Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudet ravitsemus- ja ruokasuositukset mietityttää - vaikuttaako ne teidän syömisiinne?

Vierailija
17.11.2024 |

Lihaako ei siis saisi syödä? Tai ei suositella.Taannoin oli pannassa myös voi.

Kommentit (106)

Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri vaikuta. Olen kyllä miettinyt, että voisi ruveta valmistamaan leikkeleensä itse. Paahtopaistia, possunfilettä jne. Tosin lihaköntti ei voi olla ihan pieni, koska silloin se helposti kuivuu uunissa. Ja siitä taas seuraa, että lihaa joutuu syömään suosituksia enemmän. 

Vierailija
22/106 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet suositukset ovat osa ilmastopropagandaa, Sehän on jo myönnetty, että lihansyöntisuositus perustuu ilmastoasioihin, ei niinkään siihen, onko se terveellistä vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä nuo leikkeleet, niissä paljon lisäaineita ja suolaa

Vierailija
24/106 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Eipä juuri vaikuta. Olen kyllä miettinyt, että voisi ruveta valmistamaan leikkeleensä itse. Paahtopaistia, possunfilettä jne. Tosin lihaköntti ei voi olla ihan pieni, koska silloin se helposti kuivuu uunissa. Ja siitä taas seuraa, että lihaa joutuu syömään suosituksia enemmän. 

Minä keitän mausteliemessä

Vierailija
25/106 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta. Ravintosuositukset muuttuvat jatkuvasti riippuen siitä kenen agendaa suositaan. Kananmuna on hyvä esimerkki. Sen suositukset muuttuvat niin usein ettei perässä pysy.

Vierailija
26/106 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sitä, mihin on varaa. Jos olisi kk palkka 3000 euroa, niin söisin salaatteja isot kasat ja hedelmiä ja lohta ja tuoreita marjoja. Pitkäaikaistyöttömänä tyydyttävä suurimman osan vuodesta juureksiin, kesällä voi tomaattia ja kurkkua laittaa salaatin sekaan. Halvin sika-nautajauheliha, euron lenkki lidlistä ja einespyörykät menee proteiinin lähteenä. Joskus raskin ostaa seitiä. Leivän päälle edelleenkin menee kinkku ja juusto. 

Vierailija
27/106 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta, nehän muuttuvat kun halutaan suunnata pois lihansyönnistä ja tuotannosta. 

Vierailija
28/106 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta, nehän muuttuvat kun halutaan suunnata pois lihansyönnistä ja tuotannosta. 

Kyllä. Jos Suomeen tarvittaisiin lisää lihantuotantoa, niin suositukset muuttuisivat lihan syönnin edistämiseksi.

Vierailija
29/106 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta. Leikkeleitä en ole syönyt muutenkaan kun en juurikaan syö leipää, ja lihaa syön sen minkä tähänkin asti kun kasvikunnan proteiineja ei maha kestä.

Vierailija
30/106 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikaiset leikkeleet on arveluttaneet jo pitkään. Paisti uuniin ja siitä.siivuja nille 1-2 leippäpalalle jotka päivässä syön.

10-15 vuotta sitten yritin syödä suosituksen mukaan, ikinä en ole voinut yhtä huonosti (nahka kuivaa, hiukset tippuu päästä, väsynyt) kuin sen hiilarikuorman kanssa ja silti oli jatkuva makeanhimo. Vieläkään en ole saanut painoa tiputettua kokeilua edeltävään lukemaan.

Pyrin ostamaan samaa mitä isoäitinikin olisi kaupasta tunnistanut.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Minä keitän mausteliemessä

Loistava muistutus!!! Kiitos!! Olin ihan unohtanut tuon valmistustavan. 

Vierailija
32/106 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön sitä, mihin on varaa. Jos olisi kk palkka 3000 euroa, niin söisin salaatteja isot kasat ja hedelmiä ja lohta ja tuoreita marjoja. Pitkäaikaistyöttömänä tyydyttävä suurimman osan vuodesta juureksiin, kesällä voi tomaattia ja kurkkua laittaa salaatin sekaan. Halvin sika-nautajauheliha, euron lenkki lidlistä ja einespyörykät menee proteiinin lähteenä. Joskus raskin ostaa seitiä. Leivän päälle edelleenkin menee kinkku ja juusto. 

Nettopalkkani on tuon 3000 ja ei todella syödä tuoreita marjoja kuin kesäisin. Muu vuosi sitten pakasteesta.

Vierailija
33/106 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue ensin se suositus! Siellä puhuttiin leikkeleistä! Lihaa suosituksen mukaan voi syödä 350 grammaa viikossa! Se on viiden hengen perheessä viisi pakettia jauhelihaa vaikka!

Kummallinen laskuoppi sinulla. Normaali jauhelihapakkaus on 400 g. Aika paljon saa soveltaa jos yhdelle ihmiselle saa valmistettu viikoksi ruokaa tuosta. Ja vielä niin että 50 g jää seuraavalle viikolle käytettäväksi.

Vierailija
34/106 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudet suositukset ovat osa ilmastopropagandaa, Sehän on jo myönnetty, että lihansyöntisuositus perustuu ilmastoasioihin, ei niinkään siihen, onko se terveellistä vai ei.

Päinvastoin, lihasuosituksen ensisijainen kriteeri on ollut todennettu yhteys terveyshaittoihin, erityisesti suolistosyöpään. Ilmastovaikutus on tullut sivutuotteena/lisäarvona päälle.

Vierailija
35/106 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta. En ole ennenkään syönyt suositusten mukaan. Tai kokeilin minä kerran ja seuraus oli hirveä.ähkytäysi olo koko ajan. Ne ruokamäärät ovat ihan järkyttäviä, jos haluaa saada edes suositusten mukaisen määrän kasviksia päivässä ja silti syödä niin, että jaksaa jotain tehdäkin. 

Vaikka viherpesijät muuta väittävät, ihminen ei ole lammas siinä mielessä, että pärjäisimme pelkillä vihreillä ja palkokasveilla. Silloin ehkä jotenkin, jos syöminen on päivän ainut aktiviteetti ja muuten ollaan vaaka-asennossa, mutta jos yhtään mitään haluaa tehdä, täytyy syödä ihan oikeaa ruokaakin.

Jatkan samalla tavalla kuin tähänkin asti. En voi syödä viljaa ja hedelmistä en piittaa ja proteiininlähteeksi valitsen mieluummin mahdollisimman vähän prosessoitua. Samasta syystä käytän maitotuotteita kasvipohjaisten korvikkeiden sijaan. Jossain kaurajuomassa esimerkiksi on kauraa muutama hassu prosentti, loppu pn vettä, siemenöljyä ja e-koodeja. Sama pätee kasvipohjaisiin jugurtteihin. Ainesosalista on pidempi kuin nälkävuosi vrt. maitopohjaisessa jugurtissa on tasan maitoa ja hapatetta. Kumpi on terveellisempää, sitä voi jokainen tykönään miettiä.

Vierailija
36/106 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue ensin se suositus! Siellä puhuttiin leikkeleistä! Lihaa suosituksen mukaan voi syödä 350 grammaa viikossa! Se on viiden hengen perheessä viisi pakettia jauhelihaa vaikka!

Kummallinen laskuoppi sinulla. Normaali jauhelihapakkaus on 400 g. Aika paljon saa soveltaa jos yhdelle ihmiselle saa valmistettu viikoksi ruokaa tuosta. Ja vielä niin että 50 g jää seuraavalle viikolle käytettäväksi.

Yhdelle tulee tuosta 3 sikanautaruokaa. 2 päivänä kalaa ja loput siipikarjaa ja papuja.... Onneksi en itse syö 2 lämmintä ateriaa päivässä, silloin tulisi pavut korvista. Montako munaa, saako enemmän kuin 1 munakkaan viikossa?

Vierailija
37/106 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön niinkuin ennenkin.

Vierailija
38/106 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta. Vegaani jo vuosien takaa ja tällä jatketaan.

Vierailija
39/106 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vaikuta.

Vierailija
40/106 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion lisätä leikkeiden ja yleensäkin lihatuotteiden määrää,myöskin olutta ostan tuplamäärän nykyiseen verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän