Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on leikattu köyhiltä niin paljon, että varmaan vaikuttaa yrittäjien joulumyyntiin

Vierailija
17.11.2024 |

Lisäksi ei ole varaa käydä partureilla, uimassa, kuntosalilla, eikä muussakaan sellaisessa, mikä oli ennen itsestäänselvyys.  Putiikkeja tulee kaatumaan ja työttömyys lisääntyy. Suomessa ei ole niin paljon rikkaita, että voisivat tämän maan pitää pystyssä. 

Kun Suomi putosi puusta. 

Kommentit (467)

Vierailija
381/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosikausiin ostanut jouluna muuta normaalista poikkeavaa kuin laatikkoruoat ja konvehdit. Parturissa kävin viimeksi 2009. Senjälkeen olen leikannut hiukseni itse millin sängeksi. Kuntosalilla tai uimahallissa en ole käynyt koskaan. Ei mitään muutosta yrittäjien kohdalle minun osalta.

Vierailija
382/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri otti karenssin, koska ei ollut varaa käydä töissä. Kyllä osa työttömistä tarvitsee auton, bensaa ja vakuutukset. Ei kaikkialta voi matkustaa busseilla, ratikoilla tai metroilla. 

No voi-voi.Moni matalapalkkainen ajaa pitkiä työmatkoja eikä se ole mikään ongelma.Kaupunkien ulkopuolella asuvat siivoojat,myyjät ym. Joutuvat kulkemaan omalla autolla.Sitten on niitä jotka ei millään pysty ja rahat ei riitä mihinkään ym.

Totta helvetissä se on ongelma. Oletko joku idiootti vai?

No miten ne muut pystyy kulkemaan töissä?Miten saamattomia jotkut oikein ovat.?Itsekinkuljen 80km päivässä eikä "paskaduunissa"eikä ole mitään ongelmaa.Jos työssäkäynti ei onnistu niin tuilla elämään vaan,kyllä tekijöitä löytyy joille ei auton pito ole ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri otti karenssin, koska ei ollut varaa käydä töissä. Kyllä osa työttömistä tarvitsee auton, bensaa ja vakuutukset. Ei kaikkialta voi matkustaa busseilla, ratikoilla tai metroilla. 

No voi-voi.Moni matalapalkkainen ajaa pitkiä työmatkoja eikä se ole mikään ongelma.Kaupunkien ulkopuolella asuvat siivoojat,myyjät ym. Joutuvat kulkemaan omalla autolla.Sitten on niitä jotka ei millään pysty ja rahat ei riitä mihinkään ym.

Totta helvetissä se on ongelma. Oletko joku idiootti vai?

No miten ne muut pystyy kulkemaan töissä?Miten saamattomia jotkut oikein ovat.?Itsekinkuljen 80km päivässä eikä "paskaduunissa"eikä ole mitään ongelmaa.Jos työssäkäynti ei onnistu niin tuilla elämään vaa

Eli siis matalapalkkatyötä teen.

Vierailija
384/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä talous ole vaikuttanut jouluun. 

Lapset saavat toivelahjat ja ruuat ostan työpaikalta, lounasedulla. Lasten lahjoissa on monta maksajaa ja aina on rahat riittäneet.

Meitä sellaisiakin on, jotka tietävät aina joulu ei yllätä, vaan aatto on 24.12.

No ethän sä mistään mitään itse maksa.Eipä yllätä mua

Miten niin ?

Onko sinusta outoa, että isovanhemmat osallistuu lastenlastensa joululahjaan ?

Lapsilta kysytään mitä haluaa. Sen jälkeen kysytään isovanhemmilta haluavatko he osallistua ja tähän mennessä ovat halunneet.

He laittavat rahat tilille ja lahja ostetaan.

Saan lounasseteliarvoa 13.50 per pv josta maksan 60%. En käy päivisin lounaalla vaan säästän arvoa mm jouluun.

Kyllä minä maksan joululahjoja ja ruokaa. Osaan myös budjetoida. Vaikka tili olisi tyhjä, näihin olen laittanut rahaa. 

Vierailija
385/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin itsellä korona, vanheneminen ja säännöllinen työaika on saanu sen aikaan, ettei tule kulutettua. Aiemmin tuli käytyä paljon kahvilla ja syömässä, kun oli arkivapaita ja kolmivuorotyö, nyt teen ruoat viikonloppuisin ja otan eväät. Ei enää huvita lähteä "viihteelle" ja tungoksiin, niin on jäänyt elokuvat, kauppakeskukset, ym. käymättä. Kotona netistä vaatteet ja Netflix.

Vierailija
386/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan kolmi lapsonen keskituloinen perhe. Itse en ole huomannut että olisi pitänyt kauheasti mistään tinkiä. Tosin ollaan siirrytty syömään kasvispanotteisempaa ruokaa. Lapset harrastaa kuten ennenkin ja yhtä paljon tehdään kotimaan matkoja. Tosin tulevana talvena voi muutama laskettelu viikonloppu jäädä pois kun hotellien hinnat nousseet kun kaikki lapset teinejä.  Meillä vanhin lapsi käynyt kerran parturissa muut ei koskaan. Itse leikataan hiukset ja mies leikkaa mun hiukset myös. Kunnon saksiin ja koneeseen panostettiin niin ovat kestäneet. Meillä ei tupakoida eikä käytetä alkoholia. Kerran kuussa käymme syömässä ennen tuli vähän useammin käytyä. Eli vähän ollaan jouduttu säästämään. Kummallakin työpaikka jossa työt eivät tule loppumaan, joten elämä jatkuu ennallaan. Seuraavan asuntolainan koron tarkastuksessa kuukauden päästä toivottavasti korko pienenee niin sit jää paremmin rahaa matkusteluun. 

Viddu, sun tulot Han on puolitettava ja likaat ilman matkustellessasi. Jäätiköt sulaa jne. 

Vierailija
387/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ostaa joilla on varaa ja ilmeisesti monella ei ole kun lama on selkeästi. Kyllä mietityttää miten syvissä vesissä uidaan vuoden päästä. Yritysten mainonta on tiuhaan viestejä ja se kertoo ahdingosta. 

Ollaan osteltu mutta nyt se on täysin loppu. 

Vierailija
388/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
389/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No köyhät nyt ei muutenkaan mitään ostele.

Kohta lähtee taas tilaus Temuun.

Itse ostin jo viime jouluna joululahjat Temusta. Huomenna tulee Budbeen automaattiin joululahjatilaus. Säästyneillä rahoilla olen päivittänyt kotielektroniikkaa (mm. teräväpiirtotelevisio ja uusi reititin hajonneet tilalle). Ensi vuonna putoan työmarkkinatuelle, enkä sitten enää pysty ostamaan oikein mitään.

Vierailija
390/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä joulut, uudetvuodet, vaput, äitienpäivät, juhannukset, rapujuhlat, venetsialaiset, isänpäivät ja itsenäisyyspäivät on kauppiaiden ja markkinahuijareiden aikaansaannosta.

Kun nyt ollaan alettu säästämään niin säästetään sitten kaikki oikein kunnolla. Ollaan ostamatta mitään turhaa ja tehdään ruokakin itse. 

Sitähän tämä Orponhallitus haluaa, kulutus alas kotitalouksilta.

Vierailija
391/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä joulut, uudetvuodet, vaput, äitienpäivät, juhannukset, rapujuhlat, venetsialaiset, isänpäivät ja itsenäisyyspäivät on kauppiaiden ja markkinahuijareiden aikaansaannosta.

Kun nyt ollaan alettu säästämään niin säästetään sitten kaikki oikein kunnolla. Ollaan ostamatta mitään turhaa ja tehdään ruokakin itse. 

Joo, on kuulemma eletty yli varojemme, siitähän meitä on syyllistetty, pitäisi sääääääästää. Kiltteinä kansalaisina nyt sitten tottelemme ja säästämme. Miksei se muka olekaan hyvä?

Vierailija
392/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Nyt pitää tukea yrityksiä! Ei haittaa, ettei niillä ole kannattavaa konseptia ja ettei kauppa käy. Mihin niitä asiakkaita muka tarvitaan, kyllä valtio rahoittaa! 

``Purra sanoo olevansa valmis tekemään lisää sopeutuksia budjettileikkauksilla, että mikäli tarve vaatii . Ministeri korosti, että verotulojen kasvattamisen sijaan nyt on tärkeämpää keskittyä yritysten kasvun ja investointien tukemiseen.``

Vierailija
393/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on kummallinen. Eli kun tukia leikataan, niin se tarkoittaa että valtion menot pienenee. Valtio (=me) antaa ne tuet. Jos nyt me annetaan köyhälle rahaa, jonka hän laittaa yhteiskunnan kiertoon ja siten valtiolle. Niin missä vaiheessa tätä kiertokulkua syntyy se arvo?

Kyllä tämän maan pitävät pyörimässä ihan muu kansanosa kuin tukien varassa elävät henkilöt. Mun on vaikea edes kuvitella että homma toimisi muuten.

Rikkaita ei ole niin paljon Suomessa, että pitäisivät putiikit pystyssä. Kun kukaan ei enää uskalla yrittäjäksi, kasvaa työttömyys. 

Rikkaita ei ole tarpeeksi.  Annetaan siis ihmisille sosiaalitukia joilla voivat pitää putiikit pystyssä.

Paitsi että tulee halvemmaksi maksaa sille putiikinpitäjälle työttömyyskorvausta kuin tuottaa sille riittävä kate myynnistä ( ja yrittäjät sinäkin tietävät kuinka pieni osa myynnistä jää"palkakdi) veronmaksajien rahoilla.

Täällä on jo moneen kertaan sanottu, että tukien leikkaus saa nekin jättämään ostokset tekemättä, joilla niihin olisi varaa. Kukaan kun ei voi tietää, koska itse voi pudota tukiverkon varaan.

Olisihan sekin halvempaa, että köyhää lapsiperhettä tuettaisiin, kuin se, että lapset pitää lopulta ottaa huostaan perheen talousvaikeuksien aiheuttamien ongelmien vuoksi.

Vierailija
394/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin ja lopettakaa tuo lapsellinen ruikuttaminen! 

Itse olen pienituloinen JA töissä. Luoja te persut olette tyhmiä menkää töihin -huutoinenne.

Vierailija
395/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kokoomus kertoi että suomalaiset ovat eläneet yli varojensa. Ostan kuitenkin käsityöyrittäjiltä jotain pientä joululahjoiksi. Lapsille muutama lelu. Itselleni ostin museokortin  Ruoat tulee tehtyä nykyään usein itse ja kotona syötyä.

Vierailija
396/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tämän toteutan jo. Kaikki joululahjat ostettiin kesälomareissulta ulkomailta. Ostamme aina ensisijaisesti ulkomailta, joten säästöä tulee paljon. Nykyisin teemme myös ruokamme itse. Lihatuotteet jätimme jo pois. Suosimme myös ulkomaalaisia ruoka-aineita 😁. Tämä on tullut nyt jäädäkseen

Vierailija
397/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilenkin oli Jumbo aivan täysi. Ei taida ap:n tilanne olla kuin hänen omassa päässään?

Jumbo on aina täynnä, koska alueella ei ole muita kivijalkakauppoja. Minäkin kävin - en tosin ostanut mitään.

Oma on asiasi, mutta Jumbossa on Suomen suurin asiakaskohtainen myynti, että me varakkaammat hoidetaan se ostospuoli. Kiva ostella omiensa joukossa. 

Vierailija
398/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sama valitus on ollut joka joulu ennen leikkauksiakin, että köyhillä ei ole varaa viettää joulua ja on kerjätty lahjoituksia.

Sinun kannattaa ajatella niinpäin, että keräysten kautta auttaminen on vapaaehtoista.  Kukaan ei pakota sinua antamaan rahaa sinne. Verot ovatkin sitten toinen juttu.

Vierailija
399/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen tulee nyt säästää ja kuluttaa mahdollisimman vähän. Toki se ikävästi vaikuttaa joulumyyntiin, mutta minkäs teet. 

Vierailija
400/467 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne köyhät ennenkään mitään itse ostanut. Köyhistä on yhteiskunnalle valtavasti enemmän haittaa kuin hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä