Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa kun lauantaina pitäisi ystävien kanssa juhlimaan, mutta mulla on huonosti rahaa

Vierailija
25.11.2024 |

Olen opintovapaalla ja luonnollisesti tulot rajalliset. Vasta ensi kuussa helpottaa. Asun yksin, mutta omakotitalossa joten kuluja on. Ruokaa mulla on kyllä kaapeissa ja pakastimessa, että sitä ei tarvitse nyt ostaa.

Mulla on rahaa 50€ mikä on vähän illanviettoon. Tarkoitus on ensin ystävien kanssa käydä yksissä synttäribileissä ja sen jälkeen baariin. Sinne bilepaikkaan on matkaa useampi kilometri. Menomatka hoituu ilmaiseksi kun yhden meistä isä vie meidät sinne, mutta takaisin pitää päästä jollakin muulla. Mulla ei ole rahaa taksiin. Omaa aikuista lasta olen jo kysellyt kuskaamaan, mutta ei ole vielä varmaa. Hänelle voisi bensarahaa antaa myöhemmin.

Baarissa on juomat kalliita eikä mua suoraan sanottuna huvita istua selvinpäin siellä. En ole pitkään aikaan ollut viihteellä ja olisi kiva ottaa ilo irti. Ei vain taida rahat riittää. Kovasti olen koittanut myydä tavaraa Facebookissa ja Vintedissä, mutta heikosti käy kauppa. Kaiken pitäisi olla niin halpaa ihmisten mielestä, mutta en mä ala pilkkahintaan myymään esim. hyväkuntoisia nahkakenkiä.

Yhdet tilatut villasukat on työn alla, mutta en tiedä ehdinkö saada niitä valmiiksi viikonloppuun mennessä. Niistä saisi 25€. 

Ei, en voi lainata kavereilta. Ei heilläkään kaikilla loistava rahatilanne ole, mutta selvästi parempi kuin mulla. Osa saa mieheltään rahaa lauantaiksi.

Kommentit (194)

Vierailija
61/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedossa on hyvää seuraa ja hyviä ystäviä, niinkö eikö nyt niiden kanssa ole hauskaa ilman alkoholiakin?

Vierailija
62/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Et voi olla tosissasi. Mä en todellakaan ehdi tekemään töitä kun pitää tehdä työharjoittelua ja opinnäytetyötä. Eikä tällä viikolla tehdyn työn palkka tulisi lauantaihin mennessä! Enkä todellakaan tee mitään videoita tms. En ole mikään huo ra. Kelasa en saa rahaa senttiäkään. Sä voit aivan vapaasti tehdä joakin of-juttuja, mutta mä en todellakaa tee. Olet kuvottava."

"

No tätä viikonloppua on odotettu ja vituttaa ajatuskin, että pitäisi jäädä pois. On todella harvinaista, että enää tällä porukalla päästään kaikki yhtä aikaa johonkin. Jos jotakin yllättävää tulee, niin sitten lainaan vaikka isältä rahaa, mutta en häneltä lainaa rahaa baarireissua varten. Koitan nyt saada ne villasukat valmiiksi, että saisin vähän lisää rahaa. Lisäksi kaivelen kaappeja jos olisi jotakin myymisen arvoista ja toivon, että joku myös ostaisi jotakin. Ehdin tehdä jotakin tässä ennen kuin menen iltavuoroon yhdeksi. 

Alastonkuvien ja videoiden myynnin sekä huoraamisen ehdottaminen ei ole millään tavalla asiallista käytöstä. Pitää olla todella pahasti päästään vialla, että ehdottaa tuollaisia vaihtoehtoja. Todella etovaa, että kuvitellaan kaikkien naisten olevan valmiita tuollaiseen. 

Mene hoitoon. Ymmärrän ap:n reaktion aivan täysin tuohon sun etovaan ehdotukseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedossa on hyvää seuraa ja hyviä ystäviä, niinkö eikö nyt niiden kanssa ole hauskaa ilman alkoholiakin?

On toki joo, mutta olisi kiva kuitenkin juoda muiden seurana. Ei mua kiinnosta baarissa olla vesiselvänä. Ei sitä touhua jaksa täysin selvänä katsella ja tarkoitan nyt muita ihmisiä kuin ystäviäni. Jos en saa enempä rahaa, niin menen kai sitten vain sinne juhliin.

Ap

Vierailija
64/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat vauvafipalstalaisilta? Sympatiaa, neuvoja, ideoita, tukea, mitä?

Vierailija
65/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin baariin, mutta tilaisin vaan tyyliin yhden juoman ja sen jälkeen vettä/limua. Pääsisit näkemään kavereita, juttelemaan ja tanssimaan. En tykkää juoda ja nuorempana tein usein näin baariin lähtiessä. Sitte 1-2 aikaan kotiin kun alkaa känniläisten toilailut kyllästyttää. 

Vierailija
66/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat kotona kunnon pohjat, niin ei tarvitse baarissa ostaa kuin pari kaljaa. Parin kilometrin matka taittuu myös kävellen.

Enkä ota. En halua vetää mitään perskännejä. Missä kirjoitin parin kilometrin matkasta? Sinne on useampi kilometri! Itse asiassa 11km. En todellakaan ala tuota matkaa kävelemään.

Ap

11km taksilla maksaa varmuudella alle 50€. Jos maksajia on 4, tuosta tulee max 12,5€/hlö. Sulla jää vielä 37,5€ baariin ja jos saat lisäksi villasukat valmiiksi niin 62,50€, jos et perskännejä halua vetää, niin tuo riittää hyvin. Paluumatkaa ei tarvitse tehdä taksilla, kun jäät yöksi jonkun kaverisi luokse, vaikka menisitte 2 hlöä takas alunperäiseen bilepaikkaan taksi olisi Max 25€/hlö eli kun teet villasukat, niin maksat paluutaksin. Edelleen olet pa*kan puhuja myös mun mielestä.

Vierailija
67/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluat vauvafipalstalaisilta? Sympatiaa, neuvoja, ideoita, tukea, mitä?

Ei ainakaan neuvoja tyrmäävistä vastauksista päätellen. Eikä ap ole oikein sympatiaakaan kerännyt vastauksillaan. Joten en tiedä, kerjätä rahaa?

Vierailija
68/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi tukia nostaa, hirveää ettei ole edes rahaa taksiin ja viinaan.

Haista pee. Missään en ole vaatinut tukien nostamista. Kiroan vain omaa tiukkaa taloutta. Saan aikuiskoulutustukea joka on laskettu mun työtuloista. Se on mikä on eikä sitä enää pian saakaan kukaan. 

Ap

Nyt kun kerran pärjäät tuolla aikuiskoulutustuellakin. Niin heti kun pääset takaisin töihin, niin alat säästää joka palkasta vähintään 100 euroa! (Saa säästää enemmänkin, vaikka 1000 per kk). Ja kun olet saanut n. tonnin säästöön, niin sen jälkeisistä palkoista alat laittaa 50 eur sijoituksiin indeksirahastoon ja 50 eur yllättäviin menoihin kuten vaikka baarireissuun ja jouluun.

Näin kun toimit, niin et koskaan enää joudu vittuuntumaan ettet kertaluontoisesti pääse baariin mukaan rahan takia. 

Vierailija
69/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

11km taksilla maksaa varmuudella alle 50€. Jos maksajia on 4, tuosta tulee max 12,5€/hlö. Sulla jää vielä 37,5€ baariin ja jos saat lisäksi villasukat valmiiksi niin 62,50€, jos et perskännejä halua vetää, niin tuo riittää hyvin. Paluumatkaa ei tarvitse tehdä taksilla, kun jäät yöksi jonkun kaverisi luokse, vaikka menisitte 2 hlöä takas alunperäiseen bilepaikkaan taksi olisi Max 25€/hlö eli kun teet villasukat, niin maksat paluutaksin. Edelleen olet pa*kan puhuja myös mun mielestä.

Itse olet paskanpuhuja. Sä et tiedä mistään mitään joten ole hiljaa. 

Mihin mä siellä jään yöksi kun kukaan ystävistä ei asu siellä suunnalla? Jonnekin ojanpohjalle vai? Juhlapaikka on ihan eri suunnalla ja sieltä on tämän paikkakunnan keskustaan ja baariin 11km. Mä asun keskustan läheisyydessä. 

Ap

Vierailija
70/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse nyt, ei ole rahaa. Sano noin.

Vierailija
71/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ongelmaan on hemmetin vaikea samaistua, kun on rahaa ja ei maistu alkoholi.

Ota pikavippi. Maksat sen ensi kuussa tai nöyryyttä ja lainaat isältäsi. Pyydä joululahja etukäteen rahassa.

Vierailija
72/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toki joo, mutta olisi kiva kuitenkin juoda muiden seurana. Ei mua kiinnosta baarissa olla vesiselvänä. Ei sitä touhua jaksa täysin selvänä katsella ja tarkoitan nyt muita ihmisiä kuin ystäviäni. Jos en saa enempä rahaa, niin menen kai sitten vain sinne juhliin.

Ap

Ketjun järkevin ajatus lihavoituna.

Vierailija
73/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Alastonkuvien ja videoiden myynnin sekä huoraamisen ehdottaminen ei ole millään tavalla asiallista käytöstä. Pitää olla todella pahasti päästään vialla, että ehdottaa tuollaisia vaihtoehtoja. Todella etovaa, että kuvitellaan kaikkien naisten olevan valmiita tuollaiseen. 

Mene hoitoon. Ymmärrän ap:n reaktion aivan täysin tuohon sun etovaan ehdotukseen. "

Se koira älähtää, johon kalikka kolahtaa.

Ei  todellakaan tarvitse olla valmis myymään itseään, muttei myöskään provoilla vanhalla pas*alla "ei ole rahaa, mutta pakko päästä baariin" -provolla. Jos käyttäytyy aloituksessa huonosti, on turha ihmetellä, miksi saa epäasiallisia vastauksia.

Mene nyt helvettiin tuon paskan sanonnan kanssa. Mua oksettaa ajatuskin, että pitäisi myydä itseään kuvilla tms. tai harrastaa seksiä rahasta. Mikä helve tti on vialla ihmisessä joka ehdottaa tuollaisia?!? Eikö mene järkeen, että kukaan normaali nainen ei tuollaisia tee!! Hyi vit tu sä olet oksettava! 

Missä kohtaa mä aloituksessa käyttäydyin huonosti?!? En yhtään missään!

Ap

Vierailija
74/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin mä siellä jään yöksi kun kukaan ystävistä ei asu siellä suunnalla? Jonnekin ojanpohjalle vai? Juhlapaikka on ihan eri suunnalla ja sieltä on tämän paikkakunnan keskustaan ja baariin 11km. Mä asun keskustan läheisyydessä. 

Ap

Asut keskustan läheisyydessä, silloin sä saat taksin baarista kotiin 25€: lla yksin. Tai vähän kauempana, niin 30€. Sun tarina kyllä muuttuu matkan varrella, joten suosittelen lämpimästi opinnäytetyön ja työharjoittelun tekemistä sen sijaan, että haukut muita omassa provossasi.

Vierailija
75/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pikavippejä...helppoa rahaa..ja kuppilassa heität iloista läppää,muut sitten tarjoavat "mukavalle kaverille"..

Vierailija
76/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Asut keskustan läheisyydessä,

Siis mitä ihmettä sä nyt oikein selitä???? Juhlapaikka on 11km:n päässä mun kodista ja baarista. Miksi helvetissä mä menisin baarista taksilla kotiin kun matkaa on muutama sata metriä??? Mä en ole mun tarinaa muuttanut yhtään mitään vaan sä et nyt tajua. Juhlapaikka on 11km:n päässä jonne saadaan kyyti ilmaiseksi ystävän isältä. Sieltä juhlapaikalta pitää myös päästä pois vaikka en menisi baariin. Sieltä juhlapaikalta on 11km myös mun kotiin eikä vain baariin. Baari on muutaman sadan metrin päässä mun kodista. Meneekö jo jakeluun? Tuskin.

En edelleenkään ole provo. Sä tässä provo olet kun et tajua yksinkertaista asiaa.

Ap

Vierailija
77/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota pikavippejä...helppoa rahaa..ja kuppilassa heität iloista läppää,muut sitten tarjoavat "mukavalle kaverille"..

En todellakaan ota mitään pikavippejä kalliilla kuluilla. Todella typerä ehdotus. En ole mikään kaikkien kaveri joka lässyttää paskaa kaikkien kanssa. 

Ap

Vierailija
78/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis mitä ihmettä sä nyt oikein selitä???? Juhlapaikka on 11km:n päässä mun kodista ja baarista. Miksi helvetissä mä menisin baarista taksilla kotiin kun matkaa on muutama sata metriä??? Mä en ole mun tarinaa muuttanut yhtään mitään vaan sä et nyt tajua. Juhlapaikka on 11km:n päässä jonne saadaan kyyti ilmaiseksi ystävän isältä. Sieltä juhlapaikalta pitää myös päästä pois vaikka en menisi baariin. Sieltä juhlapaikalta on 11km myös mun kotiin eikä vain baariin. Baari on muutaman sadan metrin päässä mun kodista. Meneekö jo jakeluun? Tuskin.

En edelleenkään ole provo. Sä tässä provo olet kun et tajua yksinkertaista asiaa.

Ap"

Ok. Eli toi 50€ riittää aivan hyvin. Saat kotoa kyydin juhlapaikalle, sen varmasti kaverisi isä/kaverisi tarjoaa tai saat maksaa myöhemmin, kun sanot, että nyt on todella tiukkaa rahasta. Juhlista menette yhdessä 11km:n päässä juhlapaikasta olevaan baariin taksilla. Jos käytätte tilataksia, tuo matka on max 50€. Jos teitä on 4 menossa baariin, matka maksaa max. 12,50€/hlö. Tämän jälkeen sinulle jää 37,50€ tai 62,50€ baariin, riippuen siitä, että saitko villasukat valmiiksi vai et. Yöllä kävelet baarista 100 metriä kotiisi, se ei maksa mitään. Mikä tässä olikaan se ongelma?

Vierailija
79/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi olla kovin hyvin ystäviä jos ei voi suoraan sanoa että en pääse, ei ole rahaa.

Muutenkin joku viinanlipitys niin turha homma. 

Voi luoja. Ei ole nyt kyse siitä, että en voisi sanoa etten pääse vaan siitä, että mä haluan mennä! Vituttaa tämä rahatilanne! Koitan kyllä kaikkeni, että saisin lisää rahaa lauantaihin mennessä.

Ap

Hmm... Oikeastiko olet noin tyhmä, että luulet tienaavasi jotain täällä palstalla roikkuessasi? Mä luulen, ettei sun suurin ongelma ole akuutti rahapula vaan hoitamaton sairaus. Tosin taitaa olla niin, ettet edes huomaa tarvitsevasi apua.

Missä ap kirjoitti, että tienaa tällä palstalla? Hänhän kirjoitti ihan konkreettisesti miten yrittää saada lisää rahaa eikä palsta liittynyt siihen mitenkään. 

Ette te suunsoittajat ole yhtään sen kummempia. Useampi ehdotti huoraamista mikä on todella typerä ehdotus. Vain sairas ihminen kuvittelee, että kaikki naiset on valmiita myymään itseään.

Vierailija
80/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se kanssasi omakotitalossa asuva voi lainata?

Vai onko tämä näitä "minä miehenä ostin omakotitalon yksinään velkarahalla kylläpä on tiukkaa"-valittajia?

Ihmisten lukutaidottomuus hämmästyttää tällä palstalla mut usein. Ap kertoi aloituksessaan asuvansa yksin. Kuka hänen kanssaan siis sun mielestä asuu jolta hänen pitäisi lainata rahaa? Jos ap:lla olisi puoliso, niin mun mielestä aika kummallista, että pitäisi puolisolta lainata rahaa. Lisäksi mä ainakin oletin ap:n olevan nainen ja asia selvisikin myöhemmistä viesteistä, että on nainen. Aika harvoin taitaa miehet ystävistä puhua vaan he puhuvat kavereista, jätkistä tms.