Mies vei eteisen pöydältä vähät rahani
Jätin eilen illalla eteisen pöydälle kaksi seteliä. Itselleni pienituloisena iso summa.
Mieheni tienaa moninkertaisesti, yli 10.000 per kk. Itse olen pitkäaikaistyötön, käytännössä työkyvytön (en vain saa työkyvyttömyyseläkettä), mutta myyn välillä vaatteitani, jotka laitan oikein huolella myyntikuntoon: pesen, huollan, kuvaan, mittaan ja myyn usein vähän alennuksella aika ison vaivan kera, ja siitä nuo pari seteliä tulivat.
Mutta olin ostanut miehen rahoilla ruokaa ja yhden edullisen joululahjan (käytetyn lämpimän vaatteen).
Siivosin kuitenkin koko talon ja tarjosin miehelle palveluksia, joita ei halunnut, koska halusi nukkua. Ja valitti, että olin käyttänyt rahojaan (vaikka piti kyllä olla ihan sovittu asia, että niin joudun tekemään).
Sanoin, että vie sitten ne mun kovalla työllä ansaitsemani vähät rahat siitä eteisestä, jos ihan pakko on. Mutta en uskonut, että on oikeasti niin raukkamainen, että ne vie. Mutta vei.
Saa oikein miekellään kommentoida, jos on jotain muuta rakentavaa sanottavaa, kuin että eroa tai että älä lokkeile. Tiedän jo nuo vastaukset.
Itselleni pääasia, että sain avautua tästä, kun usko menee ihmisiin niin täysin tällä tavoin eläessä.
Kommentit (70)
Niin kauan kun annat kohdella sua kuin paskaa se jstkuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole trolli, niin en ymmärrä miksi olet tuollaisen miehen kanssa. Saman katon alla asuessa ollaan samaa taloutta ja parempituloisen kuuluu elättää toista. Ei, en tarkoita sitä, että saa hussata toisen rahoja vaan ihan peruselämistä tarkoitan. Eikä se parempituloinen vie toisen vähiä rahoja.
Ja kyllä, se parempituloinen voi olla myös nainen, että ihan turha tulla tähän joidenkin nillittämään.
Nainen olisi potkinut köyhän miehen jo kadulle.
Avopuolisoilla ei ole toistensa elatusvelvollisuutta.
Ei kaikki naiset tuollaisia ole. Yhtälailla mies voisi niin tehdä. Typerää ja lapsellista yleistää yhtään mitään.
Jos ollaan avoliitossa, niin kyllä silti täytyy pitää yhteistä taloutta. Ei se pienituloinen sa
Niin, että puoliso kärsikööt kun meni sairastumaan.
Kuten jo sanoin, niin tämä teko nyt vaan oli mieheltä se, joka jotenkin tuntui rikkovan kamelin selän. Siksi varmasti juuri nyt ja tästä tänne avauduin. Sanoin hänelle, että haluan erota.
Mies on yleensä se, joka huutaa eroa ratkaisuksi joka riitaan, ja annan rauhassa huutaa yksiksensä. Minä sitten tarkoitan asiaa oikeasti, kun sen sanon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tulin surulliseksi tilanteestasi. Ei varmastikaan ole mitenkään helppoa olla noin toisen armoilla, tuosta on lokkeilu kaukana.
Oletko itse lokki vai kuinka voit sanoa noin?
Kaverini ex-mies varasti myös seteleitä kaverini lompakosta. Mies oli toimitusjohtaja ja kaverini työtön. Onneksi on jo ex.
Vierailija kirjoitti:
Voitko luottaa toiseen. Haluatko elää jatkossakin näin just hänen kanssa, jos sama tapahtuu aina uudelleen. Onko siihen mitään järkevää selitystä, ilmeisesti ei. Itse en pystyisi asumaan kaksin, jos toinen vie rahaa ja tienaa silti.
Miten niin vie rahat? Ap itse uhosi että ota ne, ei kannattaisi antaa mitään tyhjiä uhkauksia jos sitten ei pystykään seisomaan niiden takana.
Hei miehet ottaa konkreettisesti ne asiat
sanoit: OTA rahat ja se otti.
Noissa tilanteissa EI saa sanoa noin. Olisit sanonut että siivosit ja jne joten sinä ole vielǎ velkaa mulle sata euroa. Kodinhoito maksaa 20 euroa tunnilta
Miksi sä käytät toisen rahoja ilman lupaa? Tottakai sillä on oikeus periä ne takasin. I d i o o t t i.
Tarjosit miehelle palveluksiasi? Siis pidätkö jotain bordellia?
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo sanoin, niin tämä teko nyt vaan oli mieheltä se, joka jotenkin tuntui rikkovan kamelin selän. Siksi varmasti juuri nyt ja tästä tänne avauduin. Sanoin hänelle, että haluan erota.
Mies on yleensä se, joka huutaa eroa ratkaisuksi joka riitaan, ja annan rauhassa huutaa yksiksensä. Minä sitten tarkoitan asiaa oikeasti, kun sen sanon.
Ap
No eikö ongelma ole nyt tavallaan ratkaistu, kun päätitte erota. Asunnon myynnistä varmaan saat ihan kivat rahat useamman vuoden makoiseen elämään.
Jos et saa kerran työkyvyttömyyseläkettä niin etkö mitään työtä pysty tekemään? Siivoilet kuitenkin ja huollat vaatteet jne. Saatko siis työttömyyspäivärahaa?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi rahasi ovat eteisen pöydällä eivätkä lompakossasi?
Vierailija kirjoitti:
Hei miehet ottaa konkreettisesti ne asiat
sanoit: OTA rahat ja se otti.
Noissa tilanteissa EI saa sanoa noin. Olisit sanonut että siivosit ja jne joten sinä ole vielǎ velkaa mulle sata euroa. Kodinhoito maksaa 20 euroa tunnilta
Huutonaurua näille naisten sekoiluille. Vai että täysylläpidolla olevalle naislapselle pitäs vielä palkkaa maksaa 😂
Et sä ap pärjää yksin. Tämä vaan on fakta. Teillä on avioehto ja sä et pääse eläkkeelle. Et sä taloudellisista syistä voi jättää miestäsi.
En käyttänyt miehen rahoja ilman lupaa, siinäpä se. Oli sovittu asia, vaikka ei mikään tarkka sovittu summa. Sanoin sen jo aiempana.
Ap
Miksi miehen pitäisi maksaa sinulle siitä, että siivoat omaa kotiasi tai teet jotain "palveluksia" joita hän ei edes halua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No eikö ongelma ole nyt tavallaan ratkaistu, kun päätitte erota. Asunnon myynnistä varmaan saat ihan kivat rahat useamman vuoden makoiseen elämään.
Jos se on miehen nimissä niin ei saa. Avioehto.
No MIKSI sanoit että ota rahat. Jos et niin halunnut. Opettele puhumaan niin kuin tarkoitay. Kos ajattelit että mies voi sua rahoittaa sano niin
Läskit miehen ottaa rahat. Hän teki juuri niin kuin sanoit. Nyt se on miehen syy. Just!
Tuossa näyttää siltä, että teet juttuja omasta näkökulmastasi toisen hyväksi, jota toinen kokee turhaksi. Voihan olla, että miehen mielestä talo on jo siisti, mutta husersit omasta ilostasi.
Eroaisin, koska kommunikointi mättää pahasti.