Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa kun lauantaina pitäisi ystävien kanssa juhlimaan, mutta mulla on huonosti rahaa

Vierailija
25.11.2024 |

Olen opintovapaalla ja luonnollisesti tulot rajalliset. Vasta ensi kuussa helpottaa. Asun yksin, mutta omakotitalossa joten kuluja on. Ruokaa mulla on kyllä kaapeissa ja pakastimessa, että sitä ei tarvitse nyt ostaa.

Mulla on rahaa 50€ mikä on vähän illanviettoon. Tarkoitus on ensin ystävien kanssa käydä yksissä synttäribileissä ja sen jälkeen baariin. Sinne bilepaikkaan on matkaa useampi kilometri. Menomatka hoituu ilmaiseksi kun yhden meistä isä vie meidät sinne, mutta takaisin pitää päästä jollakin muulla. Mulla ei ole rahaa taksiin. Omaa aikuista lasta olen jo kysellyt kuskaamaan, mutta ei ole vielä varmaa. Hänelle voisi bensarahaa antaa myöhemmin.

Baarissa on juomat kalliita eikä mua suoraan sanottuna huvita istua selvinpäin siellä. En ole pitkään aikaan ollut viihteellä ja olisi kiva ottaa ilo irti. Ei vain taida rahat riittää. Kovasti olen koittanut myydä tavaraa Facebookissa ja Vintedissä, mutta heikosti käy kauppa. Kaiken pitäisi olla niin halpaa ihmisten mielestä, mutta en mä ala pilkkahintaan myymään esim. hyväkuntoisia nahkakenkiä.

Yhdet tilatut villasukat on työn alla, mutta en tiedä ehdinkö saada niitä valmiiksi viikonloppuun mennessä. Niistä saisi 25€. 

Ei, en voi lainata kavereilta. Ei heilläkään kaikilla loistava rahatilanne ole, mutta selvästi parempi kuin mulla. Osa saa mieheltään rahaa lauantaiksi.

Kommentit (194)

Vierailija
41/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se kanssasi omakotitalossa asuva voi lainata?

Vai onko tämä näitä "minä miehenä ostin omakotitalon yksinään velkarahalla kylläpä on tiukkaa"-valittajia?

Vierailija
42/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat kotona kunnon pohjat, niin ei tarvitse baarissa ostaa kuin pari kaljaa. Parin kilometrin matka taittuu myös kävellen.

Enkä ota. En halua vetää mitään perskännejä. Missä kirjoitin parin kilometrin matkasta? Sinne on useampi kilometri! Itse asiassa 11km. En todellakaan ala tuota matkaa kävelemään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se kanssasi omakotitalossa asuva voi lainata?

Vai onko tämä näitä "minä miehenä ostin omakotitalon yksinään velkarahalla kylläpä on tiukkaa"-valittajia?

Mä asun yksin! 

Ap

Vierailija
44/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baariin, yök.

Vierailija
45/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin tiukkaa niin eikö kannattaisi myydä se omakotitalo ja muuttaa pieneen kaksioon? Lapsetkin jo lentäneet pesästä.

Vierailija
46/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taskumattiin tiukkaa viinaa, sitä voit baarissa nautiskella

No en todellakaan tee tätä. 

Ap

Mikset? Noin me tehtiin opiskeluaikana baarissa kun raha oli tiukassa. Ensin pohjia ennen baariiin menoa ja vessassa kulaukset omasta pikkupullosta.

Vierailija
47/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta neuvoa ja vinkkiä, ja ap vaan haukkuu neuvojia...

Vierailija
48/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules rähinä-Riitta, ei taida tuohon temperamenttiin alkoholi sopia, saattaa baarinpitäjä joutua soittaan sinivuokot paikalle. 

Vierailija
49/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sen järkevämpää kun vetää perskännit viimeisillä rahoilla.

Vierailija
50/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on noin tiukkaa niin eikö kannattaisi myydä se omakotitalo ja muuttaa pieneen kaksioon? Lapsetkin jo lentäneet pesästä.

No en todellakaan ala muuttamaan väliaikaisen tilanteen vuoksi yhtään mihinkään! Tämä on mun koti! Eikä taloa myydä tuosta noin vain. Mä valmistun pian ja jo ensi kuussa rahatilanne helpottaa. Mä en ala missään hikisessä kaksiossa asumaan, se on mennyttä elämää se. 

Ap

Vierailija
51/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä kai sun kaverit maksaa, sanot vaan että oot pa, voitteko pistouvata tämän illan. Sitä vartenhan kaverit on.

Vierailija
52/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taskumattiin tiukkaa viinaa, sitä voit baarissa nautiskella

No en todellakaan tee tätä. 

Ap

Mikset? Noin me tehtiin opiskeluaikana baarissa kun raha oli tiukassa. Ensin pohjia ennen baariiin menoa ja vessassa kulaukset omasta pikkupullosta.

Koska en ole idiootti. Tunnen baarin omistajat enkä ole mikään öykkäri joka kuvittelee, että voi tehdä mitä vain. 

Ap

Vierailija
53/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä kai sun kaverit maksaa, sanot vaan että oot pa, voitteko pistouvata tämän illan. Sitä vartenhan kaverit on.

Et sitten viitsinyt lukea aloitusta kunnolla.

Ap

Vierailija
54/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsköhän meidän lopettaa tälle trollille vastailu.

Vierailija
55/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sen järkevämpää kun vetää perskännit viimeisillä rahoilla.

Missä kirjoitit vetäväni perskännit? En yhtään missään.

Ap

Vierailija
56/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että nyt ei taivu rahatilanteen takia. Niin olen itsekin tehnyt ja avot, kuinka on kiva herätä seuraavana aamuna, kun ei ole kohmeloa oloa. Ei mene se päivä hukkaan, kun ei tarvitse pitää lakanoista kiinni. 

Ei sitä kohmeloon asti tarvitse ryypätä.

Vesi on baarissakin halpaa. Ihan hyvin voi päästä tunnelmaan ilman alkoholin nauttimista.

Vierailija
57/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta neuvoa ja vinkkiä, ja ap vaan haukkuu neuvojia...

Niin mitkä neuvot mun pitäisi hyväksyä? En mä teiltä tarvitse lupaa yhtään mihinkään.

Ap

Vierailija
58/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuules rähinä-Riitta, ei taida tuohon temperamenttiin alkoholi sopia, saattaa baarinpitäjä joutua soittaan sinivuokot paikalle. 

Kuules persnöyhtä. Mä käyttäydyn tällä palstalla näin sen vuoksi, että te ette osaa itse käyttäytyä. Vittuilette vain. Sitä saatte mitä tilaatte. Itse aloititte. Mä en ole koskaan riehunut baarissa koska en ole kuten sä. 

Ap

Vierailija
59/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän yskän. Opin jo lapsuudessa sanonnan "raha ratkaisee!" ja nyt vanhempana elämän koulun kautta  tämä sanonta on osoittautunut niin monessa kohden faktaksi. Raha ratkaisee!

Vierailija
60/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene rikkaisiin naimisiin. Monta päivää aikaa.