Miksei valtaosa nykynaisista arvosta kotiäitiyttä? Miehenä tätä ihmettelen.
Miehenä olen kovin surullinen siitä, että valtaosa naisista valitsee uran ennemmin kuin kotiäitiyden. Kotiäitiys on kuitenkin kaikkein tärkeintä työtä, mitä nainen voi tehdä. Kyllä olen sitä mieltä, että naisen paikka on kotona. Työelämässä voisi olla pelkästään miehiä, niin valtaosassa työpaikkoja tuottavuus paranisi huimasti. Se, että naiset halveksivat nykypäivänä kotiäitiyttä, on varmasti erittäin suuri syy siihen, miksi syntyvyys on romahtanut. Tuohan ei koske pelkästään Suomea, vaan länsimaita yleensäkin.
Mielestäni ihan pienistä tytöistä asti tulisi naisia alkaa kasvattamaan siten, että kotiäitys on tärkeintä ja arvokkainta työtä, mitä nainen voi elämässään tehdä. Että nainen ei voi koskaan työelämässä, eikä millään työllä korvata kotiäidin tekemään työtä.
Kommentit (277)
Mistä tietää, että lähes kaikki kirjoittajat täällä olevat vähintään yli 40-vuotiaita, ja todennäköisesti yli 50-vuotiaita? Siitä, että jengi jeesustelee eläkkeiden perään.
Alle 30-vuotiaat eivät tule tällä pyramidihuijauksella eläkkeitä näkemään, vaikka kuinka kävisivät töissä. Omasta palkastani menee kuukausittain 1300-1400 euroa pelkkiin eläkevakuutusmaksuihin (kyllä, myös se suurempi osa mukaanlukien, joka Suomessa piilotetaan palkkakuitilta), ja en pidättele henkeäni, että eläkettä tulisin sen reilun 40 vuoden päästä saamaan - jos sinne asti elän.
Mutta siis toki ymmärtäisin tuon eläkeargumentin muutoin. Tässä tilanteessa parempi turva eläkeikään olisi kuitenkin niiden lasten teko - ehkä hyvällä tuurilla joku niistä vähän hoitaisikin vanhaa isäänsä ja äitiänsä.
Tämä ei siis sinänsä ole kannanotto kotiäitiyden tai -isyyden puolesta. Suomalaisen työssäkäyvän ihmisen nettopalkoilla lapsiperheen elättäminen yhden vanhemman palkalla on hyvin vaikeaa, vaikka bruttotulot huitelisivat 9. desiilin rajan pinnassa. Kokemusta on.
Sen takia, kun naiset haluaa miehen rahat.
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin tyhmä? Kotiäiti vaatii miehen rahat. Töissä käyvät äidit maksavat puolet elämisestä, tosin suomalaiset miehet usein vaativat naisia maksamaan 70% kaikesta, ei suinkaan puolia.
Suomalaiseen mieheen ei voi luottaa, siksi on oltava omat rahat.
AP jää nyt vaan itse koti-isäksi vaimonsa armoille, ja miettii asennettaan sen jälkeen uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Feministit (eli miesvihaajat) ja katkerat keski-ikäiset naiset ovat aivopesseet nuoret suomalaiset naiset vihaamaan miehiä. Suomi on Euroopan miesvihaisin maa.
Kuinkakohan monta kertaa olen lukenut sanasta sanaan tämän saman kommentin palstalta? Jännää itsenäistä ajattelua tämä, että kaikki hokevat samoja lauseita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Olen vapaaehtoisesti sinkku, kun naiset haluaa miehen rahat, jos teet lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Miehet voivat itse jäädä kotiin hoitamaan lasta sillä 270 eurolla/kk. Lapsi on kuitenkin yhdessä tehty ja molempien vanhempien vastuulla on lapsesta huolehtia.
Ai, et elä 270 eurolla? Miksi naisten pitäisi? Ja eikö voi olettaa, että isä osallistuu lapsensa elättämiseen, jos äiti ei voi lapsen hoidon vuoksi töissä käydä.
Jos nyt haluaisin lapsia, niin voisin toki alkaa kotiäidiksi jos se ei tarkoittaisi niin monesta asiasta luopumista ja oman tulevaisuuden vaarantamista. Kuka maksaa eläkkeeni, kun olen kotona? Antaako mies automaattisesti palkkansa yhteiselle tilille, josta saan käyttää rahaa kuin se olisi omaani (koska minullahan ei ole kotona ollessa varteenotettavia tuloja)? Tienaako mies sitten sen verran, että se mahdollistaisi elintason kahdelle aikuiselle samalla tavalla, kuin kahden aikuisen työssäkäynti? Kuka takaa sen, että pääsen kotiäitivaiheeni jälkeen takaisin työelämään, kun osaamiseni on vanhentunut ja kukaan järkevä työnantaja ei näe minua ihanteellisena rekrytoitavana, vaikka olenkin korkeakoulutettu ihminen? Ottaako mies silti osaa kodin ja lasten hoitoon, jotta minäkin saan omaa aikaa ja vapaapäiviä ihan vain itseäni varten? Jos olen kotona pitkään monen lapsen kanssa ja tuleekin ero, niin mitä minä saan erossa jos joudun/saan vielä kasvattaa lapsetkin yksinhuoltajana?
Jos yhteenkään noista ei saa vastausta, joka minua miellyttää, niin menen mieluummin töihin. En oikeasti ole edes mitään kotiäiti tyyppiä ja varmaan ahdistuisin siitä pikkulapsen kanssa olemisesta ja jatkuvasta kodinhoidosta. Pitäisi keksiä uusia harrastuksia ja intohimon kohteita, että järki säilyisi ja saisin sen muksun kasvatettua siinä sivussa.
Vierailija kirjoitti:
Mieti ap koti-isyyttä ja niitä syitä, miksi et arvosta sitä tarpeeksi jäädäksesi kotiin.
Kun saat saat syyt selville, tadaa, sulla on vastaus!
Ne ovat ne samat syyt, miksi naiset eivät jää kotiin! Helppoa vai mitä!
Tässähän se tuli. Muakin harmittaa kun ei miehet arvosta koti-isyyttä, en ymmärrä yhtään miksi.
Jotakin tapahtui naisille 70-80 luvuilla. Kotirouvan ura poistui muodista. Nyt saamme niittää mitä silloin kylvettiin kun naiset romahtavat työelämän vaatimusten alla. Liian pitkään on tukiverkosto aniosidonnaisineen pitänyt työelämästä tipahtaneet eksyneet naisparat tyytyväisinä ja varovaisesti hiljaisina ettei vaan kukaan keksi tarjota töitä. Nyt kun tukia leikataan, järkkyy naisen tasapaino. Miten paljon seesteisempää olisi ollut jos nainen olisi kaiken tämän ajan viettänyt kodin hengettärenä puuhakkaasti astahdellen kauniissa kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Mieti ap koti-isyyttä ja niitä syitä, miksi et arvosta sitä tarpeeksi jäädäksesi kotiin.
Mies saa toki korkeampaa palkkaa koska on erilaisessa ammatissa. Naisen pikku tulot lähäri-siivoojan työstä ovat tietysti hellyttävät, mutta loppupeleissä on kysyttävä: kuka maksaa viulut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset tarvitsee miehen rahat kasvattaakseen lapsia.
Naiset työnsi miehet ulos työelämstä, suurin osa työttömistä on isä ikäisiä miehiä. Mutku me halutaan miesten rahaaaaat yhyyy"
Mikä helvetin logiikka tässä on? Miten työnsi? Naisia on enemmän matalapalkka-aloilla kuin miehiä, olisitko itse valmis samaan duuniin samalla palkalla? Vai oletatko että palkat näillä aloilla olisivat miehille korkeampia jos valtaosa niissä olisikin miehiä?
Vai valitatko siitä että työpaikkoihin valitaan pätevyyden perusteella, eikä sukupuoli edellä? Että se naisinssi tai naislääkäri tai naismikä vaan on joskus jopa osaavampi ammatissaan kuin mies? Mitä työntämistä siinä on?
Mä en halua miehen rahaa. Mä haluan pärjätä itsenäisesti, en olla riippuvainen muista. Siksi käyn töissä. Kotiäitinä olisikin voinut olla, kunnes jälkikasvu saavuttaa sen iän että pärjää työajan itsekseen. Mutta tämä vaihtoehto ei kerryttä eläkettä.
Miten turvaat kotiäitisi eläketurvan? Etenkin jos sattuu tulemaan ero lasten häivyttyä maailmalle?
Vierailija kirjoitti:
Sä oot yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Olen vapaaehtoisesti sinkku, kun naiset haluaa miehen rahat, jos teet lapsia.
Oletko vähän tyhmä? Lapsi pitää hoitaa, ruokkia ja vaatettaa. Ja aikuinen mies tekee lapsen ihan itse. Ihan itse panit alulle, joten ihan itse myös huollat lapsesi. Jos et tajua, että lapsen huoltaminen vaatii rahaa, niin älä tee lapsia. Osta kortsuja.
Ap, pitäähän sullakin jotain ihmettelemistä olla!
Vierailija kirjoitti:
Feministit (eli miesvihaajat) ja katkerat keski-ikäiset naiset ovat aivopesseet nuoret suomalaiset naiset vihaamaan miehiä. Suomi on Euroopan miesvihaisin maa.
Kyllä se on ihan miesten oma käytös joka on meidät saanut teitä inhoamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin tyhmä? Kotiäiti vaatii miehen rahat. Töissä käyvät äidit maksavat puolet elämisestä, tosin suomalaiset miehet usein vaativat naisia maksamaan 70% kaikesta, ei suinkaan puolia.
Suomalaiseen mieheen ei voi luottaa, siksi on oltava omat rahat.
On silti aivan järkeenkäypää etät naisen vaatimukset kohdistuvat juurikin miehen kukkaroon. Vimmaisesti etsitään viimeistäkin kolikkoa miehen taskuista jotta saadaan omat naiselliset mielihalut tyydytettyä.
Kuinkas monta prosenttia suomalaisista tienaa vähintään kahden hengen keskimääräisen palkan verran? Se ois kai se minimivaatimus, että naisen olisi mahdollista jäädä kotiin.