Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjäisissä ei tienaa mitään

Vierailija
18.11.2024 |

Meilläpäin pienimmissäkin (esim. koulujen ja marttojen järjestämissä) myyjäisissä pöytävuokra on siltä muutamalta tunnilta 40-50 euroa. Teen eräitä jouluisia tuotteita, jotka kyllä menevät kaupaksi, kunhan hinta on edullinen. Mutta raaka-aineet niihin on nykyään aika kalliita! Tuotteista voi pyytää vain vähän enemmän kuin raaka-aineet, muuten kukaan ei osta. Jos raaka-aineet on 5 e, niin menee 6 e kaupaksi. Tai jos raaka-aineet on 20 e niin menee hintaan 20-23 e kaupaksi (jos silläkään). Olen taitava tekijä ja laitan kauniit kääreet. Mutta pitäisi siis myydä ensin noin 40 tuotetta ennen kuin pöytävuokra olisi katettu, sitten muutama lisää että bensat myyjäisiin ja takaisin tulee katetuksi. Vasta sen jälkeen voi tienata jotain. Ja myyjäisissä ei saa kyllä millään myytyä kovin paljoa, koska niissä ei yksinkertaisesti käy kuin joitain satoja ihmisiä, eikä kaikki tietenkään osta sitä mitä minä myyn. Joten mitä järkeä?

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä myyt?

No aloituksessahan se todettiin, että jouluisia tuotteita. Torttua jne...

No, jouluiset tuotteet voivat olla vaikkapa: joululiinat, jouluiset patalaput, joulusukat, erilaisia kudottuja jouluisia villasukkia-tai paitoja jne

Onko sulla ainoa aloituksesta mieleen tullut tuote oikeasti tuote joulutorttu????

Raaka-aineista ja kääreistä, jotka aloituksessa mainittu, tulee ittellä mieleen leivonnaiset.

Vierailija
62/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset menisi kirppikselle myymään tuotteitasi? Viikon kirppispöytä maksaa suunnilleen 25 euroa, eikä tarvitse kuin käydä täyttämässä pöytää välillä. Niin minä teen marras-joulukuussa itse tekemilläni tuotteilla.

siis myyt leivonnaisia hyllykirppiksellä? hakeudu hoitoon ja nopeasti!

Minä en osta kirpputorilta mitään leivonnaisia, sitäpaitsi taitaa olla vielä kiellettyä myydä ruoka tuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän se ole pakko mennä myymään jos ei tienaa.

Ei ole ei, enkä nyt sitten menekään, kun ei one järkeä mennä. Harmittaa vain, kun näin työttömänä olisi kiva jostain vähän yrittää saada lisärahaa ja olen siis oikeasti ihan taitava niissä mitä teen. Tämä nyt oli vain tällainen avautuminen pettymyksen vuoksi tämä aloitus. Ap

Kuule on hyvä että et mene. Muuten työkkäri boi katsoa sinut käsityöyrittäjäksi ja mites ne verot niistä voitoista? 

Ei ne työkkärissä sää tätä tietoonsa. 

Vierailija
64/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden koulun myyjäisten sijaan kannattaisi omassa luokassa pitää myyjäiset, joissa vanhemmat myisi toisilleen kupin vettä hanasta vaikka 20 eurolla.

Pääsisi kaikki paljon helpommalla, mutta olisi muodollisesti myyty jotain.

Vierailija
65/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä myyt?

No aloituksessahan se todettiin, että jouluisia tuotteita. Torttua jne...

No, jouluiset tuotteet voivat olla vaikkapa: joululiinat, jouluiset patalaput, joulusukat, erilaisia kudottuja jouluisia villasukkia-tai paitoja jne

Onko sulla ainoa aloituksesta mieleen tullut tuote oikeasti tuote joulutorttu????

Raaka-aineista ja kääreistä, jotka aloituksessa mainittu, tulee ittellä mieleen leivonnaiset.

Voi olla myös vaikkapa villasukat, patalaput, kylpypommit, saippuat ym ym, jotka on myynninedistämismielessä pakattu kauniisti sellofaaniin valmiiksi. Että joku voi ostaa valmiin lahjan siitä. Raaka-aineita on vaikkapa saippuan raaka-aineet. Taitavasti ja kauniiksi itse tehdyt saippuat on kivoja lahjoja.

Vierailija
66/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset menisi kirppikselle myymään tuotteitasi? Viikon kirppispöytä maksaa suunnilleen 25 euroa, eikä tarvitse kuin käydä täyttämässä pöytää välillä. Niin minä teen marras-joulukuussa itse tekemilläni tuotteilla.

Missä Pk-seudulla (jossa ap asuu) on noin halpoja viikkovuokria? Esim. espoossa maksaa myyntipaikka 8,20 e/päivä (min 3 päivää) +6,0% kokonaismyynnistä. Eli noin 60 euroa viikko. Enkä usko, että kirppareilla menee kaupaksi uudet käsityöläistuotteet tai kotisinapit varsinkaan niin että niistä saisi jotain voittoa. Ihmiset menee kirpparilta ostamaan edullista lastenvaatetta ja astiaa, ehkä joku euron kirja tarttuu mukaan. 

Vierailija
67/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asun maalla, täällä myyntipaikan vuokra on 10-15 euroa. Ostajina myyjäisissä on kaupunkilaisia, jotka hehkuttavat, miten on niin edullista kun kakkuja ja sukkia saa puoleen hintaa siitä mitä joulukylissä tms.

Vierailija
68/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi asun maalla, täällä myyntipaikan vuokra on 10-15 euroa. Ostajina myyjäisissä on kaupunkilaisia, jotka hehkuttavat, miten on niin edullista kun kakkuja ja sukkia saa puoleen hintaa siitä mitä joulukylissä tms.

Myyt kirpparilla kakkuja? Nam. Taatusti tuoretta tavaraa.

Vierailija
69/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikon mukaan kyse on myyjäisistä, mistä sinä tuohon kirppiksen keksit?

Vierailija
70/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitäpä.se jos pyydät asiallista hintaa missä huikeat 2e/h työpalkkaa mukana niin jää käteen.  Törkeimmät kertoo kuinka tokmannilta saa halvemmalla. Näin on opetettu.

Vierailija
71/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjäiset on eri asia kuin kirppari!

Vierailija
72/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muka?

Vierailija
73/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että nuo myyjäiset on myös sellaista plus-miinus-nolla harrastetoimintaa. Esim oma äitini on aina rakastanut leipomista ja käsitöitä, ja ongelma on ollut, että leipoo enemmän mitä syöjiä perheessä. Tai ei ole enää ketään, kenelle antaa askareluja. Siten hän on aina ollut myyjäisissä myymässä ihan vain harrastamisen ilosta tehtyjä tuotteita. En usko, että on noista jäänyt voitolle, ehkä raaka-aineet kuitannut. 

Samoin jotain joulukransseja on myynyt olemattomalla voitolla, tehtyään vuosikausia noita kransseja sukulaisten kaapit täyteen. :D

Vierailija
74/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta, että työttömille aina kaikkialla sanotaan, että mene myymään jotain jos osaat mitään käsitöitä tms tehdä. Ja tienaa sillä rahaa ja lopeta rahapulasta valittaminen. Että jos kerran jotain tuotteita osaa tehdä, niin ei kun myymään ha tienaamaan. Mutta tässä se taas nähtiin, että sitten kun joku työtön (ap) yrittää niin tehdä, niin käytännössä on mahdotonta tienata kuitenkaan euroakaan. 

Vierailija
75/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kertoi osaavansa leipoa, se nyt voisi olla ainoa millä voisi sesonkiaikoina ja miksei muutenkin ns. tienata. Toki riippuu mitä leipoo ja onko riittävän siistit tilat siihen. Siinä ei tule postikuluja kun ne haetaan kotoa.

Vierailija
76/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea käydä myyjäisissä, kun myyjät siellä odottaa toiveikkaina, että tuotteet kävisi hyvin kaupaksi. Tuntuu pahalta olla ostamatta ja vain katsella. Kun itsekin joskus ollut myyjänä, niin tiedän miltä se tuntuu kun ihmiset vaan katselee ja kävelee ohi :(

Vierailija
77/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muka?

Monella tavalla on. Kirpparilla et saa myydä leivonnaisiasi, myyjäisissä saat. Jos kirppiksellä on kahvio, ei siellä ole kirppismyyjien kakkuja kaupan.

Vierailija
78/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän se ole pakko mennä myymään jos ei tienaa.

Ei ole ei, enkä nyt sitten menekään, kun ei one järkeä mennä. Harmittaa vain, kun näin työttömänä olisi kiva jostain vähän yrittää saada lisärahaa ja olen siis oikeasti ihan taitava niissä mitä teen. Tämä nyt oli vain tällainen avautuminen pettymyksen vuoksi tämä aloitus. Ap

On kyllä harmi. Olen joskus kierrellyt myyjäisiä ja ajatellut, kuinka paljon myyjillä jää tavaraa käsiin. 

Toivottavasti löytäisit edullisen myyntipaikan, jotta vähän saisit lisärahaa jouluksi 

Kiitos tsempistä! Joissain tuotteissa ei haittaa, jos jää tavaraa käsiin, koska voi myydä niitä myöhemmin muualla. Mutta etenkin leivotuissa tuotteissa (joulukakut ym.), tulee hä

Voi että. Minä ostaisin heti pari kahvikakkua, koska olen ihan onneton leipomaan. Ja jopa maksaisin niistä kunnon hinnan

Vierailija
79/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap kertoi osaavansa leipoa, se nyt voisi olla ainoa millä voisi sesonkiaikoina ja miksei muutenkin ns. tienata. Toki riippuu mitä leipoo ja onko riittävän siistit tilat siihen. Siinä ei tule postikuluja kun ne haetaan kotoa.

Tarkoitatko siis, että tehdä jotain tilauskakkuja vaikkapa? Äkkiseltään hyvä idea, mutta sitten kun asiaan vähän perehtyy niin ei ole hyvä idea. Koti pitäisi rekisteröidä elintarvikehuoneistoksi, ja se edellyttää esim. erillistä jääkaappia myyntiin meneville tuotteille (ei saa olla samassa kuin perheen omat ruoat ja muut elintarvikkeet), omavalvontaa jne. Ja käytännössä pitää olla toiminimi, jotta saa vähennettyä raaka-aineita ja alveja ym. Ja työttömällä ei voi olla toiminimellä toimintaa. Ilman tuota elintarvikehuoneistoksi rekisteröimistä saisi myydä pari kertaa vuodessa jotain pullaa. Sillä taas ei tienaa. Mistä ne ostajat edes saisi ilman markkinointia? 

Vierailija
80/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myyjäisissä myyjän ole tarkoitus tienata vaan ilahduttaa ostajia tarjoamalla joulunalushuvia, kauniiden tuotteiden silmänruokaa ja maukkaita kakkuja halvalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän