Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjäisissä ei tienaa mitään

Vierailija
18.11.2024 |

Meilläpäin pienimmissäkin (esim. koulujen ja marttojen järjestämissä) myyjäisissä pöytävuokra on siltä muutamalta tunnilta 40-50 euroa. Teen eräitä jouluisia tuotteita, jotka kyllä menevät kaupaksi, kunhan hinta on edullinen. Mutta raaka-aineet niihin on nykyään aika kalliita! Tuotteista voi pyytää vain vähän enemmän kuin raaka-aineet, muuten kukaan ei osta. Jos raaka-aineet on 5 e, niin menee 6 e kaupaksi. Tai jos raaka-aineet on 20 e niin menee hintaan 20-23 e kaupaksi (jos silläkään). Olen taitava tekijä ja laitan kauniit kääreet. Mutta pitäisi siis myydä ensin noin 40 tuotetta ennen kuin pöytävuokra olisi katettu, sitten muutama lisää että bensat myyjäisiin ja takaisin tulee katetuksi. Vasta sen jälkeen voi tienata jotain. Ja myyjäisissä ei saa kyllä millään myytyä kovin paljoa, koska niissä ei yksinkertaisesti käy kuin joitain satoja ihmisiä, eikä kaikki tietenkään osta sitä mitä minä myyn. Joten mitä järkeä?

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten tienaa pöytien vuokraaja. Muille mukava harrastus.

Varasin kerran pöydän joulumyyjäisistä sellaisesta paikasta, missä en ollut itse käynyt. Mun pöytä oli jossain takahuoneessa, mihin ostajat ei tajunneet edes tulla...

Vierailija
22/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neulon villasukkia hyvistä langoista. Myynnillä ei tienaa, joten annan niitä tarvitseville.

Anoppini on taitava tekemään villasukkia. Hän oli viime jouluna kolmen päivän verran joulumarkkinoilla myymässä sukkia, ja sanoi että ei mennyt kaupaksi kuin muutamia. Oli laittanut lankojen ostohinnan päälle vain vähän lisää hintaa sukkiin. Vissiin niitä ei sitten osteta jos ei vitosella myy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomaan markkinoilla (Hki) pienimmän myyntikojun vuokra on 3600 plus alv! 

Vierailija
24/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI OLE

Vierailija
25/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI OLE

Käys vaikka katsomassa. Netissä näkyy hinnat.

Vierailija
26/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsityöläisten arkea. Kaikki maksaa liikaa ja joka toinen sanoo että osaa itsekin tehdä. "Kyllä MINÄ TIEDÄN mitä tarvikkeet maksaa" on kuultu useamman kerran eli tällä halutaan suoraan sanoa että et ansaitse palkkaa työstäsi vaan sinun kuuluisi tehdä ilmaiseksi.

Loput onkin sitten ideavarkaissa eli kuvaavat ja tekevät itse samanlaisia. Koskee messuja, myyjäisiä, kauppoja ja kaikkia käsityöryhmiä facebookissa. Ensimmäinen kysymys ja viisitoista seuraavaa kysyy :"onko ohjetta?".

Netissä joskus olen myynyt ja halvalla menee kaupaksi. Saat oikein erityiskiitosta kun myyty niin halvalla että ostaja riemastuu kun voi myydä eteenpäin voitolla.

Ah niin, "onko ohjetta?" kysyjät...juu onhan niitä mutta kun omasta päästä tein ja kirjoitin muistiin, tosin en viitsi kirjoittaa niitä ohjeita niin selkeiksi että joku muu ymmärtäisi ja sitten vielä antaa niitä ilmaiseen jakeluun noin vaan. Ideoita on Pinterest täynnä ja sieltä olen minä vain pelkkiä kuvia katselemalla osannut tehdä ilman sen kummoisempia ohjeita.

Vierailija
27/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsityöläisten arkea. Kaikki maksaa liikaa ja joka toinen sanoo että osaa itsekin tehdä. "Kyllä MINÄ TIEDÄN mitä tarvikkeet maksaa" on kuultu useamman kerran eli tällä halutaan suoraan sanoa että et ansaitse palkkaa työstäsi vaan sinun kuuluisi tehdä ilmaiseksi.

Loput onkin sitten ideavarkaissa eli kuvaavat ja tekevät itse samanlaisia. Koskee messuja, myyjäisiä, kauppoja ja kaikkia käsityöryhmiä facebookissa. Ensimmäinen kysymys ja viisitoista seuraavaa kysyy :"onko ohjetta?".

Netissä joskus olen myynyt ja halvalla menee kaupaksi. Saat oikein erityiskiitosta kun myyty niin halvalla että ostaja riemastuu kun voi myydä eteenpäin voitolla.

Myy sitä ohjetta. Mallikappale esille ja ohje myyntiin.

Ei kukaan maksa ohjeista, koska ohjeita on netti pullollaan. Ilmaiseksi halutaan. 

Vierailija
28/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei niissä mitään järkeä olekaan, enkä oikein ymmärrä miksi ihmiset menee tuonne myymään/ostamaan yhtään mitään. Hirveä vaiva ja käteen jää myyjälle pennosia, jos sitäkään.

Itse tykkään kierrellä myyjäisiä, koska on kivaa katsoa mitä kaikkea kaunista muut on myyntiin tehneet, minulla vain ei ole varaa ostaa oikein mitään niistä. Glögimukillisen joskus ostan. Mutta näin työttömänä (ja käsityötaitoisena ja leipomistaitoisena) järki sanoisi, että yritä tienata taidoillasi lisärahaa. Tuntuu vain, että se on käytännössä mahdotonta. Netin myyntialustojen kautta taas mikään ei mene kaupaksi, koska nykyään postikulut on niin korkeat. Ap

Pitää keksiä tuote jota voi postittaa kirjeenä niin saa myytyä netissäkin. Paketit on hinnoiteltu ulos jo aikoja sitten. Ainoastaan noiden alustoj

Kaksi postimerkkiä on viisi euroa. Mikään ei paina kuorineen alle 50 grammaa eli yhden merkin verran. Vitonen on jo liian iso postikulu. 

Vierailija
29/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän se ole pakko mennä myymään jos ei tienaa.

Ei ole ei, enkä nyt sitten menekään, kun ei one järkeä mennä. Harmittaa vain, kun näin työttömänä olisi kiva jostain vähän yrittää saada lisärahaa ja olen siis oikeasti ihan taitava niissä mitä teen. Tämä nyt oli vain tällainen avautuminen pettymyksen vuoksi tämä aloitus. Ap

On kyllä harmi. Olen joskus kierrellyt myyjäisiä ja ajatellut, kuinka paljon myyjillä jää tavaraa käsiin. 

Toivottavasti löytäisit edullisen myyntipaikan, jotta vähän saisit lisärahaa jouluksi 

Vierailija
30/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulujen myyjäiset on osin huijausta. Ei ne tiikerikakut ja saaristolaisleivät oikeasti mene kaupaksi, vaan muut luokan vanhemmat ostaa ne itse pois kuleksimasta.

Leipojat sitten luulevat, että menekki on hyvä ja leipovat seuraavana vuonna taas. Reiluinta olisi, että se, joka leipoo, myy itse tuotteensa. Joka ei halua leipoa, pistää rahaa tilille.

Olen ymmärtänyt, että monet vanhemmat haluaisivat mieluummin antaa rahaa, jos kerätään varoja luokkaretkeen tai muuhun. Tämä siksi, että lasten vanhemmat ovat stressaantuneita ja uupuneita. Mutta sitä ei sallita vaan kaikkien pitäisi osallistua siihen. Sama tilanne lienee myös urheiluseurojen varainkeruussa.

Vierailija
31/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ei, enkä nyt sitten menekään, kun ei one järkeä mennä. Harmittaa vain, kun näin työttömänä olisi kiva jostain vähän yrittää saada lisärahaa ja olen siis oikeasti ihan taitava niissä mitä teen. Tämä nyt oli vain tällainen avautuminen pettymyksen vuoksi tämä aloitus. Ap

Kuule on hyvä että et mene. Muuten työkkäri boi katsoa sinut käsityöyrittäjäksi ja mites ne verot niistä voitoista? 

Vierailija
32/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä harmi. Olen joskus kierrellyt myyjäisiä ja ajatellut, kuinka paljon myyjillä jää tavaraa käsiin. 

Toivottavasti löytäisit edullisen myyntipaikan, jotta vähän saisit lisärahaa jouluksi 

Kiitos tsempistä! Joissain tuotteissa ei haittaa, jos jää tavaraa käsiin, koska voi myydä niitä myöhemmin muualla. Mutta etenkin leivotuissa tuotteissa (joulukakut ym.), tulee hävikkiä niistä mitkä ei mene. Ja hävikkiin menneiden raaka-ainekulut pitäisi olla itse asiassa myytyjen tuotteiden hinnassa huomioituna. Mutta kun näin ei voi tehdä, kun kukaan ei ostaisi niillä hinnoin mitään, niin myyjä voi jäädä tappiolle. Ap

Vierailija
33/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule on hyvä että et mene. Muuten työkkäri boi katsoa sinut käsityöyrittäjäksi ja mites ne verot niistä voitoista? 

Mistä työkkäri saisi tietää, että olen ollut jossain myyjäisissä myymässä? Ei mistään. Ja jos luit aloituksen, niin voittahan ei käytännössä saa. Niin ei kyllä tarvitse mitään verojakaan miettiä. Ap

Vierailija
34/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöydän ja tilan vuokralle antaja tienaa.

Kirpputorilla myytiin esim.tyhjiä pilttipurkkeja kalliimmalla kuin mitä kaupassa täysiä eli ei liene kovin tuottavaa myyjälle.Kirpputoriyrittäjä saa kuitenkin pöytävuokransa riippumatta siitä, miten myyjällä kauppa käy.

Vierailija
35/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"OIII kuinka kiva, kato Maija kuinka kiva, täytyypä varastaa idea."

Vierailija
36/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulujen myyjäiset on osin huijausta. Ei ne tiikerikakut ja saaristolaisleivät oikeasti mene kaupaksi, vaan muut luokan vanhemmat ostaa ne itse pois kuleksimasta.

Leipojat sitten luulevat, että menekki on hyvä ja leipovat seuraavana vuonna taas. Reiluinta olisi, että se, joka leipoo, myy itse tuotteensa. Joka ei halua leipoa, pistää rahaa tilille.

Olen ymmärtänyt, että monet vanhemmat haluaisivat mieluummin antaa rahaa, jos kerätään varoja luokkaretkeen tai muuhun. Tämä siksi, että lasten vanhemmat ovat stressaantuneita ja uupuneita. Mutta sitä ei sallita vaan kaikkien pitäisi osallistua siihen. Sama tilanne lienee myös urheiluseurojen varainkeruussa.

Täältä löytyy mokkapaloista pitkä ketju. Joku oli käynyt ostamassa myyjäisiin myytävät leipomosta 😀

Vierailija
37/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä työkkäri saisi tietää, että olen ollut jossain myyjäisissä myymässä? Ei mistään. Ja jos luit aloituksen, niin voittahan ei käytännössä saa. Niin ei kyllä tarvitse mitään verojakaan miettiä. Ap

Lukee sun instagram-sivuja.

Vierailija
38/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään siis, että olen työtön ja yritän keksiä pientä lisätienestiä. Mutta ei ainakaan itse tehtyjen tuotteiden myynti ole sitä. Ap

Opettele tekemään digitaalisia tuotteita ja myy niitä Etsyssä. YouTubesta löytyy englanniksi opastus. Digitaalisissa tuotteissa se hyvä puoli että saman tuotteen voi myydä vaikka kuinka moneen kertaan uudestaan.

Vierailija
39/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy sitä ohjetta. Mallikappale esille ja ohje myyntiin.

Ei kukaan maksa ohjeista, koska ohjeita on netti pullollaan. Ilmaiseksi haluta

Kyllä ainakin ompelupuolella ohjeista ja kaavoista maksetaan. Maksulliset pdf-kaavat on nykyään yleisiä ja niitä käytetään jopa enemmän kuin lehtien kaavoja.

Vierailija
40/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"OIII kuinka kiva, kato Maija kuinka kiva, täytyypä varastaa idea."

Sepä se kun moni osaa itsekin tehdä samaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi