Hyväksyisitkö kumppanilta vastakkaisen sukupuolen kaverit?
Jos tietäisit heillä olleen myös seikstailutaustaa keskenään.
Kommentit (166)
Olen tullut naisten kanssa paremmin toimeen kuin miesten, vaikka mieskavereitakin toki on. Ihan samoja juttuja molempien kanssa olen tehnyt sinkkuna (Huom! kaveruus ei ole seksiä), eli käynyt kylässä, liikkumassa, ulkona parilla, on ollut saunailtojakin. Ja olen jäänyt yöksi nukkumaan. Kerroin tämän puolisolleni ennen kuin tavattiin ja se oli ok. Paitsi, että nyt olen joutunut katkomaan kaikkiin ystäviini välini. Ensiksi naisiin ja hitaammin miehiin.
Naisen logiikka? Nyt minulle valitetaan, että pelaan pleikkaa. Ehkä senkin joutuu lopettamaan.
"Miehen ja naisen välillä ei ole sellaista asiaa kuin ystävyys."
Täysin samaa mieltä. Verrattavissa tulen sytyttämiseen niin että se ei saisi palaa. (Ystävyyttä ei ole myöskään miesten kesken, ainoastaan enemmän tai vähemmän hyviä kaveruussuhteita. Sen sijaan naisten kesken on sitä, mitä he itse kutsuvat ystävyydeksi: jatkumo bestissuhteista juoru- ja kateuskaveruuksiin ja selkäänpuukotuksiin.)
Työkaveruus, koulu- tai opiskelukaveruus, harrastuskaveruus tai sen sellaiset ovat mahdollisia myös miesten ja naisten välillä. Kaveruus-sana ymmärrettynä niin, ettei se yllä samanlaiselle henkilökohtaiselle tunnetasolle kuin ystävyys. Suhde omaa sukupuolta olevan kaverin puolisoon voi myös olla kaverillinen, jos kolmenkeskisissä keskusteluissa synkkaa.
Kavereiden kassa pitää osata keskustella asioista tai tehdä asioita siitä riippumatta, kumpaa sukupuolta he ovat. Vastakkaisen sukupuolen ajattelu- ja kokemusmaailmasta saa parasta mahdollista oppia juuri näillä reunaehdoilla.
Toimii vain niin kauan kuin kumpikaan osapuoli ei kohdista toiseen minkäänlaisia tunnetason saati sitten fyysisiä odotuksia. Jos kaipaa toista jollain tavalla pysyväksi osaksi omaa elämää tai omaa pääsemistä pysyväksi osaksi toisen elämää, silloin kyse ei enää ole puhtaasta kaveruudesta.
Tämä on jokaisen henkilökohtainen mielipide johon ei voi antaa yleispätevää vastausta. Jollekin tämä käy ja toiselle ei. Itseäni tämä ei haittaisi mutta ymmärrän mikäli joku toinen ei tätä hyväksy.
Pakkohan ne on hyväksyä. Enhän minä voi kenellekään sanoa, että sinun nyt pitää katkoa välit kavereihisi. Ja mitä sellainen edes hyödyttäisi. Vaikka kumppani suostuisi lopettamaan kaveruuden, tietäisin kuitenkin että hän tekee sen vain minun pyynnöstäni, eikä se ole sama asia kuin se että ei oikeasti halua kaveerata.
Otsikon kysymys kirjoitetaan suomeksi esim. näin:
"Saako kumppanisi ylläpitää ystävyyssuhteita vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa?"
Vastaus: tietenkin saa. En ole sairaalloisen mustasukkainen enkä tietenkään kontrolloi hänen ystävyyssuhteitaan. Parisuhde perustuu luottamukseen. Jos luottamus, puuttuu, ei pidä olla yhdessä.
Ap, oletko sinä aivan sekaisin? Hanki apua.
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan ne on hyväksyä. Enhän minä voi kenellekään sanoa, että sinun nyt pitää katkoa välit kavereihisi. Ja mitä sellainen edes hyödyttäisi. Vaikka kumppani suostuisi lopettamaan kaveruuden, tietäisin kuitenkin että hän tekee sen vain minun pyynnöstäni, eikä se ole sama asia kuin se että ei oikeasti halua kaveerata.
Niin. Mitä saa muualta mitä sinulta ei ? Kulissit kunnossa ja sinä kuulut siihen. Minä en suostuisi.
Olen aseksuaali nainen ja minulla on sekä miehiä että naisia, sekä heteroja, homoja että biseksuaaleja, pitkäaikaisina ystävinä. Ystävyydet kestäneet 5-25 vuotta. Olisihan se aivan naurettavaa että joutuisin luopumaan jokaisesta ystävästäni jos ja kun he löytävät parisuhteen.
Tiedän että aloituksessa puhuttiin myös seksuaalisesta historiasta ystävien välillä, mutta minut niputetaan aina tähän joukkoon, kun joku epäluuloinen alkaa pohtia esim minun ja parhaam miespuolisen ystäväni suhdetta. Olemme jopa asuneet muutaman kuukauden samassa kämpässä, olemme olleet sinkkuja yhtä aikaa jne jne. Kai jotain olisi tapahtunut jos olisi. Säälin ihmisiä jotka näkevät kaiken seksin kautta eivätkä siten koskaan koe tai anna muiden kokea aitoja ystävyyksiä sukupuolien ja suuntaumusten yli.
Vierailija kirjoitti:
En hyväksyisi enää mitään paskaa parisuhteessa. Jos haluaa elää kuin simpanssi niin eläkööt laumassa kaltaistensa pettäjien ja selkäänpuukottajien kanssa
Samaa mieltä että samanlaiset keskenään. Parisuhdetta ei ole mitään järkeä lähteä muodostamaan jos on tosi erilainen suhtautuminen seksiin. Esim itse harrastan seksiä vain ihmisen kanssa, josta olen kiinnostunut parisuhdemielessä. En pystyisi koskaan luottamaan kumppaniin, jonka mielestä seksi on asia, joka voidaan jakaa myös kavereiden kesken. Miten parisuhde muka muuttaisi asiaa? Tuollainen ihminen taatusti pettää herkemmin kuin sellainen, jolle seksi kuuluu vain vakavaan suhteeseen, koska seksi ei ole hänelle samalla lailla intiimi ja merkityksellinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Onko teistä normaalia että joku nainen mieheni fb-kaverina kuittailee pieniä kommentteja tai toivottaa hänelle hyvää syntymäpäivää ? Ovat työn kautta tutustuneet. Minusta ei.
Siis susta ei ole normaalia tuollainen normaali kaverius? Ehkä mä nyt en tajua mitä ajat takaa mutta eikös fbssa just kommentoida, kuittailla ja voidaan jopa toivottaa hyvää syntymäpäivääkin?
"Pientä" ylireagointia?
Tottakai hyväksyn.
Nykyisessä työelömässä verkosto on laaja. Etenkin asiantuntija-aloilla, kuten tekniikassa ja lääketieteessä.
Aloilla on jatkuvaa yhteydenpitoa omilla areenoilla. Sekä muuta viestintää ja konsultointia.
Lisäksi tapaamisia kokouksissa, seminaareissa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen ja naisen välillä ei ole sellaista asiaa kuin ystävyys. Minä en hyväksy vaimolta yhtään ainoata miespuolista "ystävää". Nämä niin kutsutut ystävät ovat b luokan miehiä odottamassa josko todistaisivat arvonsa naiselle ja suhde muuttuisi seksuaaliseksi.
Kuka hyvänsä nainen joka väittää että hänellä on mies ystävänä, antakoon minulle puhelimensa niin todistan hetkessä mistä tosiasiassa oli kysymys.
Nainen joka sitoutuu parisuhteeseen, ei tarvitse muita miehiä ystävikseen, tälläinen nainen on vain huomio kipeä ja tarvitsee arvostusta suhteen ulkopuolelta sekä varasuunnitelman jos omassa suhteessa ongelmia.
Älkää miehet olko tyhmiä, kukaan ja mikään ei Pa ne vaimoja ja tyttöystäviä niin paljon kuin se josta ei tarvitse olla huolissaan, olemme vain kavereita.
Ne miespuoliset ystävät ovat niin eri asia. Minulta kuoli tässä jokin aika sitten sekä rakastamani mies että ystävämies, jonka kanssa olin joskus seksiä harrastanut. Ystävän kuolema oli tosi surullinen asia ja iso menetys, mutta kun menettää rakastamansa miehen, niin se on kyllä pahinta mitä voi tapahtua. En olisi voinut koskaan enkä missään olosuhteissa surra ystäväni kuolemaa samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Miehen ja naisen välillä ei ole sellaista asiaa kuin ystävyys. Minä en hyväksy vaimolta yhtään ainoata miespuolista "ystävää". Nämä niin kutsutut ystävät ovat b luokan miehiä odottamassa josko todistaisivat arvonsa naiselle ja suhde muuttuisi seksuaaliseksi.
Kuka hyvänsä nainen joka väittää että hänellä on mies ystävänä, antakoon minulle puhelimensa niin todistan hetkessä mistä tosiasiassa oli kysymys.
Nainen joka sitoutuu parisuhteeseen, ei tarvitse muita miehiä ystävikseen, tälläinen nainen on vain huomio kipeä ja tarvitsee arvostusta suhteen ulkopuolelta sekä varasuunnitelman jos omassa suhteessa ongelmia.
Älkää miehet olko tyhmiä, kukaan ja mikään ei Pa ne vaimoja ja tyttöystäviä niin paljon kuin se josta ei tarvitse olla huolissaan, olemme vain kavereita.
0/5, mun paras ystävä on mies, ja jos hän minusta kiinnostuu niin huolestun vakavasti, on nimittäin homo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hyväksyisi enää mitään paskaa parisuhteessa. Jos haluaa elää kuin simpanssi niin eläkööt laumassa kaltaistensa pettäjien ja selkäänpuukottajien kanssa
Samaa mieltä että samanlaiset keskenään. Parisuhdetta ei ole mitään järkeä lähteä muodostamaan jos on tosi erilainen suhtautuminen seksiin. Esim itse harrastan seksiä vain ihmisen kanssa, josta olen kiinnostunut parisuhdemielessä. En pystyisi koskaan luottamaan kumppaniin, jonka mielestä seksi on asia, joka voidaan jakaa myös kavereiden kesken. Miten parisuhde muka muuttaisi asiaa? Tuollainen ihminen taatusti pettää herkemmin kuin sellainen, jolle seksi kuuluu vain vakavaan suhteeseen, koska seksi ei ole hänelle samalla lailla intiimi ja merkityksellinen asia.
No, minä olen harrastanut seksiä vain yhden ihmisen kanssa, ja hän oli kaverini. Jos olisin parisuhteessa, niin tuskin pettäisin, kun en ole edes sinkkuna juurikaan seksiä harrastanut, vaikka tilaisuuksia olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai hyväksyn.
Nykyisessä työelömässä verkosto on laaja. Etenkin asiantuntija-aloilla, kuten tekniikassa ja lääketieteessä.
Aloilla on jatkuvaa yhteydenpitoa omilla areenoilla. Sekä muuta viestintää ja konsultointia.
Lisäksi tapaamisia kokouksissa, seminaareissa.
Älä valehtele. Ei ole todellakaan näin.
Kaveruuden tason selvitykseen on helppo testi. Joko ajatuksen tasolla voi arvata mitä toinen vastaisi tai ihan oikeasti laittaa tälle kaverille viesti, jossa ehdottaa seksiä. Jos vastaa myöntyvästi, ei ole kyse viattomasta kaveruudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teistä normaalia että joku nainen mieheni fb-kaverina kuittailee pieniä kommentteja tai toivottaa hänelle hyvää syntymäpäivää ? Ovat työn kautta tutustuneet. Minusta ei.
Siis susta ei ole normaalia tuollainen normaali kaverius? Ehkä mä nyt en tajua mitä ajat takaa mutta eikös fbssa just kommentoida, kuittailla ja voidaan jopa toivottaa hyvää syntymäpäivääkin?
"Pientä" ylireagointia?
Mietihän tahollasi sitä.
Jos ne on yhteisiä kavereita joita nähdään enimmäkseen yhdessä.
Itselläni on paljon vastakkaisen sukupuolen kavereita, ja olen kyllä huomannut että heidän kumppaniaan tuollainen voi häiritä. Tosi monesti nielen heiltä kiukuttelun ja reatktiot tyyliin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Vanhemmiten olen sitten alkanut ymmärtämään miten helppoa itsellä on, kun kumppanilla ei oikeasti ole vastakkaisen sukupuolen tuttuja edes töissä.
Eipä se sinänsä kaveruussuhdetta muuksi muuta, jos on joskus ollut seksiä. Itseäni ei ainakaan kiinnosta muistella, että tuon kanssa on joskus pantu. Sellaiset vuosia sitten tapahtuneet panemiset tuntuvat jo epätodellisilta, eikä ole mitään syytä pohtia niitä. Eri asia olisi, jos kyse olisi jostain suuresta intohimosta, jonka roihu ei ole sammunut vieläkään.