Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjäisissä ei tienaa mitään

Vierailija
18.11.2024 |

Meilläpäin pienimmissäkin (esim. koulujen ja marttojen järjestämissä) myyjäisissä pöytävuokra on siltä muutamalta tunnilta 40-50 euroa. Teen eräitä jouluisia tuotteita, jotka kyllä menevät kaupaksi, kunhan hinta on edullinen. Mutta raaka-aineet niihin on nykyään aika kalliita! Tuotteista voi pyytää vain vähän enemmän kuin raaka-aineet, muuten kukaan ei osta. Jos raaka-aineet on 5 e, niin menee 6 e kaupaksi. Tai jos raaka-aineet on 20 e niin menee hintaan 20-23 e kaupaksi (jos silläkään). Olen taitava tekijä ja laitan kauniit kääreet. Mutta pitäisi siis myydä ensin noin 40 tuotetta ennen kuin pöytävuokra olisi katettu, sitten muutama lisää että bensat myyjäisiin ja takaisin tulee katetuksi. Vasta sen jälkeen voi tienata jotain. Ja myyjäisissä ei saa kyllä millään myytyä kovin paljoa, koska niissä ei yksinkertaisesti käy kuin joitain satoja ihmisiä, eikä kaikki tietenkään osta sitä mitä minä myyn. Joten mitä järkeä?

Kommentit (138)

Vierailija
41/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei niissä mitään järkeä olekaan, enkä oikein ymmärrä miksi ihmiset menee tuonne myymään/ostamaan yhtään mitään. Hirveä vaiva ja käteen jää myyjälle pennosia, jos sitäkään.

Itse tykkään kierrellä myyjäisiä, koska on kivaa katsoa mitä kaikkea kaunista muut on myyntiin tehneet, minulla vain ei ole varaa ostaa oikein mitään niistä. Glögimukillisen joskus ostan. Mutta näin työttömänä (ja käsityötaitoisena ja leipomistaitoisena) järki sanoisi, että yritä tienata taidoillasi lisärahaa. Tuntuu vain, että se on käytännössä mahdotonta. Netin myyntialustojen kautta taas mikään ei mene kaupaksi, koska nykyään postikulut on niin korkeat. Ap

No tuo on pienessä mittakaavassa se ongelma, miksi työtön ei voi itseään työllistää/yrittää. Kun tulee niin sootanasti tappiota koko ajan. Ei niinku huvita tehdä työtä, kun joutuu maksamaan siitä, että tekee työtä. Jos alkuun on työtön ollut, on niin pienet rahat ihmisellä, että saa tehdä ihan muutaman vuoden ennen kuin kääntyy plussalle eli ensin isompi tappio, sitten pienempi tappio, sitten plusmiinus nolla ja sitten kääntyy plussalle, jos ei ole jo lopettanut. 

Vierailija
42/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsityöläisten arkea. Kaikki maksaa liikaa ja joka toinen sanoo että osaa itsekin tehdä. "Kyllä MINÄ TIEDÄN mitä tarvikkeet maksaa" on kuultu useamman kerran eli tällä halutaan suoraan sanoa että et ansaitse palkkaa työstäsi vaan sinun kuuluisi tehdä ilmaiseksi.

Loput onkin sitten ideavarkaissa eli kuvaavat ja tekevät itse samanlaisia. Koskee messuja, myyjäisiä, kauppoja ja kaikkia käsityöryhmiä facebookissa. Ensimmäinen kysymys ja viisitoista seuraavaa kysyy :"onko ohjetta?".

Netissä joskus olen myynyt ja halvalla menee kaupaksi. Saat oikein erityiskiitosta kun myyty niin halvalla että ostaja riemastuu kun voi myydä eteenpäin voitolla.

"OIII kuinka kiva, kato Maija kuinka kiva, täytyypä varastaa idea."

Sepä se kun moni osaa itsekin tehdä samaa.

Luulee osaavansa. Perusaskartelija ei todellakaan saa aikaan sellaista tuotetta, minkä rakenteen ja työtapojen kehittämiseen olen käyttänyt tuntikausia aikaa. Tetysti itsekin saan ideoita muiden tekemistä, mutta ne ovat ideoita, eivät kopioita. Ja varsinkaan en kehtaisi mennä sanomaan kenellekään päin naamaa, että aion varastaa hänen ideansa, saati että olisi pokkaa ottaa vielä kuva ettei yksityiskohdat unohdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset menisi kirppikselle myymään tuotteitasi? Viikon kirppispöytä maksaa suunnilleen 25 euroa, eikä tarvitse kuin käydä täyttämässä pöytää välillä. Niin minä teen marras-joulukuussa itse tekemilläni tuotteilla.

Vierailija
44/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöydän ja tilan vuokralle antaja tienaa.

Kirpputorilla myytiin esim.tyhjiä pilttipurkkeja kalliimmalla kuin mitä kaupassa täysiä eli ei liene kovin tuottavaa myyjälle.Kirpputoriyrittäjä saa kuitenkin pöytävuokransa riippumatta siitä, miten myyjällä kauppa käy.

Olen myynyt kirpparilla. Se oli yleensä plusmiinusnolla, kun käytti siihen paljon aikaa. Jos ei käyttänyt aikaa, saattoi mennä hieman tappiolle. Harvoin pääsi voitolle. Se oli vaan harrastus, jolla ei tienannut. Pitkällä aikavälillä se oli kuin veikkauksen pelit, että sai satunnaisia voittoja, mutta jäi kuitenkin enemmän miinukselle, koska kuluja tuli niin paljon. Kirppis oli lähellä mun kotia ja siinä tuli sillai muuten vaan käytyä myös, niin mikäpä sitten oli pitää omaa myyntipöytää samalla. Mutta ainoa joka kirppiksellä tienaa, on yleensä se omistaja ja siis pöytien vuokraaja. 

Vierailija
45/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset menisi kirppikselle myymään tuotteitasi? Viikon kirppispöytä maksaa suunnilleen 25 euroa, eikä tarvitse kuin käydä täyttämässä pöytää välillä. Niin minä teen marras-joulukuussa itse tekemilläni tuotteilla.

Saako kirppiksellä tehtyä voittoa,vai meneekö materiaalien hinnalla?

Vierailija
46/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä myyt?

No aloituksessahan se todettiin, että jouluisia tuotteita. Torttua jne...

Vierailija
47/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjäisissä on puuduttavan paljon samoja tuotteita vuodesta toiseen. Villasukkapainajainen! Aika monella on niitä vino pino sukulaisilta lahjaksi saatuina tai itse tehtyinä. Uudet ideat ovat vähissä....

Vierailija
48/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuotteet sellaisia, että valmiiden sijasta voisit myydä tarvikepaketin, missä on täsmämäärä materiaaleja ja ohje?

Vierailija
49/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Myyjäisten järjestäjä tienaa, muut yleensä ei. Testasin joskus parikymppisenä ja opon tuon. Sen jälkeen pysynyt myyjäisistä kaukana myyjäosapuolena.

Vierailija
50/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neulon villasukkia hyvistä langoista. Myynnillä ei tienaa, joten annan niitä tarvitseville.

Anoppini on taitava tekemään villasukkia. Hän oli viime jouluna kolmen päivän verran joulumarkkinoilla myymässä sukkia, ja sanoi että ei mennyt kaupaksi kuin muutamia. Oli laittanut lankojen ostohinnan päälle vain vähän lisää hintaa sukkiin. Vissiin niitä ei sitten osteta jos ei vitosella myy.

Ostan kyllä villasukat ja lähes joka talvi lapaset, jos on laadukasta lankaa. Valitettavasti nykypäivänä ei enää ole vaan on ihan itse neulottu jostain huonolaatuisesta sekoitteesta, joka ehkä jopa on tilattu temusta. Muuten olen ostanut kaikki lapset neulottuina koko aikuiselämän ajan tai saanut lahjaksi, että joku muu on ostanut myyjäisistä. Mutta pitää ne sitten olla myös hyvälaatuista lankaa, jotta kestää käyttöä ja edes villapesun. Nykyään neulojat neuloo huonoilla materiaaleilla, pistää käsityöstä hintalisän ja sitten ihmettelee, kun ei kauppa käy. Kyllä minä niitä ostan, mutta en kaikilta. Hyvälaatuisia ostan. Hyvälaatuiset lapaset kestää yleensä noin kaksi talvea ja lisäksi syksyä/kevättä jokapäiväisessä käytössä ja pesut lisäksi. 

Vierailija
51/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä myyjäisissä järkeä on, mutta sinun tekemisessä ei!

Vierailija
52/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis myyt leivonnaisia hyllykirppiksellä? hakeudu hoitoon ja nopeasti!

Vierailija
53/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta askartelumateriaalisi temusta. Jäät heti voitolle.

Vierailija
54/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuotteet sellaisia, että valmiiden sijasta voisit myydä tarvikepaketin, missä on täsmämäärä materiaaleja ja ohje?

Ei ole! Paras tapa auttaa on just let it be!

Vierailija
55/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsityöläisten arkea. Kaikki maksaa liikaa ja joka toinen sanoo että osaa itsekin tehdä. "Kyllä MINÄ TIEDÄN mitä tarvikkeet maksaa" on kuultu useamman kerran eli tällä halutaan suoraan sanoa että et ansaitse palkkaa työstäsi vaan sinun kuuluisi tehdä ilmaiseksi.

Loput onkin sitten ideavarkaissa eli kuvaavat ja tekevät itse samanlaisia. Koskee messuja, myyjäisiä, kauppoja ja kaikkia käsityöryhmiä facebookissa. Ensimmäinen kysymys ja viisitoista seuraavaa kysyy :"onko ohjetta?".

Netissä joskus olen myynyt ja halvalla menee kaupaksi. Saat oikein erityiskiitosta kun myyty niin halvalla että ostaja riemastuu kun voi myydä eteenpäin voitolla.

"OIII kuinka kiva, kato Maija kuinka kiva, täytyypä varastaa idea."

Sepä se kun

Voi kun ei se kaikille ole niin justiinsa että se itse tekemä on niin priimaa, moni tekee harrastuksena. Entä sitten vaikka on monta tekijää? Kismittääkö sinua niin paljon ettet saa omiasi myytyä vai mikä?

Vierailija
56/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei niissä ole ikinä tienannut. Parempi lahjoittaa vaan suoraan raaka-aineiden hinta + muutama kymppi säästyneestä ajasta luokkaretkikassaan, urheiluseuralle tai mille tahansa yhdistykselle, jonka myyjäisiin pyydetään osallistumaan.

Totta tuo, siis koskien noita varainkeruumyyjäisiä. Itse tarkoitin lähinnä niitä myyjäisiä, jossa myyjä pitää itse tienestit, maksaa pöytävuokran. Ap

Tuo mistä ap puhuu on kirpputori, eikä mitkään myyjäiset.

Vierailija
57/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöydän ja tilan vuokralle antaja tienaa.

Kirpputorilla myytiin esim.tyhjiä pilttipurkkeja kalliimmalla kuin mitä kaupassa täysiä eli ei liene kovin tuottavaa myyjälle.Kirpputoriyrittäjä saa kuitenkin pöytävuokransa riippumatta siitä, miten myyjällä kauppa käy.

Olen myynyt kirpparilla. Se oli yleensä plusmiinusnolla, kun käytti siihen paljon aikaa. Jos ei käyttänyt aikaa, saattoi mennä hieman tappiolle. Harvoin pääsi voitolle. Se oli vaan harrastus, jolla ei tienannut. Pitkällä aikavälillä se oli kuin veikkauksen pelit, että sai satunnaisia voittoja, mutta jäi kuitenkin enemmän miinukselle, koska kuluja tuli niin paljon. Kirppis oli lähellä mun kotia ja siinä tuli sillai muuten vaan käytyä myös, niin mikäpä sitten oli pitää omaa myyntipöytää samalla. Mutta ainoa joka kirppiksellä tienaa, on

Sama kokemus, siksi heitän tavaroita ennemmin roskiin kuin vien kirpparille. Pienempi vaiva.

Vierailija
58/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei niissä ole ikinä tienannut. Parempi lahjoittaa vaan suoraan raaka-aineiden hinta + muutama kymppi säästyneestä ajasta luokkaretkikassaan, urheiluseuralle tai mille tahansa yhdistykselle, jonka myyjäisiin pyydetään osallistumaan.

Totta tuo, siis koskien noita varainkeruumyyjäisiä. Itse tarkoitin lähinnä niitä myyjäisiä, jossa myyjä pitää itse tienestit, maksaa pöytävuokran. Ap

Tuo mistä ap puhuu on kirpputori, eikä mitkään myyjäiset.

Ei ole kirpputori vaan myyjäiset.

Vierailija
59/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän se ole pakko mennä myymään jos ei tienaa.

Ei ole ei, enkä nyt sitten menekään, kun ei one järkeä mennä. Harmittaa vain, kun näin työttömänä olisi kiva jostain vähän yrittää saada lisärahaa ja olen siis oikeasti ihan taitava niissä mitä teen. Tämä nyt oli vain tällainen avautuminen pettymyksen vuoksi tämä aloitus. Ap

Hesarissa oli juuri juttu amerikkalaisperheestä: perheen äiti teki tyttärensä kanssa joulukortteja ja muita juttuja ja tienasi 450 dollaria. Suomessa ei pienimuotoinenkaan rahanhankinta kannata! 

Vierailija
60/138 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä myyt?

No aloituksessahan se todettiin, että jouluisia tuotteita. Torttua jne...

No, jouluiset tuotteet voivat olla vaikkapa: joululiinat, jouluiset patalaput, joulusukat, erilaisia kudottuja jouluisia villasukkia-tai paitoja jne

Onko sulla ainoa aloituksesta mieleen tullut tuote oikeasti tuote joulutorttu????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi