En voi sille mitään, mutta olen katkera tutulle joka voi olla vaan kotirouvana ja puuhastella vähän jotain, kun mies tienaa niin hyvin
Molemmilla kolme lasta. Oma mieheni duunari, eikä kovin kunnianhimoinen. Itse olen tehnyt jo vuosia kahta työtä jotta voin tarjota lapsille enemmän ja olemme voineet pitää omistusasunnon. Vaatimattoman sellaisen. Tällä tutulla hieno, lähes miljoona-asunto ja on kotirouvana, jopa pienin lapsi päivähoidossa vaikka hän itse periaatteessa kotona, vähän laittaa kotia, opiskelee jotain diipadaapaa jne. Itselläni ei ole edes aikaa tai rahaa laittaa kotia. Kyllä, olen katkera. Mielestäni olen paljon parempi vaimo kuin hän. Olisi pitänyt vaan valita paremmin nuorena.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Eli loisivat miehen siivellä.
Loinen tarkoittaa että vain ottaa, eikä anna perheeseen itse mitään. Eikö sinusta kodin- ja lastenhoito ole mitään? Jos sen ulkopuolelta joutuisi ostamaan, jokapäiväisen kotityön ja lastenhoitotyön, niin useamman tonnin saisi pulittaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi ihan hyvin olla että tämä kotirouva yksin miettii, että tässäkö se elämä olikin, mitään en ole itse saanut aikaan enkä vaikuta mihinkään mitenkään. Täällä vaan puuhastelen tyhjänpanttina ja mieheni trophyna.
Kaikille ei ole tuollaisia suuruudenhulluja kuvitelmia itsestään, että täytyisi jotenkin "saada jotain aikaan" tai "vaikuttaa johonkin". Samaa voisin sanoa jossain dead-end- työssä. Kukaan ei meitä edes muista kun 100 vuotta on mennyt eteenpäin. Historian havinaan hävitään.
Ei se miehen rahoilla eläminen välttämättä mitään auvoisaa ole ja mitä sitten jos tulee ero? Voi olla hankalaa löytää töitä ilman mitään työkokemusta tai sitten joudut kituuttamaan huonossa suhteessa toisen elättinä.
Älä turhaan ole katkera. Olen vastentahtoisesti kotirouvana ja opiskelen diipadaapaa, kun en pääse minnekään töihin, vaikka haluaisinkin. Olen lähinnä kateellinen sinulle, joka saat käydä töissä, olla itsenäinen ja ansaita omaa rahaa. Mies on kulissien takana halveksuva, kontrolloiva ja pettää, mutta olisin luultavasti katuojassa ilman häntä, joten on vaan kestettävä.
Jaahas, taas näitä "naisena" kirjoitettuja juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ihan hyvin olla että tämä kotirouva yksin miettii, että tässäkö se elämä olikin, mitään en ole itse saanut aikaan enkä vaikuta mihinkään mitenkään. Täällä vaan puuhastelen tyhjänpanttina ja mieheni trophyna.
Kaikille ei ole tuollaisia suuruudenhulluja kuvitelmia itsestään, että täytyisi jotenkin "saada jotain aikaan" tai "vaikuttaa johonkin". Samaa voisin sanoa jossain dead-end- työssä. Kukaan ei meitä edes muista kun 100 vuotta on mennyt eteenpäin. Historian havinaan hävitään.
Mutta VOI olla. Jotkut ovat iloisia rikkaina ja jotkut vähän köyhempinä. Ei ole rahoista loppujen lopuksi kiinni, vaan ihmisestä itsestään. Eikä se jotain aikaan saaminen tarvitse mitään isoa olla, mutta sellaista, että kokee sen itselleen tärkeäksi ja on siihen tyytyväinen. Saa olla tyytyväinen kotirouvakin toki.
Sitku mies löytää nuoremman niin hauskuus alkaa.
Kannattaa miettiä miten tehdä oma elämä paremmaksi jos muiden oletettu parempi elämä aiheuttaa pahaa mieltä.
Joskus perusasenne on ratkaiseva tekijä. Toinen on aina jollain tapaa tyytymätön, vaikka elämä olisi puitteiltaan oikein hyvää, toinen on lähes aina iloinen vaikka elämä koettelee monin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se miehen rahoilla eläminen välttämättä mitään auvoisaa ole ja mitä sitten jos tulee ero? Voi olla hankalaa löytää töitä ilman mitään työkokemusta tai sitten joudut kituuttamaan huonossa suhteessa toisen elättinä.
Ja miksi kuvittelet, että kotirouvalla ei ole koulutusta, työkokemusta ja säästöjä? Voin osaamisellani myös työllistää itse itseni. Ehkä se on sellaista erilaista vapautta, kun voi itse päättää, eikä ole riippuvainen ulkopuolisten arvostelusta ja mielipiteistä.
Vierailija kirjoitti:
Sitku mies löytää nuoremman niin hauskuus alkaa.
Ihan kuin työssäkäyvän puoliso ei voisi löytää nuorempaa.
Mitäs levitit reitesi ensimmäiselle bensalenkkarille. Olisitko opiskellut ruotsia ja mennyt Hankkenille verkostoitumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi kuvittelet, että kotirouvalla ei ole koulutusta, työkokemusta ja säästöjä? Voin osaamisellani myös työllistää itse itseni. Ehkä se on sellaista erilaista vapautta, kun voi itse päättää, eikä ole riippuvainen ulkopuolisten arvostelusta ja mielipiteistä.
Työkokemus ja osaaminen vanhenee, kun kotirouvailet. Miksi et työllistä itse itseäsi jo nyt, jos muka osaamista on?
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei pidä laskea miehen tulojen varaan.Naisella pitää olla aina selusta turvattuna.Pahin skenaario on silloin kun nainen heittäytyy kotirouvaksi miehen tulojen varaan.
nimimerkillä ex-kotirouva ja nyx-leski
No osa meistä tietää arvonsa ja osaa pitää huolta talousasioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa lapsellinen aloitus.
Eihän ollut. Ihan normaalia pohdintaa elämästä ja valintojen seurauksista minusta.
Pohdinta ehkä normaalia, mutta katkeruus ei. Mutta tässä taas tullaan siihen, että AP ei välttämättä tiedä mitä kaikkea toisella pariskunnalla on taustalla. Lisäksi AP halveeraa kaverinsa opintoja diipadaapana yms.
Hän ei kuitenkaan oikeasti tiedä mistään mitään, näkee vain sen mitä itsellä ei ole ja mitä toisella on. Sen toisen rikas mies voi olla oikeasti vaimoa hakkaava mulkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokemus ja osaaminen vanhenee, kun kotirouvailet. Miksi et työllistä itse itseäsi jo nyt, jos muka osaamista on?
Miksi tekisin töitä, jos ei ole tarvetta ja tämä sopii meidän perheelle paremmin. Elämästä saa nauttia. Ei ole mikään pakko tehdä siitä omilla valinnoillaan mahdollisimman hankalaa. Ja itseään voi sivistää jatkuvasti lisää, jos tahtoo. En kotirouvaile, elän elämääni, enkä elä sitä pohtien mitä jos en kelpaakaan muille. Ja tiedän että työllistyn tavalla tai toisella, jos haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ollut. Ihan normaalia pohdintaa elämästä ja valintojen seurauksista minusta.
Pohdinta ehkä normaalia, mutta katkeruus ei. Mutta tässä taas tullaan siihen, että AP ei välttämättä tiedä mitä kaikkea toisella pariskunnalla on taustalla. Lisäksi AP halveeraa kaverinsa opintoja diipadaapana yms.
Hän ei kuitenkaan oikeasti tiedä mistään mitään, näkee vain sen mitä itsellä ei ole ja mitä toisella on. Sen toisen rikas mies voi olla oikeasti vaimoa hakkaava mulkku.
Niin. Tai sitten ei. Ja sen työssäkäyvänkin mies voi olla piilojuoppo naisenhakkaaja.
Minä olen kotirouva, joka vain puuhastelee vähän kotonaan samalla, kun mies tekee töitä. Nuorin lapsikin siirtyi jo eskariin, niin ei ole lapsiakaan enää koko päivää kotona.
Minä en ole uskaltanut kertoa asiasta edes läheisimmille ystäville, sillä pelkään heidän tulevan samalla tavalla kateellisiksi. Kerron aina tekeväni osa-aikaisia töitä kotona, kukaan ei ole niistä erityisen kiinnostunut:D Ihan hullu tilanne, mutta en ole vielä löytänyt toista "kotimamma" kaveria, jonka kanssa voisin olla rennosti tämän asian tiimoilta.
Eiköhän se aikanaan vaihdeta nuorempaan, kuten muutkin av-mammat. Sitten ihmetellään vanhana lehmänä, että mistäs saadaan uusi elättäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Tai sitten ei. Ja sen työssäkäyvänkin mies voi olla piilojuoppo naisenhakkaaja.
Ei se ole, koska se ei tullut tuossa AP:n vuodatuksessa esille. Hän kyllä tietää oman tilanteensa, mutta OLETTAA kaverin tilannetta. Edes kysymällä sitä ei välttämättä saa selville, koska sellainen voi olla tiukka paikka myöntää, mikäli kulissit on kaikki kaikessa.
Mutta oli tai ei, niin silti katkeruus kaverille on täysin turhaa ja idioottimaista. Eipä se liity mitenkään AP:n elintasoon tai mieheen tai arkeen tai töihin, onko kaverilla rikas mies vai ei.