Olen INTJ-mies. Millainen nainen minulle voisi sopia?
Olen siis intuitiivinen introvertti ja järki-ihminen, joka helposti reagoi ärsykkeeseen eli omaa temperamenttia.
Lisättäköön, että Big 5 typologian mukaan olen hyvin avoin ihminen, mutta myös hyvin epäsovinnollinen; neuroottinen, mutta riittävästi tunneälyä, jotta negatiiviset tunteet eivät räisky ympäristöön.
Olen varmaankin mies, jota voisi kutsua sigmamieheksi, sillä olen kaikkea muuta kuin laumaihminen.
Horoskooppimerkki on kaksonen ja kiinalainen horoskooppimerkki on sika.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Toinen INTJ (mielellään mies) tai sinkkuus. Se, että sanot "reagoivasti helposti ärsykkeisiin" ja että sulla on "temparamentti" on jo isot punaiset varoitusmerkit siitä, että olet väkivaltainen. Älä seurustele naisten kanssa.
En ole väkivaltainen, vaan juuri toisinpäin, naiset ovat minua aina suutuspäissään lyöneet. Ovat uskaltaneet löydä, koska en ole väkivaltainen.
Taipumus hakeutua väkivaltaisiin ympäristöihin on vitu iso häläri.
Kysypä mammaltasi taas kerran tuota samaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku ei niin järkevä nainen joka uskoo myös noihin höpöhöpö-persoonalisuusluokituksiin mille ei ole mitään tieteellistä pohjaa.
Ei tässä mitään tieteellistä pohjaa haetakaan. Siis ese ei tieteellistä pohjaa tarkoittaa sitä, ettei nämä persoonallisuustyypit ennusta hyvin esim. rekrytoinnin onnistumista tai menestystä elämässä, uravalintoja tms. Se ei tarkoita sitä, etteikö niistä voisi olla iloa vaikka miettiessä sitä, millaisten ihmisten kanssa todennäköisesti sopisin yhteen ja millaisten kanssa olisi enemmän haasteita. Tai ymmärtämään vaikka hankalan läheisen tai työkaverin näkökulmaa. Itselle MBTI-tyypeistä lukeminen auttoi hyvin paljon tässä viimemainitussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies, joka ilmoittaa horoskooppimerkkinsä! LMAO
Nuo persoonallisuustutkimukset on vähän eri asia, kuin hölypöly horoskooppi.
MBTI on ihan yhtä uskottava kuin horoskooppi.
Selitähän vähän enemmän, kun vastassa on tutkitut persoonallisuudenpiirteet vs minä päivänä olet syntynyt.
Ei tarvitse selittää.
Tiede perustuu siihen että se korjaa itse itseään. Joskus luultiin, että MBTI on validi. Sitten huomattiin, ettei se ole. Sun vanhentunut käsityksesi voi olla toinen, se ei vaan vastaa nykykäsitystä.
Kannattaa kertoa itsestään vain avoimen rehellisesti. Kuvauksesi jää hieman suppeaksi, ehkä arastelet? Oletko vaativa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekrytoinnin perusteena, kyllä. Itsensä ja toisten ymmärtämiseen arkielämässä, ei. Kyllähän nämä introversiot ja ekstroversiot ja vastaavat on ihan olemassaolevia ilmiöitä, toisin kuin joku taivaankappaleiden vaikutus ihmiselämän kulkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ei niin järkevä nainen joka uskoo myös noihin höpöhöpö-persoonalisuusluokituksiin mille ei ole mitään tieteellistä pohjaa.
Ei tässä mitään tieteellistä pohjaa haetakaan. Siis ese ei tieteellistä pohjaa tarkoittaa sitä, ettei nämä persoonallisuustyypit ennusta hyvin esim. rekrytoinnin onnistumista tai menestystä elämässä, uravalintoja tms. Se ei tarkoita sitä, etteikö niistä voisi olla iloa vaikka miettiessä sitä, millaisten ihmisten kanssa todennäköisesti sopisin yhteen ja millaisten kanssa olisi enemmän haasteita. Tai ymmärtämään vaikka hankalan läheisen tai työkaverin näkökulmaa. Itselle MBTI-tyypeistä lukeminen auttoi hyvin paljon tässä viimemainitussa.
No itsereflektion välineeksi kelpaa perus horoskooppikin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse selittää.
Tiede perustuu siihen että se korjaa itse itseään. Joskus luultiin, että MBTI on validi. Sitten huomattiin, ettei se ole. Sun vanhentunut käsityksesi voi olla toinen, se ei vaan vastaa nykykäsitystä.
LOL jos osaat näin huonosti perustella, niin ehkä sun pitäisi olla ihan hiljaa eikä yrittää perustella mitään "tieteen" kautta? :D Tulee vähän tyhmä kuva.
Vierailija kirjoitti:
Miten voit olla yhtä aikaa temperamenttinen ja sellainen, etteivät tunteesi räisky ympäristöön?
Helposti. Oletko tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ihan hölynpölyä nekin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitähän vähän enemmän, kun vastassa on tutkitut persoonallisuudenpiirteet vs minä päivänä olet syntynyt.
Ei tarvitse selittää.
Tiede perustuu myös sille, että pystytään perustelemaan ja analysoimaan. Nämä kyvyt puuttuu sinulta. Jätä se tiede jollekkin muulle.
Vierailija kirjoitti:
Jätä naiset suosiolla alfoille. Itse voit keskittyä esim. tietokonepeleihin, pienoismalleihin tai shakkiin, johonkin mikä itseä kiinnostaa.
Nämä INTJ:t on niitä klassisia "kuivia" insinöörityyppejä, jotka ei ole tosin naisten suosiossa ihan nuorina, mutta kun alkaa olla perheenperustamisikä, ja naisiakin alkaa kiinnostaa ihan muu kuin hauskanpito pelkästään, niin ovat hyvinkin suosittuja. Koska ovat yleensä kilttejä, luotettavia, perheenisätyyppiä, tunnollisia, tienaavat yleensä hyvin. Eli siis hyviä miehiä lapsilleen isää etsiville. Ei todellakaan mitään todennäköisiä tyyppejä jäämään vasten tahtoaan sinkuiksi. Ei edes jos ulkonäkö ei ole kummoinen. Olen itse insinööritoimistossa töissä, ja täällä ei käytännössä ole sinkkuja kuin pari ihan nuorta vasta valmistunutta, vaikka löytyy aika oudon näköisiä ulkoisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse selittää. Tiede perustuu siihen että se korjaa itse itseään. Joskus luultiin, että MBTI on validi. Sitten huomattiin, ettei se ole. Sun vanhentunut käsityksesi voi olla toinen, se ei vaan vastaa nykykäsitystä.
LOL jos osaat näin huonosti perustella, niin ehkä sun pitäisi olla ihan hiljaa eikä yrittää perustella mitään "tieteen" kautta? :D Tulee vähän tyhmä kuva.
Okei. Arvo argumentaatiovirhe, niin perustelen näkemykseni sen kautta.
Vierailija kirjoitti:
En nyt täysin höpöhöpöksi väittäisi. Sinäkin varmaan pystyt miettimään oletko introvertti vai ekstrovertti ( E / I) , oletko intuitiivinen vai ajatteletko asioita enemmän järkiperusteisesti ( N / S) Onko sinulla herkkyyttä/ temperamenttia vai oletko täysin viilipytty (F / T ) Oletko järjestelmällinen vai vähän rennompi tapaus (J / P)
Nämä sentään perustuvat tosi asioihin toisinkuin horoskoopit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nimenomaan tarkoittaa mm. sitä, että nämä tosiaan eivät ennusta mitenkään rekrytoinnin onnistumista, menestystä elämässä jne. Siis tämä on ihan fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun ne eivät ennusta. Tuo on hyvin markkinoitua hölynpölyä, täysin horoskooppeihin rinnastettavaa pseudotiedettä. Kuten asiantuntija toteaa "sukua sille kuin yritettäisiin ymmärtää kivikautta katsomalla Kivisiä ja Sorasia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse selittää. Tiede perustuu siihen että se korjaa itse itseään. Joskus luultiin, että MBTI on validi. Sitten huomattiin, ettei se ole. Sun vanhentunut käsityksesi voi olla toinen, se ei vaan vastaa nykykäsitystä.
Okei. Arvo argumentaatiovirhe, niin perustelen näkemykseni sen kautta.
Argumentaatiovirhe on se, ettei yritä edes perustella omaa vastaustaansa tai vastata, ja hokee sitten "argumentaatiovirhettä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt täysin höpöhöpöksi väittäisi. Sinäkin varmaan pystyt miettimään oletko introvertti vai ekstrovertti ( E / I) , oletko intuitiivinen vai ajatteletko asioita enemmän järkiperusteisesti ( N / S) Onko sinulla herkkyyttä/ temperamenttia vai oletko täysin viilipytty (F / T ) Oletko järjestelmällinen vai vähän rennompi tapaus (J / P)
Nämä sentään perustuvat tosi asioihin toisinkuin horoskoopit.
Ei ihmisen persoona ole sillälailla stabiili ja yksipuolinen. Minä esim. olen vaihtelevasti noista kaikkia.
Tarkoitat siis tuossa itseäsi, kun luokittelit tuon vittumaisen?