Olisitte onnellisia te sinkut että saatte viettää joulun lapsuudenperheenne kanssa
Itse kun olin nuorena sinkku, niin kotiin ei saanut mennä edes jouluna. Kerran sen virheen tein ja jouduin lähtemään heti takaisin omaan kotiini.
Kommentit (21)
No onhan se haudalla käynti tavallaan joulun viettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et saanut mennä kotiin?
Koska äitini oli mielisairas ja vihasi minua. Isä ei sanonut asiaan mitään.
En tykkää perhejouluista, kun tykkään rauhoittua yksin jouluna. Perhettä näen muulloin.
Et taida tuntea lapsuudenperhettäni. Ei nyt enää sinänsä ajankohtainen asia, mutta usko pois, ei kaikilla sinkuilla ole onnellinen lapsiäuudenperhe.
Ei mua ainakaan kiinnosta nähdä vanhempiani jouluna yhtään sen enempää kuin muulloinkaan. Ei kiinnostanut silloinkaan kun seurustelin.
Vuosia olisin halunnut viettää joulua puolison ja lasten kanssa, enkä missään nimessä olisi lasten isovanhempia sulkenut pois joulunvietosta.
Toisin on käynyt. Aattona kaksin äitini kanssa, mutta muuten yksin tai pahimmillaan pullon kanssa, luultavasti pimeässä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä liittyy sinkkuuteen?
Ei Ammattivalittajan jorinoissa ikinä mitään logiikkaa ole. Kaikki liittyy kaikkeen tai mikään ei liity mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Et taida tuntea lapsuudenperhettäni. Ei nyt enää sinänsä ajankohtainen asia, mutta usko pois, ei kaikilla sinkuilla ole onnellinen lapsiäuudenperhe.
No eipä.
Itse olen kiitollinen ettei ainakaan lapsuudenperheen kanssa tarvitse Joulua viettää! Ei todellakaan onnelliisa muistoja niistä ajoista.
Olen sinkku, minulla ei ole laåpsia ja asun ulkomailla ja asunut jo pitkään. Joulun vietän kuten tavallista erään erittäin hyvän ystäväpariskunnan kanssa yhdessä. Meillä ollut tämä tapa jo vuosia.
Jaamme ruokamenot yms. ostetaan jtain lahjoja ja vain rentoudutaan yhdessä. Heillä ei ole lasia mutta kolme kissaa ja koira.
Joskus olen heittänyt ajatuksen että olisin Joulun yksin, ei käy. He eivät halua että olen yksin vaikka se minulle olisi ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska äitini oli mielisairas ja vihasi minua. Isä ei sanonut asiaan mitään.
Miksi olisit tuollaisten ihmisten kotiin halunnut mennäkään?
En ole juuri koskaan viettänyt joulua. Olen ollut yksin jouluna. Äitini joi paljon viinaa jouluna kun olin lapsi eikä meillä ollut jouluruokaa eikä mitään.15 vuotiaan muutin pois kotoa enkä ole joulua viettänyt sen jälkeen.
T: kiltti mies
Joulu lapsuudenperheessä ei todellakaan ole mikään tavoittelemisen arvoinen ideaali. Kukaan meistä ei ole valinnut vanhempiaan, mutta aikuisina voimme itse päättää olemmeko tekemisissä paskojen tyyppien kanssa.
Äitini vihasi joulua, koska hän vihasi miestään ja lapsiaan. Marttyyrijoulut olivat lapsuudessani vuoden pahinta aikaa. Kun muutin kotoa pois ja lähdin opiskelemaan, en koskaan enää käynyt synnyinkaupungissani jouluna. Omille lapsilleni järjestin rennon joulun, ja isovanhemmat kävivät joskus kiireissään pyörähtämässä.
Nyt lapseni ovat aikuisia ja heidän isänsä on kuollut. En edelleenkään vietä joulua vanhan äitini kanssa. Saan häneltä jonkin saatanan konvehtirasian. Siskoni uhrautuu ja kutsuu hänet jouluaterialle kotiinsa, mutta se ei ole minun ongelmani.
Joo-o. Stressaa jo valmiiksi se lapsuudenperheen kanssa vietetty joulu. Mun äiti hössöttää joulusta lokakuulta asti, ja stressaa itsensä sillä hermostuneeksi. Vaatii, että me kaksi perheen lapsetonta sinkkua tullaan jouluksi kylään, mutta sitten kun ollaan siellä, uhriutuu miten vanha ihminen joutuu aina vaan joulun laittamaan ja luettelee miten kauhea vaiva kaikesta on ollut. Eräänä vuonna ilmoitin, että en tule, koska en halua että hän joutuu näkemään sitä vaivaa, josta aina sitten kuitenkin valittaa. Sitten uhriutui siitä, miten oma tytär ei välitä ja on hylännyt vanhat vanhemmat. Ja hössötti edelleen yhtä paljon joulun kanssa silti.
Vierailija kirjoitti:
Äitini vihasi joulua, koska hän vihasi miestään ja lapsiaan. Marttyyrijoulut olivat lapsuudessani vuoden pahinta aikaa. Kun muutin kotoa pois ja lähdin opiskelemaan, en koskaan enää käynyt synnyinkaupungissani jouluna. Omille lapsilleni järjestin rennon joulun, ja isovanhemmat kävivät joskus kiireissään pyörähtämässä.
Nyt lapseni ovat aikuisia ja heidän isänsä on kuollut. En edelleenkään vietä joulua vanhan äitini kanssa. Saan häneltä jonkin saatanan konvehtirasian. Siskoni uhrautuu ja kutsuu hänet jouluaterialle kotiinsa, mutta se ei ole minun ongelmani.
Voi miten kauheaa, ihan konvehtirasian kehtaa äiti antaa.
Eikö vanhempien pitäisi ennemminkin olla onnellisia jos heidän aikuiset lapsensa haluaisivat tulla jouluksi lapsuudenkotiinsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi miten kauheaa, ihan konvehtirasian kehtaa äiti antaa.
Eikä edes anna sitä suoraan vaan välikäsien kautta. Vaikka hän tietää etten syö suklaata.