Mitä haluat kysyä ateistilta - minä myös vastaan niihin kysymyksiin
Kommentit (381)
Paljonko ateismiisi vaikuttaa se että saat turvan tunnetta ettet koskaan joudu (ainakaan omassa mielessäsi) kyseenalaistetuksi kun kerta "negaatiota ei voi todistaa"
Koen, että jokainen saa olla mitä oikeaksi kokee. Mutta kysyisin, mitä vaatisi, että uskoisit sittenkin, että on olemassa jokin korkeampi voima? Voisiko jokin "yliluonnollinen" tapahtuma saada sinut toisiin ajatuksiin, vai pitäisitko kaikkea vain sattumana. Minulle on sattunut elämässä niin merkillisiä tilanteita, joita ei voi oikein muuten kuvailla kuin että uskon niiden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyisin apinan serkulta mitään?
Ei kannatakaan. Annetaan sille banaani. (varmaan siitä niin iloissaan, että unohtaa koko aloituksen ....).
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu joutua kadotukseen kanssani? T.ateisti
Eipä se tunnu miltään, kun en usko sellaisen olemassaoloon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Miksi mitä?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että ateismi on uskonto?
Ei ole, se on uskonnon vastakohta. Ateismi ei siis ole usko siihen, että jumalia ei ole olemassa. Se on näkemys jonka mukaan yksikään uskonto ei ole kyennyt esittämään riittäviä perusteita jumalansa olemassaolon puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on elämän tarkoitus?
Se mikä haluat sen olevan. Jokainen meistä kirjoittaa oman tarinansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että ateismi on uskonto?
Ei ole, onko uskovaiset noin tyhmiä ?
Uskot, että ylempää voimaa ei ole. Todista, jos pystyt. Niin kauan se on uskonto.
Negaatiota ei voi koskaan todistaa. Todistustaakka on aina sillä, joka väittää, että jotain on.
Kokeilepa itse todistaa, että keijuja tai lohikäärmeitä ei ole. Voin kertoa, että se on mahdotonta. Se ei silti merkitse, että niitä olisi.
Turhaa kiemurtelua. Tiedät itsekin. Olet uskovainen.
Todista, että ateismi on oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Uskallatko mennä Usassa skinwalker-alueille (intiaanit) ja myös niihin joissa on yöllä nähty hahmoja? Jotkut kukkulat esimerkiksi. Voisit tehdä ateistin videon siitä. Se on kuulemma todella vaarallista. Lisäksi voi olla muutamia eläimiä, joihin pitää varautua ja ettei putoa rotkoon, kivikkoon.
No henkilökohtaisesti minulla ei ole minkäänlaista mielenkiintoa tuollaiseen. Työ ja perhe ei myöskään oikein mahdollista tuollaista reissua.
Hauskaa, kun jotkut hönöt luulevat ateismin olevan uskonto siinä missä kristinuskokin :D
Ateismi on sitä, että kun sinä sanot uskomuksiesi perusteella Jeesuksen olevan sitä ja jumalan olevan tätä ja pyhän hengen olevan jotain (en oikein tiedä, mitä tuo mielestänne on) muuta, Ateisti sanoo "miten niin", "perustele", "todista". Ateisti on se, joka nauraa hölmöydellenne ja hyväuskoisuudellenne ja kehottaa todistamaan uskomuksenne perustan.
Ateisti on järjen ääni uskovaisten hölynpölyn keskellä.
Ateisti ei ole uskovainen vaan vakiintuneiden uskontojen kyseenalaistaja. Hänellä ei ole uskontoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet olevasi kiinnostava?
En kuvittele olevani kiinnostava. Tein tämän avauksen ihan vaan omaksi ja mahdollisesti joidenkin muiden iloksi.
Oletko yrittänyt ottaa yhteyttä Jumalaan? Vai odotatko hänen aloitetta?
Vierailija kirjoitti:
Mihin perustat moraalin
Hyvä kysymys. Kai lähinnä sosio-kulturaalisiin normeihin sekä omaan omatuntooni. Moraalihan on hyvin pitkälti subjektiivinen asia, se mitä minä pidän oikeana ei välttämättä ole sama mitä joku toinen pitää oikeana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet?
Miksi et vastaa kysymyksiin?
En valehtele, pahoittelen että en ole muiden menojen johdosta ehtinyt vastailemaan ihan reaaliaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyisin apinan serkulta mitään?
Ei ole mikään pakko kysyä mitään. Saat toki jos jotain tulee myöhemmin mieleen.
Mitä ajattelet kuoleman jälkeen tapahtuvan ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Mistä ostaisit fedoran?
Koska asun Turussa, niin varmaan Hattu & Hansikkaasta.
Et ole oikea ateisti vaan agnostikko. Et voi silloin leikkiä aitoa ateistia
Vierailija kirjoitti:
Lempivärisi?
Olen mies, joten en ymmärrä värejä 😁 Joku oranssiin taittuva ruskea varmaankin.
En ole ap, mutta vastaan.
43, mies, taidealan ammattitutkinto + vähän käytännöllisemmän alan perustutkinto, yksi elävä lapsi.
Nuorempana koulukiusaaminen, vanhempana lapsen kuolema.
Elinikäinen ateisti.