Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko tässä tilanteessa kaupunkiin?

Vierailija
22.11.2024 |

Asutaan ihan maalla hyvin pienessä kunnassa. Oma talo joka juuri remontoitu mieleiseksi, ihana ja rakas. Erittäin edullinen asua, n. 2000€ vuodessa. En haluaisi tästä pois ikinä.

Olen tehnyt tähän saakka täysin etätyötä. Nyt haluavat kaikkien palaavan työpaikalle, etää jatkossa vain 2 päivää viikossa. En pysty kulkemaan tuota työmatkaa omalla autolla terveyssyistä, julkiset ei kulje. Ainoa vaihtoehto jatkaa työssä olisi hommata sieltä pieni vuokra-asunto. Vapailla ja etäpäiviksi sitten kotiin.

Mutta jos muutettaisiin sinne, miehen työmatkoista (3-4 pv viikossa) tulisi lähes 3-tuntisia per suunta. Hän ei voi työllistyä minun työpaikkakunnalle eikä myöskään nykyiselle asuinpaikkakunnalle. Minun työllistymiseen nykypaikkakunnalla on pienet mahdollisuudet, eri työ ja pienempi palkka kuin nykyään. Tällä hetkellä siis töitä ei ole, mutta en ole vielä kysynytkään.

Mitä tekisit? Itsestä tuntuu että hyvää ratkaisua ei ole olemassakaan ja asia ahdistaa paljon.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku asuu Espoossa ja työpaikka on naantalissa Sai yliputtua niin, että on ti ja ke toimistolla, syyskuusta toukokuuhun. Syy kk johtuu asuu airbnb.ssä ja muumimaailmaan on menijöitä.

Hiljaisessa kyläpahasessa hänellä edullinen majoitus

Meillä on 2 huoneen airbr.

Toinen on vakkari, tulee su illalla ja lähtee to pois. Aamulla menee salille, tekee 10 h työpåivän, salille. Nukkumaan ja uudestaan. Pe pitää saldovapaan.

Kokeile tällasita

Vierailija
42/55 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää, että minkälainen terveydellinen vaiva estää työmatkan ajamisen, mutta sallii näyttöpäätetyön? Naapurustossa asuu pyörätuolia käyttävä henkilö ja hänkin ajaa autoa, erikoisvarusteltua.

Mä en ole ap mutta irtisanouduin joskus selkäsairauden vuoksi työstä jossa oli paljon autolla ajoa ja loppuaika näyttöpäätetyötä ja vielä ilman sähköpöytää. Aiheutti heIvetilliset hermokivut. Menin töihin päiväkotiin kävelymatkan päähän ja sitä kyllä pystyin tekemään. Vaikka ei ehkä uskois.

Ja eikö epilepsian takia ole että ajokielto tulee mutta näyttötyötä voi tehdä? En ole varma.

Epilepsian kanssa voi myös ajaa. Edellisestä kohtauksesta pitää olla tietty aika ennen kuin voi taas ajaa. Lääkityksen muutokset aiheuttaa myös ajokieltoa, kunnes uuden lääkityksen kanssa o

Mulla pari selkäsairasta kollegaa siis näyttöpäätetyössä ja sähköpöydän ääressä tekevät työnsä pääasiassa seisten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori luin miehen tilanteen aiemmin väärin. Pidä talo. Mies löytää ehkä työn. Tee etänä mitä pystyt tai oma minibisnes. Älä mene firmaan jos ahdistut siellä liikaa, pitkän päälle.

Miehellä on nyt tosi hyvä työpaikka, jossa viihtyy. Ap

Vierailija
44/55 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin mitä vaan työtä kuin muutto kaupunkiin.

Vierailija
45/55 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kanssa kiinnostaa toi syy en voi ajaa autoa. Hevosellako sä siellä maalla sitten liikut?

Vierailija
46/55 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu työpäivät toisella paikkakunnalla niin kannattaako työnteko? 

Vierailija
47/55 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kai tässä juuri mietitään. Mulle henk koht olisi liian suuri uhraus, taloudellisesti mutta myös siksi että haluan asua kotona. En missään väliaikakämpässä.

Vierailija
48/55 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kai tässä juuri mietitään. Mulle henk koht olisi liian suuri uhraus, taloudellisesti mutta myös siksi että haluan asua kotona. En missään väliaikakämpässä.

Se asiassa nimenomaan ahdistaa. En millään haluaisi asua edes osaa aikaa kaupungissa. En en en. Koti on todella rakas. Ja nyt kun asiaa on viikonlopun pohtinut, niin totta tosiaan ei kannata rahallisestikaan. Pidän työstäni, mutta jos en saa sitä etänä jatkossakin tehdä, niin sitten on aika tehdä jotain muuta. Työterveyslääkäri on sitä mieltä, että kirjoittaa sairauslomaa, mikäli ei työnantaja suostu etään. Ap 

Vierailija
49/55 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ratkaisu.

Vierailija
50/55 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TA irtisanokoot jos ei jousta. Itse älä irtisanoudu.

Vierailija
51/55 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se toinen asunto työpaikkakunnalta taitaa olla ainoa järkevä vaihtoehto, jos et saa neuvoteltua enempää etätöitä.

Tuostahan saa työasuntovähennyksenkin.

Vierailija
52/55 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se toinen asunto työpaikkakunnalta taitaa olla ainoa järkevä vaihtoehto, jos et saa neuvoteltua enempää etätöitä.

Ei saa ellei kriteerit täyty.

Vierailija
53/55 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa ellei kriteerit täyty.

Tämä. Kaverini asuu viikot 300 km päässä kotoa työn takia. Eivät ole naimisissa joten mitään vähennyksiä ei tule.

Vierailija
54/55 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työaikoja muokata? 

Esim. tee vain 80% työaikaa --> 1päivä/vko vapaata, verotuksen progression takia saat n. lähes saman nettona käteen mitä 100% työajalla. Tuossa riittää jos,olet 1 yön/vko työpaikkakunnalla.

Ja/tai sovi että teet lähitöissä 2 pidempää päivää, ja loput etänä, JOS tarkkaa että pitää olla 60% lähitöissä vain 40% saa olle etänä. Tuossa voisi myös tehdä niin, että jos esim. ma-ti tekee 12h ja sitten on 1 saldovapailla, ja 2 päivää etänä.

Kyselisin ehkä myös tutuilta onko antaa majoitusta (toki rahaa vastaan!) esim. jollain työkaverilla voi olla pikkurahalle tarvetta. Jos on esim. lapset osan viikkoa toisel.a vanhemmalla tmv. niin huone voi olla tyhjillään.

Jos joku majoittaa sinut, niin ole mahdollisimman "vaivaton", esim. hyvä retkipatja, tyyny, makuupussi mahtuu reppuun tmv. ei tule majoittajalle turhaa lakanapyykkiä/tarvitse muuta kuin osoittaa paikka patjalle jostain nurkasta.

Vierailija
55/55 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama tilanne, paitsi että koirat pitäisi ottaa mukaan. En ole muuttamassa yksin vaan jos työt loppuu, niin sitten ne loppuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi