Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluat kysyä ateistilta - minä myös vastaan niihin kysymyksiin

Vierailija
23.11.2024 |

Kysy mitä haluat, vastaan mitä haluan.

Kommentit (381)

Vierailija
41/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu joutua kadotukseen kanssani? T.ateisti

Eipä se tunnu miltään, kun en usko sellaisen olemassaoloon. 

Koetko ettei maailma voi olla millään lailla eksyneessä tilassa? Ettei mitään totuutta enää valkene myöhemmin. Raamatussa sanotaan että silloin "näemme kasvoista kasvoihin" 

Vierailija
42/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisti ei usko Jumalaan, Ufoihin eikä yliluonnollisiin asioihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella joku voi kuvitella olevansa ateisti. Tuli vaan mieleen. Eikö silloin nimen omaan uskota johonkin. Eli ollaan jossain uskossa.

Ateistit on kyllä aika uskovaisia, vai onko vaan kyse uskottelusta, kuvittelusta.

Ehkäpä olisi parempi vaan uskoa siihen Jumalaan joka on meidät luonut. Tosin jokaisella on kai oikeus valita..

Kirjassahan nämä kerrotaan, Jumala loi miehen ja sitten naisen.

Vierailija
44/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että ateismi on uskonto?

Ja selibaatti on seksiasento ja kalju on kampaus

Vierailija
45/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella joku voi kuvitella olevansa ateisti. Tuli vaan mieleen. Eikö silloin nimen omaan uskota johonkin. Eli ollaan jossain uskossa.

Ateistit on kyllä aika uskovaisia, vai onko vaan kyse uskottelusta, kuvittelusta.

Ehkäpä olisi parempi vaan uskoa siihen Jumalaan joka on meidät luonut. Tosin jokaisella on kai oikeus valita..

Kirjassahan nämä kerrotaan, Jumala loi miehen ja sitten naisen.

Vain kakarat uskoo satuolentoihin.

Vierailija
46/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäsi?  Sukupuoli?  Koulutuksesi?  Onko lapsia?

Onko elämässäsi ollut suuria haasteita, mitä?

45, mies, FM, kaksi lasta. En sanoisi että minulla olisi ollut suuria haasteita, olen sillä tavalla etuoikeutettu että olen syntynyt hyviin olosuhteisiin kaikin osin. Olen kyllä joutunut hautaamaan suurimman osan sukulaisistani, mutta se on ikävä kyllä vain elämää. 

Vierailija
47/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotko että sinulla on sielu?

En usko. Näkemykseni mukaan tietoisuutemme on täysin aivojemme aikaansaamaa. 

Vierailija
48/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisteilla on yleensä yksi näkemys ja teoria. Uskovaisilla sen sijaan on yhtä monta teoriaa, kuin on ihmisiäkin. Toiset tietävät, että maapallo on 5000 vuotta vanha, toinen väittää 2000 vuotta vanha, joku väittää 20000 vuotta vanha jne jne....

Vierailija
49/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, onko uskovaiset noin tyhmiä ? 

Uskot, että ylempää voimaa ei ole. Todista, jos pystyt. Niin kauan se on uskonto. 

Tuo ei ole ateismin määritelmä. 

- ap

Vierailija
50/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja selibaatti on seksiasento ja kalju on kampaus

Miksi mieluummin ateismi selibaatti ja kalju kuin usko seksiasento ja kampaus?  Kumpi kuulostaa elämältä? Negaatiotko?

Vierailija
51/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ateismiisi vaikuttaa se että saat turvan tunnetta ettet koskaan joudu (ainakaan omassa mielessäsi) kyseenalaistetuksi kun kerta "negaatiota ei voi todistaa"

En oikein ymmärrä kysymystäsi, enkä minä esittänyt tuota väitettä (vaikkakin se on tosi), joten vastaukseni on varmaankin että ei lainkaan. 

Vierailija
52/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskot, että ylempää voimaa ei ole. Todista, jos pystyt. Niin kauan se on uskonto. 

Tuo ei ole ateismin määritelmä. 

- ap

Ateistit mukaälykkäinä ja muita parempina alkavat heti kiemurtelemaan kun kysyy. Sinä uskot ateismiin, mutta todisteita sinulla ei ole. Joten olet uskovainen. 

Vierailija
53/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näitä teorioita: Maapallon magneettikenttä heikkenee nopeasti. Ei voi olla yli 20000 vuotta vanha.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16841960/ratakiskosta-etta-maa-on-vain-…

Samaa tiesivät väittää myös "tässä kaveripiirissä". joskus käyty keskusteluja. lienee mielipide muuttunut

Ei auta kuin sopeutua

Vierailija
54/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen, että jokainen saa olla mitä oikeaksi kokee. Mutta kysyisin, mitä vaatisi, että uskoisit sittenkin, että on olemassa jokin korkeampi voima? Voisiko jokin "yliluonnollinen" tapahtuma saada sinut toisiin ajatuksiin, vai pitäisitko kaikkea vain sattumana. Minulle on sattunut elämässä niin merkillisiä tilanteita, joita ei voi oikein muuten kuvailla kuin että uskon niiden perusteella.

En osaa oikein sanoa. Koska elän luonnollisessa maailmassa, niin väistämättä kaikki mitä näen tai koen ovat myös luonnollisia asioita. Ehkä jos aurinko nousisi lännestä tai jotain muuta sen luokan ilmiöitä tapahtuisi niin joutuisin harkitsemaan uusiksi kaiken minkä varaan olen nykyisen elämäni rakentanut. 

Vierailija
55/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Negaatiota ei voi koskaan todistaa. Todistustaakka on aina sillä, joka väittää, että jotain on.

Kokeilepa itse todistaa, että keijuja tai lohikäärmeitä ei ole. Voin kertoa, että se on mahdotonta. Se ei silti merkitse, että niitä olisi.

Turhaa kiemurtelua. Tiedät itsekin. Olet uskovainen.

Todista, että ateismi on oikeassa.

Ateismi on kieltävä vastaus kysymykseen uskotko johonkin jumalaan? Se ei voi olla oikeassa eikä väärässä. 

Vierailija
56/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yrittänyt ottaa yhteyttä Jumalaan? Vai odotatko hänen aloitetta?

En, ja en. En usko jumalien olemassaoloon, joten minulla ei ole mitään syytä kumpaankaan. 

Vierailija
57/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Negaatiota ei voi koskaan todistaa. Todistustaakka on aina sillä, joka väittää, että jotain on.

Kokeilepa itse todistaa, että keijuja tai lohikäärmeitä ei ole. Voin kertoa, että se on mahdotonta. Se ei silti merkitse, että niitä olisi.

Maailmankaikkeus ja universumi on isoja paikkoja. Vaikka näyttäis mitä todennäköisimmältä, ettei noita ainakaan meidän aurinkokunnasta löydy, niin ei kai niiden olemassaoloa pidä sen takia poissulkea myös muualtakin. Jos nyt ateismin toisi tähän kontekstiin, niin olisko se sitä, että keijujen ja lohikäärmeiden olemassaolo kiistetään vai pidetään sitä vaihtoehtoa avoinna? Kun tuolla joku sanoi, että ateismi on kyseenalaistamista (ja järkeilyä ja uskonnoille nauramista), niin tuo universumin laajuus ja meidän tietämys siitä huomioonottaenhan jumalan tai keijujen ja lohikäärmeiden olemassaolemattomuutta ei kannattais lyödä kovin varmana lukkoon.

Vierailija
58/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelet kuoleman jälkeen tapahtuvan ja miksi?

Samaa kuin ennen syntymää. 

Vierailija
59/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa kiemurtelua. Tiedät itsekin. Olet uskovainen.

Todista, että ateismi on oikeassa.

Ateismi on kieltävä vastaus kysymykseen uskotko johonkin j

Todista ateismi.

Vierailija
60/381 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hindulaisia jumaluuksia tiedetään olevan peräti miljoonittain. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_hindulaisista_jumaluuksista

Onko kaikilla oma ?

Siitä keksimään itsellekin omaa Jumalaa ja sitten palvomaan. Kyllä se siitä todeksi muuttuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi