Ärsyttää kun mies kuvittelee, että aina kun kokkaan jotain, se on tarkoitettu myös hänelle
Esim. tein munakkaan. Itselleni. Mies loukkaantui kun en jättänyt hänelle yhtään.
Mies ei ikinä valmista kuitenkaan minulle mitään. Kuvittelee vissiin että oon joku äiti hänelle.
Kommentit (156)
Ja jos se mies kokkaisi vain itselleen eikä antaisi sinulle niin kai haukkuisit siinäkin tapauksessa.
Parisuhteessa naisten ongelma on, että ovat marttyyreitä ja pyrkivät kaikin tavoin miellyttämään ja välttämään konflikteja. Pidä mies tyytyväisenä, niin olet onnistunut naisena.
Samassa taloudessa asutaan mutta laitetaan kysymättä ruokaa vain itselle? Vai onko se sovittu niin että jokainen laittaa ja syö omiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset kysy, haluaako mies kun teet itsellesi? Ihan tekofeministinen ongelma. Mieti, miten tekisit ystävällesi? Miehesi ei taida lukeutua heihin.
Voi juma, ei kukaan sellaista ystävääkään halua, joka odottaa palveluksia vain itselleen.
Ai siitäkö tässä on kysymys, että mies ei kokkaa tälle naiselle? Mun mielestä on kysymys siitä, että ap ei osaa saada orgasmia miehensä kanssa ja siksi pihtaa tekemässään ruoassa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset kysy, haluaako mies kun teet itsellesi
Miksi kysyisin ja tekisin kun ei ikinä tee itse minulle mitään?
Ap
Olet siis pyytänyt? Sori, pakko ajatella, että olet trolli, kuvaamasi asetelma tuntuu niin teoreettiselta. Tai sitten olette kovin nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vaimo on aina kokannu minulle, en minä sitä odota, mutta näin hän on aika tehnyt, se on kulttuurillinen normi johon sinun ei tarvi mukautua, avaa suus ja pidä puoles.
Mikä vatun kulttuurillinen normi? Käytkö sä metsästämässä ja kalastamassa ne kaikki ruuat vaimollesi? Vai toimiiko tuo kulttuurillinen normi vain niin että vaimo passaa kuin pikkulasta, tuitui?
Eikun mää käyn töissä, jotta vaimo voi ostaa ruoat.
Vaimoko ei käy töissä?
No mä olisin kysynyt mieheltäni että haluaako munakkaan kun samalla kokkaan itselleni sellaisen.
Miehet vastailee aktiivisesti tässä ketjussa. Alkaako pelottaa...Ei silti, pari vastaavaa tapausta tällä palstalla ja kun kissa on nostettu pöydälle onkin tullut ero. Pitää tarkkaan punnita, mitä on valmis tekemään parisuhteen eteen, onnellisen tai ei.
Jaa. Ihan kohteliasta oisi kysyä että haluaako toinen kanssa ruokaa jos olette samaan aikaan kotona. Se on sitten oman keskustelunsa paikka jos toinen ei koskaan tee osuuttaan ruuanlaitosta tai muista kotitöistä. Meillä mies lähettää usein jo aamupäivästä viestiä jos meinaa kokata jotain ja kysyy syönkö minäkin. itse en aina muista, mutta teen aina ruokaa useamman annoksen ja otan sitten loput vaikka töihin evääksi tai nakkaan pakastimeen jos mies on syö jotain muuta. Kommunikoitteko ylipäätään keskenänne asioista?
Meillä minä kokkaan yleensä miehelle ja lapsille, mutta mies vie sitten muutaman kerran kuukaudessa koko porukan ulos syömään. Minä laitan usein tiskit koneeseen, mies vie taas roskat roskakatokseen, pesee kylpyhuoneen ja vessan, ja kuljettaa lapset päiväkotiin, kouluun ja harrastuksiin. Kyllä meillä töitä riittää ihan molemmille, ja puolisoa autetaan ja tuetaan parhaamme mukaan. Meillä on automaatio, että ruokaa tehdään koko porukalle. Ja näin toimii aina mieskin, kun hän ruokaa laittaa.
Eiköhän tässä ole kyse isommasta asiasta kuin munakkaasta. Ap sanoo ettei mies tee mitään hänelle, en tiedä onko kyse ylipäänsä tekemisestä vai vain kokkauksesta mutta kyllähän se viimeinen pisara jossain vaiheessa tulee jos "palvelusten tekeminen" on aina yksipuolista. Josko esimerkki munakas oli nyt se.
Eipä ole koskaan tullut mieleenkään että kokkaisin vain itselleni ja nainen jäis ilman.
Taitaa vaatia erikoisen mielenlaadun tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa naisten ongelma on, että ovat marttyyreitä ja pyrkivät kaikin tavoin miellyttämään ja välttämään konflikteja. Pidä mies tyytyväisenä, niin olet onnistunut naisena.
Mjoo. Toinen naisten virhe on, että he eivät suostu näkemään, että mies ei pidä heistä, vaikka mies käytöksellään osoittaa sen heille johdonmukaisesti vuosi toisensa jälkeen. Nainen on sitkeä otus rakastamaan, oman hyvinvointinsa kustannuksellakin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tässä ole kyse isommasta asiasta kuin munakkaasta. Ap sanoo ettei mies tee mitään hänelle, en tiedä onko kyse ylipäänsä tekemisestä vai vain kokkauksesta mutta kyllähän se viimeinen pisara jossain vaiheessa tulee jos "palvelusten tekeminen" on aina yksipuolista. Josko esimerkki munakas oli nyt se.
Tiedämme vain keskenkasvuisen ap:n näkökulman.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei varmaan tarvitse kyytiä miehen ostamalla autolla, vaan köröttelee bussilla.
No just joo. Meillä on kummallakin ihan omat autot. Kun tavattiin, käytössä oli vain yksi auto, minun.
Ap
Teidän pitää oppia tuntemaan paremmin toisenne. Olettamusten varassa ei pitkälle pötkitä saman katon alla. Keskustelkaa ongelmista ja kuunnelkaa toisianne.
Vierailija kirjoitti:
Oot aivan ihana.
ihan passelia ex-vaimomatskua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä on ihan normaalia, että myös toiselta kysytään, jos tekee itselleen ruokaa. Joku munakkaan teko ei edes vaadi mitään suuria uhrauksia, jos tekee yhden annoksen sijaan kaksi.
Kyllä sille puolisolle voi puhua, kuin ihmiselle, niin ei tarvitse olettaa mitään. Voi myös huomioida, vaikka ei aina saisikaan "omiaan" takaisin. Se ei taida olla muodissa nykyisin.
Vaatii uhrauksia. Minä teen itselleni juusto-tomaattimunakkaan. Mies ei tykkää tomaateista, hän haluaa munakkaaseensa kinkkua ja sipulia. Minusta on ihan ok, että kumpikin paistaa oman munakkaan. Jos pannulle pistää kerralla seitsemän kananmunaa ja täytteet, se ei kypsy ikinä.
Meillä on pääsääntöisesti omat ruoat. Vähän tuossa ihmettelin, kun mies marisi etten ole tehnyt hänelle pitkään aikaan ruokaa. Miksi se olisi minun velvollisuuteni, kun hänkään ei tee minulle mitään ruokia. Tienaan enemmän, maksan kotimme asioista enemmän ja teen kotihommia enemmän, eli en elä siivellä.
Ap taitaa kuulua sarjaan keskenkasvuiset.