Ärsyttää kun mies kuvittelee, että aina kun kokkaan jotain, se on tarkoitettu myös hänelle
Esim. tein munakkaan. Itselleni. Mies loukkaantui kun en jättänyt hänelle yhtään.
Mies ei ikinä valmista kuitenkaan minulle mitään. Kuvittelee vissiin että oon joku äiti hänelle.
Kommentit (156)
Eikö teillä syödä yhdessä? Mikä parisuhde se on? Tekeekö mieskin teidän perheessä ruokaa vain itselleen? Ja mihin lapset tässä sijoittuvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en nyt ymmärrä mitä pahaa se miehes teki, oletti jotain mitä sinä et vaivaudu korjaamaan?
Siis kuinka vajaita miehet on jos ei omaa munakasta osaa paistaa? Harvemmin yhdestä munakkaasta tulee kaksi ihmistä kylläiseksi.
Siis munakkaita on vain yhtä kokoa? Tätä en tiennytkään, aina oppii uutta.
Vierailija kirjoitti:
Mikset kysy, haluaako mies kun teet itsellesi? Ihan tekofeministinen ongelma. Mieti, miten tekisit ystävällesi? Miehesi ei taida lukeutua heihin.
Miksi pitäisi? En minäkään kysyisi, jos mies ei tekisi koskaan mulle ruokaa. Toki en kyllä olisi tuollaisen miehen kanssa, että sikäli turhaa spekulointia.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos se mies kokkaisi vain itselleen eikä antaisi sinulle niin kai haukkuisit siinäkin tapauksessa.
Johan se on kerrottu, että ei kokkaa ikinä. Eikä varmaan tee paljon muutakaan siellä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos se mies kokkaisi vain itselleen eikä antaisi sinulle niin kai haukkuisit siinäkin tapauksessa.
Johan se on kerrottu, että ei kokkaa ikinä. Eikä varmaan tee paljon muutakaan siellä kotona.
Kyllä kiinnostaisi tietää miksi tuollaisen miehen kanssa on päädytty yksiin 🤔
Vierailija kirjoitti:
Ap ei varmaan tarvitse kyytiä miehen ostamalla autolla, vaan köröttelee bussilla.
Miehen ostama auto. Oletko jostain 70-luvulta vai?
Vierailija kirjoitti:
Onko tuommoisia ihmisiä oikeasti olemassa, jotka asuvat jonkun kanssa saman katon alla ja tekevät ruokaa vain itselle ? Kyllä meillä tekee kumpikin isomman satsin kerralla, että jää muillekin
Tämä minuakin ihmetyttää. Ihan kummallista yhteiseloa, jos kokkaa, mutta jättää jonkun perheenjäsenen ilman.
Kannattaa alkaa sinkuksi, ongelma poistuu.
Vierailija kirjoitti:
Jos laitan jotain purtavaa itselleni, niin kysyn ihan kohteliaisuudesta mieheltäni tai kuka siinä sitten onkin, että haluaako hän myös. Mielestäni täysin normaalia.
Juuri tämä! Mutta tällainenhan on ap:lle mahdoton ajatus.
no jos totta puhutaan, niin ap;n kaltaisia naisia ei tarvita mihinkään. sika pihalle ja uutta kiertoon.
Pittää keskustella siitä teijän!
Minä kun kokkaan jotain, se on LÄHES AINA tarkoitettu myös miehelle, ja naapurin Erkille ja naapurin narkille, jos ovat juuri silloin tulleet käymään, vaikka pummatakseen tupakkaa.
Jos ei ole tarkoiettu, niin yleensä on silloin tarkoitettu myöhemmin syötäväksi, mutta silloin sitten myös miehelle.
Puhu sen kanssa! Kukaan ei voi olla ajatustenlukija!
Minua ärsyttää kun minun mies kysyy lupaa ruokien ottamiseen, mutta toisaalta myös ymmärrän, että se johtuu kontrolloinnistani keittiössä. Joten en kiellä tekemästä niin. Josta johtuu myös se, että mies kokkaa vähemmän. Jos hän ihan vapaasti vetäis kaiken naamariinsa, mitä mieli tekee, niin ne mun kokkaukset jäis välistä; pitsä jäis välistä, koska juusto on syöty ja pannari jäis välistä, koska munat on syöty... Oon keittiöpäällikkö, mutta se valta tarkoittaa myös vastuuta siitä, että toinen ei oo nälissään.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää se että sä mieluummin puhut paskaa tuntemattomille miehestäs sen sijaan että puhuisit sun miehelles suoraan munakkaasta.
Minun vaimo on aina kokannu minulle, en minä sitä odota, mutta näin hän on aika tehnyt, se on kulttuurillinen normi johon sinun ei tarvi mukautua, avaa suus ja pidä puoles.
Mikä kulttuuri ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vaimo on aina kokannu minulle, en minä sitä odota, mutta näin hän on aika tehnyt, se on kulttuurillinen normi johon sinun ei tarvi mukautua, avaa suus ja pidä puoles.
Mikä vatun kulttuurillinen normi? Käytkö sä metsästämässä ja kalastamassa ne kaikki ruuat vaimollesi? Vai toimiiko tuo kulttuurillinen normi vain niin että vaimo passaa kuin pikkulasta, tuitui?
Ei se ole passaamista vaan työnjakoa. Mieheni hoitaa ahkerasti talon raskaampia töitä ja niitä riittää. Sisällä hoitaa tiskit ja muutakin jos ehtii ja jaksaa. Minä huolehdin meidän molempien ruokinnasta. Win-win.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vatun kulttuurillinen normi? Käytkö sä metsästämässä ja kalastamassa ne kaikki ruuat vaimollesi? Vai toimiiko tuo kulttuurillinen normi vain niin että vaimo passaa kuin pikkulasta, tuitui?
ei se mitään passaamista ole kun huomioon ottamista sen on monen rakkauden kieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset kysy, haluaako mies kun teet itsellesi? Ihan tekofeministinen ongelma. Mieti, miten tekisit ystävällesi? Miehesi ei taida lukeutua heihin.
Miksi pitäisi? En minäkään kysyisi, jos mies ei tekisi koskaan mulle ruokaa. Toki en kyllä olisi tuollaisen miehen kanssa, että sikäli turhaa spekulointia.
vanha kunnon koskaan ja ikinä. väkeviä voima sanoja jolla saa varmasti riidan aikaseks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuommoisia ihmisiä oikeasti olemassa, jotka asuvat jonkun kanssa saman katon alla ja tekevät ruokaa vain itselle ? Kyllä meillä tekee kumpikin isomman satsin kerralla, että jää muillekin
Tämä minuakin ihmetyttää. Ihan kummallista yhteiseloa, jos kokkaa, mutta jättää jonkun perheenjäsenen ilman.
Se vasta kummallista on kun tulee nälissään kotiin ja siellä odotta telkkarin edessä mies odottaen että alkaisin hänelle kokata vaikka haluan vain nopeasti syötävää. Miksi ei tehnyt jo itselleen (ja minulle) kun oli aikaa tehdä? Kyllä te ja ap.n mie olette kummallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
herralle kiitos kaikki ei ole vielä itseään täynä. minäkin otan viimesenä ruokaa minkä olen laittanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi noinkin tehdä. Omituisenpaa on, jos vain toisen odotetaan huomioivan molemmat.
Minuakin on ärsyttänyt, kun mies on huolehtinut vain itsestään ja minun on odotettu sopeuttavan jopa yksin itselleni tekemäni annokset hänen makuunsa. Vastavuoroisuutta ei oikein ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vasta kummallista on kun tulee nälissään kotiin ja siellä odotta telkkarin edessä mies odottaen että alkaisin hänelle kokata vaikka haluan vain nopeasti syötävää. Miksi ei tehnyt jo itselleen (ja minulle) kun oli aikaa tehdä? Kyllä te ja ap.n mie olette kummallisia.
No jep! Normaalijärkinen olisi tehnyt tuossa tapauksessa nopsat safkat itselleen sekä myöhään kotiin palaavalle arjen sankarilleen!
Tykkään kokata toisille ihmisille, mutta vain joskus. Joka päivä en suostuisi sitä missään nimessä tekemään. Itsellenikin kokkaan vaan 2 kertaa viikossa.