5v tytöllä menee kokoajan hiukset silmille, miten leikata otsatukka?
Onko tytön otsahiusten itseleikkaaminen tuhoon tuomittu idea? Löytyisikö netistä hyviä ohjevideoita?
Vai kannattaako viedä tyttö suosiolla parturiin?
Pitkät otsahiukset kuulemma häiritsee, kun ne on kokoajan silmillä, eikä tyttö kuitenkaan suostu laittamaan mitään ponnareita, lettejä, nipsejä tms apukeinoja hiusten silmiltä pois saamiseksi.
Kommentit (18)
Älä leikkaa otsatukkaa! Se näyttää suurinpiirteen jokaikisellä kauhealta. Anna kasvaa pituutta, niin ne hiukset saa korvien taakse. Ponnari tietty parhain.
Itse tekisin välittömästi kokoajasta rikosilmoituksen, jos hän tuolla tavoin roikkuu pikkutytön kimpussa.
Otat sakset ja leikkaat. Kampaat tietysti ensin. Jos ensin jätät vähän ylipitkäksi niin jää varaa korjata jos menee vinoon.
Niistä itse tekemistä kampauksista saa hyvät naurut.
Laita video youtubeen miten leikata otsatukka?
Jos oot epävarma, vie parturiin. Otsis tytöillä on söpö, mä tapasin leikata mun tytölle otsiksen.
Sit toinen juttu: koko ajan, ei kokoajan. Kokoaja merkitsee jotain ihan muuta :)
Yritäpä ennen saksiin tarttumista, tykkäisikö lapsi hiuspannasta? Olettaisin, että jos saa kaupassa itse katsella ja valita mieleisensä, voisi jopa pitääkin.
5-vuotialle tuskin on niin justiin onko se otsis täydellinen vai ei. Senkin leikkaat vaan.
Vierailija kirjoitti:
5-vuotialle tuskin on niin justiin onko se otsis täydellinen vai ei. Senkin leikkaat vaan.
Otsis ei nyt ole täydellinen kellään. Eli ei näytä hyvältä kenelläkään naisellakaan.
Vie lapsi kampaajalle ja tukka leikataan kunnolla. Ne omaleikkaukset ovat kamalia. Kukaan ei ole syntyessään seppä joten miten osaisit kunnollisen leikkauksen tehdä. Ei pitäs olla vaikeaa viedä kampaajalle.
Pyydä kokoajaa pitämään hiuspantaa.
Kastele ne ensin suht märäksi. Kampaa suoraksi ja leikkaa vähän kerrallaan terävillä kampaajasaksilla, ei tylsillä kotisaksilla. Pidä suora linja. Ota aluksi vain vähän niin opit. Saksia voi ostaa. Youtubessa on kyllä ohjeita englanniksi. Tai ainahan voi käyttää kuminauhaponnareita kunnes kasvavat.
Leikkaa vain tukka rohkeasti itse. 5-vuotias on vielä tarpeeksi nuori että ei ole ongelma vaikka lopputulos ei olisi kovin hieno.
Tärkeintä on että älä opeta vielä 5-vuotiasta kärsimään ulkonäkönsä eteen, hän oppii sen taidon kyllä vähän vanhempana halusit tai et. Jos tyttö on sitä mieltä että tukka on ikävä, niin sitten leikkaa kunnolla pois että tytöllä on mukava olo.
Olikohan tämä aloitus tehty ns läpällä. No osta tytölle erilaisia pinnejä ja tukkaklipsuja. Niitä on kaikenlaisia tosi kivoja eikä maksa paljoa. Mä käytän niitä paljon esim. kun putsaan naamaa ja muutenkin niillä saa uutta ilmettä. Käytä mielikuvitusta, uskon, että tyttö mielellään itsekin kokeilee, vaikka pinkkejä prinsessapinnejä.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan tämä aloitus tehty ns läpällä. No osta tytölle erilaisia pinnejä ja tukkaklipsuja. Niitä on kaikenlaisia tosi kivoja eikä maksa paljoa. Mä käytän niitä paljon esim. kun putsaan naamaa ja muutenkin niillä saa uutta ilmettä. Käytä mielikuvitusta, uskon, että tyttö mielellään itsekin kokeilee, vaikka pinkkejä prinsessapinnejä.
Huomasin nyt, että tyttö ei pinneistä tykkää. Veisin hänet kuitenkin johonkin liikkeeseen katsomaan, voisi innostua. Tai vie sitten kampaajalle, niin tulee hyvä tulos, älä ala nirhimään itse.
Erottele otsatukaksi haluttava hiusmäärä yhdeksi kädellä kasattavaksi ponnariksi ja kierrä sitä. Leikkaa sopiva pituus. Kierrä se ponnari uudestaan, mutta eri suuntaan, ja leikkaa taas vähän.
Tuolla YouTuben ohjeella olen itse leikannut, ja tulee tasainen.
Uusavuttomuuden huipentuma. Miten otsatukka leikataan!