Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun mies kuvittelee, että aina kun kokkaan jotain, se on tarkoitettu myös hänelle

Vierailija
21.11.2024 |

Esim. tein munakkaan. Itselleni. Mies loukkaantui kun en jättänyt hänelle yhtään. 

Mies ei ikinä valmista kuitenkaan minulle mitään. Kuvittelee vissiin että oon joku äiti hänelle. 

Kommentit (156)

Vierailija
21/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vaimo on aina kokannu minulle, en minä sitä odota, mutta näin hän on aika tehnyt, se on kulttuurillinen normi johon sinun ei tarvi mukautua, avaa suus ja pidä puoles.

Mikä vatun kulttuurillinen normi? Käytkö sä metsästämässä ja kalastamassa ne kaikki ruuat vaimollesi? Vai toimiiko tuo kulttuurillinen normi vain niin että vaimo passaa kuin pikkulasta, tuitui? 

Se on ihan vapaaehtoinen kulttuurillinen normi, ei ole mikään pakko tehdä niin, se on niin koska niin on tehty ennenkin ja suurin osa tekee niin, mut ei se ole pakollista. En minä ymmärrä miksi sikä minulle tulistut siitä kun selitän sinulle asiaa jota et selvästi ymmärrä?

Ei ole mikään pakko, voit olla kokkaamatta, ei tarvi edes suuttua, voit ihan vaan sanoa ettet halua ja se on siinä.

Vierailija
22/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset kysy, haluaako mies kun teet itsellesi 

Miksi kysyisin ja tekisin kun ei ikinä tee itse minulle mitään?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olette molemmat tasapuolisen epäkohteliaita. Onnea suhteeseen.

Vierailija
24/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siinä ei ole mitään outoa eikä väärää että nainen taikka mies tekee ruokaa vain itselleen. Jos haluaa olla huomaavainen, voisi olla ihan paikallaan kysyä toiselta, haluaako tämäkin, siinä kohtaa kun alkaa väsäämään jotain. En näe, mitä siinä kumpikaan menettää. Se tässä ehkä on se varsinainen ongelma, kuten ap totesi, että mies ei koskaan laita hänelle mitään ruokaa ja samalla loukkaantuu jos ei itse saa osaa ap:n pöperöistä. Eli ehkä keskustelua olisi hyvä käydä siitä, haluatteko että toinen tekee myös ruokaa toiselle, eikä pelkästään tästä munakasepisodista. On myös pariskuntia, jossa molemmat nimenomaan haluavat tehdä ruokansa, pestä pyykkinsä jne. itse. Eli ei voi olettaa kumpaankaan suuntaan. 

Vierailija
25/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vaimo on aina kokannu minulle, en minä sitä odota, mutta näin hän on aika tehnyt, se on kulttuurillinen normi johon sinun ei tarvi mukautua, avaa suus ja pidä puoles.

Mikä vatun kulttuurillinen normi? Käytkö sä metsästämässä ja kalastamassa ne kaikki ruuat vaimollesi? Vai toimiiko tuo kulttuurillinen normi vain niin että vaimo passaa kuin pikkulasta, tuitui? 

Se on ihan vapaaehtoinen kulttuurillinen normi, ei ole mikään pakko tehdä niin, se on niin koska niin on tehty ennenkin ja suurin osa tekee niin, mut ei se ole pakollista. En minä ymmärrä miksi sikä minulle tulistut siitä kun selitän sinulle asiaa jota et selvästi ymmärrä?

Ei ole mikään pakko, voit olla kokkaamatta, ei tarvi edes suuttua, voit ihan vaan sanoa ettet halua ja se on siinä.

Ei tuollaista normia ole. Jo isoisoisäni savusti itse kalastamansa kalat ja toi valmiina ruokapöytään. 

Vierailija
26/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on ihan normaalia, että myös toiselta kysytään, jos tekee itselleen ruokaa. Joku munakkaan teko ei edes vaadi mitään suuria uhrauksia, jos tekee yhden annoksen sijaan kaksi. 

Kyllä sille puolisolle voi puhua, kuin ihmiselle, niin ei tarvitse olettaa mitään. Voi myös huomioida, vaikka ei aina saisikaan "omiaan" takaisin. Se ei taida olla muodissa nykyisin.

Vierailija
27/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin outoa, että parisuhteessa oleva tekee ruokaa vain itselleen. Ihan riippumatta siitä, kumpi osapuoli sitä ruokaa tekee. Tietysti voi olla poikkeuksia, toinen on juuri syönyt töissä tai kylässä tai tehdään jotain pientä välipalaa.

Vierailija
28/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko joku 85 v? Aika monta sukupolvea on miehetkin kokanneet. 

Vierailija
29/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ruokaa, siivoa, pese pyykit, haarat auki. Ai että, kun on hauskaa yhdessäoloa.

Vierailija
30/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tuollaista normia ole. Jo isoisoisäni savusti itse kalastamansa kalat ja toi valmiina ruokapöytään. "

Jos sitä ei olisi me ei keskusteltaisi siitä juuri nyt.

Vierailija
31/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei varmaan tarvitse kyytiä miehen ostamalla autolla, vaan köröttelee bussilla.

Millä vuosituhannella nämä ainaiset auto- ja renkaidenvaihtokorttien heittelijät elää? Naisella ei oletusarvoisesti ole miehen kanssa yhteistä tai omaa autoa? Tuo oli 20-30-luvulla syntyneiden isovanhempieni kohdalla vielä normaalia, kun monilla naisilla ei ollut ajokorttejakaan.

Vierailija
32/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mä kyllä kysyn syökö mieheni munakasta, jos olen sitä tekemässä. Samassa ajassa tulee isompikin munakas. Ei siis tahallaan aiheuteta pahaa mieltä.

Me kyllä ollaan molemmat normaaleja ihmisiä tässä parisuhteessamme. Ajattelemme toisiamme. Tämän vuoksi lapsemmekin ovat rakkaita toisilleen.

Vierailija
33/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko joku 85 v? Aika monta sukupolvea on miehetkin kokanneet. "

Juu, tykkään tehdä niin välillä itsekkin, hoidan myös lasta ja osallistun siivoamiseen vapaaehtoisesti, kulttuuri normien vastaisesti.

Kulttuuri normit ei ole mikään sääntökirja vaan kuvaus siitä miten ihmiset elää, lukemisen ymmärrys tuntuu nyt ottavan täälä koville, tuntuu että heittäydytte tyhmiksi mieluummin kun hyväksytte olleenne väärässä..

Vierailija
34/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten voisi ruokaa laittaessasi kysäistä mieheltä, kelpaisiko hänellekin.

En nyt oikein ymmärtänyt marinaasi.

Vierailija
35/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia on etten haluaisi raijata puukoreja kellariin. Joka ilta menee lämmityäessä.

Joten ruokin ukkoni mielelläni.

Siivoan ja tiskaan.

Hän hoitaa pyykit.

Miten teillä?

No ei se mies tee puolestaan yhtään mitään sellaista jota minä en koskaan tee. Ei ole mitään puuhommia tms.

Ap

Siitä kannataisi varmaan sanoa miehelle, tuskin tätä palstaa lukee.

Ottaisi itseänikin päähän tuollanen tilanne.

Varsinkin jos siitä jo juteltu.

Vierailija
36/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko kukaan sanonut sinua lapselliseksi?

Vierailija
37/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun mää käyn töissä, jotta vaimo voi ostaa ruoat.

Vierailija
38/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia huomiointia parisuhteessa olisi se, että kysytään toiselta haluaisiko hänkin.

Vierailija
39/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on naurettava. Samalla vaivalla syntyy 2 hengen munakas kuin yhdenkin. Se missä pidät puolesi on, että mieskin alkaa kokata.

Vierailija
40/156 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa grilli ja sähkösavustin, niin varmasti koko kesän mies laittaa sinulle ruokaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän