Tää oli niin arvattavissa: töissä aloitti missitason nainen. Lopputulos: naiset käärmeissään, miehet tohkeissaan ja missi ihmettelee
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: No onhan se ikävä myöntää että on esim edennyt urallaan ulkonäön ansiosta.
Eivät kauniit ihmiset välttämättä lainkaan hahmota ulkomuotonsa vaikutusta. He ovat usein jo lapsesta saakka tottuneet siihen, että ihmiset suhtautuvat heihin ihailevasti ja suopeasti. Tottuneet, että ihmiset ovat hirveän auttavaisia olipa avuntarve mikä tahansa, ja kiinnostuneita heidän jutuistaan.
Eivät he välttämättä ymmärrä ettei maailma tavallisille perunanenille näyttäydy lainkaan samanlaisena. He voivat uskoa edenneensä täysin vastaavalla työnteolla ja osaamisella kuin kaikki muutkin samassa asemassa olevat.
Mutta samasta syystä he myös käyttäytyvät ystävällisemmin, ovat positiivisempia ja iloisempia ja saavat siksikin parempaa kohtelua kuin ne katkerat kaikesta valittavat perunanenät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: No onhan se ikävä myöntää että on esim edennyt urallaan ulkonäön ansiosta.
Eivät kauniit ihmiset välttämättä lainkaan hahmota ulkomuotonsa vaikutusta. He ovat usein jo lapsesta saakka tottuneet siihen, että ihmiset suhtautuvat heihin ihailevasti ja suopeasti. Tottuneet, että ihmiset ovat hirveän auttavaisia olipa avuntarve mikä tahansa, ja kiinnostuneita heidän jutuistaan.
Eivät he välttämättä ymmärrä ettei maailma tavallisille perunanenille näyttäydy lainkaan samanlaisena. He voivat uskoa edenneensä täysin vastaavalla työnteolla ja osaamisella kuin kaikki muutkin samassa asemassa olevat.
Mutta samasta syystä he myös käyttäytyvät ystävällisemmin, ovat positiivisempia ja iloisempia ja saavat siksikin parempaa kohtelua kuin ne katkerat kaikesta valittavat perunanenät.
Näin juuri. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Kun saa muilta osakseen ihailua ja pienet mokat kuitataan huumorilla, niin käyttäytyy myös itse niin. Kun nyrpistellään nenää ja kaikki virheet muistetaan, niin käytöskin muuttuu samanlaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet tämän: Vaikka seurueen kaunein nainen olisi kuinka kohtelias ja kiltti, silti seurueen muut naiset eivät pidä hänestä.
Olen huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on niin noloja kauniiden naisten seurassa 😆
Itse en ole käärmeissäni kauniille naisille. Paljonpa siitä olisi hyötyä, eikä se minusta missiä tekis
Eipä siitä hyötyä ole vaan korkeintaan haittaa kun se ei-missitason naama on myös norsun veellä, mutta sille se vaan suurimmalla osalla naisista tuppaa menemään tuollaisessa tilanteessa. Myös niillä jotka kieltää olevansa käärmeissään ja yrittää ylentää itsensä niin niiden miesten, sen missinaisen ja etenkin muiden tavisnaisten yläpuolelle.
Ei kai tuossa ole oikeasti edes mitään väärää vaan se on jotenkin sellainen luonnollinen reaktio joka tulee jostain alitajunnasta ja noin sen kuuluu mennäkin. Kunnes sitten jossain vaiheessa kaikki on tottuneet tähän muita koreampaan kanssaeläjään ja tajuaa, että niin se syö ja paskoo siinä missä muutkin eikä ole edes sen mukavampi kuin muutkaan.
Kyllä nuo nuoret naiset on nykyään kaikki niin kauniita ja huoliteltuja, että jos niitä alkaisi dissaamaan ei muuta ehtisi tekemäänkään kuin paiskomaan ovia. =D Monet on vielä niin pirteitä ja hauskoja, että itsekin niiden seurassa nuortuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ilmeisesti ole ollut naisvaltaisella alalla, kun toimistoon sattuu astelemaan mallitason mies. Harvinaista se toki on, mutta reaktio on hyvin merkillinen, kun näin tapahtuu.
On tullut tämäkin nähtyä ja hauskaa se on. Yhtäkkiä tunnelma on erittäin hunajainen ja jatkuu sellaisena myös vähän aikaa sen pitkän ja komean fyssarin/kuskin/lääkärin lähdettyä
Hah! Kyllähän tämä on ihan totta. Kauniit ihmiset saavat ystävällisempää kohtelua joka paikassa, jota pitävät varmaan ihan itsestään selvänä.
Olen ollut nais- ja miesvaltaisilla työpaikoilla, ja viehättävä ihminen aiheuttaa kyllä reaktioita molemmissa. Yhdessä miesvaltaisessa paikassa puheet naisen poistuttua paikalta olivat suorastaan ällöttävän esineellistäviä panojuttuja tästä naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juust näin. Aina tämä sama, naiset on kiin kateellisia kauniille naisille. Ei ole. Jotkut yksittäiset voivat olla, mutta edelleen kauniita kohdellaan paremmin. Jos et huomaa ulkonäkösi aiheuttavan sitä, että sinut huomioidaan kauniista, et ole kovinkaan kaunis.
Itse olen kaunis nainen ja se miesten huomio työpaikalla on kiusallista ja aikaa vievää. Tulevat tekemään tikusta asiaa ja kyselevät mielipidettäni omiin töihinsä nollakynnyksellä. Naiste kanssa minulla ei ole mitään ongelmia.
Onneksi korona siirsi lähes kaiken työn kotoa käsin tehtäväksi. Ei tarvitse sietää "työasioissa" lähestyviä eikä muka leikillään kahvitauolla seksiä ehdottelevia.
"Itse olen kaunis nainen" on varmin merkki siitä, ettet ole kaunista lähelläkään.
Joopa joo, kaikki kauniit on oikeasti myös vaatimattomia eikä edes huomaa olevansa kauniita? Vai eivät voi olla palstalla vaan hengaavat jossain kauniiden naisten foorumilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet tämän: Vaikka seurueen kaunein nainen olisi kuinka kohtelias ja kiltti, silti seurueen muut naiset eivät pidä hänestä.
Ei aina. Olen nähnyt herttaisen kauniin nuoren naisen josta pitivät sekä miehet että naiset. Hyväkäytöksinen, ei puhunut pahaa kenestäkään ja tervehti jokaista pirteästi. En kuullut kenenkään puhuvan hänestä pahaa.
Minä olen nähnyt huomattavan paljon useammin tämän tyyppisiä tilanteita, kuin niitä joissa kaunista syrjittäisiin jotenkin. Yleensä kauniista pidetään, sehän on jopa ihan tutkittu juttu, että ihmiset ajattelee positiivisemmin kauniista ihmisistä.
Meillä aloitti töissä hiljattain nuori hyvinkin viehättävä nainen. Nyt yksi johtoryhmäänkin kuuluva mies on alkanut piirittää häntä. Todella kiusallista kun mies yrittää väkisin luoda jotain sidettä ja puhua työasioita vaikkei heillä käsittääkseni ihmeemmin ole syytä olla tekemisissä töiden puolesta. Tuntuu ihan joltain manipuloinnilta kun nainen on vielä muuttanut todella kaukaa tämän työn takia.
Pikkujouluissa taisi ainakin neljä tuntia pitää tälle myyntipuhetta. En jotenkin tykkää. Se nainen lämpeää hänelle jos lämpeää, osaa varmaan ihan itse päättää ilman tuollaista piiritystä. Kun minusta heillä ei ole mitään silmäpeliä, tuon naisen on kuunneltava tuon miehen jutut koska on hierarkiassa päättävässä asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aina. Olen nähnyt herttaisen kauniin nuoren naisen josta pitivät sekä miehet että naiset. Hyväkäytöksinen, ei puhunut pahaa kenestäkään ja tervehti jokaista pirteästi. En kuullut kenenkään puhuvan hänestä pahaa.
Minä olen nähnyt huomattavan paljon useammin tämän tyyppisiä tilanteita, kuin niitä joissa kaunista syrjittäisiin jotenkin. Yleensä kauniista pidetään, sehän on jopa ihan tutkittu juttu, että ihmiset ajattelee positiivisemmin kauniista ihmisistä.
Niin? En väittänytkään muuta. Kerroin vain tapauksen jossa ei käynyt tätä ilmiselvää lopputulosta.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Minusta kai näistä kaunottarista tykätään naistenkin parissa automaattisesti. Epäviehättävä tai esim. lihava nainen joutuu erikseen ansaitsemaan mukavan kohtelun työpaikalla. T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Minusta kai näistä kaunottarista tykätään naistenkin parissa automaattisesti. Epäviehättävä tai esim. lihava nainen joutuu erikseen ansaitsemaan mukavan kohtelun työpaikalla. T. Nainen
Näin on. Epäviehättäviä pidetään helposti jotenkin laiskempina tai tyhmempinä. Kauniit, varsinkin sellaiset luonnollisen kauniit "naapurintytöt" on yleisesti ottaen pidettyjä, ainakin jos ovat edes kohtalaisen hyväkäytöksistä.
Itse jo sen verran vanha ettei kukaan tule minun takiani hulluksi. Mutta sääli niitä kauniita nuoria naisia kun heillä on epämukava olo kun työkaverit kuolaa perään. Kertovat siitä kyllä meille muille.
Miten ne miehet kuvittelee siinä yhteisössä enää työnteon sujuvan jos menevät sekaantumaan työkaveriin? Yleensä menestys on huono ja vaikka hetken onnistuminen tulisikin niin eihän siitä hyvin todennäköisesti mitään onnellista pitkää parisuhdetta tule, vaan sotkuinen ero ja hankala työilmapiiri.
Meidän työpaikassa on tapana erottaa pariskunnat eri toimipisteisiin jos niitä on suht lähellä. Kiva varmaan joutua vaihtamaan työpaikka ja työporukka kun tuli sekaannuttua työkaveriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Epäviehättäviä pidetään helposti jotenkin laiskempina tai tyhmempinä. Kauniit, varsinkin sellaiset luonnollisen kauniit "naapurintytöt" on yleisesti ottaen pidettyjä, ainakin jos ovat edes kohtalaisen hyväkäytöksistä.
Näin on. Osa heistä on valitettavasti melkoisia manipuloijia, ei tietenkään kaikki.
Mutta ihmisellä on taipumus käyttää hyödyksi ominaisuuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä yksi ok-näköinen nainen ja puolenkymmentä vähemmän naisellista naista. Kukaan naisista ei pidä tästä ok-näköisestä naisesta, mutta lähes kaikki miehet hakeutuvat hänen seuraansa ja moni on ihastunutkin.
Siviilissä tämä ok-näköinen nainen ei saisi juurikaan huomiota miehiltä, mutta koska on firman ainut naisen näköinen, on hän töissä todella kovaa valuuttaa.
Meilläkin on töissä vain yksi nätti nainen ja aivan samat huomiot olen tehnyt. On myös tosi ystävällinen. Miehillä varmaan vaikeaa, jos ovat oikeasti ihastuneita.
Vierailija kirjoitti:
Itse jo sen verran vanha ettei kukaan tule minun takiani hulluksi. Mutta sääli niitä kauniita nuoria naisia kun heillä on epämukava olo kun työkaverit kuolaa perään. Kertovat siitä kyllä meille muille.
Miten ne miehet kuvittelee siinä yhteisössä enää työnteon sujuvan jos menevät sekaantumaan työkaveriin? Yleensä menestys on huono ja vaikka hetken onnistuminen tulisikin niin eihän siitä hyvin todennäköisesti mitään onnellista pitkää parisuhdetta tule, vaan sotkuinen ero ja hankala työilmapiiri.
Meidän työpaikassa on tapana erottaa pariskunnat eri toimipisteisiin jos niitä on suht lähellä. Kiva varmaan joutua vaihtamaan työpaikka ja työporukka kun tuli sekaannuttua työkaveriin.
Monet onnelliset parisuhteet ovat alkaneet työpaikoilla ja jatkuvat kunnes kuolema erottaa. Suuri osa eronneista ei vaihda työpaikkaa vaan he tulevat asiallisesti toimeen. Et välttämättä edes tiedä heidän olleen yhdessä. Se mikä näkyy ja kuuluu on se pieni osa ihmisistä jotka eivät tule toimeen edes työajalla exiensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Työskentelen pikkufirmassa työntekijöitä 4. Onhan tämä vähän ärsyttävää.
Tänne palkattiin uusi tyttö töihin. Tytteli sai ostaa työpuhelimen ilman rajoja osti kalleimman I phonen. Tytteli saa lainata firman autoa mielensä mukaan. Tytteli saa tehdä etänä enemmän kuin muut. Tytteli sai pitää viikon loman kesken kiire kauden.Firman omistaa 55v setämies.
En ota kantaa tässä nyt mihinkään, mutta mitä väliä sillä on, millainen työpuhelin on?
No jos meillä kaikilla muilla on ollut Max 700€. Yhtäkkiä rajoja ei olekkaan. Jännä nähdä miten ensi vuonna saadaanko ostaa i phonet.
Mutta siis edelleen kysyn, mitä väliä sillä työpuhelimella on? Itseäni ei ainakaan kiinnostaa pätkääkään työvälineiden hinta - olen työpaikalla tekemässä duunia, ja omalla vapaa-ajallani sitten käytän sellaisia (omia) tarvikkeita mitä haluan. En muutenkaan ota työpaikan asioita sillä lailla ihon alle - itselleni työ on työtä, ei niin tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma poistuisi, jos sekaisin olevat miehet malttaisivat tehdä työnsä eikä niitä tarvitsisi paikkailla.
Tätä ei uskoisi todeksi, jos ei omin silmin näkisi miten miehet muuttuu sen kaunottaren edessä ja työnteosta ei meinaa tulla mitään 🤦
Sitten niiden kauniiden pitää olla tosi tarkkoina, ettei nämä luuserit olettaisi saavansa vihreää valoa häneltä. Stalkkerivaara. Sitten me vanhemmat naiset otetaan suojaamme noita nuoria naisia ja se voi näyttää käärmeissään ololta.
On näissä nuorissa myös niitä jotka kyllä pärjää, eli eivät ole liian kilttejä.
Olin tavisnainen, mutta 20-v rakennustyömaalla kesätöissä.
Tuo kuvaamasi oli täysin totta.