Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin siinä kohtaa Twitteristä kun Musk osti sen ja hiljattain liityin Blueskyyn.

Vierailija
2/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin kun Musk osti Twitterin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun se idiootti osti Twitterin. Toivottavasti kaikki seuraavat perästä. 

Vierailija
4/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sitä koskaan käyttänytkään.

Vierailija
5/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käyttänyt.

Vierailija
6/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikukammio. Poliittinen määritelmä. Tyypillisesti sosiaalisen median alusta, mutta voi olla vanhaan tyyliin kokoontuminen, jossa sallitaan ainoastaan yhtä poliittista puolta. Vain sen yhden puolen mielipiteitä sallitaan, muut kielletään tai savustetaan pois. Tässä tilassa kannustetaan yhteisiä mielipiteitä loputtomiin, jopa itsenäinen ajattelu, joka johtaisi muuhun, kielletään. 

Nauttikaa viikon kestävästä alustasta. Kukaan muista tämän nimeä parin viikon sisään. 

Vierailija
7/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. X on oikeastaan ainoa mun aktiivisesti käyttämä some. Mulla on siellä yli 10 000 seuraajaa.  Aika hyvin ihmiseltä, jolla tosielämässä ei ole koskaan ollut yhtään kaveria tai ystävää.

Vierailija
8/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aktiivinen heti palvelun alusta lähtien aina siihen kun Musk osti sen. Silloin poistin tilini. Ehdin nähdä miten positiivinen ja luova keskusteluyhteisö muuttui jo siinä vaihteessa saastanpesäksi, kun äärioikeisto alkoi trollata siellä.

Vierailija
9/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikukammio. Poliittinen määritelmä. Tyypillisesti sosiaalisen median alusta, mutta voi olla vanhaan tyyliin kokoontuminen, jossa sallitaan ainoastaan yhtä poliittista puolta. Vain sen yhden puolen mielipiteitä sallitaan, muut kielletään tai savustetaan pois. Tässä tilassa kannustetaan yhteisiä mielipiteitä loputtomiin, jopa itsenäinen ajattelu, joka johtaisi muuhun, kielletään. 

Nauttikaa viikon kestävästä alustasta. Kukaan muista tämän nimeä parin viikon sisään. 

Olipa säälittävä kommentti. Voit olla päinvastoin iloinen siitä, että teidän yhden mielipiteen alustanne tyhjenee muulla tavoin ajattelevista.

Vierailija
10/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. X on oikeastaan ainoa mun aktiivisesti käyttämä some. Mulla on siellä yli 10 000 seuraajaa.  Aika hyvin ihmiseltä, jolla tosielämässä ei ole koskaan ollut yhtään kaveria tai ystävää.

Sinne jää vain trumppilaiset. Mutta ehkä oletkin itse niitä? 

Vierailija
11/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun se idiootti osti Twitterin. Toivottavasti kaikki seuraavat perästä. 

"Idiootti" L M  A O Elon on älykkäimpiä ihmisiä elossa, rikkain, ja kyvyiltään vaikutusvaltaisimpia. Nyt repäsit hyvän. Jos Elon Musk on idiootti, CV pöytään ja katsotaan mitä itse tehnyt. Sirkuspelle. 

Vierailija
12/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa säälittävä kommentti. Voit olla päinvastoin iloinen siitä, että teidän yhden mielipiteen alustanne tyhjenee muulla tavoin ajattelevista.

Mikä se olikaan Metalta? Yritti kilpailla samoin tavoin? Vajosi maanrakoon alle viikossa ja nykyään enimmäkseen scammereita siellä. Antaa mennä 

Vierailija
13/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aktiivinen heti palvelun alusta lähtien aina siihen kun Musk osti sen. Silloin poistin tilini. Ehdin nähdä miten positiivinen ja luova keskusteluyhteisö muuttui jo siinä vaihteessa saastanpesäksi, kun äärioikeisto alkoi trollata siellä.

Et voi olla tosissasi. Etkä varmaan ole. Pre-Elon Twitter oli myrkyllisimpiä somepalstoja koskaan. Kiusaamista, kuolemanuhkauksia, doxxaamista, kaikki arkipäivää. Elon osti koko roskan yli markkina-arvonsa ihan koska halusivat tehdä sen kalliiksi, ja Elon siivosi.

Potkut 90% väelle jotka sallivat tämän myrkyllisyyden ja nykyään on esim. community notes, julkinen ja helppo kyky faktojen tarkistukseen, murskaten tämän "äärioikeiston trollauksen". Isoin valituksen kohta teille vasuille vaikuttaa olevan miten vasemmisto ei saa enää poliittista dominointia ja sensurointia aseena. Säälittävää ja surullista. 

Vierailija
14/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On edelleen twitter -tili, jopa kaksi mutta en käy siellä kun ehkä kerran kuukauteen. Oikeastaan harvemminkin.  Olin ennen aktiivisempi siellä ja laitoin esim. omia maalauksia sinne kun siellä oli useita taiteilijoita joita seurain, mutta he kaikkosivat melko pian kun Elon osti tuon palvelun. 

Vierailija
15/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Idiootti" L M  A O Elon on älykkäimpiä ihmisiä elossa, rikkain, ja kyvyiltään vaikutusvaltaisimpia. Nyt repäsit hyvän. Jos Elon Musk on idiootti, CV pöytään ja katsotaan mitä itse tehnyt. Sirkuspelle. 

Luoja, taidat suorastaan onanoida Muskin kuville 😅

Vierailija
16/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En keskustele siellä ollenkaan politiikasta. Postaan itse lähinnä arkkitehtuurista, erityisesti vanhemmasta sellaisesta. Seuraan myös joitain viihdetilejä, esim. joitain elokuvakriitikoita, pysyäkseni vähän perässä viihdemaailmasta. 

Muutenkin näkemykseni on, että tuo "vain trumpilaisia" on minusta valtavan kapea näkemys, kun siellä tosiaan on ihan valtavan monenlaisia erilaisia kuplia, ei vain jotain trump-kuplaa. Tiedän, että siellä on myös paljon ihan vastakkaisen kannan edustajia. Wokeihmisiä ja anti-wokeja. Pro palestiina ja pro Ukraina. Erilaisten julkkisten "fandomeja". Söpöt eläimet -tilejä. Autotilejä, luontokuvatilejä, arkkitehtuuritilejä, muotitilejä. 

Vierailija
17/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blueskyn? 

Itse viihdyn Xssä. Tykkään niistä tyypeistä siellä, en ajattele kaikesta just samoin mutta eihän se ole tarkoituskaan.

Hirveästi kirjavuutta X:n sisällä, ihan naurettavaa koettaa maalata jotain ahdasmielisyyttä sinne. Huomattavasti laadukkaampi ajatuksenlento kuin täällä mutta onkin hyvä seurata monenlaisia alustoja. Voisinpa siksi mennä Blueskyhinkin.

Vierailija
18/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei johdu "trumppilaisista" itsestään, jos näin käy.

Se johtuu jostain ihan muusta. En oikeasti usko että ihmiset ovat niin konsensushimoisia että toisenlaiset arvot ja ajatukset ahdistaisivat noin saatanallisesti. Huonosti menee vasemmalla jos noin on. Ei edistä heidän etuaan lainkaan.

Vierailija
19/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tesla, SpaceX, v i t u n Paypal. Oletko itse luonut moisia? Oma elämä näytille saman tien jos kutsut Elonia idiootiksi.

Vierailija
20/34 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä aio lähteä. Enkä aio myydä Teslaanikaan, vaikka Musk nyt onkin asemassa jossa minusta ei kenenkään jota ei ole mihinkään asemaan äänestetty, olla. Trumpia en kannata missään nimessä. Mutta ei X minusta mikään trumpistien äänitorvi ole. Mun "kuplassa" tuntuu olevan lähinnä vihervasemmistolaisia ja amerikkalaiset joiden postauksia näen on demokraattien kannattajia, melko wokeja, pro palestiina jne.