En voi sille mitään, mutta olen katkera tutulle joka voi olla vaan kotirouvana ja puuhastella vähän jotain, kun mies tienaa niin hyvin
Molemmilla kolme lasta. Oma mieheni duunari, eikä kovin kunnianhimoinen. Itse olen tehnyt jo vuosia kahta työtä jotta voin tarjota lapsille enemmän ja olemme voineet pitää omistusasunnon. Vaatimattoman sellaisen. Tällä tutulla hieno, lähes miljoona-asunto ja on kotirouvana, jopa pienin lapsi päivähoidossa vaikka hän itse periaatteessa kotona, vähän laittaa kotia, opiskelee jotain diipadaapaa jne. Itselläni ei ole edes aikaa tai rahaa laittaa kotia. Kyllä, olen katkera. Mielestäni olen paljon parempi vaimo kuin hän. Olisi pitänyt vaan valita paremmin nuorena.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkera ruikuttaja sinä olet ja henkisesti lapsen tasolla.
Tai vaan ihminen?
Kateellinen ihminen. Ei osaa iloita siitä mitä itsellä on. Kateus on kauhia tauti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olisit kade? Mä olisin ahdistunut jos en voisi laittaa joka kk 1200€ kuten nyt pakollisten menojen jälkeen osakkeisiin, rahastoihin ja korkeakorkoisille säästötileille OMAA varallisuuttani kartuttamaan. Jos ero tulis tollasesta miehestä niin nainen on heikoilla lasten kanssa taloudellisesti. Kerrytän omaa omaisuuttani vaikka eroriskiä ei nyt ole. Mies tuntuu enemmän olevan minun perääni kuin minä häneen. Tienaan hieman enemmn kuin hän ja maksamme puoliksi kaiken.
Nainen on heikoilla, jos heillä on avioehto, mikää rajaa avio-oikeutta.
Jos ei ole, niin kaikki avioliiton aikana hankittu omaisuus menee vain yksinkertaisesti tasan. Rikkaampi joutuu maksamaan "tasinkoa" köyhemmälle, niin että molemmat lähtee liitosta yhtä ison köntän kanssa.
Osuuspankin sivuilta: Lähtökohtaisesti, mikäli avioliiton aikana ei ole tehty avioehtoa, molempien puolisoiden nimissä oleva omaisuus lasketaan liiton päättyessä yhteen ja puolitetaan tasan molemmille. Myös niissä tapauksissa, kun toisen puolison omaisuus on merkittävästi suurempi tai pienempi kuin avioliittoa solmittaessa.
Jos sinä kerrytät siellä omaa omaisuuttasi, mutta teillä ei ole avioehtoa, niin avioerossa tuo "omaisuutesi" menee teille molemmille tasan.
Kuka luuserinainen "puuhastelee " miehensä rahoilla hyi. Siinähän on alisteinen asetelma, joka ajaa miehenkin ennen pitkää hakemaan tasa-arvoista ja omavoimaista seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Kotona kökkiminen ja pieni "puuhailu" ei kyllä kuulosta kovin antoisalta elämältä. Itse tulisin "kotirouvana" taatusti hulluksi.
Mitäs teet sitten kun olet eläkkeellä? Tulet hulluksi?
Älä hukkaa energiaa ja aikaa sellaiseen mihin et voi vaikeutta. Kateus vaan katkeroittaa. Älä anna toiselle sellaista valta. Ethän myöskään tiedä millaista perhearki siellä on. Jos sinulla hyvä mies ja terveet lapset olet jo lottovoiton saanut, kun maailman aika on mitä on. Vapaa aikaakin ehkä jatkossa saat enemmän. Raha ei tee onnea automaattisesti. Toki se elämää helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Rakastatko miestäsi?
Niinpä, en taida rakastaa. Hän on tosi vaikea ihminen ja lisäksi itsekäs. On myös aina pitänyt itsestäänselvyytenä että minä vastaan perheen taloudesta, vaikka se tarkoittaisi että työskentelen kellon ympäri. Itselleni en silti saa mitään sen enempää koskaan. Täähän AE varmaan tökkii eniten ja kun näkee että jossain toisessa perheessä on tilanne aivan toisin. Ja mitä olen ymmärtänyt niin mies myös arvostaa vaimonsa panosta, kun vastaa lapsista ja kodista. Jonka siis itse tehnyt vuosia töiden lisäksi. Nyt kun todella olen tehnyt 7 päiväisiä viikkoja, niin mies vihdoin ottanut enemmän vastuuta kotona. T. Ap
Ala ap tekemään toisenlaisia valintoja. Ota selvää mistä maksetaan paremmin ja ryhdy siihen. Ei se auta että kadehtii vain muita.
Jos ei ole tyytyväinen omaan elämäänsä niin sitten saattaa kadehtia muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olisit kade? Mä olisin ahdistunut jos en voisi laittaa joka kk 1200€ kuten nyt pakollisten menojen jälkeen osakkeisiin, rahastoihin ja korkeakorkoisille säästötileille OMAA varallisuuttani kartuttamaan. Jos ero tulis tollasesta miehestä niin nainen on heikoilla lasten kanssa taloudellisesti. Kerrytän omaa omaisuuttani vaikka eroriskiä ei nyt ole. Mies tuntuu enemmän olevan minun perääni kuin minä häneen. Tienaan hieman enemmn kuin hän ja maksamme puoliksi kaiken.
Jos ei ole, niin kaikki avioliiton aikana hankittu omaisuus menee vain yksinkertaisesti tasan. Rikkaampi joutuu maksamaan "tasinkoa" köyhemmälle, niin että molemmat lähtee liitosta yhtä ison köntän kanssa.
Osuuspankin sivuilta: Lähtökohtaisesti, mikäli avioliiton aikana ei ole tehty avioehtoa,&nb
Kotirouvuuden jälkeen ei liene mitään huipputyöpaikkoja odotettavissa, kun ansioluettelossa on 20v aukko. Lisäksi työssäkäyvä nainen kerryttää omaisuuden lisäksi OMAA eläkettä. Turha verrata, kun on päivänselvää että naisen paras turva on taloudellinen itsenäisyys.
Kateus syö vain sinua itseäsi ja on juuri sinulta pois. Et voi muuttaa menneisyyden typeriä valintojasi mitenkään. Ainoa mitä voit muuttaa on nykyhetki ja tärkein muutos on asennemuutos. Rupea elämään omaa elämääsi ja tee siitä paras mahdollinen. Jos elät koko ajan muiden elämää, elämäsi jää elämättä.
Vierailija kirjoitti:
Unohdit vaativan asiantuntijatyön mainita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastatko miestäsi?
Niinpä, en taida rakastaa. Hän on tosi vaikea ihminen ja lisäksi itsekäs. On myös aina pitänyt itsestäänselvyytenä että minä vastaan perheen taloudesta, vaikka se tarkoittaisi että työskentelen kellon ympäri. Itselleni en silti saa mitään sen enempää koskaan. Täähän AE varmaan tökkii eniten ja kun näkee että jossain toisessa perheessä on tilanne aivan toisin. Ja mitä olen ymmärtänyt niin mies myös arvostaa vaimonsa panosta, kun vastaa lapsista ja kodista. Jonka siis itse tehnyt vuosia töiden lisäksi. Nyt kun todella olen tehnyt 7 päiväisiä viikkoja, niin mies vihdoin ottanut enemmän vastuuta kotona. T. Ap
Oletko kuullut asiasta nimeltä avioero?
Saisinko ruoka- ja vaaterahaa 100 euroa?
Vain lapsi pyytää rahaa, aikuisella on omat rahat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä meinasit ostaa sitten kun sulla on ihan älyttömän paljon rahaa? Vai onko sun käärinliinoissa sitten taskut?
Vierailija kirjoitti:
Tylsistyisin hengiltä kotirouvana.
Taidat olla tylsä ihminen siis? Kotirouvan vapaus on ylivoimainen työläiseen verrattuna. Jos et osaa käyttää vapautta muuta kuin tylsällä tavalla niin vika on varmaan sinussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osuuspankin sivuilta: Lähtökohtaisesti, m
Kotirouvuuden jälkeen ei liene mitään huipputyöpaikkoja odotettavissa, kun ansioluettelossa on 20v aukko. Lisäksi työssäkäyvä nainen kerryttää omaisuuden lisäksi OMAA eläkettä. Turha verrata, kun on päivänselvää että naisen paras turva on taloudellinen itsenäisyys.
Aika turvattu talous tuolla ap;n tuttavallakin on, jos on oikeasti miljoonaomaisuus. Parempi tilanne sillä on, kuin vaikka perusduunariparilla, jotka molemmat kitkuttaa alle 2000e /kk palkkatyössä ja asutaan vuokralla eikä omisteta mitään.
Aloituksessa puhuttiin miljoonatalosta; 500 000 erossa pelkästään talon hinnasta tulee naiselle (jos ei ole sitä avioehtoa). Varmaan muutakin omaisuutta on. Niin enpä kovin paljon huolehtisi, saako nyt heti sitten töitä.... sitten kun sitä alkaa miettimään, niin on muitakin vaihtoehtoja kuin palkkatyö, vaikka täällä niitä ei muistatekaan. Yrittäjänä voi työllistää itsensä vaikka olisi mikä aukko cv:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka luuserinainen "puuhastelee " miehensä rahoilla hyi. Siinähän on alisteinen asetelma, joka ajaa miehenkin ennen pitkää hakemaan tasa-arvoista ja omavoimaista seuraa.
Meillä on niin, että mies maksaa kaiken. En ole huomannut minkäänlaista alistumista. Avioero on Suomessa täysin mahdollinen molemmille, jos meno ei miellytä ;)
Onneksi en tunne sinua, ap. Vaikutat ikävältä ihmiseltä.