Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olisit ylipainoinen ja lääkäri sanoisi sinulle, että jos laihdutat 10 kg....?

Vierailija
20.11.2024 |

Oletetaan, että olet ylipainoinen henkilö, jolla on diabetes, korkea verenpaine ja korkea kolesterolitaso, joihin sinulla on ollut vuosia lääkitys. Ja lääkäri sanoo sinulle, että jos laihdutat 10 kg niin todennäköisesti sinun ei tarvitsisi syödä kyseisiä lääkkeitä, niin laihduttaisitko tuon 10 kg vai jatkaisitko samaan malliin, eli hoitaisit asian syömällä lääkkeitä vastaisuudessakin?

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri sanoi," ei tää oo mahdollista",..68kg..sokerit 123.Aloin syömään masennuin sanoista.Sitten kun vaikea astma..Lapuissa luki keuhkotauti.Mitä vielä .ihan kuin olisi vihannut minua ..onko muita.Inneksi oon terveempi kuin ikinä,ei tartte juuri käydä tuolla terv.kesk.

Vierailija
122/129 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kape Aihisen ohjelmassa oli yksi vegaani, joka ei syönyt mitään (tuoreita) kasviksia. Söi vain leipää ja soijanakkeja.

Minä tunnen erään viisikymppisen miehen, joka ei perunan lisäksi syö mitään muita kasviksia. Hän syö viidesti viikossa pizzaa ja kaksi kertaa viikossa hampurilaisaterian, on ketjupolttaja ja ryyppää viikonloppuisin rankasti. Ja on koko ikänsä ollut terve. Joten ne geenit, ne geenit...

50 vuotiaaksi asti voi pysytellä helpostikin toimintakykyisenä, ongelmat alkavat yleensä tuossa iässä. Jos on kuitenkin onnistunut pysyttelemään lähellä normaalipainoa huolimatta ravinnostaan, niin seki auttaa.  Ja kyllä geenitkin tietysti auttaa.

Terveellisisyys ja pitkä elämä on todennäköisyyksien keskiarvo. Ainahan näitä ukkoja on, jotka elävät 120 vuotiaiksi,vaikka syövät paketin voita päivässä jne. Ja joku toineen kuolee sydäriin vaikka on aina elänut terveellisesti.

Suurin osa populaatiosta saa kuitenkin vaivoja huonoista elintavoista ennemmin tai myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin syönti on terveellistä.

Vierailija
124/129 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko kysymyksenasettelu kertoo, että aloittaja ei ymmärrä ylipainosta mitään. 

Jos syö enemmän kuin kuluttaa, lihoo.

Jos syö vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu.

Melko simppeliä.

Tekosyitä toki voi aina keksiä.

Vierailija
125/129 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko simppeliä.

Niin, onneksi valtaosa ihmisistä oppii uusia asioita ja ei jankkaa jo moneen kertaan tieteellisesti vääriksi todettuja ikivanhoja uskomuksia kuten sinä. Jos kaikki olisivat kaltaisiasi, asuisimme edelleen luolissa.

Vierailija
126/129 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kape Aihisen ohjelmassa oli yksi vegaani, joka ei syönyt mitään (tuoreita) kasviksia. Söi vain leipää ja soijanakkeja.

Minä tunnen erään viisikymppisen miehen, joka ei perunan lisäksi syö mitään muita kasviksia. Hän syö viidesti viikossa pizzaa ja kaksi kertaa viikossa hampurilaisaterian, on ketjupolttaja ja ryyppää viikonloppuisin rankasti. Ja on koko ikänsä ollut terve. Joten ne geenit, ne geenit...

50 vuotiaaksi asti voi pysytellä helpostikin toimintakykyisenä, ongelmat alkavat yleensä tuossa iässä. Jos on kuitenkin onnistunut pysyttelemään lähellä normaalipainoa huolimatta ravinnostaan, niin seki auttaa.  Ja kyllä geenitkin tietysti auttaa.

Terveellisisyys ja pitkä elämä on todennäköisyyksien keskiarvo. Ainahan näitä ukkoja on, jotka elävät 120 vuotiaiksi,vaikka syövät paketin voita päivässä jne. Ja joku toineen kuolee sydäriin vaikka

Tuo 50v mies, josta kerroin on reippaasti ylipainoinen henkilö, mutta silti syö mitä lystää ja on fyysisesti terve. Henkisestä puolesta en osaa sanoa (ei ole ikinä kouluttautunut mihinkään ammattiin eikä ole ollut päivääkään työelämässä), mutta kyllä minä olen kateellinen siitä, että joku voi elää noin herkutellen kun itse joudun noudattamaan super-terveellistä ruokavaliota, koska sukurasitteena on muutama sairaus, jotka pitää huomioida. Tosin, olin minäkin terve n. 63-65-vuoden ikäiseksi saakka, mutta sitten tuli näitä sairauksia, joihin olen joutunut syömään lääkkeitä sen lisäksi, että muutenkin elän tervellisesti ja olen hoikka.

Vierailija
127/129 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä parannuin diabeteksesta ja korkeista kolesterolista ilman laihduttamista, vaikka olen 20 kg ylipainoinen.

Vierailija
128/129 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen on oikeastaan helppoa, kun sen vaan aloittaa.  Sisukkuutta  , taitoa ja tietoa sen sijaan vaatii pysyä siinä saavutetussa tavoitepainossa vuosi toisen jälkeen.

Helpoin laihdutus ikinä. Sairastuin syöpään. Neljässä kuukaudessa lähes 30kg huomaamatta pois.

Vierailija
129/129 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko simppeliä.

Aika mustavalkoinen sun maailmasi.