Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättilakot tulossa? Tiedotustilaisuus iltapäivällä

Kommentit (560)

Vierailija
421/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, en rupea liiton jäsenmaksua maksamaan, jos en saa ansiosidonnaista. Saan vuokralla asumistukea ja toimeentulotukea.

Asuntovelkaiset on huonossa asemassa, jos työehtosopimuksia ei enää ole.

Sen muutaman kympin jäsenmaksun voi vähentää veroista mutta tekee niinkuin haluaa.

Ja kyllä seuraava hallitus nollaa nämä koiruudet aika tehokkaasti että tuskin kannattaa wannabe perillis pikkuporvareiden täälläkään hihkua vielä liikaa.

Suomi on puolillaan aika helvetin vihaisia persujen äänestäjiä.

Ei sitä maksua makseta. Te tyhmät asuntovelkaiset kuulutte ytk:hon ja saatte mitä tilaatte. Loppuelämän ulosotossa vuokralla.

Vierailija
422/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ytk on työnantajien perustama kassa.

Kun liitot loppuvat niin kukaan ei aja enää palkankorotuksia eikä ole tes-palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet tyhmä 30-vuotias joka saa kohta kenkää ja uusi rakennettu omakotitalo on kohta ulosottoviraston.

Suomalaiset ovat niin negatiivista ja vahingoniloista kansaa että tekee pahaa ja oksettaa !🤢

Vierailija
424/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni tietää paljonko tuollainen 10% palkankorotus on todellisuudessa työnantajalle? Nostattamassa menoja kertaheitolla.

Se palkka, jonka työntekijä saa ei jää työnantajalla siihen. Kulujen/verojen jälkeen se hikinen 2000€/kk-palkkakin maksaa todellisuudessa n. 3000€/kk. Ihmiset eivät nyt ymmärrä ALKUUNKAAN millaisista summista me yrittäjämaailmassa puhutaan!

Ja ennen kuin joku tulee minulle lässyttämään bonuksista ja osingoista, ihan tiedoksi, että minun yrityksessäni sellaisia ei ole koskaan maksettu. Olen pienyritys, jossa maksan 2 työntekijälle + itselleni palkkaa. Palkkani on melkein lähes sama kuin muillakin. Enkä ole koskaan maksanut itselleni minkäänlaisia bonuksia!! Älkää jaksako aina yleistää mitä joku muu tekee, me kaikki emme ole samanlaisia.

Vierailija
425/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni tietää paljonko tuollainen 10% palkankorotus on todellisuudessa työnantajalle? Nostattamassa menoja kertaheitolla.

Se palkka, jonka työntekijä saa ei jää työnantajalla siihen. Kulujen/verojen jälkeen se hikinen 2000€/kk-palkkakin maksaa todellisuudessa n. 3000€/kk. Ihmiset eivät nyt ymmärrä ALKUUNKAAN millaisista summista me yrittäjämaailmassa puhutaan!

Ja ennen kuin joku tulee minulle lässyttämään bonuksista ja osingoista, ihan tiedoksi, että minun yrityksessäni sellaisia ei ole koskaan maksettu. Olen pienyritys, jossa maksan 2 työntekijälle + itselleni palkkaa. Palkkani on melkein lähes sama kuin muillakin. Enkä ole koskaan maksanut itselleni minkäänlaisia bonuksia!! Älkää jaksako aina yleistää mitä joku muu tekee, me kaikki emme ole samanlaisia.

Ja sulla ei ole yritystä, jos asiakkailla ei ole rahaa.

Suomessa kuolee 60000 ihmistä vuodessa ja asiakkaat senkun vähenee.

Vierailija
426/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku kuvittelee, että irtisanomista helpotettaessa KAIKKI saavat saman tien kenkää??

Ei työnantajan kannata hyvästä työntekijästä luopua. Mutta on ihan loistavaa, että tulee mahdollisuus helpommin irtisanoa työntekijä, joka terrorisoi koko työyhteisöä käytöksellään, eikä edes tee niitä töitään. Tähän asti tälläistä venkoilua on katseltu esim. minun työpaikalla vuosia, kun sitä ihmistä ei sieltä saa pois millään, kun irtisanonissuoja on niin vahva. Hänen takia on moni ollut sairauslomalla ja ainakin 3 henkilöä lähtenyt pois pysyvästi. Ahkeria, hyviä ja pidettyjä työntekijöitä. Ihan älytön menetys ja kuluerä työnantajalle. Yhden vaikean ihmisen takia.

Vierailija
427/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun liitot loppuvat niin kukaan ei aja enää palkankorotuksia eikä ole tes-palkkaa.

Ay- liike ajaa palkankorotuksia.

Ytk ei.

Vierailija
428/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä voi aivan hyvin itse neuvotella palkkasi.

Vierailija
429/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku kuvittelee, että irtisanomista helpotettaessa KAIKKI saavat saman tien kenkää??

Ei työnantajan kannata hyvästä työntekijästä luopua. Mutta on ihan loistavaa, että tulee mahdollisuus helpommin irtisanoa työntekijä, joka terrorisoi koko työyhteisöä käytöksellään, eikä edes tee niitä töitään. Tähän asti tälläistä venkoilua on katseltu esim. minun työpaikalla vuosia, kun sitä ihmistä ei sieltä saa pois millään, kun irtisanonissuoja on niin vahva. Hänen takia on moni ollut sairauslomalla ja ainakin 3 henkilöä lähtenyt pois pysyvästi. Ahkeria, hyviä ja pidettyjä työntekijöitä. Ihan älytön menetys ja kuluerä työnantajalle. Yhden vaikean ihmisen takia.

No, ei sua kannata enää pitää töissä, kun yli 40-vuotiaana alat sairastaa.

Luuletko olevasi joku ikinuori?

Vierailija
430/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TES:in palkat ovat muutenkin aivan naurettavan pieniä. 😂 Siinähän kustaan jo työntekijöitä linssiin ja pahasti.

En ole törmännyt yhteenkään firmaan, joka maksaisi VÄHEMMÄN kuin TES:in minimipalkka. Päin vastoin, parempaa palkkaa on saanut itse sopimalla.

Vierailija
431/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet tyhmä 30-vuotias joka saa kohta kenkää ja uusi rakennettu omakotitalo on kohta ulosottoviraston.

Huono arvaus. Olen 40v ja talo on velaton. 

Erosin liitosta kevään poliittisten lakkojen takia.

Vierailija
432/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TES:in palkat ovat muutenkin aivan naurettavan pieniä. 😂 Siinähän kustaan jo työntekijöitä linssiin ja pahasti.

En ole törmännyt yhteenkään firmaan, joka maksaisi VÄHEMMÄN kuin TES:in minimipalkka. Päin vastoin, parempaa palkkaa on saanut itse sopimalla.

Niin, nyt tulee paikallinen sopiminen ja saa palkata uusia alle tes-palkan ja moni suostuu, koska ei saa enää ansiosidonnaista.

On paljon töitä joissa pärjää kuka tahansa.

Vierailija
433/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Verohallinto jakaa potkuja ja palkkaa väkeä yhtä aikaa."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010784667.html

Vierailija
434/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sulla ei ole yritystä, jos asiakkailla

Minulla ei ole asiakkaita. Minulla on ASUKKAITA. Kiinteistöhuolto ei ole riippuvainen yksittäisten ihmisten(tässä tapauksessa asukkaiden) maksukyvystä. Töitä kyllä riittää nyt ja tulevaisuudessa, lakkoilitte kuinka paljon hyvänsä. Älä sä siitä huoli :)

Vierailija
435/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Verohallinto jakaa potkuja ja palkkaa väkeä yhtä aikaa."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010784667.html

Edes virat ei ole enää varmoja.

200 sai potkut ja saa ottaa uusia vuoden määräaikaisilla sopimuksilla sekä uusia vakituisia.

Vierailija
436/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Kyllä on. Jos vuokrat ja yhtiölainat jää maksamatta niin sulla ei kiinteistöhuollossa ole enää töitä.

Vierailija
437/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät heti aamusta vinkumassa pahaa oloaan. Onneksi meillä on hallitus, joka pistää teidät kunnolla ojennukseeeeeen 😇

Vierailija
438/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen ay-liike on jäänyt jumiin jonnekin 60-70 luvulle kielenkäytössään ja asenteessaan. Mutta tuota kait se sitten on kun kerätään klubiin vähänkoulutettuja lapsesta asti vasemmistolaisuuteen koulutettuja duunareita, pistetään osa niistä liittojen johtoon ja annetaan niille miljardien osakevarallisuus jonka osingoilla pyörittää liittoja vaikka sata vuotta ilman yhtään maksavaa jäsentä.

Eli porukka ei seuraa aikaansa ollenkaan kun ei ole pakko, ei piittaa jäsenten edusta kun ei ole pakko ja pelailee omia valtapelejään muusta piittaamatta koska miksipä ei pelailisi kun rahaa riittää.

Ihmetyttää lähinnä miksi kukaan haluaa olla tuossa pelleilyssä nykypäivänä jäsenenä kun noiden sekoilu on suoraan duunarin edun vastaista. Eikä tää älyvapaa palkkavaatimus sitä miksikään muuta, pikemminkin vaan vahvistaa tarinan todeksi.<

Pillitä poika pillitä. Kohta on Suomi kiinni ja tällä kertaa ne menee päätyyn asti. Ei ole syytä mielistellä enää konnia. Siitä ei seuraa mitään hyvää,

Vierailija
439/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän AY-liikkeet tälläkin kertaa ota takkiinsa tässä ja YTK kiittää.

Jos ei 17 vuoteen ole ollut talouskasvua niin ei sitä ei millään 10% palkankorotuksilla saavuteta jolloin yrityksiä laitetaan entistä enemmän ahtaammalle.

Vierailija
440/560 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät heti aamusta vinkumassa pahaa oloaan. Onneksi meillä on hallitus, joka pistää teidät kunnolla ojennukseeeeeen 😇

Ei vuokralla asuvilta mitään leikattu.

Mutta potkulaki tulee keväällä ja te vakituiset joudutte pihalle.

Kun olen palkkatukitöissä niin lähetän kaupunginvaltuustoon sun nimen, jos istut 30 minuuttia kahvitauolla ja viestin, että lorvit työpaikalla. 

Onnea asuntovelan maksuun 😂.

V-mäiset ajat tulossa.