Nyt on leikattu köyhiltä niin paljon, että varmaan vaikuttaa yrittäjien joulumyyntiin
Lisäksi ei ole varaa käydä partureilla, uimassa, kuntosalilla, eikä muussakaan sellaisessa, mikä oli ennen itsestäänselvyys. Putiikkeja tulee kaatumaan ja työttömyys lisääntyy. Suomessa ei ole niin paljon rikkaita, että voisivat tämän maan pitää pystyssä.
Kun Suomi putosi puusta.
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin
eniten vaikuttaa jos keskituloinen säästää
Keskituloisten perusturva on poissa eli kukaan ei uskalla ostaa mitään.
Tämän teki orpopurra.
Marinin hallituksen aikana ostovoima putosi 90-luvun tasolle, tämänkin faktan voit tarkistaa, niin tiedät sinäkin totuuden.
90-luvulla mulla oli varaa autoon. Nyt ei. Eli missä mun auto on?
No kysy itseltäsi .Näyttää suurella osalla olevan autot edelleen kun tiellä ajelee tai markettien parkkipaikkoja katsoo.Sitten on näitä uhriutujia jotka ei onnistu missään ja vika on tietysti muiden.
Taisi ryypätä autonsa. Kännissä kolaroi niin meni lunastukseen ja kortti otettiin pois.
Ansiosidonnaista leikattiin ja laitoin auton pois eli ei tarvitse tuurata ensi kesänä laitoshuoltajien kesälomia.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista leikattiin ja laitoin auton pois eli ei tarvitse tuurata ensi kesänä laitoshuoltajien kesälomia.
Linja-autoja ei kulje aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna eikä juhannuksena.
Vähän sellasta Prisman halpismerkkiruokatarviketta tulee ostettua. Jouluna rosollia ja joku laatikko. Ei mitään hienompaa tänä vuonna...
Valtio voisi paljastaa paljonko menee rahaa yrittäjien verovähennyksiin, kun ostellaan autoja ja kodinkoneita yrityksen nimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, lisäksi työttömiä tulee jatkuvasti lisää kuin sieniä sateella. Ei täällä kohta ole kenellekään tavallisella ihmisellä varaa tehdä yhtään mitään muuta kuin yrittää selviytyä hengissä päivästä toiseen.
Onko ihan totta mäin, että ennen kaikki elivät vain sosiaalituella? Keneltäkäänhän ei ole viety mitään muuta. Vain sieltä on leikattu, minne paljon on annettu. Suomiko eli ennen vain tuilla?
Montakohan kertaa tässäkin ketjussa on selvennetty tätä asiaa. On kovapäistä porukkaa kun ei mene perille. Laitetaanpa vielä kerta. Ei se talouden sakkaaminen johdu (pelkästään) köyhien kulutuksen loppumisesta. Vaan siitä että hallitus on laittanut työmarkkinat sekaisin, luonut epävarmuutta yhteiskuntaan jatkuvalla valituksella miten kurjasti menee ja miten ei ole Suomella varaa e
Tämä! Ihmetyttää myös monen usko ns. varmaan työpaikkaan. Oma alani on ollut hyvinkin työllistävä, mutta kun olen katsonut alani avoimia työpaikkoja niin määrä on romahtanut reilusti yli puolella. Lisäksi kannattaa tehdä laskelmia leikatun ansiosidonnaisen laskurilla. Vähänkin pidempi työttömyys ajaa nopeasti ahdinkoon, jos kunnon säästöjä ei ole. 
Itse olen laittanut kulutukseni minimiin. Säästän nykyään kaikesta mistä pystyn. Tämä on myös vaikuttanut käsitykseeni rahan arvosta. Ennen saatoin käydä kahvilassa tuosta vaan, nyt en todellakaan laita 15 euroa siihen. 
Vierailija kirjoitti:
Valtio voisi paljastaa paljonko menee rahaa yrittäjien verovähennyksiin, kun ostellaan autoja ja kodinkoneita yrityksen nimiin.
Asumistuki määrä listataan niin voisi myös nuo verovähennykset listata.
Veronmaksajat maksavat yrittäjien Mersut.
Jos on köyhä niin ei sitä ostovoimaa sitten ollut alunperinkään?
Juu, ollaan työttömänä kotona, kun töitä ei saa.
Ajattelin, että jos alkaisin siivoamaan jouluaattoa varten jo kaappeja eli voisi pestä keittiökaapit, seinät jne.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin, että jos alkaisin siivoamaan jouluaattoa varten jo kaappeja eli voisi pestä keittiökaapit, seinät jne.
Lisäksi pitäisi pestä eteisen seinät. Koko asunto kunnolla jouluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi pitäisi pestä eteisen seinät. Koko asunto kunnolla jouluksi.
Lisäksi pitää suunnitella joulukoristelut ja teen kaikki jouluruoat itse.
Just lehdessä juttu työpaikkojen määrä vähentynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuudesta aiheutuu terveydenhuollolle lähes 4 miljardin lisälasku. Sitten mennään hoitoon, ja saadaan diabetes- ja kolesterolilääkkeitä, vaikka monet voisivat itse ruokansa valitsemalla paremmin estää tai ainakin viivästyttää noiden tautien syntymistä.
Köyhät lihavimpia ovat. Rahat ei riitä terveellisiin ruokiin. Syrjäytyminen, alkoholismi, rikollisuus huumeet, lastensuojelu, psykiatriset sairaudet, lasten ja nuorten pahoinvointi. Sosiaaliluokat
Terveellinen ruoka on edullista. Ongelma ei raha, vaan viitsimisen puute. Keitot, padat, kiusaukset, uunijuurekset, juurekset ylipäätään, jauheliha, kana, puurot yms. Eivät todellakaan ole kalliita. Marjat ja sienet ovat ilmaisia, omenoita sai syksyllä monesta paikasta lahjoituksina, itse kasvattamallakin saa tuor
Meidän takapihalla on sen verran lääniä, voin viljellä siellä perusjuttuja. Marjapuskatkin istutin ehkä 4-5 v sitten. Lannotan lähinnä tuhkalla.
Talvella alan kasvattamaan tomaatin taimia. Meillä on bioastia, johon muutama naapuri käy omiaan kippaamassa, lisäksi lisään mm lehtiä.
Kyllä kasvattaminen on halpaa. Ensi kesänä laitan taas perunoita. Onhan porkkanakin halpaa, mutta juuri maasta nostettu porkkana on älyttömän hyvää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin
Keskituloisten perusturva on poissa eli kukaan ei uskalla ostaa mitään.
Tämän teki orpopurra.
Marinin hallituksen aikana ostovoima putosi 90-luvun tasolle, tämänkin faktan voit tarkistaa, niin tiedät sinäkin totuuden.
90-luvulla mulla oli varaa autoon. Nyt ei. Eli missä mun auto on?
Mullakin on aina ollut auto, kun sain kortin 18 vuotiaana. Enää ei ole. Ylläpitokustannukset nousi ja kun teen 3 pv etänä, tajusin aivan päätöntä.
Vuokraan auton, kun lähdetään mm mummolaan. Ei vastuuta, laskun tiedän varatessa. En löydä yhtään syytä miksi pitää omaa autoa, meidän perheessä.
Tein tämän joulun helpoksi itselleni ja vietän osan pitämättömääni kesälomaa jouluna, poistun Suomesta kolmeksi viikoksi. Aikuiselle lapselleni ostan joululahjan, mutta kaikki muu jouluun liittyvä kulutus Suomessa jää pois. Olen töitä tehnyt ja veroja maksellut jo 35 vuotta, hirvittää tämä Suomen meno ja meininki. Olen itse myös alkanut pienistä tuloistani säästämään, sillä mitään apuja / tukia ei varmasti omalle kohdalleni tule.
Ainakin eilen oli Helsingin keskustan putiikeissa vilinää. Esim L'Occitane liikkeen ovi kävi kokoajan ja ihmiset ostivat myös. Myyjä sanoi myynnin olleen yleisesti hyvää viime aikoina.
Kyllä me käytetään. Oikeastaan joka viikonloppu tullaan keskustaan.
Tavataan toinen pariskunta, käydään jossain esim leffassa ja sitten mennään syömään. Tai museoon ja syömään. 
Samalla matkalla käydään ruokakaupassa. 

Kulut tekemisestä maksetaan virikkeellä ja ruuat lounassetelillä, mutta onko sillä väliä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin
Pakkohan se on säästää. Työttömyysturva on kustu alta ja asuntoa ei haluta menettää.
Asunnon menettäminen olisi kauheaa. Se on usein ihmisten ainoa omaisuus ja sen eteen on joutunut ponnistelemaan vuosikausia. Jos se on tullut perintönä (osittain), niin siitä on maksettu mojovat perintöverot valtiolle.
"Jos joku osakkaista jättää rahoitusvastikkeensa maksamatta, taloyhtiön lainaan liittyvät velvoitteet on kuitenkin hoidettava. Tällöin maksut kaatuvat muiden osakkaiden maksettaviksi siitä huolimatta, että olisi oman osuutensa jo maksanut."
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009335165.html
onnensi ei ole rahoitusvastiketta. Eli nukun hyvin jatkossakin.
Monet kivat liikkeet ovatkin lopettaneet. Jäljellä on vain näitä normaleja ja prismoja kiinalaisine rojuineen.