Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjäisissä ei tienaa mitään

Vierailija
18.11.2024 |

Meilläpäin pienimmissäkin (esim. koulujen ja marttojen järjestämissä) myyjäisissä pöytävuokra on siltä muutamalta tunnilta 40-50 euroa. Teen eräitä jouluisia tuotteita, jotka kyllä menevät kaupaksi, kunhan hinta on edullinen. Mutta raaka-aineet niihin on nykyään aika kalliita! Tuotteista voi pyytää vain vähän enemmän kuin raaka-aineet, muuten kukaan ei osta. Jos raaka-aineet on 5 e, niin menee 6 e kaupaksi. Tai jos raaka-aineet on 20 e niin menee hintaan 20-23 e kaupaksi (jos silläkään). Olen taitava tekijä ja laitan kauniit kääreet. Mutta pitäisi siis myydä ensin noin 40 tuotetta ennen kuin pöytävuokra olisi katettu, sitten muutama lisää että bensat myyjäisiin ja takaisin tulee katetuksi. Vasta sen jälkeen voi tienata jotain. Ja myyjäisissä ei saa kyllä millään myytyä kovin paljoa, koska niissä ei yksinkertaisesti käy kuin joitain satoja ihmisiä, eikä kaikki tietenkään osta sitä mitä minä myyn. Joten mitä järkeä?

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Oon aina käynyt oman pinkupaikkakunnan joulumyyjäisissä ja ostanut muutaman kuivakakun, karjalanpiirakoita, piparit ja pikkuleivät jouluksi, ovikranssin, joskus myös kynttilöitä, ruisleivän, pullia, torttuja, piparitalon. Rahaa on palanut paljon, koska esim tavallisista kuivakakuista pyydetään useinmiten 10-15 e ja niihin nyt menee jauhoa, munaa, sokeria ja mausteita. Joten voittoa kyllä pitäisi jäädä. Musta on vaan kiva käydä, tulee joulumieli ja saan jouluksi kotitekoista, kun en ite kerkii tehä. Mut luulisin voittoakin myyjille tulevan, jos vaan kauppa käy. Toki kilpailu on kovaa, kun kaikilla samoja tuotteita tarjolla.

Vierailija
82/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea käydä myyjäisissä, kun myyjät siellä odottaa toiveikkaina, että tuotteet kävisi hyvin kaupaksi. Tuntuu pahalta olla ostamatta ja vain katsella. Kun itsekin joskus ollut myyjänä, niin tiedän miltä se tuntuu kun ihmiset vaan katselee ja kävelee ohi :(

Minulla ei ole rahaa ostaa. Mutta tekisi mieli käydä myyjäisissä tunnelman vuoksi ja vain katselemassa. Eikö se ole sallittua sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho! Oon aina käynyt oman pinkupaikkakunnan joulumyyjäisissä ja ostanut muutaman kuivakakun, karjalanpiirakoita, piparit ja pikkuleivät jouluksi, ovikranssin, joskus myös kynttilöitä, ruisleivän, pullia, torttuja, piparitalon. Rahaa on palanut paljon, koska esim tavallisista kuivakakuista pyydetään useinmiten 10-15 e ja niihin nyt menee jauhoa, munaa, sokeria ja mausteita. Joten voittoa kyllä pitäisi jäädä. Musta on vaan kiva käydä, tulee joulumieli ja saan jouluksi kotitekoista, kun en ite kerkii tehä. Mut luulisin voittoakin myyjille tulevan, jos vaan kauppa käy. Toki kilpailu on kovaa, kun kaikilla samoja tuotteita tarjolla.

Jos kuivakakku maksaa 10 euroa, niin siitä ei kyllä voittoa jää. Munat, sokeri, voi, siirappi, joulumausteet (mahdolliset rusinat) ym plus sähkö paistamiseen ja sellofaanikääre maksaa melkeimpä tuon kympin. 

Vierailija
84/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin köyhä työtön ja yritin kerätä rahaa myyjäisillä. Hyvä jos sain omani pois. Kävi kalliiksi. Lopetin nopeasti.

Ihmettelen miten niin monilla on varaa kiertää myymässä, onko se joku harrastus vai mikä?

Vierailija
85/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä mitää järkeä olekaan.

Vierailija
86/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin köyhä työtön ja yritin kerätä rahaa myyjäisillä. Hyvä jos sain omani pois. Kävi kalliiksi. Lopetin nopeasti.

Ihmettelen miten niin monilla on varaa kiertää myymässä, onko se joku harrastus vai mikä?

Varmaan se on lähinnä harrastus. Eikä voittoa odotakaan, vaan harrastuksistahan on aina kuluja, eli normisettiä tehdä tappiolla. Onpahan saanut harrastaa kuitenkin asiaa mistä tykkää.

Vierailija
87/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kuivakakku maksaa 10 euroa, niin siitä ei kyllä voittoa jää. Munat, sokeri, voi, siirappi, joulumausteet (mahdolliset rusinat) ym plus sähkö paistamiseen ja sellofaanikääre maksaa melkeimpä tuon kympin. 

Höpö höpö. Ei siihen yhteen kakkuun uppoa koko jauhopakettia, eikä kennollista kananmunia. Ei varmana mene kymppiä yhden kuivakakun raaka-aineisiin. Leivon kyllä paljon itsekin ja itse leipomalla säästää paljon. Kaupasta ja myyjäisistä en raskisi ostaa. Ite en  tosi kyllä kympillä oo kakkua nähnyt myyjäisissä, 12-18 e useinmiten.

Vierailija
88/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noiden koulun myyjäisten sijaan kannattaisi omassa luokassa pitää myyjäiset, joissa vanhemmat myisi toisilleen kupin vettä hanasta vaikka 20 eurolla.

Pääsisi kaikki paljon helpommalla, mutta olisi muodollisesti myyty jotain.

Miksi pitäisi myydä jotakin muodollisesti tai vähemmän muodollisesti?

Vierailija
89/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut eläkeläisrouvat käy omia tekeleitään myymässä joulumyyjäisissä. Ei ne koskaan sillä mitään tienaa. Niille se on ajankulua, sisältöä elämään ja mahdollisuus tavata ihmisiä.

Vierailija
90/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään siis, että olen työtön ja yritän keksiä pientä lisätienestiä. Mutta ei ainakaan itse tehtyjen tuotteiden myynti ole sitä. Ap

Ei ole, katkerasti selvisi minullekkin. Pöytäkaveri teki suhteellisen helppoja metalli- ja puutöitä ja myi ihan kivasti mutta mun kangastyöt ja askartelut ei myyneet yhtään ja tuli ns takkiin. Jouduin myymään alehinnalla enkä saanut omia pois.

Kaveri vielä kehuskeli rahoillaan koko matkan ja mua melkein itketti kun viimeiset rahani meni materiaaleihin. Ei koskaan enää.

Vierailija
91/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän pitää laskea päälle pöytävuokra ja tosiaan kuten ap tai joku täällä jo laittoi, niin myymättä jääneiden ja siksi roskiin menevien kakkujen raaka-ainekulut. Myyjille jää yleensä paljon myymättä tavaraa.

Vierailija
92/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutut eläkeläisrouvat käy omia tekeleitään myymässä joulumyyjäisissä. Ei ne koskaan sillä mitään tienaa. Niille se on ajankulua, sisältöä elämään ja mahdollisuus tavata ihmisiä.

Tämä. Jos joku luulee menevänsä jotain tienaamaan niin tulee kyllä pettymään. 

Vierailija
93/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä myyjäisissä järkeä on, mutta sinun tekemisessä ei!

Mitä järkeä niissä on?

Vierailija
94/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin joskus kauan sitten, kun myyjäiset oli ns. "normi" juttuja, niin leivonnaiset eivät jääneet myyjälle käteen, vaan pöytä tuli myytyä tyhjäksi ennen myyjäisten loppumista.

Vierailija
95/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä niissä on?

Aikanaan martat sun muut urheiluseurat ja yhdistykset ovat keränneet niiden avulla varoja toimintaansa. Tuotteet ovat aikanaan menneet ihan hyvin kaupaksi ja muutenkin myyjäiset ovat olla mukavia tapahtumia ja kokoontumisia. Nykyään kaupat ovat auki aamusta iltaan ja niiden valikoimat ovat niin laajat, jolloin on helpompaa ja halvempaa ostaa kaupasta. Sinällään on vielä jäljellä joitakin myyjäisiä ja markkinatapahtumia, joissa on sitä fiilistä ja kokoontumisen meininkiä.

Vierailija
96/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä niissä on?

Aikanaan martat sun muut urheiluseurat ja yhdistykset ovat keränneet niiden avulla varoja toimintaansa. Tuotteet ovat aikanaan menneet ihan hyvin kaupaksi ja muutenkin myyjäiset ovat olla mukavia tapahtumia ja kokoontumisia. Nykyään kaupat ovat auki aamusta iltaan ja niiden valikoimat ovat niin laajat, jolloin on helpompaa ja halvempaa ostaa kaupasta. Sinällään on vielä jäljellä joitakin myyjäisiä ja markkinatapahtumia, joissa on sitä fiilistä ja kokoontumisen meininkiä.

Joku Tuomaan markkinat Senaatintorilla on vielä suosittu ja varmaan Porvoon joulumarkkinat, mutta tavalliset myyjäiset kyllä hiipuu pois, ei niissä vain enää käy kauppa.

Vierailija
97/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä niissä on?

Eli niissä on järkeä kun myytiin kannatti joskus kauan sitten. Tämä on asia jota ymmärrän tuossa järkevyydessä kaikkein vähiten. Joskus on luotuvuttava ajatuksesta että se joka toimi joskus on pakko toimia ja olla järkevää edelleen.

Vierailija
98/138 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei niissä mitään järkeä olekaan, enkä oikein ymmärrä miksi ihmiset menee tuonne myymään/ostamaan yhtään mitään. Hirveä vaiva ja käteen jää myyjälle pennosia, jos sitäkään.

Mikäli tykkäät leipoa/tehdä käsitöitä, niin myyjäiset voivat tarjota mahdollisuuden kivalle tekemiselle ilman kuluja. 

Vierailija
99/138 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistykset myyvät myyjäisissä paljon arpoja ja niillä tienaa hyvin varsinkin jos arvottava tavara on pääasiassa lahjoituksena saatua tai talkootyönä valmistettua ja jos arvan hinta on vain pari euroa moni ostaa useamman arvan ja siitä kertyy nopeasti enemmänkin rahaa minkä järjestö voi käyttää hyväntekeväisyyteen tai harrastelijaseura harrastuksen tukemiseen. Vinkiksi kädentaitajille; käsityöläisten myyjäisissä/markkinoilla pöydät notkuvat villasukkia ja lapasia, mutta kysyntää voisi olla myös pipoilla ja kaulahuiveilla ja nyt myös kaulureilla, mutta näitä on harvoin tarjolla.

Vierailija
100/138 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsityöläisten arkea. Kaikki maksaa liikaa ja joka toinen sanoo että osaa itsekin tehdä. "Kyllä MINÄ TIEDÄN mitä tarvikkeet maksaa" on kuultu useamman kerran eli tällä halutaan suoraan sanoa että et ansaitse palkkaa työstäsi vaan sinun kuuluisi tehdä ilmaiseksi.

Loput onkin sitten ideavarkaissa eli kuvaavat ja tekevät itse samanlaisia. Koskee messuja, myyjäisiä, kauppoja ja kaikkia käsityöryhmiä facebookissa. Ensimmäinen kysymys ja viisitoista seuraavaa kysyy :"onko ohjetta?".

Netissä joskus olen myynyt ja halvalla menee kaupaksi. Saat oikein erityiskiitosta kun myyty niin halvalla että ostaja riemastuu kun voi myydä eteenpäin voitolla.

Joo, kaikki tuo on kuultu. Tullaan pöydän ääreen toteamaan että mehän osataan tehdä tällaisia itsekin, tai kysytään miten myyjä on tehnyt tuotteen, missä ohje, mistä löytyy materiaalit. Otetaan vielä lähikuva tuotteesta. Myyjän ei tulisi saada yhtään ns. voittoa tuotteesta, asiakashan löytää ''samanlaisen'' halpakaupasta tai voi ostaa materiaalit halvemmalla ja tehdä itse. Yhtään ei ajatella että myyjän pitää maksaa tuotteen materiaalin lisäksi myyntipöydästä, bensakuluista, jopa eväistä jos on koko päivän tapahtuma ja joskus jopa yöpymisestä vieraalla paikkakunnalla jos on kahden päivän tapahtuma.

On myös toki ihaniakin asiakkaita, sellaisia jotka sanovat jotain mukavaa ja sellaisia jotka ostavat koska tykkäävät tuotteestasi, huolimatta siitä että ehkä osaisivat tehdä samanlaisen itsekin kunhan ensin ostaisivat materiaalit ja työvälineet, opettelisivat tekniikan ja harjoittelisivat jonkin aikaa. Jotkut myös tietävät omat rajoitteensa ja myöntävät että heillä ei olisi koskaan kärsivällisyyttä oikeasti itse tehdä samanlaisia, ei samanlaista pikkutarkkuutta tai yhtä hyvää värisilmää jne. ja ostavat mielellään muilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä