Nyt on leikattu köyhiltä niin paljon, että varmaan vaikuttaa yrittäjien joulumyyntiin
Lisäksi ei ole varaa käydä partureilla, uimassa, kuntosalilla, eikä muussakaan sellaisessa, mikä oli ennen itsestäänselvyys. Putiikkeja tulee kaatumaan ja työttömyys lisääntyy. Suomessa ei ole niin paljon rikkaita, että voisivat tämän maan pitää pystyssä.
Kun Suomi putosi puusta.
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vuosikausiin ostanut jouluna muuta normaalista poikkeavaa kuin laatikkoruoat ja konvehdit. Parturissa kävin viimeksi 2009. Senjälkeen olen leikannut hiukseni itse millin sängeksi. Kuntosalilla tai uimahallissa en ole käynyt koskaan. Ei mitään muutosta yrittäjien kohdalle minun osalta.
Miehen pitää osata värjätä naisen hiukset kaupasta ostetulla hiusvärillä. Se on nykyään yksi edellytys suhteeseen.
Parturissa hiusten värjääminen on liian kallista.
Mieheni on katsonut YouTuben tutoriaaleja ja on tehnyt minulle hentoja raitoja ja sen lisäksi leikannut pitkien hiuksien latvoja suoraksi. Alussa oli ihmettelyä ja nykyään menee tuosta noin vain. Häntä motivoi kun näytän kampaamon hinnastoa.
Heh, meillä sama! Mies leikkaa ja värjää oikein mielellään, kun tietää säästäneensä meille noin satasen. Ainahan sitä sanotaan, ettei jälki ole kotiparturilla ammattilaisen veroinen, mutta enpä nyt siitäkään tiedä- suomalaiset kampaajat kun eivät mitään erityisen taitavia ole, ja jossei nyt tee jotain edustustyötä, onko sillä niin väliä että väri tuleekin kaupan purkista? Jos mies vielä harrastaa pikkutarkkaa näpertelyä kuten omani, jälki on erittäin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista leikattiin ja laitoin auton pois eli nyt en voi tehdä enää vuorotyö sijaisuuksia, koska linja-autoja ei kulje aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna eikä juhlapyhinä.
Jouluaattona ja juhannuksena ei kulje linja-autoa.
Minulla on työkkärissä ruksi ei autoa käytössä ja voin tehdä vain päivätöitä arkisin.
Sitten otetaan polkupyörä ja poljetaan työpaikalle. Ei ole sen vaikeampaa.
Jo 2 polkupyörää on varastettu, vaikka oli kahdella lukolla kiinni kumpikin pyörä joten ei ole enää polkupyörää. Lisäksi matkat töihin on liian pitkiä ja talvella ei nykyään hiekoiteta.
Minulla on työkkärissä ruksi ei autoa käytössä ja voin tehdä vain päivätöitä. Ei tarvitse edes hakea vuorotyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin
eniten vaikuttaa jos keskituloinen säästää
Pakkohan se on säästää. Työttömyysturva on kustu alta ja asuntoa ei haluta menettää.
Asunnon menettäminen olisi kauheaa. Se on usein ihmisten ainoa omaisuus ja sen eteen on joutunut ponnistelemaan vuosikausia. Jos se on tullut perintönä (osittain), niin siitä on maksettu mojovat perintöverot valtiolle.
Sehän se ensimmäisenä pitää pistää myyntiin jotta köyhä voi elättää itse itsensä eikä kelalokkeilla veronmaksajien harmina. Tähän pitäisi hallituksen ja valtiovarainministerin pikimmiten puuttua.
En osta muutenkaan jouluun liittyvää, menen valmiille pöydille.
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi pitää koko loppuelämänsä pitkät hiukset ja leikata itse.
Hiukset voi laittaa nutturalle, letille tai ponnarille, kun menee määräaikaisiin töihin.
Ansiosidonnaista leikattiin niin säästää rahat työttömyysajan ruokaan.
Kun hiukset on kiinni niin ei kukaan näe miten latvat on leikattu.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kyllä tämä siihen mummojen aikaan menee, kun hiukset leikattiin itse ja laitettiin nutturalle tai letille. Mummot ei käyneet koskaan parturikampaajalla.
Kaupunkilaisrouvat kävivät kyllä säännöllisesti kampaajalla ja miehet parturissa. Hinta tosin oli kohtuullinen silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin
Pakkohan se on säästää. Työttömyysturva on kustu alta ja asuntoa ei haluta menettää.
Asunnon menettäminen olisi kauheaa. Se on usein ihmisten ainoa omaisuus ja sen eteen on joutunut ponnistelemaan vuosikausia. Jos se on tullut perintönä (osittain), niin siitä on maksettu mojovat perintöverot valtiolle.
Sehän se ensimmäisenä pitää pistää myyntiin jotta köyhä voi elättää itse itsensä eikä kelalokkeilla veronmaksajien harmina. Tähän pitäisi hallituksen ja valtiovarainministerin pikimmiten puuttua.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Ja potkulaki on käsittelyssä ja paikallinen sopiminen, ne tulevat keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kauppakeskuksessa töissä ja keskuksen liikkeiden myynti on kasvanut huimasti tänä vuonna ja keskus tulee tekemään parhaan tuloksensa aikoihin, vaikka joulun parhaat päivät on vasta edessä.
Missä tällainen täysin poikkeava kauppakeskus on?
Koko Suomi on vajonnut orpopurran vuoksi.
Itse sinä vajonnut olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, kyllä tämä siihen mummojen aikaan menee, kun hiukset leikattiin itse ja laitettiin nutturalle tai letille. Mummot ei käyneet koskaan parturikampaajalla.
Kaupunkilaisrouvat kävivät kyllä säännöllisesti kampaajalla ja miehet parturissa. Hinta tosin oli kohtuullinen silloin.
Minun mummot ei käyneet koskaan. Heillä oli hiukset nutturalla kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin
Keskituloisten perusturva on poissa eli kukaan ei uskalla ostaa mitään.
Tämän teki orpopurra.
Marinin hallituksen aikana ostovoima putosi 90-luvun tasolle, tämänkin faktan voit tarkistaa, niin tiedät sinäkin totuuden.
90-luvulla mulla oli varaa autoon. Nyt ei. Eli missä mun auto on?
No kysy itseltäsi .Näyttää suurella osalla olevan autot edelleen kun tiellä ajelee tai markettien parkkipaikkoja katsoo.Sitten on näitä uhriutujia jotka ei onnistu missään ja vika on tietysti muiden.
Ei käydä enää baarissa, siellä on vaan kännisiä ukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin
Keskituloisten perusturva on poissa eli kukaan ei uskalla ostaa mitään.
Tämän teki orpopurra.
Marinin hallituksen aikana ostovoima putosi 90-luvun tasolle, tämänkin faktan voit tarkistaa, niin tiedät sinäkin totuuden.
90-luvulla mulla oli varaa autoon. Nyt ei. Eli missä mun auto on?
No kysy itseltäsi .Näyttää suurella osalla olevan autot edelleen kun tiellä ajelee tai markettien parkkipaikkoja katsoo.Sitten on näitä uhriutujia jotka ei onnistu missään ja vika on tietysti muiden.
Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa, on niillä autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuudesta aiheutuu terveydenhuollolle lähes 4 miljardin lisälasku. Sitten mennään hoitoon, ja saadaan diabetes- ja kolesterolilääkkeitä, vaikka monet voisivat itse ruokansa valitsemalla paremmin estää tai ainakin viivästyttää noiden tautien syntymistä.
Köyhät lihavimpia ovat. Rahat ei riitä terveellisiin ruokiin. Syrjäytyminen, alkoholismi, rikollisuus huumeet, lastensuojelu, psykiatriset sairaudet, lasten ja nuorten pahoinvointi. Sosiaaliluokat
Terveellinen ruoka on edullista. Ongelma ei raha, vaan viitsimisen puute. Keitot, padat, kiusaukset, uunijuurekset, juurekset ylipäätään, jauheliha, kana, puurot yms. Eivät todellakaan ole kalliita. Marjat ja sienet ovat ilmaisia, omenoita sai syksyllä monesta paikasta lahjoituksina, itse kasvattamallakin saa tuoreita yrttejä, salaattia jne. äärimmäisen pienellä vaivalla. Kalakin olisi ilmaista. Mutta kun eivät viitsi mitään vaivaa nähdä.
Kotimaiset porkkanat ovat olleet nyt Lidlissä 0,99 euroa kilo. Olen noita syönyt ennen ihan sellaisenaan, mutta poikani kävi hiljattain ostamassa Tokmannin alesta alle 30 eurolla airfryerin. Kuljetti sen kotiin pyörän tarakalla. Nyt teen ilmakäristimellä herkullisia käristettyjä porkkanoita ja siivutettuja perunoita. Lisään vain hieman öljyä, suolaa ja mausteita. Harjoittelen tekemään laitteella muitakin ruokia.
Ennen kävin -60% ilta-alessa ruokaostoksilla, mutta en enää. Sieltä tuli ostettua alennettuja valmisruokia, mutta niihin minulla ei ole enää varaa.
En ole ihan samaa mieltä "äärimmäisen pienestä vaivasta" itse kasvattamalla. Olen vuokrannut puutarhapalstaa vuosia, mutta perunaa ei siellä kannata viljellä. Lähinnä pidän siellä marjapensaita, joiden sadosta keitän mehuja sekä kasvatan salaattia ja sipuleita kesäksi. Kaupungilla on myös tarkat määräykset siitä, että palsta pysyy hoidetun näköisenä eli ei tuo nyt ihan vaivatonta ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tikkaille näyttää kelan maksavat lapsilisät kelpaavan.
Totta kai, lasten tileille menivät.
Joku puhui harmaudesta. Se on erittäin osuva kuvaus nykytouhusta. Jopa kaupungilla ihmiset ovat nuhjuisia ja ilottomia, kaupoissa on näennäisesti valtavasti kaikkea mutta pian selviää että valtaosa on vain samaa tuotetta eri valmistajilta. Oletteko huomanneet, että moni erikoisliike on vaihtanut sisustustaan? Se johtuu siitä, että valikoimaa on karsittu, hyllytila voi nyt olla neljänneksen pienempi.
Katsoin dokkarin kiinalaistytöstä, joka lopetti koulunkäynnin, karkasi kotoa ja meni tehtaaseen töihin. Ekasta palkastaan hän meni kampaajalle. Kiinalainen lapsityöläinen voi käydä kampaajalla, minä suomalainen aikuinen en.
Eläkkeellä olevilla sukulaisilla saattaa olla kaksikin autoa. Akalla ja ukolla oma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin viimeksi kesällä kahvilassa. Elämä on jotenkin harmaampaa, mutta toisaalta nykyään viihteeksi riittää kirjasto ja lintujen tarkkailukin. Onneksi on vielä töitä.
Minä olen myös kaiken vapaa-ajan kotona. Siivoan paljon, teen itse ruokaa ja leivon ja katson telkkaria.
Miehellä on vakituinen työpaikka, hän ei käy enää Louis syömässä vaan ottaa eväät töihin. Teen laatikkoruokaa tai keittoa evääksi.
Leipominen on ihan mukavaakin. Rentouttavaa tekemistä nyt kun tulee oltua enemmän kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa jotta saa asumistukea niin tilillä saa olla 10000 säästössä.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa jotta saa asumistukea niin tilillä saa olla 10000 säästössä.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Varallisuusraja tulee tammikuussa.
Sitä voi pitää koko loppuelämänsä pitkät hiukset ja leikata itse.
Hiukset voi laittaa nutturalle, letille tai ponnarille, kun menee määräaikaisiin töihin.
Ansiosidonnaista leikattiin niin säästää rahat työttömyysajan ruokaan.