Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun mies kuvittelee, että aina kun kokkaan jotain, se on tarkoitettu myös hänelle

Vierailija
21.11.2024 |

Esim. tein munakkaan. Itselleni. Mies loukkaantui kun en jättänyt hänelle yhtään. 

Mies ei ikinä valmista kuitenkaan minulle mitään. Kuvittelee vissiin että oon joku äiti hänelle. 

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuommoisia ihmisiä oikeasti olemassa, jotka asuvat jonkun kanssa saman katon alla ja tekevät ruokaa vain itselle ? Kyllä meillä tekee kumpikin isomman satsin kerralla, että jää muillekin 

Tämä minuakin ihmetyttää. Ihan kummallista yhteiseloa, jos kokkaa, mutta jättää jonkun perheenjäsenen ilman. 

Se vasta kummallista on kun tulee nälissään kotiin ja siellä odotta telkkarin edessä mies odottaen että alkaisin hänelle kokata vaikka haluan vain nopeasti syötävää. Miksi ei tehnyt jo itselleen (ja minulle) kun oli aikaa tehdä? Kyllä te ja ap.n mie olette kummallisia.

No jep! Normaalijärkinen olisi tehnyt tuossa tapauksessa nopsat safkat itselleen sekä myöhään kotiin palaavalle arjen sankarilleen!

tai tulee kotiin mäkkärin kautta. ei tässä ole kyll ainootakaan sankaria.

Vierailija
122/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en nyt ymmärrä mitä pahaa se miehes teki, oletti jotain mitä sinä et vaivaudu korjaamaan?

Siis kuinka vajaita miehet on jos ei omaa munakasta osaa paistaa? Harvemmin yhdestä munakkaasta tulee kaksi ihmistä kylläiseksi. 

Kuinka minikokoisen munakkaan oikein teet? Normaalikokoiselle pannulle mahtuu sen kokoinen munakas, että siitä tulee kaksi kylläiseksi. Tai sitten sinulla on aivan jäätävä annoskoko. 

Sanoisin, että jostain syystä halusit haastaa riitaa tai aiheuttaa pahaa mieltä. Tiesitkö, että sellainen ei ole asiallista käytöstä? Ei mieheltä eikä naiselta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vaimo on aina kokannu minulle, en minä sitä odota, mutta näin hän on aika tehnyt, se on kulttuurillinen normi johon sinun ei tarvi mukautua, avaa suus ja pidä puoles.

Mikä vatun kulttuurillinen normi? Käytkö sä metsästämässä ja kalastamassa ne kaikki ruuat vaimollesi? Vai toimiiko tuo kulttuurillinen normi vain niin että vaimo passaa kuin pikkulasta, tuitui? 

Onko niin helvetin vaikeeta sanoa että teen munakasta, teenkö niin paljon että sullekin riittää? Mitä ihmeen peliä teidän suhteissa oikein pelataan kun kaiken pitäisi mennä tasan? Parisuhde on kompromisseja ja toisen huomioimista. Ja eiköhän se mieskin tee oman osuutensa hommista ettei tarvitse enää jostain munakkaasta alkaa jäkättämään?

Mut

Jos tuntee olevansa suhteessa hyväksikäytetty, niin ottaa oven ja lähtee. Tyhmää olisi jäädä kitumaan taikka protesteilla pilata oma arki. Se on tässä maassa onneksi helppoa, että erota voi. Tosin eri vaihtoehtoja puntaroidessa saattaa huomata, että jotain etuuksia sitten katoaa sen miehen mukana. Olisiko siis sittenkin niin, että jotain se mies siihen suhteeseen tuo. Edes vähän. 

Vierailija
124/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos se mies kokkaisi vain itselleen eikä antaisi sinulle niin kai haukkuisit siinäkin tapauksessa.

Johan se on kerrottu, että ei kokkaa ikinä. Eikä varmaan tee paljon muutakaan siellä kotona.

Huomaatko itse, että vedit aika pitkälle meneviä ja miesvihamielistä johtopäätöksiä. Mitä se kertoo sinusta?

Vierailija
125/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vaimo on aina kokannu minulle, en minä sitä odota, mutta näin hän on aika tehnyt, se on kulttuurillinen normi johon sinun ei tarvi mukautua, avaa suus ja pidä puoles.

Mikä vatun kulttuurillinen normi? Käytkö sä metsästämässä ja kalastamassa ne kaikki ruuat vaimollesi? Vai toimiiko tuo kulttuurillinen normi vain niin että vaimo passaa kuin pikkulasta, tuitui? 

Ei se ole passaamista vaan työnjakoa. Mieheni hoitaa ahkerasti talon raskaampia töitä ja niitä riittää. Sisällä hoitaa tiskit ja muutakin jos ehtii ja jaksaa. Minä huolehdin meidän molempien ruokinnasta. Win-win. 

Nyt en kyllä keksi meillä mitään raskaampia töitä. Asumme vuokrakämpässä ja auton asiatkin hoidamme yhdessä.

Vierailija
126/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos se mies kokkaisi vain itselleen eikä antaisi sinulle niin kai haukkuisit siinäkin tapauksessa.

Niinhän se varmaan tekeekin. Tai on syömättä, jos ap ei laita hänellekin ruokaa. Asiasta kannattaa kyllä keskustella siellä kotona, jos se ottaa päähän.

Vierailija
127/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten narsismi näkyy mm. noin.

Vierailija
128/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pääsääntöisesti omat ruoat. Vähän tuossa ihmettelin, kun mies marisi etten ole tehnyt hänelle pitkään aikaan ruokaa. Miksi se olisi minun velvollisuuteni, kun hänkään ei tee minulle mitään ruokia. Tienaan enemmän, maksan kotimme asioista enemmän ja teen kotihommia enemmän, eli en elä siivellä.

Oikeasti? Kumpikin kokkaa ja hankkii omat ruoat? Säästäisitte jos tekisitte yhteistyötä. Samoin toinen voisi hoitaa muita kotitöitä sillä aikaa, kun toinen kokkaa molemmille. Hyötyisitte molemmat.

Olen eri, mutta meilläkin on miehen kanssa ihan eri ruuat. Siis erilaiset ruokavaliot pääasiassa, joitain ruokia on mitä molemmat voi syödä. Ruuat ostetaan yhdessä, mutta kumpikin tekee oman ruokansa. 

Vierailija
129/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää se että sä mieluummin puhut paskaa tuntemattomille miehestäs sen sijaan että puhuisit sun miehelles suoraan munakkaasta.

Tulepa miesohminen sieltä 1950-luvulta nykyaikaan

Vierailija
130/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset kysy, haluaako mies kun teet itsellesi? Ihan tekofeministinen ongelma. Mieti, miten tekisit ystävällesi? Miehesi ei taida lukeutua heihin.

No eihän se mieskään tee hänelle ikinä mitään, miksi et valita siitä että ap ei ole miehen ystävä.

Vierailija
131/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen aikuinen mies odottaa vaimon tekevän ruuat 🤣 Ei hyvä luoja!

Vierailija
132/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sanoo joskus auttavansa minua siivouksessa. Joka kerta muistutan, että siivoaminen ei ole minun vastuullani ja molemmilla yhtä suuri velvollisuus siivoamiseen.

Vierailija
133/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en nyt ymmärrä mitä pahaa se miehes teki, oletti jotain mitä sinä et vaivaudu korjaamaan?

Siis kuinka vajaita miehet on jos ei omaa munakasta osaa paistaa? Harvemmin yhdestä munakkaasta tulee kaksi ihmistä kylläiseksi. 

Voi olla villi idea, mutta mitä jos tekisi isomman munakkaan?  Ihmettelen pariskuntia, joissa toinen ei kokkaa ollenkaan tai molemmat kokkaan vain itselleen tai ei kokata koskaan yhdessä.  

Vierailija
134/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten narsismi näkyy mm. noin.

Pitämällä rajat?

En minäkään mitään yhteistä kokkailisi, jos toinenkaan ei niin tee. Tai vaihtoehtoisesti vie minua säännöllisesti ravintolaan tarjoten.

Vierailija
135/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me puolison kanssa aina kokatessa tehdään niin, että riittää toisellekkin. Tai ainakin ennen kun tehdään kysytään haluaako toinenkin. Samallapa sitä tekee isomman satsin, kivempi syödä yhdessä ja kiva tehdä ruokaa toiselle/saada toisen tekemää ruokaa. Olisi inhottavaa tulla keittiöön nälkäisenä ja nähdä, että siinä se toinen syöpöttelee ja alkaa itse tekemään sitä samaa ruokaa siinä.

No kivat sulle! Ap:n ongelmahan taisi ollakin se, että mies ei kokkaa koskaan mitään ap:lle, sun miehes kokkaa sulle, joten tilanne ei ole sama. 

Vierailija
136/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pittää keskustella siitä teijän!

Minä kun kokkaan jotain, se on LÄHES AINA tarkoitettu myös miehelle, ja naapurin Erkille ja naapurin narkille, jos ovat juuri silloin tulleet käymään, vaikka pummatakseen tupakkaa.

Jos ei ole tarkoiettu, niin yleensä on silloin tarkoitettu myöhemmin syötäväksi, mutta silloin sitten myös miehelle.

Puhu sen kanssa! Kukaan ei voi olla ajatustenlukija!

Minua ärsyttää kun minun mies kysyy lupaa ruokien ottamiseen, mutta toisaalta myös ymmärrän, että se johtuu kontrolloinnistani keittiössä. Joten en kiellä tekemästä niin. Josta johtuu myös se, että mies kokkaa vähemmän. Jos hän ihan vapaasti vetäis kaiken naamariinsa, mitä mieli tekee, niin ne mun kokkaukset jäis välistä; pitsä jäis välistä, koska juusto on syöty ja pannari jäis välistä, koska munat on syöty... Oon keittiöpäällikkö, mutta se valta tarkoittaa myös vastuuta siitä, että toinen ei oo nälissään.

Meilläkin on keittiöpäällikkö. Mulla on myös essu, sotken aina paitani. Pyysin sen mieheltä takavuosina lahjaksi. Keittiöpäällikkö pitää paitsi molemmat (ei enää kaikkia, perhehommat jo hoidettu) maistuvasti, monipuolisesti, taloudellisesti ja erikoisruokavalioiden mukaisesti muonitettuna, ja vastapalvelukseksi tästä pääsee puhtaaseen kotiin, mies hoitaa siivouksen. Minä täytän koneet, hän tyhjentää.

Ja parasta kaikesta, hakee tänäänkin lumipyryssä keittiöpäällikkönsä ostamallaan autolla iltavuorosta, bussilla köröttelen kyllä menomatkan, mutta kotimatka kestäisi liian kauan ollakseen mielekäs. Mulla ei ajokorttiluokka riitä lotjakkeeseen, jossa asutaan kesät, eikä se myöskään mahdu työpaikan parkkihalliin. (Kiitos naapurin pallopään, pikkuautosta on luovuttu.) Kesällä hän hoitaa kenttäkeittiön ja minä avustan.

Eläköön kommunikaatio, työnjako ja hyvä yhteistyö. 20 v takana, toivottavasti montakymmentä edessä. Lämpimin terveisin 70-lukulaiset.

Vierailija
137/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä teen itselleni munakkaan, laitan siihen ne täytteet, joista itse tykkään. Mies puolestaan ei niistä täytteistä tykkää vaan haluaa muuta, joista minä puolestani en tykkää. Kumman mukaan minä munakkaan teen? Helpoiten homma hoituu, kun kumpikin tekee omansa itse, niin saa taatusti sellaista mikä maistuu.

Vierailija
138/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän mies olisi pahoittanut mielensä, jos nainen olisi tullut kotiin itselleen tarkoittamansa pikaruoka-aterian kanssa.

Ongelma on se, että toisen odotetaan huolehtivan molemmista siinä missä mies huolehtii vain itsestään. 

Vierailija
139/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää se että sä mieluummin puhut paskaa tuntemattomille miehestäs sen sijaan että puhuisit sun miehelles suoraan munakkaasta.

Anonyyminä voi hyvin puhua, ei siinä kukaan tiedä  kenestä miehestä puhutaan. Ja tuon "kulttuurillisen normin" on jo aika muuttua, jos kummatkin käy kodin ulkopuolella töissä, niin , kuin yleensä nykyään on. Jo minun ikivanha isäni on kokkaillut koko ikänsä. Myös poika kokkaa oikeastaan aina. Joten normeja on erilaisia. 

Vierailija
140/156 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millanen aikuinen mies odottaa vaimon tekevän ruuat 🤣 Ei hyvä luoja!

Ainakin vielä 50-luvulla syntyneet miehet näin kuvittelee. Toivotaan, että nykyään malli on toinen.  Ainakin oma 2000-luvulla syntynyt poika on kova kokkailemaan. 

Minulla oli monta vanhempaa siskoa ja kaikillä miehet sieltä 50-luvulta ja en kyllä tiedä, että yksikään olisi mitään osannut kokata. Oma mies samanlainen. Ja Tässä naapurustossa on oikeastaan vaan just tuota ikäluokkaa kaikki naapurit ja yhdenkään mies ei  tee ruokaa, saati mitään muutakaan kotityötä, vaikka kaikkien vaimot on olleet ansiotöissä.

Itse olen "pakottanut" miehen tekemään, varsinkin sen jälkeen, kun jäi eläkkeelle. Alkuun kyllä odotti kotona istuskellen, että tulen töistä tekemään ruokaa ja siivoamaan, mutta tein siitä lopun aika äkkiä.  Alkuun martyyrinviitta harteillaan teki kotihommia ja valitti ihan jokaiselle vastaantulijalle, miten HÄN joutuu tekemään kotitöitä, imuroimaan ja vaikka mitä. Myötätuntoa ei kyllä herunut keltään niin lopetti sitten sen marinan ja nykyään tekee ne ihan normaaliin arkeen kuuluvana.

Eihän se koti  mikään hotelli voi miehellekään olla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi