Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä työuupumus tuntuu?

Vierailija
21.11.2024 |

Mistä tietää että nyt on menty rajan yli eikä vaan enää jaksa. Miltä se tuntuu ja mistä sen tunnistaa ja erottaa normaalista väsymyksestä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin siitä että en enää pystynyt hillitsemään itkemistä, aloin vaan töissä itkemään enkä pystynyt lopettamaan.

Vierailija
2/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain varmaan kokemusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse huomasin siitä että en enää pystynyt hillitsemään itkemistä, aloin vaan töissä itkemään enkä pystynyt lopettamaan.

Minulla tuo oli myöhäisvaiheen oireita.

Vierailija
4/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tunnu miltään. Se on salakavala hiipien tuleva tauti joka johtaa romahdukseen. Luulet pärjääväsi kuten ennenkin kunnes pää leviää.

Vierailija
5/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö ei itse välttämättä huomaa. Minun puolisoni alkoi puhua sekavia. 

Vierailija
6/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei tunnu miltään. Se on salakavala hiipien tuleva tauti joka johtaa romahdukseen. Luulet pärjääväsi kuten ennenkin kunnes pää leviää.

Miltä se sitten tuntuu kun romahtaa ja pää leviää?

Vierailija
7/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että mistä sen voi tietää? 

Vierailija
8/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Itkin yksin ja sen kerran kun työkaveri näki, niin passitti mut saikulle ja olin lopulta 2kk pois töistä. Olen ikuisesti kiitollinen hänelle siitä. 

Vierailija
9/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä se tuli esiin niin, että toivoin auton ajavan ylitseni suojatiellä. Olin niin uupunut, että halusin vain pois.

Vierailija
10/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää leviää, kun jää lomalle.

Vähän tätä ennen itkee töissä tai saa raivareita, on migreeniä, uniongelmia, kehossa särkyjä.

Ensioireita on vaikea tunnistaa.

Vierailija
11/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kvg.

Ihmisten kokemuksia on kivempi kuulla.

Vierailija
12/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle kävi samoin.

Vierailija
13/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työpäivän jälkeen ei jaksa mitään. Harrastukset jää. 

Kun aamulla ei jaksa nousta sängystä.

Kun ei jaksa panostaa ulkoiseen habitukseen kun menee töihin. 

Kun työasiat pyörivät mielessä, myös yöllä häiriten nukahtamista tai ne herättää keskellä yötä. Unet häiriintyy. Siksikin väsyttää. Työt väsyttää. Kierre on valmis.

Ylivirittynyt hermosto. Sydän hakkaa, ajatukset surraavat.

Jatkuvat infektiot.

Muisti ei toimi, ei pysty keskittymään. Päätöksenteko vaikeaa, vaihtoehtoja ei kykene näkemään vaan tuntuu että on jumissa.

Tuntuu että oma osaaminen on kadonnut jonnekin, ei handlaa enää sitä mitä aiemmin 

Työhön kyynistyy, millään ei merkitystä, aivan sama miten sen tekee.

Itkuherkkyys, ärsyyntyneisyyttä. Pikkuasioista voi tulppa irrota. 

Vetäytyminen ihmiskontakteista.

Ei ole masennusta, vaan työstä johtuvaa. Jos työtä ei ole, tilanne normalisoituu mutta toooosi pitkällä viiveellä. Myös työhön liittyvät äänet, toiminnot tms. voi laukaista kehossa reaktion pitkänkin ajan päästä.

Vierailija
14/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Eka minulla sitten varmaan ole vielä mitään hätää. Olen vain ihan hirvittävän väsynyt eikä muisti toimi kuten ennen. Ja teen nykyään usein virheitä työssä. Mutta en itke enkö halua jäädä auton alle. Ap.

Vierailija
15/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä se sitten tuntuu kun romahtaa ja pää leviää?

Jokainen solu kehossa tuntuu kuoleman väsyneeltä, sängystä ei pääse ylös, mieliala romahtaa, ei enää pysty mihinkään, mikään ei kiinnosta, mihinkään ei voi keskittyä, aivot on sumussa, muisti ei toimi, pienikin ylimääräinen liikkuminenkin väsyttää, mikään määrä unta ei auta

Vierailija
16/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Eka minulla sitten varmaan ole vielä mitään hätää. Olen vain ihan hirvittävän väsynyt eikä muisti toimi kuten ennen. Ja teen nykyään usein virheitä työssä. Mutta en itke enkö halua jäädä auton alle. Ap.

Voi olla uupumukseen liittyviä oireita, mutta myös jotain mikä löytyisi verikokeista

Vierailija
17/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Univaikeuksia, muistiongelmia, ajatukset harhailevat, ei pysty keskittymään mihinkään, ahdistuneisuutta, ärtyneisyyttä jne. 

Noin ainakin minulla, ennen kuin lääkäri totesi liiasta työnteosta johtuvan keskivaikean masennuksen ja akuutin ahdistuneisuushäiriön, joita kai yhdessä burn-outiksi kutsutaan.

Vierailija
18/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tekemään jotain ja kahdessa sekunnissa unohtaa mitä. Huimaa vaikka istuu, posket märät itkusta, ripuli, tärinä, rintakehä puristaa, päätä särkee, yöllä heräilee, unohtaa syödä, ei ole nälkä, maha kipeä. Sitten ajattelee, että tulispa syöpä niin sais sairaslomaa.

Vierailija
19/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuu yössä pari tuntia, aikaisin aamuyöstä herää eikä saa unta vaan työasiat pyörii mielessä. Ahdistaa, niin ettei henkeä meinaa saada ja rintakehää puristaa. Välillä tuntuu, että taju lähtee. Itkee joka asiasta. Ajatukset katkeaa. Vatsa on sekaisin. Olo on ärtynyt. Ote työhön muuttuu kyyniseksi. Masentuneisuus, vapaa- ajalla ei saa mitään aikaan. Ei jaksa mitään. 

Mulla mm. näitä kunnes yksi tiistai päivä vaan romahdin. Sain niin sanotusti viimeisen pisaran. Itkusta ei tullut loppua. 

Vierailija
20/27 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea apua ennen kuin pahenee. Minä päädyin lopuksi psykoosiin ja sairastuin skitsofreniaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi