Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjat ja ankeat pihit ihmiset.

Vierailija
22.11.2024 |

"Aikuinen ei tarvitse lahjoja" - typerin lause, jota ikinä keksitty. Kaikki nämä kitisejät, jotka eivät arvosta läheisiä ja ystäviä ja eivät tee lahjoja. Raivostuttaa jo nyt. Miten ei tee joululahjoja ystäville ja läheisille? Koko vuosi on aikaa miettiä, mitä antaa lahjaksi. Voitte keksiä tekosyitä kuluttamisen vähentämisestä (sen mukaan ihmiset menettävät työpaikkoja, kun kulutusta vähennetään) ja että aikuinen ei tarvitse bla bla bla, mutta totuus on, että olette laiskoja ja saitoja. Saituus on ruma piirre ihmisessä. Ja raha ei ole syy. Pienellä rahalla saa ihania lahjoja ja koko vuosi on aikaa miettiä.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt, että en tee lahjoja näille, ketkä minulle eivät tee. Ostan itse itselleni myös joululahjoja ja nämä, jotka tekevät lahjat minulle - heille teen lahjat. 

Vierailija
22/129 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta/tee lahjaa ihmisille, joista en pidä, mutta on kuitenkin pakko olla tekemisissä. Ostakoot itse lahjansa, koska kuitenkaan mikään annettu ei kelpaa.

Minusta taas on kiva tehdä lahjoja ihmisille, joista ei pidä. Nämä lahjat voi olla vastaavia. Esim kusipelti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua mitään lahjoja mutta annan itse tehtyjä tossuja ja villasukkia kun teen niitä aikani kuluksi jos joku haluaa mutta en väkisin niitä tuppaa sellaisille joka ei halua.

Vierailija
24/129 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikilla on jo kaikkea. Vaikka miten olisi saajan näköinen lahja niin silti se on useimmiten tarpeetonta.

Vierailija
25/129 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalin joululahja on vuohi, jonka saa joku vieras mies ulkomailla. 

Vierailija
26/129 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua mitään lahjoja mutta annan itse tehtyjä tossuja ja villasukkia kun teen niitä aikani kuluksi jos joku haluaa mutta en väkisin niitä tuppaa sellaisille joka ei halua.

Villasukat ovat ihana lahja!

-ap

Vierailija
27/129 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap saa ainoana lahjanaan vuohen kehitysmaahan.

Vierailija
28/129 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kaikilla on jo kaikkea. Vaikka miten olisi saajan näköinen lahja niin silti se on useimmiten tarpeetonta.

Mutta miten voit päättää näin? Esimerkiksi se, että ihmisellä on paljon kirjoja, ei tarkoita, että kirjoja ei voi olla enemmän, suklaata ei ole ikinä liikaa...maailma on täynnä ihania tavaroita ja ihania makuja, jota antaa lahjaksi. Meidän perheessämme kyllä riittää jokaisella toiveita. 

Vierailija
29/129 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tee mitään minulle hyvässä tahdossa hankitulla itselleni täysin turhalla tavaralla ja krääsällä.

Vierailija
30/129 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan tee mitään minulle hyvässä tahdossa hankitulla itselleni täysin turhalla tavaralla ja krääsällä.

Sain viime vuonna 8 joululahjaa. Mikään näistä ei ollut turha tavara tai krääsää. Hyvin tarpeeseen on kaikki tullut. En ymmärrä valitusta turhasta tavarasta ja krääsästä. Onko se joku Temusta tilattu koriste vai mikä?

Vierailija
31/129 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle vaan tiedoksi että ostin jo kesällä kaikki joululahjani ja HUOM! ulkomailta ja sinne men myös alvit. Lisätietoja saat Urpolta ja Purralta

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten voit päättää näin? Esimerkiksi se, että ihmisellä on paljon kirjoja, ei tarkoita, että kirjoja ei voi olla enemmän, suklaata ei ole ikinä liikaa...maailma on täynnä ihania tavaroita ja ihania makuja, jota antaa lahjaksi. Meidän perheessämme kyllä riittää jokaisella toiveita. 

Mä käsitin tuon aiemman kommentin niin, että vaikka lahjan antaja ajattelisi lahjansa olevan kuinka saajansa näköinen, lahjan saajan mielestä taas lahja on ihan turha ja tarpeeton. 

Vierailija
33/129 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ap saa ainoana lahjanaan vuohen kehitysmaahan.

En saa, saan ihania lahjoja! :D 

Vierailija
34/129 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Kierrätykseen menee, toivottavasti joku tarvitsee

Vierailija
35/129 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käsitin tuon aiemman kommentin niin, että vaikka lahjan antaja ajattelisi lahjansa olevan kuinka saajansa näköinen, lahjan saajan mielestä taas lahja on ihan turha ja tarpeeton. 

Ok, mutta sitten on vika lahjan tekijässä, kun se ei ole osannut huomioida lahjasaajan tarpeita ja kuunnellut vuoden aikana tai tehnyt tutkimusta. JOKAINEN tarvitsee jotain. Jokainen ilahtuu jostain. 

Vierailija
36/129 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua surettaa nämä kommentit. Toivon, että en ikinä tulisi sellaiseksi ja että en ikinä muuttuisi näin ankeaksi. 

Vierailija
37/129 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄMÄ ON VASTAUS SIIHEN SUOMEN VELKATAAKKAAN! Kaikki jouluankeat ihmiset...heiltä pitää periä jouluankeusveroa. 

Vierailija
38/129 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin onnellinen, että meidän suvussa sovittiin jo noin 30 vuotta sitten, että mitään pakkolahjarumbaa ei haluta. Aikuisille ei pääsääntöisesti ostella lahjoja, ja lapsillekin vain ne jotka ehdottomasti haluavat, mutta kohtuudella. 

Toki aikuisillekin voi ostaa/tehdä, jos tuntee että nyt menee nappiin tämä lahjaidea, mutta vastalahjaa ei kannata odottaa. 

Nyt lapsetkin on aikuisia, ja toki omat vanhemmat heille jotain lahjaksi antavat, mutta aika vähästä ovat onnellisia ja hyvä niin! 

Meidän aikuisista lapsista kumpikaan ei osaa edes toivoa juuri mitään, kun eivät ole isoihin lahjoihin tottuneetkaan. 

Meillä joulut ovatkin rentoja ja tunnelmallisia, kun materia ei niitä määritä. Yhdessäolo ja hyvä ruoka ovat paljon tärkeämpiä. 

Vierailija
39/129 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on joulu ilman lahjojen avaamista? Vain ruoka? Ja hautausmaa ja sauna...

Vierailija
40/129 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, mutta sitten on vika lahjan tekijässä, kun se ei ole osannut huomioida lahjasaajan tarpeita ja kuunnellut vuoden aikana

Minä en halua mitään lahjoja keneltäkään, ja minulla on muutakin tekemistä kuin miettiä joulua ympäri vuoden

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi