Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa kun lauantaina pitäisi ystävien kanssa juhlimaan, mutta mulla on huonosti rahaa

Vierailija
25.11.2024 |

Olen opintovapaalla ja luonnollisesti tulot rajalliset. Vasta ensi kuussa helpottaa. Asun yksin, mutta omakotitalossa joten kuluja on. Ruokaa mulla on kyllä kaapeissa ja pakastimessa, että sitä ei tarvitse nyt ostaa.

Mulla on rahaa 50€ mikä on vähän illanviettoon. Tarkoitus on ensin ystävien kanssa käydä yksissä synttäribileissä ja sen jälkeen baariin. Sinne bilepaikkaan on matkaa useampi kilometri. Menomatka hoituu ilmaiseksi kun yhden meistä isä vie meidät sinne, mutta takaisin pitää päästä jollakin muulla. Mulla ei ole rahaa taksiin. Omaa aikuista lasta olen jo kysellyt kuskaamaan, mutta ei ole vielä varmaa. Hänelle voisi bensarahaa antaa myöhemmin.

Baarissa on juomat kalliita eikä mua suoraan sanottuna huvita istua selvinpäin siellä. En ole pitkään aikaan ollut viihteellä ja olisi kiva ottaa ilo irti. Ei vain taida rahat riittää. Kovasti olen koittanut myydä tavaraa Facebookissa ja Vintedissä, mutta heikosti käy kauppa. Kaiken pitäisi olla niin halpaa ihmisten mielestä, mutta en mä ala pilkkahintaan myymään esim. hyväkuntoisia nahkakenkiä.

Yhdet tilatut villasukat on työn alla, mutta en tiedä ehdinkö saada niitä valmiiksi viikonloppuun mennessä. Niistä saisi 25€. 

Ei, en voi lainata kavereilta. Ei heilläkään kaikilla loistava rahatilanne ole, mutta selvästi parempi kuin mulla. Osa saa mieheltään rahaa lauantaiksi.

Kommentit (194)

Vierailija
141/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Siis voisitko kertoa miten se vaikuttaisi mitenkään sinun tai minun elämään vaikka tämä tai jokin muu avaus olisikin provo? Kuinka tylsä elämä sulla pitää olla jos jaksaa leikkiä jotain provopoliisia? Jos AP on provo, ei minua ainakaan kiinnosta yhtään että "olisin mennyt lankaan" ja vastannut asiallisesti hänen avaukseensa. Joku muu voi saada ketjusta vinkkejä. Mitä nyt nopeasti vilkaisin, niin en kauheasti ristiriitauksia edes havainnut.

Medialukutaito ja kriittisyys on hyvä asia, mutta ihan turhaa kuluttaa omaa aikaa ja energiaa siihen että ärsyyntyy tämmöisistä aika viattomista postauksista. AP ei kerjää rahaa sinulta. Saattaa ehkä muokata jotain ykistyiskohtia ettei kaverit tunnista niin helposti. Ei se ole niin vakavaa."

Ymmärsitkö lukemaasi? En sanonut, ettei provoja saisi tehdä, vaan että jos tekee (huonon) provon, kannattaa varautua siihen, että siihen vastataan vähän provoillen takaisin. AP:lta on täysin realiteetit hukassa, joten olen oikeassa sanoessani, että aloitus on provo tai AP:n ongelma on aivan joku muu kuin akuuttirahapula.

Vierailija
142/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene juhlapaikalle kaverin isän kyydillä ja kimppataksilla takaisin. Kimppataksi neljälle 11km maksaa varmaan kympin(?) per nenä. Tarjotaanko juhlapaikalla syötävää tai juotavaa? Taskumattiin vähän tiukkaa niin ei tarvitse ostaa montaa alkoholijuomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppukylässä on aina joku nuori lippispää, joka heittää kaljasta paikkaan tai toiseen. 

Vierailija
144/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi lähteä kotiin yhteisellä taksilla ystävien kanssa juhlapaikalta sitten kun he menevät baariin? Toivotat siinä kohtaa hauskat illanjatkot ja kiität juhlista .

Mistä teitä yksinkertaisia lukutaidottomia riittää? Ap:han kertoi harkitsevansa sitä, että ei mene baariin vaan juhlista kotiin. Jossakin viestissä myös kirjoitti, että ystävien kanssa hän on sieltä palaamassakin, mutta eihän taksi ilmainen ole. Kun rahaa on vähän niin kaikki tuntuu kalliilta. Opetelkaa lukemaan ja lukekaa muutakin kuin vain aloitus. En tarkoita vain tätä ketjua.

Vierailija
145/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aapeella ole luottokorttia?  Voisi vetää luottopuolelle jos ensi kuussa rahatilanne on parempi.

Vierailija
146/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmin sulla on asiat kuin sillä joka täällä käy joka päivä kertomassa, että sairaalaan pitäisi päästä kun ei ole syönyt mitään näin ja näin moneen päivään ja lisää rahaa tulee vasta silloin. Tai se yh äippä joka käy joka päivä kysymässä että voiko lapset syödä sitä ja tätä xtra ruokaa kun muuhun ei ole varaa.

Taitaa olla nämä 3 yksi ja sama henkilö.

No en todellakaan ole kumpikaan noista ääliömäisistä jankuttavista trolleista! Että mua sitten ottaa päähän tämä kun tänne ei voi mitään enää nykyään kirjoittaa kun heti syytetään trolliksi. Aivan sairas meno tällä paskapalstalla nykyään.

Ap

Huo ra siellä antamassa neuvoja vaikka ap teki jo aikoja sitten selväksi, että hän ei itseään myy. Sä voi huo rata, mutta älä vaadi sitä meiltä kunniallisilta ihmisiltä.

Vierailija
147/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi lähteä kotiin yhteisellä taksilla ystävien kanssa juhlapaikalta sitten kun he menevät baariin? Toivotat siinä kohtaa hauskat illanjatkot ja kiität juhlista .

Mistä teitä yksinkertaisia lukutaidottomia riittää? Ap:han kertoi harkitsevansa sitä, että ei mene baariin vaan juhlista kotiin. Jossakin viestissä myös kirjoitti, että ystävien kanssa hän on sieltä palaamassakin, mutta eihän taksi ilmainen ole. Kun rahaa on vähän niin kaikki tuntuu kalliilta. Opetelkaa lukemaan ja lukekaa muutakin kuin vain aloitus. En tarkoita vain tätä ketjua.

Niin no ap:lle on aika monta kertaa sanottu, että tuo 11km:n taksimatka maksaa enintään n. 50€, jolloin esimerkiksi 4 hlöllä tuo tekisi 12,50€/hlö. Kävelee sen pienen matkan sitten baarilta kotiin. Jos on vähän rahaa, voi todellakin jättää ne jatkot välistä.

Vierailija
148/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no ap:lle on aika monta kertaa sanottu, että tuo 11km:n taksimatka maksaa enintään n. 50€, jolloin esimerkiksi 4 hlöllä tuo tekisi 12,50€/hlö. Kävelee sen pienen matkan sitten baarilta kotiin. Jos on vähän rahaa, voi todellakin jättää ne jatkot välistä.

Näin just. Hyvässä lykyssä voi saada kyydin myös takaisin päin jos joku kavereista on autolla tai haetaan autolla.

Kun baari on kävelyetäisyydellä kotoa niin hyvin voi sinne baariin piipahtaa hetkeksi ja ei juo mitään/ottaa yhden juoman. Kävelee sitten kotiin.

Vierailija
149/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo. Mitä kuluja omakotitalossa on? Pakottaako joku maalaamaan seinät tai teettämään kattoremontin tällä viikolla?

Et voi tosissasi??? No miten olisi vaikka lainanlyhennys+korot, sähkö, vesi, lämmitys, jätehuolto, kiinteistövero. 

Ap

Noista vain lainanlyhennys ja sähkö tulee kuukausittain, etkä kumpaakaan maksaisi viidellä kympillä, joten oletan sun jo ne maksaneen tässä kuussa. Kiinteistövero ja jätehuolto kerran vuodessa, yli 50e. Vesilasku saattaisi osua mutta sitten mietit maksako vedestä vai viinasta.

Provoksi edelleen väitän,

kaukolämpä ja meillä monta kertaa vuodessa toi jäteastiantyhjennyslasku .

Vierailija
150/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eli olet vajaa. Ok."

Miten sinä olet noin kiukkuinen?

No anteeksi nyt, mutta aika vajaa pitää ihmisen olla kun ehdottaa pussikaljoja jossakin notskin äärellä kun toiset on kutsuttu synttärijuhliin. 

Ei tartte olla mulle ilkeä :( Pussikaljalla on mukavampaa kuin synttäreillä.

Ja mistä sä voit sen tietää kun et tiedä yhtään mitään noista juhlista. Olet vajaa ja sen lisäksi harhainen. 

Miks kiusaat mua? :'(

Itsepä aloitit idioottimaisella pussikaljalänkytyksellä. Sä olet varmaan joku pulssi joka vetää jatkuvast

Miksi sä syytät mua ketjun ap:ta tuon toisen kirjoituksista??? En mä ole tuolle pussikaljoittelijalle vastannut mitään. Edelleenkään en ole provo. Lopeta jo tuon jankutus. Olet lapsellinen tapaus.

Pussikaljoittelijalle tiedoksi: en todellakaan jätä toisen juhlia väliin kun pussikaljoittelun takia. Juhlissa tulee olemaan hauskaa ja meidät on sinne kutsuttu. Sä et siitä päätä mikä on kivempaa kenenkin mielestä. Jotenkin lapsellista edes tulla väittämään tuollaista kun tiedä yhtään mitään juhlista.

Kyllä olen työharjoittelussa nyt, mutta olen ruokatauolla niin voin ihan hyvin lukea tätä ketjua ja vastata tänne. Joku viisasteli aiemmin, että niin harjoitteluun olet menossa etkä töihin tai jotakin tuollaista kirjoitti. Niin mitä väliä? Jos mä kirjoitan, että meen iltavuoroon niin se on iltavuoro on se sitten töitä tai harjoittelua. Ei se siitä miksikään muuksi muutu. Ihmeellistä saivartelua.

Ap

Vierailija
151/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo. Mitä kuluja omakotitalossa on? Pakottaako joku maalaamaan seinät tai teettämään kattoremontin tällä viikolla?

Et voi tosissasi??? No miten olisi vaikka lainanlyhennys+korot, sähkö, vesi, lämmitys, jätehuolto, kiinteistövero. 

Ap

Noista vain lainanlyhennys ja sähkö tulee kuukausittain, etkä kumpaakaan maksaisi viidellä kympillä, joten oletan sun jo ne maksaneen tässä kuussa. Kiinteistövero ja jätehuolto kerran vuodessa, yli 50e. Vesilasku saattaisi osua mutta sitten mietit maksako vedestä vai viinasta.

Provoksi edelleen väitän,

kaukolämpä ja meillä monta kertaa vuodessa toi jäteastiantyhjennyslasku .

Mulla on kaukolämpö ja lasku tulee joka kuukausi. Viime kuun lasku oli melkein 130€ ja tämän kuun lasku tulee olemaan enemmän. Suurimmillaan se on n.300€/kk jos on oikein kylmää.

Ap

Vierailija
152/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mun aloitus oli täysin asiallinen, mutta te itse aloititte vittuilemaan mulle. Sairaimmat käskivät myydä itseään. Tuoko on sitten tervettä?? Mä en ole kuten nuo kaksi jankuttavaa trollia jotka tekevät noita paska-aloituksia monesti viikossa. Mä tein tämän tasan yhden aloituksen.

Ap"

Jospa jätät vähäksi aikaa palstailun ja keskityt muihin asioihin. Vaikuttaa, että olet aika stressaantunut, mikä varmasti on ymmärrettävää, kun opinnot loppusuoralla ja pitäisi monta muutakin asiaa ehtiä/pystyä tekemään. Tällainen sivuhuomautus vain ..

olkoon vaikka viilipytty niin näiden sairaiden kanssa menis hermot normaalilta. noi ei oo normeja. 

Vierailija
153/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo ehkä ehdotettu. Mutta itse menisin kotoa kävellen vain siihen baariin kaverien kanssa. Ellei ole pääsymaksua 50 euroa riittää ja jääkinkun on tarkasti. Kun matkoiin ei mene rahaa.

Ottaisin kyllä hiukan pohjia jos alkoa on kotona. Täysin selvinpäin on turhaa mennä, koska silloin säästää ainakin yhden juoman. Ja on rennompi tunnelma heti mennessä. En tarkoita kännin vetämistä kotona.

Vierailija
154/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mun aloitus oli täysin asiallinen, mutta te itse aloititte vittuilemaan mulle. Sairaimmat käskivät myydä itseään. Tuoko on sitten tervettä?? Mä en ole kuten nuo kaksi jankuttavaa trollia jotka tekevät noita paska-aloituksia monesti viikossa. Mä tein tämän tasan yhden aloituksen.

Ap"

Jospa jätät vähäksi aikaa palstailun ja keskityt muihin asioihin. Vaikuttaa, että olet aika stressaantunut, mikä varmasti on ymmärrettävää, kun opinnot loppusuoralla ja pitäisi monta muutakin asiaa ehtiä/pystyä tekemään. Tällainen sivuhuomautus vain ..

olkoon vaikka viilipytty niin näiden sairaiden kanssa menis hermot normaalilta. noi ei oo normeja. 

No se on kyllä sanottava, että olet melko suorasanainen ja tunteella reagoiva. Joskus voi olla hyötyä siitä, ettei ota kaikkea henkilökohtaisesti, vaan opettelee nauramaan itselleenkin.  Jos toinen ärsyttää ja provosoi tahallaan, niin se, ettei itse provosoidu, vie provosoijalta halut jatkaa.

Vierailija
155/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole luottokorttia?

Vierailija
156/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä yksi hyvä idea:

Juo baarissa jäävettä ja pari limpparia, mutta leiki olevasi pikku hiprakassa. Säästyy rahaa melkoisesti! 

Vierailija
157/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo baarissa jäävettä ja pari limpparia, mutta leiki olevasi pikku hiprakassa. Säästyy rahaa melkoisesti! 

Vesi on hyvä, kun pyytää kaveria tilaamaan juoman yhteydessä,  niin ei välttämättä maksa mitään. Toki voi juoda yhden kolan ja leikkiä, että se on rommikola.

Vierailija
158/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap"

No se on kyllä sanottava, että olet melko suorasanainen ja tunteella reagoiva. Joskus voi olla hyötyä siitä, ettei ota kaikkea henkilökohtaisesti

Miksi kirjoitat tuolle tyypille aivan kuin hän olisi minä eli ketjun ap? Ei hän ole ole ap vaan mä olen.

Ap

Vierailija
159/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesi on hyvä, kun pyytää kaveria tilaamaan juoman yhteydessä,  niin ei välttämättä maksa mitään. Toki voi juoda yhden kolan ja leikkiä, että se on rommikola.

Mä en ole tuollainen kakara joka esittää juovansa viinaa vaikka juokin pelkkää limsaa. Mä voin kyllä sanoa juovani limsaa. Kolaa en juo koska se on aivan järkyttävän pahaa. Vesi ei meidän paikallisessa maksa yhtään mitään. 

Ap

Vierailija
160/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään hävettävää, että on paarikymppinen lähäri- / sh-opiskelija, jolla on rahat tiukassa ja haluaa päästä kaverin synttäreille ja baariin. 50€ riittää siihen aivan hyvin. Mutta se, mitä en ymmärrä, miksei sitä voi kirjoittaa suoraan, päinvastoin, kun totuus paljastui, pitää alkaa piistattamaan viestejä. Vai onko AP mode?

Kuules va jakki. Mä en todellakaan ole mikään 20v vaan yli 20 vuotta vanhempi kuin 20v. Enkä ole myöskään mikään trolli, paina nämä asiat kalloosi. Opiskelemaani alaa en kertonut yhtään missään enkä myöskään aio kertoa. Te ette tee sillä tiedolla mitään. 

Sun harhat ei ole totuus. Mene muualle paskiainen. 

Ap

Tuntemattomien haukkuminen vajakiksi ei ole fiksua minkään ikäisenä. 

Kuten jo aiemmin kirjoitin, mutta taisi mennä jonkun muun viestiin: Älä ota provoilijoita henkilökohtaisesti ja reagoi tunteella. "Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos." Keräät provosoivia kommentteja tasan niin kauan kuin reagoit niihin voimakkaasti tunteella.