Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vei eteisen pöydältä vähät rahani

Vierailija
18.11.2024 |

Jätin eilen illalla eteisen pöydälle kaksi seteliä. Itselleni pienituloisena iso summa. 

Mieheni tienaa moninkertaisesti, yli 10.000 per kk. Itse olen pitkäaikaistyötön, käytännössä työkyvytön (en vain saa työkyvyttömyyseläkettä), mutta myyn välillä vaatteitani, jotka laitan oikein huolella myyntikuntoon: pesen, huollan, kuvaan, mittaan ja myyn usein vähän alennuksella aika ison vaivan kera, ja siitä nuo pari seteliä tulivat.

Mutta olin ostanut miehen rahoilla ruokaa ja yhden edullisen joululahjan (käytetyn lämpimän vaatteen).

Siivosin kuitenkin koko talon ja tarjosin miehelle palveluksia, joita ei halunnut, koska halusi nukkua. Ja valitti, että olin käyttänyt rahojaan (vaikka piti kyllä olla ihan sovittu asia, että niin joudun tekemään). 

Sanoin, että vie sitten ne mun kovalla työllä ansaitsemani vähät rahat siitä eteisestä, jos ihan pakko on. Mutta en uskonut, että on oikeasti niin raukkamainen, että ne vie. Mutta vei.

Saa oikein miekellään kommentoida, jos on jotain muuta rakentavaa sanottavaa, kuin että eroa tai että älä lokkeile. Tiedän jo nuo vastaukset.

Itselleni pääasia, että sain avautua tästä, kun usko menee ihmisiin niin täysin tällä tavoin eläessä.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on muuten miehen aloitus. Tuo "tarjosin palveluksia".

Vierailija
42/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käyttänyt miehen rahoja ilman lupaa, siinäpä se. Oli sovittu asia, vaikka ei mikään tarkka sovittu summa. Sanoin sen jo aiempana.

Ap

Eli käytit miehen rahoja monta kertaa enemmän kuin siihen asiaan olisi oikeasti tarvittu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan työmarkkinatukea. Vastauksena kysyjälle (en ole varma miten tämä vastausfunktio täällä toimii, en ole vuosiin kirjoittanut mitään). En mitään muita tukia mihinkään.

Ap

Vierailija
44/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo sanoin, niin tämä teko nyt vaan oli mieheltä se, joka jotenkin tuntui rikkovan kamelin selän. Siksi varmasti juuri nyt ja tästä tänne avauduin. Sanoin hänelle, että haluan erota. 

Mies on yleensä se, joka huutaa eroa ratkaisuksi joka riitaan, ja annan rauhassa huutaa yksiksensä. Minä sitten tarkoitan asiaa oikeasti, kun sen sanon. 

Ap

No eikö ongelma ole nyt tavallaan ratkaistu, kun päätitte erota. Asunnon myynnistä varmaan saat ihan kivat rahat useamman vuoden makoiseen elämään.

Jos se on miehen nimissä niin ei saa. Avioehto.

Ja jos se on naisen nimissä, niin saa kaiken. Avioehto.

Vierailija
45/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo sanoin, niin tämä teko nyt vaan oli mieheltä se, joka jotenkin tuntui rikkovan kamelin selän. Siksi varmasti juuri nyt ja tästä tänne avauduin. Sanoin hänelle, että haluan erota. 

Mies on yleensä se, joka huutaa eroa ratkaisuksi joka riitaan, ja annan rauhassa huutaa yksiksensä. Minä sitten tarkoitan asiaa oikeasti, kun sen sanon. 

Ap

Miksi rahasi ovat eteisen pöydällä eivätkä lompakossasi?

Niin, tai tilillä ja käytät korttia. Älä jätä käteistä lojumaan jonnekin pöydälle.

Vierailija
46/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo palvelusten tarjoaminen on mieheni itsensä käyttämä termi. Että hän tarvitsee minulta palveluja.

Kärjistäen kirjoitin, sillä niin kärjistetyltä tämä tilanne just nyt itselleni tuntuu.

Ilmeisesti ns. normaaliliitoissa eivät miehet käytä moista sanamuotoa suoraan vaimolleen? 

Eivätkä kaipa sitten vie rahojakaan.

Ap

Vierailija
47/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai ilman akateemisuuttakin (?) pitäis vaikka arvata miltä tämmöinen avaus vaikuttaa täällä. Onnittelut, itsekin menin lankaan ja sait yhden kommentin lisää. Kokeile seuraavaksi avauksia tyyliin "Sanna Marin on vähä hyvä jätkä", "sähköauto on paras" tai "persut on nat seja" ja katso mikä ikiliikkuja niistä syntyy. 

Vierailija
48/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloiselle rahan jättäminen jonnekin lojumaan on outoa käytöstä. Kannattaa olla tarkempi. Tämä on provo.

Vierailija
49/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle ap. Mä tajuan tilanteesi. Itselläni vähän samankaltainen tilanne tosin mieheni on pienituloinen. Ei nämä terveet ja työssäkäyvät naiset tällä palstalla ymmärrä, että millaista on elää miehen almuilla. 

Vierailija
50/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein tiedä, etä mitä odotat ihmisten tähän vastaavan. Parisuhteen raha-asiat on keskenään sovittavia asioita. Niihin ei vaikuta mitenkään miten ne naapurissa tai sukulaisella hoidetaan. Jos mies kokee, että ei ole valmis kustantamaan teidän yhteistä elämää, niin sitten sulla on vaihtoehdot aika vähissä. Ei kai kukaan jaksa vuodesta toiseen riidellä rahasta.

Vierailija
51/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, se mitä suhteessa koet on taloudellista väkivaltaa. Se on yksi yleisimmistä lähisuhdeväkivallan muodoista. Jos liittonne on ajan myötä mennyt tuollaiseksi, on ihan aiheellista pohtia sen tulevaisuutta.

Tutkimusten mukaan jatkuessaan väkivaltaa saattaa alkaa esiintyä enemmän, monipuolisemmin ja vakavammin.

Kun on rauhallinen hetki, voisit kysyä puolisolta miten hän haluaa liitossanne toimia. Jokin on mennyt pieleen jos puolisoa kohtelee noin kylmästi. Nyt olisi vaihtoehtona hakea apua pariterapiasta tai harkita eroa. Tällainen käytös ei ole leikin asia, vaikka täällä ihmiset trollaavatkin.

Vierailija
52/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toden näköisesti miehesi ei usko että olet erosta tosissasi. 

Ellei usko, sano että sinulla on jo toinen katsottuna. 

Sano ettei sinun kanssa tarvitse velvollisuuden takia olla kun olette naimisissa.

Miehesi ei arvosta sinua ja on itsekäs narsisti rahojen suhteen.

Eikö seksi suju? Onko Äijä kyllästynyt sun perseeseen? Joku muu on aina kiinnostunut, olet uutuus toiselle. Melkonen itsekkyys rahojen suhteen, mihin se kaikki menee?

Vierailija
53/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No eikö ongelma ole nyt tavallaan ratkaistu, kun päätitte erota. Asunnon myynnistä varmaan saat ihan kivat rahat useamman vuoden makoiseen elämään.

Talo on täysin miehen nimissä ja hänen omistamansa, joten en saa mitään siitä.

Yhteiskunta varmaan sitten tukee, sen minkä tukee, vaikka en tuista niin tiedä. Kai niitä saa kuitenkin ihan oikeasti tarpeen tullen hakea ihan hyvällä omalla tunnolla, kun en pelkällä työmarkkinatuellakaan tule toimeen.

Työttömyyspäivärahaa saa tosiaan vain ihan alkuvuodet työttömyydestä, ei enää kun työttömyys pitkittyy pitkäaikaiseksi. 

Ap.

Vierailija
54/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo palvelusten tarjoaminen on mieheni itsensä käyttämä termi. Että hän tarvitsee minulta palveluja.

Kärjistäen kirjoitin, sillä niin kärjistetyltä tämä tilanne just nyt itselleni tuntuu.

Ilmeisesti ns. normaaliliitoissa eivät miehet käytä moista sanamuotoa suoraan vaimolleen? 

Ap

Avaa nyt mitä noilla palveluksilla tarkoitetaan, vaikea tuohon muuten on kommentoida.

Vierailija
55/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tosiaan odottanut tänne kirjoittaessani niin selkeästi mitään, tai en ainakaan tiennyt mitä odottaa. Olin vain jonkinlaisessa tunnekuohussa, ja tuntui hetken ajan hyvältä idealta kirjoittaa tämä auki.

Kaikille, jotka ovat sanoneet olevansa samankalaisessa tilanteessa, toivon kovasti voimia.

Ja kiitän kyllä ihan kaikkia vastauksista, olivat ne sitten ihan mitä tahansa.

Joillain vastanneilla vain näyttää olevan itsellä melkoisen huono olo, tuskin muutoin kirjoittaisivat noin kuin tekevät. 

Ap

Vierailija
56/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Avaa nyt mitä noilla palveluksilla tarkoitetaan, vaikea tuohon muuten on kommentoida.

Seksiä ja kaikkea siihen liittyvää mies tuolla termillä tarkoittaa.

Ap

Vierailija
57/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Seksiä ja kaikkea siihen liittyvää mies tuolla termillä tarkoittaa.

Ap

Eli miehen pitäisi maksaa sinulle seksistä rahalla? Kai itse ymmärrät mitä se tarkoittaa?

Vierailija
58/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole trolli. Kirjoitin sinänsä kyllä ihan liian pitkän kertomuksen tästä yksittäisestä tilanteesta. 

Mutta mikä tässä herätti halun kutsua minua naislapseksi? 

Oliko siis kirjoitus vaiko se että itken moista jotenkin lapsellista? Vai jokin muu?

Ap

Tarjosit palveluksia.. hyi hitto

Vierailija
59/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloiselle rahan jättäminen jonnekin lojumaan on outoa käytöstä. Kannattaa olla tarkempi. Tämä on provo.

No mä taas en näe mitään ihmeellistä siinä, että omassa kodissa jättää rahat johonkin lipaston tms. päälle. No mä olenkin ollut parisuhteessa normaalien miesten kanssa jotka eivät toisen rahoja vie. 

Vierailija
60/70 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää Yhyy tyyppi ois varmaan tehnyt samoin kuin miehes.

Ei kun on sitä mieltä, että aloitus on pelkkää soopaa. 

Voi olla mutta kyllä tuollaisia ihmisiä on, valitettavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän