Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyväksyisitkö kumppanilta vastakkaisen sukupuolen kaverit?

Vierailija
24.11.2024 |

Jos tietäisit heillä olleen myös seikstailutaustaa keskenään.

Kommentit (166)

Vierailija
81/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Hyväksyin aikanaan miehen kaverin. Lopulta ero tuli juuri kaverista johtuen. En enää usko miesten ja naisten väliseen syvään ystävyyteen, että mies ja nainen voivat olla heteroita ja ystäviä. Kaveruuteen vain.

Vierailija
82/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli vastikaan lyhyt panosuhde todella hyvän ja pitkäaikaisen miespuolisen ystävän kanssa. Ollaan nyt molemmat sinkkuja, mutta huolestuttaa jo vähän etukäteen, että meneekö tämä ystävyys siinä, kun toinen alkaa joskus seurustella. Jos uusi kumppani ei hyväksy.  

No se ystävyys meni jo, siinä kun rupesitte paneskelemaan. Ette ole enää ystäviä, vaan ex-rakastajia. Tai ette välttämättä edes niin ex, jos edelleen olette sillä kannalla, että ihan ok paneskella siihen asti, että toinen löytää vakituisen suhteen.

Ihan itse kyllä valitsit heittää ystävyyden menemään, etkä voi siis uhriutua siitä, että uusi kumppani ei halua elämäänsä entisiä sänkykumppaneita kumppanin kylkiäisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Se riippuu mitä kavereita nyt tarkoitetaan. En kotiini ottaisi niitä varmaan tai hyväksyisi juoruamista itsestäni. Miehen pitäisi olla luotettava ettei ole epäselvyyksiä missään.

Vierailija
84/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.... joo. En ole kovin mustasukkainen. Mitä sitten jos on jotain taustaa. Monet tulee toimeen eksänsä kanssa eron jälkeen.

Ja jotenkin koko kysymyksen asettelu on hölmö. 

Ketään ei voi oikeasti kontrolloida. Jos pettää, niin pettää, ihan sama "hyväksynkö vai en saman sukupuolen kaverit". 

Voi kun ihmiset oppisi ettei toista voi omistaa, kontrolloida, hallita, määrätä. Ihmisillä on vapaa tahto ja ovat vapaita menemään. Ketään ei voi pakottaa rakastamaan tai pysymään parisuhteessa. Ne jotka yrittää pakolla, eli alkavat määrittelemään kenen kanssa puoliso voi liikkua, ovat jo menossa kohti eroa. 

Vierailija
85/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn, ja heidän (tai oikeastaan hänen) avullaan ollaan saatu poistettua yksi suhteemme kipukohdista. Mieheni saa tuolta naispuoleiselta ysävältään sellaista seksiä mitä minä en halua antaa, ja sekä mieheni, että minä ollaan järjestelyyn enemmän kuin tyytyväisiä.

Vierailija
86/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on naisille helppo testi, jolla selvittää onko "ystävämies" aidosti pelkkä ystävä.

Laita ystävämiehelle viesti, jossa sanot että olet ajatellut häntä siinä mielessä ja ehdota seksiä. Näet nopeasti totuuden siitä, kuinka platoninen ystävyytenne on miehen puolelta.

M36

Vierailija
87/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm.... joo. En ole kovin mustasukkainen. Mitä sitten jos on jotain taustaa. Monet tulee toimeen eksänsä kanssa eron jälkeen.

Ja jotenkin koko kysymyksen asettelu on hölmö. 

Ketään ei voi oikeasti kontrolloida. Jos pettää, niin pettää, ihan sama "hyväksynkö vai en saman sukupuolen kaverit". 

Voi kun ihmiset oppisi ettei toista voi omistaa, kontrolloida, hallita, määrätä. Ihmisillä on vapaa tahto ja ovat vapaita menemään. Ketään ei voi pakottaa rakastamaan tai pysymään parisuhteessa. Ne jotka yrittää pakolla, eli alkavat määrittelemään kenen kanssa puoliso voi liikkua, ovat jo menossa kohti eroa. 

Voi kun ihmiset oppisi, että parisuhteessa kuuluu ottaa sen puolison tunteet huomioon. Ja ketään ei voi myöskään pakottaa olemaan sellaisessa suhteessa, jossa tuntuu pahalta puolison tekemiset ja menemiset. Jos toinen ei tippaakaan välitä siitä, että loukkaa pitämällä toisia naisia lähellään, niin parempi onkin erota. Ja etsiä sellainen ihminen, joka kunnioittaa puolisoaan ja tämän rajoja.

"Toista ei voi omistaa"-mantraa jankkaavat ihmiset ovat aina niitä, jotka oikeuttavat puolison satuttamista ja rajojen yli kävelemistä noilla selityksillään.

Vierailija
88/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki se aika ja huomio, jonka mies antaisi ystävänaiselle, on pois minulta ja meidän suhteelta. Inhottava ajatus, että puhuisi jotain syvällisiä ja hempeitä jonkun toisen naisen kanssa, tai viettäisi paljon aikaa jonkun naisen kanssa. Vaikka ei seksiä olisikaan, niin minulle suhteessa on todella tärkeää myös henkinen puoli ja emotionaalinen läheisyys.

Läheinen naispuolinen ystävä olisi mielestäni emotionaalista pettämistä.

Vierailija
89/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävä mies, jos pitää entisiä panokavereita lähellään. Loukkaa nykyistä puolisoa.

Vierailija
90/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on naisille helppo testi, jolla selvittää onko "ystävämies" aidosti pelkkä ystävä.

Laita ystävämiehelle viesti, jossa sanot että olet ajatellut häntä siinä mielessä ja ehdota seksiä. Näet nopeasti totuuden siitä, kuinka platoninen ystävyytenne on miehen puolelta.

M36

No tämä! Lähes kaikki näistä "ystävä"miehistä haluaisivat mielellään seksiä saman tien, jos ystävänainen sitä ehdottaisi. Etenkin jos ovat itse sinkkuja, mutta ei se suhdekaan este ole joillekin.

Vierailija
91/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki se aika ja huomio, jonka mies antaisi ystävänaiselle, on pois minulta ja meidän suhteelta. Inhottava ajatus, että puhuisi jotain syvällisiä ja hempeitä jonkun toisen naisen kanssa, tai viettäisi paljon aikaa jonkun naisen kanssa. Vaikka ei seksiä olisikaan, niin minulle suhteessa on todella tärkeää myös henkinen puoli ja emotionaalinen läheisyys.

Läheinen naispuolinen ystävä olisi mielestäni emotionaalista pettämistä.

Tämäkin, ihan kokemuksesta.

Olisi jo suhteen alkuvaiheessa pitänyt miettiä koko suhde uusiksi, kun huomasin miten mies puhui naispuoliselle kaverilleen, ja miten vastaavasti puhui minulle.

Hänelle mies puhui todella lempeällä äänellä, ja oli selkeästi iloinen tämän naiskaverin soittaessa. Minulle taas vastaavasti puhelimessa puhui siihen tyyliin, että niin oliko jotain asiaa vai miksi soittelet.

Tarvitseeko kertoa, miten tässä asiassa kävi?

Vierailija
92/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan ne on hyväksyä. Enhän minä voi kenellekään sanoa, että sinun nyt pitää katkoa välit kavereihisi. Ja mitä sellainen edes hyödyttäisi. Vaikka kumppani suostuisi lopettamaan kaveruuden, tietäisin kuitenkin että hän tekee sen vain minun pyynnöstäni, eikä se ole sama asia kuin se että ei oikeasti halua kaveerata.

Se, ettei hyväksy jotain tilannetta parisuhteessaan ei tarkoita sitä, että pakotetaan se toinen muuttamaan tilanne minulle mieleisesi. 

Vaan silloin totean, etten halua olla tässä parisuhteessa. Jos toisella on kavereinaan ja lähimpinä sydänystävinään exiä, niin katson ettei minulle siinä kuviossa ole tilaa. 

Vierailija
93/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä sen sekstailutaustan tietäisin? Miehelläni on lyhyt avioliitto takanaan, vaimo löysi paremman ja halusi eron. Eivät olleet missään tekemisissä. Me olemme olleet yhdessä 48 vuotta, eikä parempaa löytyisi. Ystäviä meillä on, kaikki kyllä ovat nykyisin yhteisiä. 

Vierailija
94/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muutama ystävämies "eri tarkoituksiin". Yhden kanssa käyn silloin tällöin lounaalla ja juhlissakin, yhden kanssa tanssimassa ja joskus teatterissa, yhden kanssa on liikunnallinen yhteinen harrastus, yksi on avulias lumitöissä jne. Kenenkään kanssa ei ole mitään seksuaalisia virityksiä. Kukaan ei ole koskaan edes mitään seksuaalista ehdottanut, arvostan. Aviomieheni tunsi nämä kaikki miehet.

Vierailija
95/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on muutama ystävämies "eri tarkoituksiin". Yhden kanssa käyn silloin tällöin lounaalla ja juhlissakin, yhden kanssa tanssimassa ja joskus teatterissa, yhden kanssa on liikunnallinen yhteinen harrastus, yksi on avulias lumitöissä jne. Kenenkään kanssa ei ole mitään seksuaalisia virityksiä. Kukaan ei ole koskaan edes mitään seksuaalista ehdottanut, arvostan. Aviomieheni tunsi nämä kaikki miehet.

Ja jos ehdottaisit seksiä yhdellekin näistä, hän hyppäisi sänkyyn saman tien. Hyväksikäytät miehiä hyötyäksesi heistä eri tavoin, ja he odottavat jonossa että annat merkin. Vastenmielinen kuvio.

Vierailija
96/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli vastikaan lyhyt panosuhde todella hyvän ja pitkäaikaisen miespuolisen ystävän kanssa. Ollaan nyt molemmat sinkkuja, mutta huolestuttaa jo vähän etukäteen, että meneekö tämä ystävyys siinä, kun toinen alkaa joskus seurustella. Jos uusi kumppani ei hyväksy.  

No se ystävyys meni jo, siinä kun rupesitte paneskelemaan. Ette ole enää ystäviä, vaan ex-rakastajia. Tai ette välttämättä edes niin ex, jos edelleen olette sillä kannalla, että ihan ok paneskella siihen asti, että toinen löytää vakituisen suhteen.

Ihan itse kyllä valitsit heittää ystävyyden menemään, etkä voi siis uhriutua siitä, että uusi kumppani ei halua elämäänsä entisiä sänkykumppaneita kumppanin kylkiäisenä.

Elän vissiin jossain oudossa likaisen p-sakin kuplassa, kun ympärilläni ei ajatella noin jäykästi. Olen aika aika yllättynyt, että ilmeisesti suurin osa ihmisistä ei siedä kumppaninsa vastakkaisen sukupuolen ystäviä ollenkaan. Ahdistaa suorastaan, että joutuisin joskus luopumaan ystävistä, jottei kumppanille tule paha mieli. No ratkaisen asian niin, että kelpuutan vain kumppanin, jolla on avarampi maailmankuva. Kaikki lienee tyytyväisiä. En minäkään valehtelua ja satuttamista hyväksy, vaikka tämän ketjun perusteella olen ilmeisesti itse Babylonin *se maailman vanhin ammatti*.

- ensimmäisen lainauksen kirjoittaja

Vierailija
97/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on bi? Kaikki kaverit kielletty? 

Vierailija
98/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elän vissiin jossain oudossa likaisen p-sakin kuplassa, kun ympärilläni ei ajatella

En usko, että asia todellisuudessa on niin mustavalkoinen. Monilla aikuisilla ei ole ns. ystäviä juuri ollenkaan, tai on vain yhteisiä ystäväpariskuntia, joita harvoin nähdään tms. Sellaisessa tilanteessa olisi varmasti aika outo ajatus, että toinen ystävystyisi jonkun ex-heilan kanssa ja alkaisikin pyöriä sen ex-heilansa kanssa, tai vaikka jonkun uuden, vastakkaista sukupuolta olevan tuttavuuden kanssa (ja todennäköisesti kysymys olisikin juuri pettämisestä lopulta).

Esim. minua ei yhtään haittaa mieheni sellaiset naispuoliset kaverit, joita hän näkee vain kaveriporukoissa ns. julkisesti. Haasteita tulee siinä kohtaa, jos hän viettää kahdenkeskistä aikaa jonkun naispuolisen ystävänsä kanssa. Varsinkin, jos tuo naiskaveri on sinkku ja eikä ole täysin miehen naismaun vastainen.

Se oli minulle aika hankala tilanne, kun mies lähti naispuolisen kaverinsa kanssa kahdestaan mökille. Ei edes mitenkään rauhoitellut minua asian suhteen (ei kuulema ajatellut, että minä edes olisin huolissani, ja olinhan minä kerran tavannutkin tuon naisen), ja sitten kun ei oikein edes ollut paljoa yhteyksissä minuun sen viikonlopun aikana, niin hyvä ettei erottu siinä vaiheessa. Asia jäi vieläkin vähän auki, eli mies on edelleen sitä mieltä, että hänen on ihan ok mennä tuon naisen kanssa, koska ovat tunteneet jo vuosikymmeniä, eikä heillä ole mitään. Hänestä olin kohtuuton, kun asia haittasi minua. En ole kuitenkaan ollenkaan varma, että mies suhtautuisi rauhallisesti, jos minä lähtisin mökille kahdestaan jonkun sinkkumiehen kanssa.

Vierailija
99/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vastakkainen sukupuoli muunsukupuoliselle?

Vierailija
100/166 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vastakkainen sukupuoli muunsukupuoliselle?

Haha, eiköhän tässä haeta sitä sukupuolta, josta on kiinnostunut. Että ehkä homojen tapauksessa ongelma olisi ennemmin sitten, jos menee samaa sukupuolta olevan kanssa jne.