Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa kun lauantaina pitäisi ystävien kanssa juhlimaan, mutta mulla on huonosti rahaa

Vierailija
25.11.2024 |

Olen opintovapaalla ja luonnollisesti tulot rajalliset. Vasta ensi kuussa helpottaa. Asun yksin, mutta omakotitalossa joten kuluja on. Ruokaa mulla on kyllä kaapeissa ja pakastimessa, että sitä ei tarvitse nyt ostaa.

Mulla on rahaa 50€ mikä on vähän illanviettoon. Tarkoitus on ensin ystävien kanssa käydä yksissä synttäribileissä ja sen jälkeen baariin. Sinne bilepaikkaan on matkaa useampi kilometri. Menomatka hoituu ilmaiseksi kun yhden meistä isä vie meidät sinne, mutta takaisin pitää päästä jollakin muulla. Mulla ei ole rahaa taksiin. Omaa aikuista lasta olen jo kysellyt kuskaamaan, mutta ei ole vielä varmaa. Hänelle voisi bensarahaa antaa myöhemmin.

Baarissa on juomat kalliita eikä mua suoraan sanottuna huvita istua selvinpäin siellä. En ole pitkään aikaan ollut viihteellä ja olisi kiva ottaa ilo irti. Ei vain taida rahat riittää. Kovasti olen koittanut myydä tavaraa Facebookissa ja Vintedissä, mutta heikosti käy kauppa. Kaiken pitäisi olla niin halpaa ihmisten mielestä, mutta en mä ala pilkkahintaan myymään esim. hyväkuntoisia nahkakenkiä.

Yhdet tilatut villasukat on työn alla, mutta en tiedä ehdinkö saada niitä valmiiksi viikonloppuun mennessä. Niistä saisi 25€. 

Ei, en voi lainata kavereilta. Ei heilläkään kaikilla loistava rahatilanne ole, mutta selvästi parempi kuin mulla. Osa saa mieheltään rahaa lauantaiksi.

Kommentit (194)

Vierailija
21/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että nyt ei taivu rahatilanteen takia. Niin olen itsekin tehnyt ja avot, kuinka on kiva herätä seuraavana aamuna, kun ei ole kohmeloa oloa. Ei mene se päivä hukkaan, kun ei tarvitse pitää lakanoista kiinni. 

Ei sitä kohmeloon asti tarvitse ryypätä.

Vierailija
22/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei voi olla kovin hyvin ystäviä jos ei voi suoraan sanoa että en pääse, ei ole rahaa.

Muutenkin joku viinanlipitys niin turha homma. 

Voi luoja. Ei ole nyt kyse siitä, että en voisi sanoa etten pääse vaan siitä, että mä haluan mennä! Vituttaa tämä rahatilanne! Koitan kyllä kaikkeni, että saisin lisää rahaa lauantaihin mennessä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että nyt ei taivu rahatilanteen takia. Niin olen itsekin tehnyt ja avot, kuinka on kiva herätä seuraavana aamuna, kun ei ole kohmeloa oloa. Ei mene se päivä hukkaan, kun ei tarvitse pitää lakanoista kiinni. 

Ei sitä kohmeloon asti tarvitse ryypätä.

No sepä. Ei mun ainakaan tarvitse lakanoista seuraavana päivänä pidellä kiinni. Vaikka juo alkoholia niin ei sitä tarvitse kaksin käsin vetää.

Ap

Vierailija
24/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi tukia nostaa, hirveää ettei ole edes rahaa taksiin ja viinaan.

Vierailija
25/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi tukia nostaa, hirveää ettei ole edes rahaa taksiin ja viinaan.

Haista pee. Missään en ole vaatinut tukien nostamista. Kiroan vain omaa tiukkaa taloutta. Saan aikuiskoulutustukea joka on laskettu mun työtuloista. Se on mikä on eikä sitä enää pian saakaan kukaan. 

Ap

Vierailija
26/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy synttäreillä, mutta jätät baarireissu väliin.

Vierailija
27/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa, niin pitää oppia juhlimaan ilman alkoholia.

Vierailija
28/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy synttäreillä, mutta jätät baarireissu väliin.

No tämäkin on käynyt mielessä, mutta harmittaa kyllä jos en voi baariin mennä. No ei auta jos enempää rahaa ei tule mistään.

Ap

Vierailija
29/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on suunnilleen samaa ikäluokkaa kuin minä eikä baarit saati viinan ryyppäys vois vähempää kiinnostaa. Jos olisin samassa tilanteessa niin sanosin vaan et en v... tu lähe.

Vierailija
30/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Jos ei ole rahaa, niin pitää oppia juhlimaan ilman alkoholia.

Lässyn lässyn. Mähän kirjoitin, että pitkästä aikaa olisin menossa viihteelle. En mä tarvitse alkoholia juhliakseni, mutta nyt olisi kiva pitkästä aikaa ottaa.

Ap

Vierailija
31/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on suunnilleen samaa ikäluokkaa kuin minä eikä baarit saati viinan ryyppäys vois vähempää kiinnostaa. Jos olisin samassa tilanteessa niin sanosin vaan et en v... tu lähe.

Itse voisin lähteä ja toteaisin vaan, että olen tänään se, joka katsoo muiden perään, jos haluavat juoda. Kyllä kavereiden seura aina kelpaa.

Vierailija
32/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Jos ei ole rahaa, niin pitää oppia juhlimaan ilman alkoholia.

Lässyn lässyn. Mähän kirjoitin, että pitkästä aikaa olisin menossa viihteelle. En mä tarvitse alkoholia juhliakseni, mutta nyt olisi kiva pitkästä aikaa ottaa.

Ap

Vaikka mitä olisi kiva tehdä, mutta siihen pitää olla rahaa. Vai täällä ruikuttamallako luulet, että se raha yllättäen ilmestyy sun eteen?
Tuon ikäisenä luulisi jo oppineen, että juhlia voi ilman rahaakin, jos sitä ei ole.

Vierailija
33/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt mä en ymmärrä. Kommenteissakin mainitset, että tätä baarireissua on odotettu. Miksi et ole aiemmin säästänyt rahoja juomiin ja takseihin, jos kerran olet ollut tietoinen siitä, että tällainen illanvietto on tulossa? 

Mutta tosiaan, pulloja keräämällä saa rahaa. Bussit kulkee ja jalkaisinkin pääsee, varaa vaikka vaihtokengät. Toisaalta jos sulla tosiaan ei ole kuin 50€ rahaa, ei ehkä kannata lähteä. Kädestä suuhun eläminen on stressaavaa.

Miten olet päätynyt opintovapaalle ilman säästöjä?

Vierailija
34/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on sun asiasi jos ei kiinnosta. Ihmiset ovat erilaisia. Etkä sä kyllä mun ikää tiedä. En kertonut sitä yhtään missään. Kuinka vanha itse olet?

Miksi sanoini, että en vit tu lähde? Asian voi kertoa ystäville nätimminkin. 

Ap

Vierailija
35/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene synttäreille ja jätä baari väliin, sano suoraan että ei ole varaa.

Vierailija
36/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää tekstiå. On odotettu, mutta mitä

on saatu aikaiseksi ? 

Itse en lähtisi. Iltoja on edessä, mutta huono rahatilanne on fakta.

Vierailija
37/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo. Mitä kuluja omakotitalossa on? Pakottaako joku maalaamaan seinät tai teettämään kattoremontin tällä viikolla?

Et voi tosissasi??? No miten olisi vaikka lainanlyhennys+korot, sähkö, vesi, lämmitys, jätehuolto, kiinteistövero. 

Ap

Noista vain lainanlyhennys ja sähkö tulee kuukausittain, etkä kumpaakaan maksaisi viidellä kympillä, joten oletan sun jo ne maksaneen tässä kuussa. Kiinteistövero ja jätehuolto kerran vuodessa, yli 50e. Vesilasku saattaisi osua mutta sitten mietit maksako vedestä vai viinasta.

Provoksi edelleen väitän,

Vierailija
38/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei nyt mä en ymmärrä. Kommenteissakin mainitset, että tätä baarireissua on odotettu. Miksi et ole aiemmin säästänyt rahoja juomiin ja takseihin, jos kerran olet ollut tietoinen siitä, että tällainen illanvietto on tulossa? 

Mutta tosiaan, pulloja keräämällä saa rahaa. Bussit kulkee ja jalkaisinkin pääsee, varaa vaikka vaihtokengät. Toisaalta jos sulla tosiaan ei ole kuin 50€ rahaa, ei ehkä kannata lähteä. Kädestä suuhun eläminen on stressaavaa.

Miten olet päätynyt opintovapaalle ilman säästöjä?

Huoh. Tyhjästä on paha säästää. Lisäksi mun on pitänyt korjauttaa autoa ja bensaan menee paljon rahaa. Täällä ei todellakaan ole paljon pulloja edes viikonloppuisin. Pieni tuppukylä. Eikä todellakaan pääse bussilla varsinkaan viikonloppuna yhtään mihinkään. 

Ei sitten tullut mieleen, että säästöt on mennyt ihan elämiseen ja paljon rahaa palanut bensaan kun harjoitteluita pitää tehdä pidempien matkojen päässä. Eikä tullut mieleen sellainen, että nyt oli oikea aika mun opiskella terveydellisistä syistä. Sen tarkemmin mun ei tarvitse teille selitellä.

Ap

Vierailija
39/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat kotona kunnon pohjat, niin ei tarvitse baarissa ostaa kuin pari kaljaa. Parin kilometrin matka taittuu myös kävellen.

Vierailija
40/194 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo. Mitä kuluja omakotitalossa on? Pakottaako joku maalaamaan seinät tai teettämään kattoremontin tällä viikolla?

Et voi tosissasi??? No miten olisi vaikka lainanlyhennys+korot, sähkö, vesi, lämmitys, jätehuolto, kiinteistövero. 

Ap

Noista vain lainanlyhennys ja sähkö tulee kuukausittain, etkä kumpaakaan maksaisi viidellä kympillä, joten oletan sun jo ne maksaneen tässä kuussa. Kiinteistövero ja jätehuolto kerran vuodessa, yli 50e. Vesilasku saattaisi osua mutta sitten mietit maksako vedestä vai viinasta.

Provoksi edelleen väitän,

Mene hel vettiin paskatrolli itse. Mä olen ole provo tai trolli. Missään kohtaa en kirjoittanut, että nuo kaikki kulut on joka kuukausi. Mä vain vastasin siihen, että mitä kuluja omakotitalossa on. Että mene nyt vain muualle siitä pätemästä.

Ap