Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättilakot tulossa? Tiedotustilaisuus iltapäivällä

Kommentit (560)

Vierailija
461/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.

Hus irtisanoo hoitajia. 

Jatkossa voi tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta, jos on tarve. 

Määräaikainen hoitaja ei kehtaa niin saikuttaa, kun ei sitten saa välttämättä uutta työsopimusta ja tuet on leikattu ja asuntovelat painaa päälle. 

Vierailija
462/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakistanista 1 000 000 ahkeraa Suomeen, niin johat palkat laskevat ja lakot loppuvat!

Pieniä lieveilmimiöitä voi tulla. Nyt wolt kuskitkin jo lakkoilee orjapalkkansa vuoksi ja niitä on vain muutama.

Miljoona pakistanilaista ei lakkoile. Ne ottaa torrakot ja kaappaa vallan.

Loppuu se jäyhä tylsä rauhallinen suomalaisen päivärytmi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hus irtisanoo hoitajia. 

Määräaikainen hoitaja ei kehtaa niin saikuttaa, kun ei sitten saa välttämättä uutta työsopimusta ja tuet on leikattu ja asuntovelat painaa päälle. 

Siirtymävaiheessa voi olla noin. Jatkossa ei hullukaan ota enää asuntovelkaa. Helpompaa vaihtaa työpaikkaa sitten vaikka viikottain

Vierailija
464/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hus irtisanoo hoitajia. 

Siirtymävaiheessa voi olla noin. Jatkossa ei hullukaan ota enää asuntovelkaa. Helpompaa vaihtaa työpaikkaa sitten vaikka viikottain

No, ei ole. Jos irtisanoo itsensä niin tulee karenssi. 

Vierailija
465/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joustoja täytyy tulla myös työntekijälle. Mahdollisuus vaihtaa työpaikkaa lennossa, jos paremman löytää.

Aamulla ilmoitat jos jaksat, että meneetkin toisen palvelukseen. 

Vierailija
466/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri ei tarjoa mitään töitä. Niitä haetaan itse. 

Työkkäri voi lähettää työtarjouksen, mutta se tarkoittaa, että pitää tehdä siihen paikkaan työhakemua tai tulee karenssi.

Viimeksi kun lähetettiin työtarjous osa-aikatöihin niin hakijoita oli 60.

Eli en päässyt. 

Eli työtarjous ei tarkoita, että sinulle yksin tarjottaisiin jotain työpaikkaa, vaan hakijoita voi olla satoja. 

Vierailija
467/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joustoja täytyy tulla myös työntekijälle. Mahdollisuus vaihtaa työpaikkaa lennossa, jos paremman löytää.

Aamulla ilmoitat jos jaksat, että meneetkin toisen palvelukseen. 

Ei ole reilua, että vain työnantajat saa joustoja. Kyllä työntekijällä täytyy olla oikeus äänestää jaloillaan. Tässä tilanteessa kun meitä ajetaan heikompiin palkkoihin, täytyy työntekijällä olla mahdollista mennä uuteen, paremmilla ehdoilla olevaan työhön. Eikö vaan?

Vierailija
468/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri ei tarjoa mitään töitä. Niitä haetaan itse. 

Työkkäri voi lähettää työtarjouksen, mutta se tarkoittaa, että pitää tehdä siihen paikkaan työhakemua tai tulee karenssi.

Viimeksi kun lähetettiin työtarjous osa-aikatöihin niin hakijoita oli 60.

Eli en päässyt. 

Eli työtarjous ei tarkoita, että sinulle yksin tarjottaisiin jotain työpaikkaa, vaan hakijoita voi olla satoja. 

Työtarjous voi olla vaikka matematiikan opettajan paikka jota hakee sata muuta. 

Vierailija
469/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hus irtisanoo hoitajia. 

Eli sairaat hoitaa sairaalassa sairaita ja immuunipuolustukseltaan vajavaisia? Kuulostaa idioottimaiselta, mutta ok.

Vierailija
470/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkankorotukset voi osittain antaa myös vapaina. Esimerkiksi lyhyempi työaika. Ylimääräinen vapaapäivä kuukaudessa. Kyllä niitä keinoja pitäis löytyä. 

Vierailija
471/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hus irtisanoo hoitajia. 

Eli sairaat hoitaa sairaalassa sairaita ja immuunipuolustukseltaan vajavaisia? Kuulostaa idioottimaiselta, mutta ok.

No, onhan työttömiä myös työpaikoilla myös sairaaloissa töissä sairaana. 

Työtön ei saa kulukorvausta, jos sairastuu eikä ole työterveyshuoltoa ja kela vaatii sairaslomalapun. Ei ihmiset maksa 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella mistään lääkäristä. 

Itse olin ripulitaudissa töissä. 

Vierailija
472/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surullinen teidän puolesta joilla työelämä on vasta aluillaan.

t. velaton kohta 60v työnteolla vaurastunut

Vierailija
473/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hus irtisanoo hoitajia. 

No, onhan työttömiä myös työpaikoilla myös sairaaloissa töissä sairaana. 

Työtön ei saa kulukorvausta, jos sairastuu eikä ole työterveyshuoltoa ja kela vaatii sairaslomalapun. Ei ihmiset

Ei saa vaan sanoa, että on kipeä. 

Jos tekee toimistotöitä niin kyllä sitä tuolilla istuu korkeassa kuumeessa. Buranaa vaan naamaan. 

Työtön ei saa influenssa rokotusta, kun ei ole työterveyshuoltoa. 

Vierailija
474/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ollut työkokeilussa ollenkaan pois, koska tarvitsin sen 9 euron kulukorvauksen lasten vaatteisiin + silloin meni puoli palkan takia lastenhoito maksut.

Olin ripulitaudissa töissä. 

Ihmettelen rokotuspakkoa hoitajilla, koska sairaalassa olevilla työttömillä ei ole työterveyshuoltoa eikä mitään rokotuksia. 

Vierailija
475/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ollut työkokeilussa ollenkaan pois, koska tarvitsin sen 9 euron kulukorvauksen lasten vaatteisiin + silloin meni puoli palkan takia lastenhoito maksut.

Olin ripulitaudissa töissä. 

Ihmettelen rokotuspakkoa hoitajilla, koska sairaalassa olevilla työttömillä ei ole työterveyshuoltoa eikä mitään rokotuksia. 

Siis puolison palkan takia meni lastenhoitomaksut. 

Vierailija
476/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa rokotteen saa vaan tes-palkkaa saavat, joilla on työterveyshuolto.

Itse olin sairaalassa työkokeilussa työmarkkinatuella eikä siihen kuulu työterveyshuoltoa eli minulla ei ollut mitään rokotteita ja kiersin ympäri sairaalaa, kun piti hakea posteja ja sitä sun tätä. 

Vierailija
477/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tulee toimeentulotuki työt niin ei siinä mitää työterveyshuoltoa ole eli taas on työttömiä ilman rokotuksia kaikki työpaikat täynnä. 

Vierailija
478/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa tuttu työtön laittoi lääkkeitä hyllyyn ja oli kassalla ja pesi lääkkeiden mittausvälineitä.

Sellainen valkoinen takki päällä you know.

Tiukkaa. Ilmankos lääketeknikon koulutuksen saaneilla ei ole töitä, ihmettelinkin.  

Vierailija
479/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on kaiken maailman vanhusten hoitokodeissa, päiväkodeissa ja sairaaloissa ollut työkokeilussa ja kuntouttavassa jo yli kymmeneen vuotta. Ei ole mitään työterveyshuoltoa eikä koskaan elämässä ollut mitään influenssa rokotusta. 

On tullut sairastettuakin influenssa yli 10 kertaa. 

Vierailija
480/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekissa tuttu työtön laittoi lääkkeitä hyllyyn ja oli kassalla ja pesi lääkkeiden mittausvälineitä.

Sellainen valkoinen takki päällä you know.

Tiukkaa. Ilmankos lääketeknikon koulutuksen saaneilla ei ole töitä, ihmettelinkin.  

Noissa on myös työharjoittelijoita.