Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjäisissä ei tienaa mitään

Vierailija
18.11.2024 |

Meilläpäin pienimmissäkin (esim. koulujen ja marttojen järjestämissä) myyjäisissä pöytävuokra on siltä muutamalta tunnilta 40-50 euroa. Teen eräitä jouluisia tuotteita, jotka kyllä menevät kaupaksi, kunhan hinta on edullinen. Mutta raaka-aineet niihin on nykyään aika kalliita! Tuotteista voi pyytää vain vähän enemmän kuin raaka-aineet, muuten kukaan ei osta. Jos raaka-aineet on 5 e, niin menee 6 e kaupaksi. Tai jos raaka-aineet on 20 e niin menee hintaan 20-23 e kaupaksi (jos silläkään). Olen taitava tekijä ja laitan kauniit kääreet. Mutta pitäisi siis myydä ensin noin 40 tuotetta ennen kuin pöytävuokra olisi katettu, sitten muutama lisää että bensat myyjäisiin ja takaisin tulee katetuksi. Vasta sen jälkeen voi tienata jotain. Ja myyjäisissä ei saa kyllä millään myytyä kovin paljoa, koska niissä ei yksinkertaisesti käy kuin joitain satoja ihmisiä, eikä kaikki tietenkään osta sitä mitä minä myyn. Joten mitä järkeä?

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä myyt?

No aloituksessahan se todettiin, että jouluisia tuotteita. Torttua jne...

No, jouluiset tuotteet voivat olla vaikkapa: joululiinat, jouluiset patalaput, joulusukat, erilaisia kudottuja jouluisia villasukkia-tai paitoja jne

Onko sulla ainoa aloituksesta mieleen tullut tuote oikeasti tuote joulutorttu????

Raaka-aineista ja kääreistä, jotka aloituksessa mainittu, tulee ittellä mieleen leivonnaiset.

Mä taas mietin kynttilöitä ja muita koristeita, kääreellä sellofania. Yleensä koristeet on jossakin nätissä valmiissa asetelmassa ja käärittynä, kun myydään. 

Vierailija
122/138 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin köyhä työtön ja yritin kerätä rahaa myyjäisillä. Hyvä jos sain omani pois. Kävi kalliiksi. Lopetin nopeasti.

Ihmettelen miten niin monilla on varaa kiertää myymässä, onko se joku harrastus vai mikä?

Varmaan se on lähinnä harrastus. Eikä voittoa odotakaan, vaan harrastuksistahan on aina kuluja, eli normisettiä tehdä tappiolla. Onpahan saanut harrastaa kuitenkin asiaa mistä tykkää.

Mua sitten niin raskaasti vee i tu ttaa se, että naisten tekemiset on aina "harrasteluja" joita pitäisi tehdä vastikkeetta ja riemulla uhraten kun jos joku miessakki hakkaa kaksi lankkua ristiin kuusenjalaksi, niin hinta on saman tien viiskymppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä myyjäisissä järkeä on, mutta sinun tekemisessä ei!

Mitä järkeä niissä on?

Aikanaan martat sun muut urheiluseurat ja yhdistykset ovat keränneet niiden avulla varoja toimintaansa. Tuotteet ovat aikanaan menneet ihan hyvin kaupaksi ja muutenkin myyjäiset ovat olla mukavia tapahtumia ja kokoontumisia. Nykyään kaupat ovat auki aamusta iltaan ja niiden valikoimat ovat niin laajat, jolloin on helpompaa ja halvempaa ostaa kaupasta. Sinällään on vielä jäljellä joitakin myyjäisiä ja markkinatapahtumia, joissa on sitä fiilistä ja kokoontumisen meininkiä.

Se vaan, että kaupan teolliset ja esanssiset leivonnaiset eivät ikipäivänä ole itse leivottujen veroisia.

Vierailija
124/138 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen myyjäisiin kuun lopussa.Vuokra 40 euroa per päivä ja siihen päälle kuljetukset joten toivon että saan myytyä niin että kattaa menot sekä pieni voitto olisi paikallaan. Saas nähdä. 

Vierailija
125/138 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää käsityöihmisen tein kierräteyistä materiialeista (parittomista lapasista ja hanskoista) sellaisia kämmenen kokoisia pienia nalleja, johon ompelin avaimenperän. Siis avaimenperänalleja. Ihan laadukkaita olivat ja jokainen oma persoona. Olisko ollut jotain 30 kappaletta näitä. 

Kirpputorilla laitoin myyntiin. Aluksi hinta oli 3 euroa kappale. Ei mennyt yhtään kaupaksi. Pudotin hinnasta puolet pois ja menikö ehkä 1 tai 2. Sitten tiputin hinnan 0,8 euroon ja meni taas hieman enemmän. Lopulta kun oli enää  muutama päivä jäljellä niin tiputin hinnan 0,2 euroon aj sitten ne meinvät. 

Sama ilmiö oli myös muissa tavaroissa. Pöydälläni oli vaan laadukasta tavaraa ja meni kaupaksi vasta sitten, kun hinta oli ihan olematon. >EI enää ikinä kirppispöytää. 

Kuka haluaa jonkun avaimenperänallen? Ei kyse ole hinnasta vaan luultavasti siitä, ettei tuote kiinnosta. Tee ensi kerralla kissanleluja, nalle on ihan hyvä muoto siihen. Jätät vain avaimenperän pois. Myy varmasti paremmin.

Vierailija
126/138 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään siis, että olen työtön ja yritän keksiä pientä lisätienestiä. Mutta ei ainakaan itse tehtyjen tuotteiden myynti ole sitä. Ap

Myy ne vintedissä. Nyt heti, on sesonki. Ei kukaan enää lähde kotoa minnekään ostamaan.

Joulumyyjäisten kiireisin aika on vasta tulossa.

Vintedistä puhuin ja siellä se on nyt.

Vierailija
127/138 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä niissä on?

Aikanaan martat sun muut urheiluseurat ja yhdistykset ovat keränneet niiden avulla varoja toimintaansa. Tuotteet ovat aikanaan menneet ihan hyvin kaupaksi ja muutenkin myyjäiset ovat olla mukavia tapahtumia ja kokoontumisia. Nykyään kaupat ovat auki aamusta iltaan ja niiden valikoimat ovat niin laajat, jolloin on helpompaa ja halvempaa ostaa kaupasta. Sinällään on vielä jäljellä joitakin myyjäisiä ja markkinatapahtumia, joissa on sitä fiilistä ja kokoontumisen meininkiä.

Se vaan, että kaupan teolliset ja esanssiset leivonnaiset eivät ikipäivänä ole itse leivottujen veroisia.

Lähes joka kaupasta saa leipomotuotteita nykyään, ei tarvi ostaa oululaisen pullapitkoa

Vierailija
128/138 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä niissä on?

Lähes joka kaupasta saa leipomotuotteita nykyään, ei tarvi ostaa oululaisen pullapitkoa

Vierailija
129/138 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään siis, että olen työtön ja yritän keksiä pientä lisätienestiä. Mutta ei ainakaan itse tehtyjen tuotteiden myynti ole sitä. Ap

Myy ne vintedissä. Nyt heti, on sesonki. Ei kukaan enää lähde kotoa minnekään ostamaan.

Sanoit että kukaan ei enää lähde kotoa minnekään ostamaan ja kommentoin vain sitä että joulumyyjäisiä on vasta tulossa. Kyllä ihmiset niissä edelleen käy.

''Myy ne vintedissä. Nyt heti, on sesonki. Ei kukaan enää lähde kotoa minnekään ostamaan.''

Vierailija
130/138 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoit että kukaan ei enää lähde kotoa minnekään ostamaan ja kommentoin vain sitä että joulumyyjäisiä on vasta tulossa. Kyllä ihmiset niissä edelleen käy.

''Myy ne vintedissä. Nyt heti, on sesonki. Ei kukaan enää lähde kotoa minnekään ostamaan.''

Niin, tarkoitin tuolla sitä, että ihmiset ostaa ne kotoa käsin juuri nyt. Se ostosesonki vintedissä on nyt. Voivat käydä myyjäisissä myöhemmin, mutta ostavatko? Eikö koko ketjussa just puhuta siitä, kun eivät osta? 

Kun ostivat jo, vintedistä.

Vierailija
131/138 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajahan just sanoi, ettei myyjäisissä saa myytyä? Seuraatko ketjua lainkaan?

Vierailija
132/138 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene johonkin firmaan kiertelemään ja myymään? 

Vierailija
133/138 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea käydä myyjäisissä, kun myyjät siellä odottaa toiveikkaina, että tuotteet kävisi hyvin kaupaksi. Tuntuu pahalta olla ostamatta ja vain katsella. Kun itsekin joskus ollut myyjänä, niin tiedän miltä se tuntuu kun ihmiset vaan katselee ja kävelee ohi :(

Minulla ei ole rahaa ostaa. Mutta tekisi mieli käydä myyjäisissä tunnelman vuoksi ja vain katselemassa. Eikö se ole sallittua sitten?

Ei ole, myyjien lasten silmät ovat itkuntuhruiset kun syyttävästi katselevat ohikulkijoita

Vierailija
134/138 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikä usein itselläni on ns. ongelma myyjäisissä on että omaan makuuni sopivia juttuja on vähän tarjolla. Värit tai kuviot ei nappaa tai tekijän tyyli ei nappaa. Joku veistos, juliste, kassi tai vaikka villasukat voivat olla teknisesti tosi hienosti tehtyjä, mutta yksin se ei saa ostamaan, jos toteutustyyli ei ole makuuni.

Millaisista tyyleistä tykkäät? Myyjänä haluaisin tehdä sellaista mikä ihmisiä kiinnostaa, ja mielellään vielä jotain sellaista mikä ei ole niin perinteisen jouluista. Lehmänläjätontut (siis ne mistä näkyy tonttulakin alta nenä ja parta) on tylsiä ja niitä on joka toisella myyjällä, jos ei tonttuna niin sitten koruina. Tämän vuoden myyjäistavarat on jo tehty, mutta ensi vuoden tuotekehittely alkaa pian ja hyvät ideat kelpaa.

Vierailija
135/138 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mikä usein itselläni on ns. ongelma myyjäisissä on että omaan makuuni sopivia juttuja on vähän tarjolla. Värit tai kuviot ei nappaa tai tekijän tyyli ei nappaa. Joku veistos, juliste, kassi tai vaikka villasukat voivat olla teknisesti tosi hienosti tehtyjä, mutta yksin se ei saa ostamaan, jos toteutustyyli ei ole makuuni.

Millaisista tyyleistä tykkäät? Myyjänä haluaisin tehdä sellaista mikä ihmisiä kiinnostaa, ja mielellään vielä jotain sellaista mikä ei ole niin perinteisen jouluista. Lehmänläjätontut (siis ne mistä näkyy tonttulakin alta nenä ja parta) on tylsiä ja niitä on joka toisella myyjällä, jos ei tonttuna niin sitten koruina. Tämän vuoden myyjäistavarat on jo tehty, mutta ensi vuoden tuotekehittely alkaa pian ja hyvät ideat kelpaa.

Pidän kirkkaista ja selkeistä väreistä ja kuvioista. Väreistä esim. fuksia, kirkas smaragdinvihreä, taivaansininen. Neulemateriaaleista pidän mohairista ja merinovillasta, joulukoristeissa saa olla vähän lehtikultaa mutta tyyli ei saa olla mitään överiä tai prameaa. Minulla on suvussa innokas neuloja joten saan villasukkani sieltä toiveideni mukaisena, mutta jos ostaisin villasukat ostaisin mieluiten lyhytvartisia joissa on selkeä kuvio, kuten tasaraidat kahdella värillä tai yksivärisiä lempivärissäni. Jos myyjän pöytä on täynnä harmaata, mustaa, beigeä ja ruskeaa höystettynä tummanpunaisella tai joulunpunaisella kuljen ohi, koska siellä ei ole mitään mikä kiinnittäisi huomioni. Ne joulutontut joilta ei näy kuin parta ja nenä eivät kiinnosta ollenkaan, ei myöskään mikään rustiikkinen.

Vierailija
136/138 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä niitä silmättömiä tonttuja! Pari sellaista joskus kannatuksen vuoksi ostanut ja kotona liimannut niille sitten silmät.

Itse käyn myyjäisissä tunnelman takia ja ihastelemassa käsitöitä. Pienituloisena perheellisenä ei vain ole varaa ostaa oikein mitään. Jos jonkun mieleisen pienen n. 2-3€ jutun löydän, niin sen yleensä ostan mummolleni joululahjaksi. 

Vierailija
137/138 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei ole noin jos leivot niin sähköä kuumaa vettä ja jätteet..keittiön siivous,(pesuaineet)pakkausmateriaalit maksaa noin 5€ siihen raaka-aineet noin 10€..kuka alkaa myymän kakkua kympillä?Isolle kakulle hinta 20€ ja pienelle 12€.Vaikka leipominen onkin ilo pitää nyt työpalkka saada kun raaka-aineitten hinta noussut kovasti.Hyvää joulunaikaa!

Vierailija
138/138 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini teki aina koulujen myyjäisiin sellaisia pieniä solmupullia. 5kpl/10mk ja aina meni kaikki heti alkupäivästä. Pullat olivat helppoja ja halpoja valmistaa ja porukalla kotona leivottiin. Moni luokkakaveri toi marjapiirakan tai kuivakakun takaisin kotiin koska ne maksoivat 20-50mk. Nykyään eurot mutta edelleen tuote pitää olla oikeinhinnoiteltu myyjäisiin. Tuollaisia pieniä pullia menee 25kpl uunipellille ja melko nopeasti ja pienillä kustannuksilla on 100-200 pullaa tehty. Nykypäivänä 5pullaa/5€ niin kauppa käy kuin rajuilma! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän