ensi kuussa helpottaa, mutta ei se nyt tähän tilanteeseen auta. Lisäksi mun piti autoa korjauttaa koska tarvitsen sen työharjoittelussa kulkemiseen. Bensaan menee rahaa paljon.

Ap