Ärsyttää kun mies kuvittelee, että aina kun kokkaan jotain, se on tarkoitettu myös hänelle
Esim. tein munakkaan. Itselleni. Mies loukkaantui kun en jättänyt hänelle yhtään.
Mies ei ikinä valmista kuitenkaan minulle mitään. Kuvittelee vissiin että oon joku äiti hänelle.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei varmaan tarvitse kyytiä miehen ostamalla autolla, vaan köröttelee bussilla.
Miehen ostama auto. Oletko jostain 70-luvulta vai?
Me on maksettu jo 80-luvulla autot puoliski, kun ei mies niitä olisi yksin pystynyt maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en nyt ymmärrä mitä pahaa se miehes teki, oletti jotain mitä sinä et vaivaudu korjaamaan?
Siis kuinka vajaita miehet on jos ei omaa munakasta osaa paistaa? Harvemmin yhdestä munakkaasta tulee kaksi ihmistä kylläiseksi.
Taidat olla lihava jos syöt esim, neljän munan munakkaan yksin.
Se nimittäin valmistuu samalla kuin kahdenkin munan.
Meillä pitäisi tehdä kahdelle 6-7 munan munakas. Se ei todellakaan valmistu samalla kuin kahden munan munakas. Johan siihen tulee täytteitäkin niin paljon ettei sitä pysty kääntämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en nyt ymmärrä mitä pahaa se miehes teki, oletti jotain mitä sinä et vaivaudu korjaamaan?
Siis kuinka vajaita miehet on jos ei omaa munakasta osaa paistaa? Harvemmin yhdestä munakkaasta tulee kaksi ihmistä kylläiseksi.
Meillä pitäisi tehdä kahdelle 6-7 munan munakas. Se ei todellakaan valmistu samalla kuin kahden munan munakas. Johan siihen tulee täytteitäkin niin paljon ettei sitä pysty kääntämään.
Niin, lihavat erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, lihavat erikseen.
Minkä kokoisesta munakkaasta sinun mielestä 190 cm pitkä mies tulee kylläiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos laitan jotain purtavaa itselleni, niin kysyn ihan kohteliaisuudesta mieheltäni tai kuka siinä sitten onkin, että haluaako hän myös. Mielestäni täysin normaalia.
Entä kysyykö mies sinulta? Vai onko kysymys teoreettinen, koska mies ei laita ruokaa, jos sinä olet kotona? Siinä tapauksessa saatat vastata sinisilmäisesti, että totta kai kysyy (kysyisi).
Itse odotan että munakas on valmis ja käyn ottamassa puolet.
Ei pienempi ihminen pärjää vähemmällä ruoalla, päin vastoin. Siihen aikaan, kun painoin alle 45 kiloa, söin paljon enemmän kuin noin 190-senttinen mieheni. Nyt 60-kiloisena pärjään vähemmällä ruoalla kuin silloin.
Mun ex-mies väitti ettei osaa kokata. Sanoin siihen että ei se mitään, voithan laittaa minulle vaikka voileipiä joskus. Arvatkaa laittoiko...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten narsismi näkyy mm. noin.
Pitämällä rajat?
En minäkään mitään yhteistä kokkailisi, jos toinenkaan ei niin tee. Tai vaihtoehtoisesti vie minua säännöllisesti ravintolaan tarjoten.
Jos on yhteistalous, niin se tarjoaminen on näennäinen juttu. Sitten joutuu sitä rahaa paikkaamaan muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, lihavat erikseen.
Mä olen laiha, mutta syön kyllä 2 muman munakkaan. Miehelle se ei riittäisi ruuaksi, ehkä välipalana menisi, eli pitäisi tehdä vähintään 5 tai 6 munan munakas, että mies siitä jotakin kostuisi.
Eikä mieskään ole mitenkään lihava. Kananmunat ei edes ole mitenkään erityisen lihottavaa ruokaa. 100g munia = 143 kcal ja jos yksi muna painaa 60-70g niin eipä se munakas paljoa lihota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni muija kokee et jos me ei osata lukea tommosia juttuja ajatuksista se on meidän miesten vika, ei ole vaimomateriaalia moinen.
Olisiko joku vastuu myös sinulle käyttää omia aivojasi? Sellaiset kuitenkin löytyy kun onnistuit kirjoittamaan viestin. Jos et ikinä kokkaa toiselle, olet törkeä jos kitiset että hänen tulisi kokata sinulle. Jos tälläiseen hän ei ole ilmaissut itse halua.
Oletuksena muut eivät ole palvelijoitasi, oletuksena on tietysti vastavuoroisuus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex närkästyi joskus, kun hän oli iltavuorossa töissä, ja olin tehnyt itselleni ja lapselle esim pizzaa päivälliseksi Kyseessä kuitenkin mies, jos ei ruokaa suostunut laittamaan edes siten, että oltaisiin yhdessä tehty niin vaati itselleen osaa sitten ruoasta, jonka olin tehnyt vain itselle ja lapselle.
Miksi et tehnyt myös hänelle?
Siksi koska tein päivälliseksi, ja kun oli hyvää niin söin iltapalalla vielä. Mies tuli kotiin iltavuoroisin klo 22jälkeen. Niin ja mies ei koskaan laittanut ruokaa ja kieltäytyi jopa laittamasta sitä ruokaa yhdessä. Mikä kokki minä muka olisin?!
Tämä toistui vuosien aikana useamman kerran. Pidin pintani. Erosin, koska typerä itsekkyys miehellä vain lisääntyi eikä koskaan osannut ajatella minua.
Meillä vaimossa on jotain samaa kuin ap:n miehessä ja ymmärränkin ap:n mielenliikkeitä melko pitkälle.
Vaimo ostaa kaupasta kaikkea mässyä ja syö ne itse. Epärerveellisiä välipalloja, perunalastuja jne. Tämä ok.
Mutta kun minä kokkaan jotain itselleni varsinaisen ruuan lisäksi, niin tämä sitten jostain kumman syystä olisikin sitten yhteistä. En tajua miten kotona tehty eroaa kaupasta ostetusta että muuttuu yhteiseksi.
Samalla vaivalla ei tosiaankaan tule ja olisi muutenkin kohtuutonta.
Mitä mies on sanonut, kun olet ottanut asian esiin keskustelussa?
Mitä tulee erillisiin ruokiin, niin on aivan normaalia, että on erilliset ruuat. Me olemme olleet naimisissa 10 v ja kumpikin ostaa ja kokkaa omat ruokansa. Aluksi yritettiin yhteistaloutta, mutta siirryttiin tähän ja kumpikin pitää tästä eniten.
Ihmetyttää monet vastaukset täällä, joissa haukutaan ap. Onko ne kirjoittanut mies, joka pelkää, ettei vaimo suostu enää toimimaan piikana? Vai joku pienituloinen nainen, joka kompensoi yhteistaloudessa pienempiä tuloja tekemällä enemmän kotitöitä ja kokee uhkana sen, jos kotityöt yhtäkkiä jaettaisiinkin tasan?
Vierailija kirjoitti:
Itse odotan että munakas on valmis ja käyn ottamassa puolet.
Niin varmasti.