Nyt on leikattu köyhiltä niin paljon, että varmaan vaikuttaa yrittäjien joulumyyntiin
Lisäksi ei ole varaa käydä partureilla, uimassa, kuntosalilla, eikä muussakaan sellaisessa, mikä oli ennen itsestäänselvyys. Putiikkeja tulee kaatumaan ja työttömyys lisääntyy. Suomessa ei ole niin paljon rikkaita, että voisivat tämän maan pitää pystyssä.
Kun Suomi putosi puusta.
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne köyhät ennenkään mitään itse ostanut. Köyhistä on yhteiskunnalle valtavasti enemmän haittaa kuin hyötyä.
Ei ole mitään hyötyä ihmisestä joka maksaa isoa asuntovelkaa ja syö Kreikan tai Espanjan ravintoloissa ja tukee niiden työllisyyttä.
Vain ihmisestä joka shoppailee ostoskeskuksissa, käy kahviloissa, ravintoloissa ja parturissa on talouden kannalta hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin
eniten vaikuttaa jos keskituloinen säästää
Keskituloisten perusturva on poissa eli kukaan ei uskalla ostaa mitään.
Tämän teki orpopurra.
Marinin hallituksen aikana ostovoima putosi 90-luvun tasolle, tämänkin faktan voit tarkistaa, niin tiedät sinäkin totuuden.
Vierailija kirjoitti:
En ole vuosikausiin ostanut jouluna muuta normaalista poikkeavaa kuin laatikkoruoat ja konvehdit. Parturissa kävin viimeksi 2009. Senjälkeen olen leikannut hiukseni itse millin sängeksi. Kuntosalilla tai uimahallissa en ole käynyt koskaan. Ei mitään muutosta yrittäjien kohdalle minun osalta.
Miehen pitää osata värjätä naisen hiukset kaupasta ostetulla hiusvärillä. Se on nykyään yksi edellytys suhteeseen.
Parturissa hiusten värjääminen on liian kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri otti karenssin, koska ei ollut varaa käydä töissä. Kyllä osa työttömistä tarvitsee auton, bensaa ja vakuutukset. Ei kaikkialta voi matkustaa busseilla, ratikoilla tai metroilla.
No voi-voi.Moni matalapalkkainen ajaa pitkiä työmatkoja eikä se ole mikään ongelma.Kaupunkien ulkopuolella asuvat siivoojat,myyjät ym. Joutuvat kulkemaan omalla autolla.Sitten on niitä jotka ei millään pysty ja rahat ei riitä mihinkään ym.
Totta helvetissä se on ongelma. Oletko joku idiootti vai?
No miten ne muut pystyy kulkemaan töissä?Miten saamattomia jotkut oikein ovat.?Itsekinkuljen 80km päivässä eikä "paskaduunissa"eikä ole mitään ongelmaa.Jos työssäkäynti ei onnistu niin tuilla elämään vaa
Auton ylläpito on kallista. Aika hyvä liksa saa olla, jos käyttää työmatkoihin. On tietysti niinkin hulluja, jotka maksavat käydäkseen töissä.
Ansiosidonnaista leikattiin ja laitoin auton pois eli nyt en voi tehdä enää vuorotyö sijaisuuksia, koska linja-autoja ei kulje aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna eikä juhlapyhinä.
Jouluaattona ja juhannuksena ei kulje linja-autoa.
Minulla on työkkärissä ruksi ei autoa käytössä ja voin tehdä vain päivätöitä arkisin.
No ei nyt kukaan varsinaisesti odottele mitään köyhiä minnekään ostoksille muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin
Pakkohan se on säästää. Työttömyysturva on kustu alta ja asuntoa ei haluta menettää.
Asunnon menettäminen olisi kauheaa. Se on usein ihmisten ainoa omaisuus ja sen eteen on joutunut ponnistelemaan vuosikausia. Jos se on tullut perintönä (osittain), niin siitä on maksettu mojovat perintöverot valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt kukaan varsinaisesti odottele mitään köyhiä minnekään ostoksille muutenkaan.
Kyllä ansiosidonnaisella ja sovitellulla päivärahalla on käyty parturissa aiemmin, mutta nyt niitä leikattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin
Pakkohan se on säästää. Työttömyysturva on kustu alta ja asuntoa ei haluta menettää.
Asunnon menettäminen olisi kauheaa. Se on usein ihmisten ainoa omaisuus ja sen eteen on joutunut ponnistelemaan vuosikausia. Jos se on tullut perintönä (osittain), niin siitä on maksettu mojovat perintöverot valtiolle.
"Jos joku osakkaista jättää rahoitusvastikkeensa maksamatta, taloyhtiön lainaan liittyvät velvoitteet on kuitenkin hoidettava. Tällöin maksut kaatuvat muiden osakkaiden maksettaviksi siitä huolimatta, että olisi oman osuutensa jo maksanut."
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009335165.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin
Keskituloisten perusturva on poissa eli kukaan ei uskalla ostaa mitään.
Tämän teki orpopurra.
Marinin hallituksen aikana ostovoima putosi 90-luvun tasolle, tämänkin faktan voit tarkistaa, niin tiedät sinäkin totuuden.
90-luvulla mulla oli varaa autoon. Nyt ei. Eli missä mun auto on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ansiosidonnaisella ja sovitellulla päivärahalla on käyty parturissa aiemmin, mutta nyt niitä leikattiin.
Suomessa 400 000 ihmistä tekee osa-aikatyötä + määräaikaiset jotka on saaneet ansiosidonnaista.
60 000 ihmistä kuolee vuodessa Suomessa eli asiakkaat vähenevät sitäkin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kun meillä köyhillä olisi ennen ollut rahaa ostella joululahjoja...
No nyt ei ole edes ruokaa jouluna
90-luvun laman jälkeen joku kertoi köyhyyskirjassa miten heillä syötiin laman aikana jouluaattona itsetehtyä perunalaatikkoa ja sen kanssa oli pieni pala makkaraa, joka oli pyydetty ruokakaupasta "lemmikkieläintä varten". Myös meillä oli köyhää ja ankeaa tuolloin, mutta jotain jouluruokaa oli ja lapsille oli suklaata ja piparkakkuja. Joku sukulainen lähetti pieniä lahjoja niin, että oli edes joku paketti avattavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vuosikausiin ostanut jouluna muuta normaalista poikkeavaa kuin laatikkoruoat ja konvehdit. Parturissa kävin viimeksi 2009. Senjälkeen olen leikannut hiukseni itse millin sängeksi. Kuntosalilla tai uimahallissa en ole käynyt koskaan. Ei mitään muutosta yrittäjien kohdalle minun osalta.
Miehen pitää osata värjätä naisen hiukset kaupasta ostetulla hiusvärillä. Se on nykyään yksi edellytys suhteeseen.
Parturissa hiusten värjääminen on liian kallista.
Mieheni on katsonut YouTuben tutoriaaleja ja on tehnyt minulle hentoja raitoja ja sen lisäksi leikannut pitkien hiuksien latvoja suoraksi. Alussa oli ihmettelyä ja nykyään menee tuosta noin vain. Häntä motivoi kun näytän kampaamon hinnastoa.
Kävin viimeksi kesällä kahvilassa. Elämä on jotenkin harmaampaa, mutta toisaalta nykyään viihteeksi riittää kirjasto ja lintujen tarkkailukin. Onneksi on vielä töitä.
Juu, kyllä tämä siihen mummojen aikaan menee, kun hiukset leikattiin itse ja laitettiin nutturalle tai letille. Mummot ei käyneet koskaan parturikampaajalla.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Suomi tarvitsee enemmän rikkaita ja suuremmat tuloerot. Rikkaat maksaa köyhien loisimisen.
Loputon demarointi on ajanut varakkaimmata ja parhaimmat meistä ulkomaille. Tätä viestiä on tullut tuttavapiiristäni jatkuvasti. Kyse on todella suuresta massamuutosta. Itsekin harkitsen muuttoa.
-varakas n43
Muuta jenkkilään. Heippa!
Vierailija kirjoitti:
Kävin viimeksi kesällä kahvilassa. Elämä on jotenkin harmaampaa, mutta toisaalta nykyään viihteeksi riittää kirjasto ja lintujen tarkkailukin. Onneksi on vielä töitä.
Minä olen myös kaiken vapaa-ajan kotona. Siivoan paljon, teen itse ruokaa ja leivon ja katson telkkaria.
Miehellä on vakituinen työpaikka, hän ei käy enää Louis syömässä vaan ottaa eväät töihin. Teen laatikkoruokaa tai keittoa evääksi.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista leikattiin ja laitoin auton pois eli nyt en voi tehdä enää vuorotyö sijaisuuksia, koska linja-autoja ei kulje aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna eikä juhlapyhinä.
Jouluaattona ja juhannuksena ei kulje linja-autoa.
Minulla on työkkärissä ruksi ei autoa käytössä ja voin tehdä vain päivätöitä arkisin.
Sitten otetaan polkupyörä ja poljetaan työpaikalle. Ei ole sen vaikeampaa.
Kaupat voivat uutisoida ennätystuloksistaan, mutta niitä pitää osata lukea: esim. Keskon myynti on tosiasiassa LASKENUT jo jonkin aikaa, nostetut hinnat vaan pitävät tuloksen korkeana.
Jumbokin oli lauantaina aivan täynnä, kirjaimellisesti. Kun kahden maissa saavuin sinne, autojono oli pitkä ja parkkipaikkoja jäljellä noin 20 per alue (ei siis rivi, vaan yksittäinen parkkialue, jossa satoja paikkoja). Mutta: Jumbossa oli juuri silloin lapsille kaikenlaista ilmaistoimintaa, eikä monessakaan kaupassa ollut jonoja lainkaan. Citymarketin kahvila oli täynnä, koska moni sai Plussa-etuna ilmaisen kahvin/teen, mutta kassoilla ei ollut juuri ketään jonossa. Prisman puolelta sain jokaista kampanjatuotetta, vaikka olin ihan varma että erät olivat jo loppuneet. Samoin -30% tarjouksessa olevia Legoja riitti jokaista laatua.