Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaisitko autoon talvirenkaat, jossa vuosiluku on -08 ?

Vierailija
14.10.2024 |

Miehen mielestä ne ovat vielä kuin uudet ja on raivonnut koko viikonlopun, että olen typerä akka. Joo onhan niissä yllättävän piikikkäät nastat, mutta....  ilmeisesti haluaa tappaa minut. 

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä laittaisi. Oman kokemuksen mukaan ihan käyttämättömät nastarenkaat jotka olivat useamman vuoden vanhat pitivät huonommin lumella kuin kesärenkaat. Jäällä ne voivat pitääkin jonkin verran, mutta lumella ei mitään toivoa.

Vierailija
2/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä kumeissa mitään pitoa ole. Itse joskus (nuorena) ajoin yli kymmenen vuotta vanhoilla kumeilla ja olihan se hauskaa, kun auto oli jatkuvasti sivuluisussa ja pyöri liikennevaloihin jarruttaessa jne. Nyt kokeneenpana en riskeeraisi henkeäni enää. Ehkä sinulla on rahakss henkivakuutus, jonka korvauksia mies odottelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi yli 5 vuotta vanhoja renkaita ainakaan talvella. Vähän tuli huono omatunto kun myin oikeasti vähän ajetut polkupyörän nastarenkaat jotka olivat melkein 20 vuotta vanhat. Niin se aika menee.

Vierailija
4/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan autooni viime vuonna paistetut kitkat.

Vierailija
5/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin. Mikään rengas ei tee kesäkeliä vaan kyse on ajotavasta, ennakoinnista, jne...

Vierailija
6/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Ajan renkailla niin kauan kuin kulutuspintaa on riittävästi, tai vaihdan autoa. Vanhat talvirenkaat eivät enää juurikaan kulu, joten niillä ajelee vielä monen monta vuotta.

Vierailija
7/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
8/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei.

Vierailija
9/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut ryhtyä ajamaan yli taitojesi ja kolaroimaan?

Vierailija
10/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä vuonna 2014 ostetut kitkarenkaat talvirenkaina ja pitäs kyllä nyt ostaa uudet, mutta oon miettinyt myös auton vaihtamista niin en tiedä onko järkevää laittaa 900€ uuteen rengassarjaan.

Vierailija
11/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Liikkuva kivi ei sammaloidu" Käytätkö autoasi harvakseltaan tai lähinnä lyhyitä matkoja? Silloin kanntaa kiinnitää huomiota renkaiden valmistusvuoteen.

Vierailija
12/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Liikkuva kivi ei sammaloidu" Käytätkö autoasi harvakseltaan tai lähinnä lyhyitä matkoja? Silloin kanntaa kiinnitää huomiota renkaiden valmistusvuoteen.

Jaa että harvemmalla käytöllä pitäisi olla uudet renkaat eikä päinvastoin?

Vierailija
13/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten -08 renkailla on ajettu niin vähän että ovat vielä käytettävissä? Löytyivätkö 15v sitten kuolleen Alma-mummon ooppelin takapaksista eilen?

Vierailija
14/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niissä kumeissa mitään pitoa ole. Itse joskus (nuorena) ajoin yli kymmenen vuotta vanhoilla kumeilla ja olihan se hauskaa, kun auto oli jatkuvasti sivuluisussa ja pyöri liikennevaloihin jarruttaessa jne. Nyt kokeneenpana en riskeeraisi henkeäni enää. Ehkä sinulla on rahakss henkivakuutus, jonka korvauksia mies odottelee.

Joo kyllä niillä kaupunkiajossa pärjää ja jos on tottunut, että auto sitten pyörähtelee suuntaan ja toiseen niin hauskaahan se on niin kauan, kun tule tosi paikka. Itse en haluaisi mennä sellaisen auton kyytiin, jossa alla on kovettuneet muovinpalat. Jos jonkun henki on vain muutaman satasen pihtaamisen arvoinen, niin hankkiutuisin miehestä nopeasti eroon. 

Vierailija
15/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tällä hetkellä vuonna 2014 ostetut kitkarenkaat talvirenkaina ja pitäs kyllä nyt ostaa uudet, mutta oon miettinyt myös auton vaihtamista niin en tiedä onko järkevää laittaa 900€ uuteen rengassarjaan.

Montako km on noilla renkailla yhteensä ajettu?

Vierailija
16/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on -12 auto jossa alkuperäiset nastarenkaat. Nastoja on irronnut sen verran ettei mene enää katsastuksesta läpi niillä renkailla.

Vierailija
17/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sätt däcken genast under och låt bilen stå om det är halt. Så gamla däck kommer fort att börja läcka och då kan du be gubben pumpa däcken eller byta dem. Det tar inte länge förrän du har nya däck under.

Vierailija
18/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori on täynnä näitä yli 10v vanhojen, jopa 15v vanhojen renkaiden myyjiä. Olkaa tarkkana. Eivät uskalla enää itse käyttää, mutta myivät kylmästi eteenpäin. 

Vierailija
19/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni laittomat. Jos talvella katsastus niin ei mene läpi. Lisäksi kumi on niin kovaa ja haurasta ettei pidä missään vaan luistelet olkoon nastoja kuin paljon tahansa. 

Vierailija
20/82 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako km on noilla renkailla yhteensä ajettu?

ehkä 35000 km. Kyllä niiden kumi on selvästi kovettunut kun pito on nykyään sen verran heikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi