Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluat kysyä ateistilta - minä myös vastaan niihin kysymyksiin

Vierailija
23.11.2024 |

Kysy mitä haluat, vastaan mitä haluan.

Kommentit (381)

Vierailija
161/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä henkilökohtainen usko, Jumala ja uskonto on henkilölle itselleen arka aihe keskustella. Mieluummin keskustelu sivuutetaan. Monet pitävät (tosi) uskovaisia hörhöinä. Mieluummin asiasta vaietaan. 

Muutenkin hedelmällisiä keskusteluita voi käydä vain toisen samanhenkisen kanssa, joka myötäilee, että "juu, juu" näin on Nooan arkki ottanut eläimiä kaksi kappaletta jokaista lajia kyytiin.

Jos sinun on vaikeaa uskoa voit pyytää Jumalalta siihen apua tai puhumaan sinulle jotenkin 

Jumalalta on vaikea pyytää apua, jos siihen ei usko

Oletan että olet siis ateisti? Miksi siis jonkun asian _kieltäminen_ on sinulle niin suuri pakkomielle että käytät

Ateisti ei kiellä mitään. Hän ei vain usko väitettäsi jumalan olemassaolosta. Ateistin pahoinvointi on kuvitteluasi. Miten uskonpuute jumaliin aiheuttaisi pahoinvointia? Oletko sinä pahoinvoiva kun et usko Odiniin?

Vierailija
162/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä henkilökohtainen usko, Jumala ja uskonto on henkilölle itselleen arka aihe keskustella. Mieluummin keskustelu sivuutetaan. Monet pitävät (tosi) uskovaisia hörhöinä. Mieluummin asiasta vaietaan. 

Muutenkin hedelmällisiä keskusteluita voi käydä vain toisen samanhenkisen kanssa, joka myötäilee, että "juu, juu" näin on Nooan arkki ottanut eläimiä kaksi kappaletta jokaista lajia kyytiin.

Jos sinun on vaikeaa uskoa voit pyytää Jumalalta siihen apua tai puhumaan sinulle jotenkin 

Oletan että olet siis ateisti? Miksi siis jonkun asian _kieltämin

Ei kun rauha ja hyvinvointi tulee Jeesukselta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei vaan Raamattu on jumalan sanaa. Minun sanaa minulle. Ihminen on vain kuva minusta. Ei ihminen tee mitään ilman minua (jumalaa).

Ateismi on siis vain sitä, ettei ateisti tunne itseään. Ateisti on kadottanut itsensä, jos ajattelee, ettei minua (jumalaa) ole olemassa. Tämä on kadotus."

Raamattu on OLETETUN jumalan OLETETTUA sanaa, eipäs nyt keksitä itse totuuksia. Jos usko olisi totta, se ei enää olisi uskoa.

Harvinaisen ylimielistä mukapsykologiaa tuo loppu.

Vierailija
164/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei vaan Raamattu on jumalan sanaa. Minun sanaa minulle. Ihminen on vain kuva minusta. Ei ihminen tee mitään ilman minua (jumalaa).

Ateismi on siis vain sitä, ettei ateisti tunne itseään. Ateisti on kadottanut itsensä, jos ajattelee, ettei minua (jumalaa) ole olemassa. Tämä on kadotus."

Raamattu on OLETETUN jumalan OLETETTUA sanaa, eipäs nyt keksitä itse totuuksia. Jos usko olisi totta, se ei enää olisi uskoa.

Harvinaisen ylimielistä mukapsykologiaa tuo loppu.

Ei ole muuta totuutta kuin minä. Itseensä uskominen on kaikki kaikessa. Minä olen tie totuus ja elämä.

Vierailija
165/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit olla varma että jumalan ääni päässäsi on yliluonnollista perua eikä vain itsesi luoma harha? Ovatko esim. skitsofreenikot mielestäsi jumalien äänitorvia vai oikeasti mielenterveyshäiriöisiä? 

En ole aloittaja mu

Onko kaikki uskovaiset skitsofreenikkoja, kun uskovat höpöhöpö-juttuihin? Jumal-olentoon, josta ei ole tieteellistä todistetta

Vierailija
166/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä jumala on?

Siihen uskovien selitys maailman ilmiöihin ja käytösoppaan laatija.

Raamatun mukaan jumala on "minä".

Eli minää ei ole olemassa?

Ramatun mukaan ihminen on luotu jumalan kuvaksi, joten ihminen on silloin kuva minusta. Jos minää ei ole olemassa, on ateisti itsensä sekä ihmisen kieltäjä. Miksi itsensä olemassaolo pitäisi kieltää?

Tuo on uskovaisten kehäpäättelyä parhaimmillaan. Raamattu ei ole tietoteos, vaan ihmisten sepitettä.

Ei vaan Raamattu on jumalan sanaa. Minun sanaa minulle. Ihminen on vain kuva minusta. Ei ihminen tee mitään ilman minua (jumalaa).

Raamattu on ihmisen luoma opus, johon Jumala luotu kertomuksena, kuin satu. Onhan Aku Ankka ja Nalle Puh myös satuja. Kuvitteellisia hahmoja.

Vierailija
167/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä jumala on?

Siihen uskovien selitys maailman ilmiöihin ja käytösoppaan laatija.

Raamatun mukaan jumala on "minä".

Eli minää ei ole olemassa?

Ramatun mukaan ihminen on luotu jumalan kuvaksi, joten ihminen on silloin kuva minusta. Jos minää ei ole olemassa, on ateisti itsensä sekä ihmisen kieltäjä. Miksi itsensä olemassaolo pitäisi kieltää?

Tuo on uskovaisten kehäpäättelyä parhaimmillaan. Raamattu ei ole tietoteos, vaan ihmisten sepitettä.

Ei vaan Raamattu on jumalan sanaa. Minun sanaa minulle. Ihminen on vain kuva minus

Raamattu on ihmisen luoma opus, johon Jumala luotu kertomuksena, kuin satu. Onhan Aku Ankka ja Nalle Puh myös satuja. Kuvitteellisia hahmoja.

Kuten jo sanottu. Ihminen on pelkkä kuva. Ei hminen tee mitään ilman minua.

Vierailija
168/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua ärsytä, että ateismiin liimataan muita ominaisuuksia kuin jumaluskon puute? Varsinkin uskovaisten toimesta.

Vierailija
169/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua ärsytä, että ateismiin liimataan muita ominaisuuksia kuin jumaluskon puute? Varsinkin uskovaisten toimesta.

Todentotta, kovia olevat halventamaan. Uskontoon liittyvää kunniaväkivaltaa harrastetaan kristittyjen ja muslimien toimesta. Uskonnollinen kunniaväkivalta

Vierailija
170/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todentotta, kovia olevat halventamaan. Uskontoon liittyvää kunniaväkivaltaa harrastetaan kristittyjen ja muslimien toimesta. Uskonnollinen kunniaväkivalta

https://www.uskontojenuhrientuki.fi/monet-uskonnon-uhrit-ovat-todennako…

Vierailija
171/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös termiittejä!

T: Urpo

Vierailija
172/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan että olet siis ateisti? Miksi siis jonkun asian _kieltäminen_ on sinulle niin suuri pakkomielle että käytät

Lauseessa "ateisti kieltää Jumalan" on monta virhettä. Ensiksi lause tulee teologiasta ja kuuluu "Ateismi kieltää teismin". Kieltää sana on tässä kehittynyt keskiajan vulgaarilatinasta ja käännetty väärin. Sana olisi pitänyt kääntää alkuperäisessä merkityksessään "kumota", "ei ole yhtä kuin".

Vierailija
173/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psalmista 139, puhuu kuinka me olemme Jumalan luomia, Hän tuntee meidät, ja meillä on sielu.

139:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Herra, sinä tutkit minua ja tunnet minut.

139:2 Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.

139:3 Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.

139:4 Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.

139:5 Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.

139:6 Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.

139:7 Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?

139:8 Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.

139:9 Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan

Oliko tämä kysymys?

Vierailija
174/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustat moraalin

Moraali on käsitys siitä miten asioiden pitäisi olla. Sekoitat sen varmaan nyt oikeaan/väärää, hyvään/pahaan tai etiikkaan.

Moraali on juurikin sitä, että oikeaan/väärää, hyvään/pahaan tai etiikkaan.

Eihän ole. Esim.Hitlerillä oli korkea moraali.

Vierailija
175/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on "herrasmies", hän ei tunkeudu väkisin kenenkään maailmaan.  Jos joku valitsee olla uskomatta Häneen, kyllä Hän sen kestää.  Viime ylläri onkin sitten se, kun tajuat sinulla on kuolematon sielu, jonka lopullinen päämäärä määräytyy omien valintojesi pohjalta.

Usko Jumalaan luo rauhan yhdys siteen Hänen kanssaan, ja sen varassa on turvallista elää ja kuollakkin, kun sen aika tulee.

Oliko tämä kysymys?

Vierailija
176/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella joku voi kuvitella olevansa ateisti. Tuli vaan mieleen. Eikö silloin nimen omaan uskota johonkin. Eli ollaan jossain uskossa.

Ateistit on kyllä aika uskovaisia, vai onko vaan kyse uskottelusta, kuvittelusta.

Ehkäpä olisi parempi vaan uskoa siihen Jumalaan joka on meidät luonut. Tosin jokaisella on kai oikeus valita..

Kirjassahan nämä kerrotaan, Jumala loi miehen ja sitten naisen.

Rakas lähimmäiseni , Jos et ole venäjän trolli, niin tiedoksi: Noita kirjoja joissa asiota kerrotaan  riittää, ihan ihan joka tarkoitukseen. (itsekin uskon jumalaan, mutta en kovin paljo kirkkoon)

Vierailija
177/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dridikokoukset jatkuvat. Elämän tarkoitus on murheen karkoitus! Muun muassa. Intiaani Sininen Sulka kiittää ateisteja.

Vierailija
178/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustat moraalin

Moraali on käsitys siitä miten asioiden pitäisi olla. Sekoitat sen varmaan nyt oikeaan/väärää, hyvään/pahaan tai etiikkaan.

Moraali on juurikin sitä, että oikeaan/väärää, hyvään/pahaan tai etiikkaan.

Eihän ole. Esim.Hitlerillä oli korkea moraali.

Hitler ei varmastikaan oikeudenmukaisuuden näkökulmasta erota, mikä on oikea ja väärä. Putin on samaa henkeä. Valta-aseman, sotavoimien ja resurssin väärinkäyttöä sekä tuhlausta. Pelkkä raakalainen.

Vierailija
179/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että ateismi on uskonto?

Ei ole, onko uskovaiset noin tyhmiä ? 

Uskot, että ylempää voimaa ei ole. Todista, jos pystyt. Niin kauan se on uskonto. 

Ateisti on hyvä vaan ja kertoo nyt mistä me ollaan tultu?

Sanoin jo että sitä sinun pitää kysyä joko kosmologilta, tai abiogeneesiin ja evoluutiobiologiaan erikoistuneelta biologilta. Minulla ei ole hajuakaan. Tai on minulla haju, se minkä voi vaikkapa Wikipediasta aiheeseen liittyen lukea.

Olet siis tietämättömyyttäsi ateisti. 

Jos tutustuisit uusiin löytöihin tieteessä, ymmärtäisit, että tarvitaan älykästä suunnittelua, jotta maailmankaikkeus ja mm. ihmiskunta voi ylipäätään olla olrmassa. 

Olen oikeastaan ällistynyt, että muitta mutkitta olet omaksunut ajatuksen "Jumalaa ei ole". Usein ateistit perustelevat käsitystään tieteillä. Mutta viime aikoina luonnontieteessä on tapahtunyt mullistavia käänteitä, mitkä ovat kumonneet aiemmat uskomukset. Siis 'uskomukset', jotka aiemmin oli 'tieteellisesti todistettu todeksi'.

Vierailija
180/381 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Druidikokoukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme